Leppoisa työ - onko niitä enää?
Sairastan 2-suuntaista mielialahäiriötä ja stressinsietokykyni on hyvin alhainen. Olen yrittänyt opiskella useita aloja ja olen jokseenkin lahjakas matemaattisilla aloilla, mutta huomattavasti enemmän kiinnostunut humanistisista aloista. Yliopistossa opintopisteitä on kertynyt noin 220, mutta minkään alan tutkintoa niistä ei saa kasaan, kun en ole onnistunut valitsemaan pääainetta, josta valmistuisin...
Olen lisäksi kouluttautunut hierojaksi sekä siivoojaksi, mutta valitettavasti kroppa ei kestä kumpaakaan työtä (pölyallergia ja vanha vamma olkapäässä). Kroppa kestää kyllä jonkinlaista fyysistä työtä, esim. siivoaminen sujuu jos kohde ei ole pölyinen. Olen harkinnut merkonomiopintoja, mutten oikein tiedä mikä polku sieltä voisi olla sopiva, tutut merkonomit ainakin valittelevat kiirettä ja stressiä niin kaupassa kuin tilitoimistoissakin.
Olen valmis kouluttautumaan uudestaan ja löydän motivaatiota hyvin monenlaiseen hommaan, sillä mielelleni ei lainkaan sovi tämä kotona makoilu, joten johonkin hommiin olisi päästävä.
Ehdotuksia? Palkalla ei ole niin kovin väliä, kun vaihtoehtona on kuntoutustuki...
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Olen siivoja ja se kevyttä ja leppoisaa työtä.
Ei ole enää nykyisin. Kuntien liikelaitoksetkin muutettu EU:n takia osakeyhtiöiksi ja niissä on samat mitoitukset kuin L&T, ISS:llä ja vastaavilla.
Vierailija kirjoitti:
Vartija suuryrityksen portille tai vastaanottoaulaan.
Uimavalvojan työkin on pääosin leppoista, mutta tarkkana saa olla ja valmis nopeaan toimintaan.
Jokin aulatyöntekijän tai suutarin homma on ehkä myös leppoista.
Paikallisvartija on hyvä idea, mutta kuten joku sanoi, ehkä ei mihinkään megalomaaniseen business parkin, missä on hektinen ilmapiiri ja toimit puhelinvaihteena jne. Parhaita paikallisvartijana yksittäisellä tuotantolaitoksen jne portilla tai sitten omatoiminen piirivartiointi autolla ja molemmat vielä etenkin yöaikaan jos stressittömyyttä haet.
Olkapäävamma taitaa estää mm puisto/ulkoilu/liikunta alueiden hoitajan yms työt, vaikka olisivatkin pääosin koneellisesti tehtäviä, koska silti niihin yleensä sisältyy myös jotakin fyysistä työtä.
Olit hyvä numeroiden kanssa, joten mikset kouluttautuisi kirjanpitäjäksi?
Leppoisa työ on mikä tahansa työ, jos sen sellaiseksi tekee. Juuri äsken käytiin sanomassa, että leikkaukseni alkaa nyt. Olen toinen neurokirurgi tämän illan leikkauksessa, mutta ajattelin relata vähän tässä Meilahden pihan riippumatossa. Ovat kuulemma jo avanneet potilaan kallon ja sijoittaneet instrumentit, mutta minä nyt vähän relaan ensin ja venyttelen jäsenet. Odottakoon siellä!