Tulisitko toimeen 1000e/kk nettotuloilla?
Minä saan tuon verran kuukaudessa työttömyyspäivärahaa + osa-aikatyön palkka, säästöönkin jää kuukaudesta riippuen 100-400e.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
En mitenkään. 4 lasta ja auto. Menisin kunnon töihin.
Liikunnanopettajaksi, valmentajaksi vai PT:ksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tulisi. Elän nyt 1300 e/kk ja se riittää hyvin mutta tonnilla en pärjäisi vaikka miten pihistäisin.
Vuokra 520
Ruoka 400-500
Noccolavat x2 95
Puhelin+nettilaskut 40
Sähkö (3 kk välein) 80
YTK-maksu (kerran vuodessa) 115
Vakuutukset (2x vuodessa) 90
Saisit työttömänä ollessasi toimeentulotukena vuokran, sähkön, kotivakuutuksen ja diskorahaa 540€ nettona päälle. Lisäksi jotain harkinnanvaraista kuten vaikkapa muuttoavustus toiselle paikkakunnalle, myös joillekin on maksettu huonekalujakin mutta nuo on tilannekohtaisia.
Kannattaako tuo työssäkäyntisi omasta mielestäsi?
No kuule kannattaa. Jää asumisen jälkeen 1500 diskorahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tulisi. Elän nyt 1300 e/kk ja se riittää hyvin mutta tonnilla en pärjäisi vaikka miten pihistäisin.
Vuokra 520
Ruoka 400-500
Noccolavat x2 95
Puhelin+nettilaskut 40
Sähkö (3 kk välein) 80
YTK-maksu (kerran vuodessa) 115
Vakuutukset (2x vuodessa) 90
Saisit työttömänä ollessasi toimeentulotukena vuokran, sähkön, kotivakuutuksen ja diskorahaa 540€ nettona päälle. Lisäksi jotain harkinnanvaraista kuten vaikkapa muuttoavustus toiselle paikkakunnalle, myös joillekin on maksettu huonekalujakin mutta nuo on tilannekohtaisia.
Olen eri mutta kyllä mun kannattaisi mennä töihin jos saisin nettona 1300e. Nyt saan vain työmarkkinatukea.
En tullut 2000 luvun alkupuolella, vaan säästöt hupenivat pikkuhiljaa. Tuskinpa tulisin nytkään.
Tulisin vähän paremmin. Nyt työttömänä lähes 800e/kk kilahtaa tilille tukia. Vuokraa maksan alle 300e.