Tulisitko toimeen 1000e/kk nettotuloilla?
Minä saan tuon verran kuukaudessa työttömyyspäivärahaa + osa-aikatyön palkka, säästöönkin jää kuukaudesta riippuen 100-400e.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
En tulisi. Elän nyt 1300 e/kk ja se riittää hyvin mutta tonnilla en pärjäisi vaikka miten pihistäisin.
Vuokra 520
Ruoka 400-500
Noccolavat x2 95
Puhelin+nettilaskut 40
Sähkö (3 kk välein) 80
YTK-maksu (kerran vuodessa) 115
Vakuutukset (2x vuodessa) 90
On sulla kallis ruoka. 🙄
Voi voi, aika monen on pärjättäva tonnilla. Työttömät,eläkeläiset ym. Itse saan 1100 e/kk, vuokra 550 e, plus sähköt,puhelin ym laskut.Asun yksin. Ei mitään tukia. Tiukkaa on vuodesta toiseen, näillä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti et asu pk-seudulla ainakaan sinkkuna, koska täällä tuo koko summa menisi asumiseen.
Ei mene. Mun vuokra on 613e. Mä asun pk-seudulla.
Netto 1010 euroa kuussa ja siitä pitää maksaa kaikki laskut, vaatteet, talous ja kahden ihmisen ruoka ja kahden kissan kulut.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti et asu pk-seudulla ainakaan sinkkuna, koska täällä tuo koko summa menisi asumiseen.
Kyllläpäs, edullinen vuokra-kaksio, ja joo, sinkku, ei elukoita, en ole tyhlaaja luonne, syön säästeliäästi ihan tavallista ruokaa, en wolttaa tms,
Köyn joskus leffassa, luen ja maalaan ym.
Ihan miten sen tonnin sijoittaa.
Kuukausi tulot on noin 850:-
Juuri ja juuri tulee kituen toimeen.
Ylimääräistä ei jää yhtään.
Mutta täytyy olla tyytyväinen siihenkin kun on katto pään päällä ja ruokaan riittää rahat nippa nappa.
Jos ei olisi asuntolainaa niin pärjäisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Nettoni on 2200 ja asunto velaton. Yhtiövastike vain 240. Auto ja lapsi. En tiedä mihin rahat hupenee mutta liikaa sitä ei todellakaan ole !
Säästän tosin 450. Onko se nyt sitten liikaa..Onko autossa kk lyhennykset ja korkea kaskovakuutus?
No ei. Auto maksettu ja kasko tingitty. Olen mielestäni tarkka rahan kanssa mutta jatkuva seuranta päällä että riittää. En törmää baareihin, Alkoon tms. Vaatteet hsnkkn harvoin ja harkiten. Budjettia pidän välillä. Miinukselle en mene, säästän tosiaan 450-500 mutta silti saa tarkkana olla.
Vierailija kirjoitti:
Kuukausi tulot on noin 850:-
Juuri ja juuri tulee kituen toimeen.
Ylimääräistä ei jää yhtään.
Mutta täytyy olla tyytyväinen siihenkin kun on katto pään päällä ja ruokaan riittää rahat nippa nappa.
Edit.
Jos ei saisi asumistukea, niin ei pärjäisi.
Tuloni ovat pelkkä työmarkkinatuki reilut 570 euroa. Eihän tuo nyt riitä mihinkään. Joudun mm. asumaan vanhan ja sairaan sukulaiseni luona. Paljon on ongelmia. Kuuluisin itse eläkkeelle, mutta sinne en vain pääse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun netto on 1020. Ainoa asia mihin käytän elämässä rahaa on puhelin lasku.
Osta kuitenkin kirppikseltä yhdyssanaopas. Puhelinlasku, kas noin.
En tietenkään osta vaan tämänkin neuvon tiesin saavani ilmaiseksi niin kuin kaiken muunkin elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun netto on 1020. Ainoa asia mihin käytän elämässä rahaa on puhelin lasku.
Osta kuitenkin kirppikseltä yhdyssanaopas. Puhelinlasku, kas noin.
En tietenkään osta vaan tämänkin neuvon tiesin saavani ilmaiseksi niin kuin kaiken muunkin elämässä.
Vaimon kanssa saadaan tuo rapia 1000 euroa ja sitten on "sukanvarsi" niillä kitkutellaan, kun kela ei muuta anna, kun omaisuutta (surkea okt)
Todennäköisesti tulisin toimeen, jos asuisin yksin.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko sun asumiskulut ja muut pakolliset menot?
Ei tullut vastausta tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tulisi. Elän nyt 1300 e/kk ja se riittää hyvin mutta tonnilla en pärjäisi vaikka miten pihistäisin.
Vuokra 520
Ruoka 400-500
Noccolavat x2 95
Puhelin+nettilaskut 40
Sähkö (3 kk välein) 80
Missä päin Suomea on noin halpa vuokra?
Pienemmissä kaupungeissa, maaseudulla.
Ja itse tulen nyt toimeen ihan hyvin nollatuloilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokra 520
Ruoka 400-500
Noccolavat x2 95
Puhelin+nettilaskut 40
Sähkö (3 kk välein) 80
On sulla kallis ruoka. 🙄
Ja joku Nocco, voiko turhempaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäisellä hyvin säilyneellä miehellä on helppoa kun voi iskeä Keski-ikäisen naisen jolla on oma asunto jo maksettu. Muuttaa saman katon alle niin ei tarvitse maksaa lainaa eikä vuokraa. Life hack. Saa käyttää.
Naisen vastaus, mies ei käytä anglismeja.
Nehän vasta käyttääkin...
Työttömyysetu 571€ ja asumistuki on 279€.
Kyllähän tässä pärjää kun en ostele turhia.
En, lyhennän asuntolainaa tuon verran kuussa. Muut kulut (vastikkeet, ruoka ym) toiset 1000€ kuussa. Aika paljon pitäisi asioita muuttaa, että pärjäisin.