Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhaku kolmen kuukauden tarkastelujakson jälkeen

Vierailija
05.10.2022 |

Onko jollain jo ohi tämä uuden työnhakumallin mukainen tarkastelujakso?
(Eli työnhakusuunnitelmaa päivitetty 4 x kuussa haun jälkeen..) Onko hakupaikkoja vähennetty tai mistä on sovittu?

Onko yhteyttä otetty heti kun tehtävät on tehty?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle soitettiin heti kun olin saanut tehtävät kuitattua vaikka olen vaikeasti työllistyvä.

Vierailija
2/34 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulle ollut neljä paikkaa kuussa ja vähennettiinkö niitä uuteen suunnitelmaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulle ollut neljä paikkaa kuussa ja vähennettiinkö niitä uuteen suunnitelmaan?

Mulla on ollut kokoajan 1 hakuvelvoite.

Vierailija
4/34 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle soitettiin heti kun olin saanut tehtävät kuitattua vaikka olen vaikeasti työllistyvä.

Mitä sitten tapahtui? tehtiinkö uusi jakso vai jotain työkokeilua vai mitä ?

Mulle ei oo soitettu, vaikka oon kolmisen viikkoa sitten tehnyt viimeiset työnhakuilmoitukset.

Vierailija
5/34 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että pitävät aktiivisesti yhteyttä. 😁

Vierailija
6/34 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kk jälkeen tulee tehojakso

Vierailija
7/34 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten tapahtui? tehtiinkö uusi jakso vai jotain työkokeilua vai mitä ?

Mulle ei oo soitettu, vaikka oon kolmisen viikkoa sitten tehnyt viimeiset työnhakuilmoitukset.

Tehtiin uusi suunnitelma.

Vierailija
8/34 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että, heh. 😂

Vierailija
9/34 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö hakea 40 paikkaa?!

Vierailija
10/34 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten pajalle, jos ei työllisty

Vierailija
11/34 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä tule.

Vierailija
12/34 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä niille jakkutantoille jää käteen kun ikääntyneet pakkohakevat toivottomia työpaikkoja? Mikä on sen tyydytyksen taso kun, kyllä pitää hakea neljää paikkaa/kk. Ja sitten saa tarkistaa, onko haettu. Siinä varmasti kokee olevansa uransa huipulla.

Vierailija
13/34 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä niille jakkutantoille jää käteen kun ikääntyneet pakkohakevat toivottomia työpaikkoja? Mikä on sen tyydytyksen taso kun, kyllä pitää hakea neljää paikkaa/kk. Ja sitten saa tarkistaa, onko haettu. Siinä varmasti kokee olevansa uransa huipulla.

Jakkutanttoja ei teidän työllistyminen kiinnosta, tekevät sitä palkkansa eteen, kun laki nyt niin vaatii. Ymmärrystä heille.  :)

Vierailija
14/34 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pajalle pajauttelemaan ja kahvia juomaan. Sitten ei ole virallisesti työtön vaikka saa työttömyyskorvausta. Aikuisten päiväkerhot on järjetöntä rahan tuhlausta jolla peitellään todellista työttömyyslukua. Se on jossain neljän - viidensadantuhannen välillä. Kallista peittelyä kun maksaa vähintään puolimiljardia per vuosi.

Vierailija
15/34 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et kysy tätä Tuula Haataiselta ja erityisavustajiltaan, jotka mallin kehittivät? Ministeriö tekee vielä ennen vuoden loppua ohjeen siitä, että työpaikkoja on haettava 4 kpl/kk, jos työttömän koulutus ja työkokemus kunnossa (ja eikös kaikilla työttömillä ole, muutenhan menisivät koulutukseen) eikä poikkeuksia ole, koska uusia työpaikkoja aukeaa jatkuvasti. Samalla valmistellaan seuraavaa hallituskautta varten erilaisia malleja siitä, miten työttömyysetuutta saisi aikaisempaa lyhyemmän ajan ja miten osa nykyisistä asiakkaista siirrettäisiin kokonaan pois työnhausta harkinnanvaraisen toimeentulotuen piiriin.

Vierailija
16/34 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla noin 3 viikkoa sitten täyttyi jakso, oli 1 hakupaikka, koska olen osa-aikaisessa työssä.

Ei ole vielä kukaan ottanut uudestaan yhteyttä... koskahan olisi odotettavissa?

Vierailija
17/34 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pajalle pajauttelemaan ja kahvia juomaan. Sitten ei ole virallisesti työtön vaikka saa työttömyyskorvausta. Aikuisten päiväkerhot on järjetöntä rahan tuhlausta jolla peitellään todellista työttömyyslukua. Se on jossain neljän - viidensadantuhannen välillä. Kallista peittelyä kun maksaa vähintään puolimiljardia per vuosi.

Niin, keino pitää työelämänsyrjässä vaikeasti työllistyviä. Työnantajat eivät palkkaa muuta kuin tukitoimilla näitä.

Vierailija
18/34 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle ei oo vielä ees soitettu tänä vuonna ja tehty uutta suunnitelmaa, toukokuus alko tää uus malli ni ei oo viel mitää pakko haku raportointeja joutunu tekee.

Vierailija
19/34 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et kysy tätä Tuula Haataiselta ja erityisavustajiltaan, jotka mallin kehittivät? Ministeriö tekee vielä ennen vuoden loppua ohjeen siitä, että työpaikkoja on haettava 4 kpl/kk, jos työttömän koulutus ja työkokemus kunnossa (ja eikös kaikilla työttömillä ole, muutenhan menisivät koulutukseen) eikä poikkeuksia ole, koska uusia työpaikkoja aukeaa jatkuvasti. Samalla valmistellaan seuraavaa hallituskautta varten erilaisia malleja siitä, miten työttömyysetuutta saisi aikaisempaa lyhyemmän ajan ja miten osa nykyisistä asiakkaista siirrettäisiin kokonaan pois työnhausta harkinnanvaraisen toimeentulotuen piiriin.

Uusia puhelinmyyntipaikkoja aukeaa runsaasti ja nolla-sopimus sun muita ilmaistyöpaikkoja. Toimeentuloluukulle ajetaan ja asunnottomuuteen kun asumistuet leikataan. Onneksi rajan yli lappaa uusia rahoitettavia runsaat määrät.

Vierailija
20/34 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävällä on sama, ei edelleenkään ole otettu yhteyttä. Tosin eipä häntä tuntu haittaavan :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan