Mitä haluaisit sanoa naapurillesi, mutta et uskalla?
Aloitan:
Lopeta tupakanpoltto, niin astma oireesi helpottavat. Voisit myös lopettaa huutamisen lapsellesi ja mennä töihin.
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Kiittäisin jos oltaisiin puheväleissä.
Kiittäisin siis epäsosiaalisuudesta jota itsekin harrastan ja olen onnellinen kun muutin pienelle kadunpätkälle, jossa yksikään naapuri ei jää puhumaan paskaa ohikulkiessani ja saan olla aivan omassa rauhassani kuten haluankin.
Laita kuulokkeet korvillesi niin ettet kuule mitään niin saa kulkea ihan rauhassa. Minä käytän busseissakin niin ettei tarvitse jonkun puhe ripulisen vanhuksen kanssa jutella. En minäkään ole juttu tuulella introvertti luonteisena ihan missä ja mihinkä aikaan tahansa.
Alä paisko sitä ulko-ovea sisääntullessasi. Voisit laittaa öljyä siihen eteisen kaapin oveen jonka kitinän kuulemme aina kun avaat sen kaapin oven. Älä jätä ulkoportaikon ovea auki äläkä kasaa kiviä tai muuta estettä oven saranan alle estääksesi oven lukittautuminen. Pidä vähän pienempää meteliä kun puhut pihalla tai portaikossa. Sano sille pojan nappulallesi, ettei kilju ja huuda pihalla.
Kun tuuletat parvekkeella jotakin, niin älä ravistele roskia meidän parvekkeelle, vaan pidä ne oman parvekkeen sisällä. Kun tupakoit parvekkeella, niin älä karista ja tiputa tuhkaa meidän parvekkeen kaiteelle äläkä tiputa tumppia siihen maahan parvekkeen alle, vaan oman parvekkeesi tuhkakuppiin. Voisitte ottaa huomioon muitakin asukkaita. MIten te iso perhe mahdutte noin pieneen asuntoon. Yrittäkää nyt tajuta, että meidän pitää saada nukkua yöllä.
Eikö hävetä, ettekö tiedä kaikkea vai onko muuten niin erilaiset näkemykset asioista ja mikä on oikein ja väärin.
Tai siis ettehän te tiedä kun jotain jostakin. Ne oudoimmat, kamalimmat asiat ei ole kovin monen tiedossa tai muuten ei olisi tämän talon ympärillä niin hiljaista kun nyt. Ja olisi mukava tietää millaisella puolueellisuudella tai muilla motiiveilla on teille tiedot annettu.
Naapuri, ottaisit ensin selvää onko väittämäsi ihan tosi ennen kuin tulet mitään luulojasi ja paskaa väittämään kuvitellen toisia ihmisiä ihan tyhmäksi. Olet huijari, näin sen heti sinusta. Kaikki ihmiset eivät ole kusetettavissa. 874
Jos tulet vielä toisen kerran kurkkimaan ikkunoista sisälle, otan sinusta kuvan ja teen rikosilmoituksen. Harmittaa etten heti tajunnut ottaa kuvaa, mutta järkytyin kun naamasi oli kiinni ikkunassa. Suosittelen myös hakemaan apua ongelmiisi, normaali ihminen ei kurki ikkunoista...
Hei te savuttomassa talossa asuvat tupakoijat!
Haisette niin pahalle ja hissi haisee myös, että
voisitte kävellä rappuja. Sotkette myös ympäristöä tumpeillanne ja rappukäytäviä
kahvillanne, kun sitä pitää olla mukana käydessämme tupakalla.
Miksi muutitte savuttomaan kiinteistöön?
Vierailija kirjoitti:
Jos tulet vielä toisen kerran kurkkimaan ikkunoista sisälle, otan sinusta kuvan ja teen rikosilmoituksen. Harmittaa etten heti tajunnut ottaa kuvaa, mutta järkytyin kun naamasi oli kiinni ikkunassa. Suosittelen myös hakemaan apua ongelmiisi, normaali ihminen ei kurki ikkunoista...
Jos vielä kurkkii niin näytä sille persettä.
Mä olen tyytyväinen asuntoon ja naapureita ei sen enempää haittaa kun hyötyäkään paitsi hervotonta huomata, kuinka ihan tavis kiltit "kunnon" ihmiset voivat lopulta olla ihan sairaita ja mielipuolisia ja jopa osallisia vakaviin rikoksiin. Se on suorastaab hilpeää.
Hä? kirjoitti:
voisitte kävellä rappuja. Sotkette myös ympäristöä tumpeillanne ja rappukäytäviä
Miksi muutitte savuttomaan kiinteistöön?
Lähes kaikki kiinteistöt ovat savuttomia. Jossainhan tupakoivienkin on asuttava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lopeta parveketupakointi ja tajua, että vahingoitat sillä toisten terveyttä. Käytät myös alkoholia liikaa. Siinä on syy myös uniongelmiisi, rahaongelmistasi puhumattakaan
Itselläsi on rahaongelmia, kun et muuta omakotitaloon.
minulla on omakotitalo, itse asiassa kaksikin.
Tiedätkö naapurin nainen, mihin miehesi kipittää heti, kun lähdet aamuisin töihin..
Tätä jatkunut jo kuukausia..
Nii..in.
Vierailija kirjoitti:
Kuurolle naapurinäijälle haluaisin sanoa, että sen nauru on aivan järkyttävän kova, kaikuu koko korttelissa kun on kadulla höröttämässä kaveriensa kanssa ja öisin ei saa nukuttua kun nauraa höröttää joka toinen minuutti kotonaan pitkälle aamuyöhön.
Ja se ölinä mikä muutenkin lähtee, kuulostaa todella härskiltä. Ihan panoääniltä uh ah äh öh.
Aika erikoista, että koet tarvetta valittaa kuuron äänistä. Ei hän mahda sille mitään, että päästelee sellaisia ääniä, kas kun hän ei ole siitä tietoinen🥱 sinä ääntelisit kuurona ihan samalla tavalla.
PS. Aivan hyvin voit kertoa kuurolle, että hän päästää ääniä, jotka häiritsevät muita (tarkoitan kovaäänistä naurua.) Ei hän voi muuten millään tietää 🥱
Vierailija kirjoitti:
Hä? kirjoitti:
Miksi muutitte savuttomaan kiinteistöön?Lähes kaikki kiinteistöt ovat savuttomia. Jossainhan tupakoivienkin on asuttava.
yksi tuttu tupakoitsija osti asuntoauton lainalla, lyhentää sitä noin 400 eurolla kuukaudessa ja kehuu, että oli paras päätös ikinä. Kun ennen maksoi vuokraa yli 700 euroa kuukaudessa, saa kaikilla säästyneillä rahoilla enemmän tupakkaa ja myös luvan tupakoida sisällä ilman että kukaan närkästyy.
PPS. Ja kuurolle nimenomaan kannattaa kertoa, koska tuskinpa moni heistäkään haluaa häiriköidä muita. Mutta kun oma maailma on äänetön, niin eihän sitä voi mitenkään ymmärtää mitä ääniä itsestä lähtee. Itse todellakin toivoisin, että minulle kerrottaisiin, jos olisin kuuro.
Olet tainnut pimahtaa kun laitat roskiksen viennin ajaksi turvalukon?
Koeta päästä tuosta pessimismistä. Sitä ei jaksa kuunnella.