Kuinka monta erilaista takkia omistat?
Suomi ja vaikeus pukeutua, koska vaihtelevat vuodenajat ja sääolosuhteet. Aloin aikani kuluksi pohtimaan, mikä määrä takkeja on liikaa ja mikä sopivasti. Omistan itse kolme villakangastakkia (yksi vuoreton syyskeleille ja pari vuorellista talvikäyttöön), yhden anorakin (arkitakki) ja yhden kuoritakin (ulkoiluun). Ostoslistalla kunnollinen toppatakki/ ulkoilutakki talveen. Kuinka monta erilaista takkia teidän kaapeista löytyy?
Kommentit (53)
Taitaa olla 8 käytössä, pitkä villakangas, 2 neuletakkia, kevyt toppis, toppis, bleiseri. kevyempi takki, vähän pitää kosteutta. Ohut fleece. Sit on vielä vaalea pitkä takki, käyttö keväällä jos johkui menee ja on esim. hihaton mekko. No en oo sitä käyttänyt vähään aikaan, mut en raaski hävittää.
Naisilla on ihan liian hyvä palkka kun on varaa ostella kymmeniä kalliita takkeja joita eivät edes käytä...
Parisenkymmentä varmaankin. Tykkään vaihdella värejä. Kaikki ovat olleet käytössä vähintään 3 vuotta, vanhimmat lähes kymmenen vuotta ja uskoisin, että eivät ole vielä käyttöikänsä puolessavälissä. Minun mielestä parempi olla useampaa väriä varastossa kuin pistää kierrätykseeen ja hankkia uusia, kun alkaa väri kyllästyttämään.
Pidättekö esim. talvitakeissa kiiltävästä liukaspintaisesta materiaalista vai pitääkö olla mattapinta?
Itse ainakin inhoan mattapintaista luistamatonta materiaalia esim. autoon istuessa kun se takki jää aina jostain kampeuksiin ja vääntämään. Liukaspintainen asettuu heti mukavasti eikä vastusta liikettä.
Mulla on kyllä takkeja moneen lähtöön. Kaikki käytössä.
- kevyttoppatakki ja tuulitakki pihahommiin
- farkkutakki
- ohut kevättakki
- 2 trenssiä
- 3 kpl tuulen- ja vedenpitäviä takkeja (pari ulkoiluun eri keleille ja yksi ns. kaupunkitakki)
- toppatakki
- tuulen- ja vedenpitävä paksu toppatakki pakkaskeleille
- 2 "villakangastakkia" eri keleille
Villakangastakki, toppatakki, välikausitakki, kuoritakki, verkkatakki, sadetakki.
Lisäksi firman työvaatteita, joissa pari takkia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kyllä takkeja moneen lähtöön. Kaikki käytössä.
- kevyttoppatakki ja tuulitakki pihahommiin
- farkkutakki
- ohut kevättakki
- 2 trenssiä
- 3 kpl tuulen- ja vedenpitäviä takkeja (pari ulkoiluun eri keleille ja yksi ns. kaupunkitakki)
- toppatakki
- tuulen- ja vedenpitävä paksu toppatakki pakkaskeleille
- 2 "villakangastakkia" eri keleille
Jatkan vielä; halvin näistä maksanut 3€ kirppiksellä, kallein 80€. Jouduin parin vuoden sisään päivittämään lähes kaikki takkini kun kokoni muuttui. Suosin tarjouksia ja outletteja. Jos koko ei enää tästä muutu, tulen käyttämään näitä vähintään seuraavat 10v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua, mä olen nolo teihin verrattuna! Yksi välikausitakki on. Siinä se. Pari liian pientä toppatakkia (ei oikeasti mahdu päälle). Yksi rikkinäinen huppari. Sillä välikausitakilla selvisin viime talven, välillä palelti.
Mielestäni on paljon nolompaa, jos omistaa kymmenittäin takkeja.. 🤔 Ja vielä kuvittelee oikeasti niistä jokaista välttämättä tarvitsevansa.
Juuri näin! Itse olen tietoisesti opetellut luopumista ja minimointia. Omistan tällä hetkellä 6 hyvälaatuista takkia eri keleihin, joista useimmat ostettu käytettynä.
Ehkä noin 50 tai vähän enemmän:) Rakastan muotia ja tyylikkäitä asuja.
Kolme
Pitkä untuvatakki talvelle
Tekokuitu talvitakki keväisin ja syksyisin käytössä
Sadetakki sadesäälle
Siinäpä ne, hyvin ovat riittäneet.
Onko naiset takkifetisistejä, menettekö takkienne kanssa sänkyyn harrastamaan seksiä niiden kanssa?
Jos lasketaan takit talvitopasta verrypusakkaan, joita käytetään tiettyyn aikaan vuodesta, luku jää alle 10. Jos sitten lasketaan mukaan villatakit, fleecet ja kesäjakut, olisiko 20?
Vinttikomerosta löytyy ainakin 3 erilaista takkia, jotka hankittiin 70-luvun lopussa. Yhdestä niistä sanoi muuan rippikouluikäinen poskisolisti, että se on koinsyömä! Kyse oli sen kuvioinnista harteissa.
Muakin kiinnostaa, missä joku 40 takkia säilytetään? Onko määrättömästi vintti- ja kellarikomeroita? Mökkejä ja mummuloita, joihin voi viedä takkeja unohdettavaksi?