Mies petti, sysää vastuun toiselle naiselle
Meillä on avioliitto tällä hetkellä kriisissä, koska mies jäi kiinni pettämisestä. Asian selvittämisestä ei kuitenkaan tule mitään, koska hän sysää vastuun kokonaan naiselle jonka kanssa petti. Aluksi hän väitti ettei mitään pettämistä tapahtunut ja sitten todisteiden ilmaantuessa myöntyi että jotain mahdollisesti saattoi tapahtua, mutta ei ole aivan varma. Hän ei kuitenkaan osaa sanoa mitään syytä omalle toiminnalleen vaan tuntuu ulkoistavan vastuun kokonaan kolmannelle osapuolelle. Onko jollain kokemusta tällaisesta? Mies on muuttanut väliaikaisesti pois ja olemme varanneet ajan pariterapiaan. Onkohan tästä enää paluuta?
Kommentit (84)
Jos ei ota vastuuta eikä ole oikeasti katuva, niin ei taida olla tulevaisuutta. Ei ainakaan minun kanssani olisi. Tuommoisia harmittaa vain kun jäivät kiinni eli sama meno jatkuu ennemmin tai myöhemmin uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Joo ymmärrän pointin, kun täällä haukutaan pettäjämiestä vastuuttomuudesta. Eihän ketään väkisin voi viedä. Mutta en ymmärrä miksi tämä toinen nainen vapautetaan vastuusta, hänhän on tehnyt valinnan rikkoa toisen parisuhteen tietoisesti. Se on moraalisesti täysin väärin. AINA voi valita tehdä oikein, eli olla jaakaamatta varattuja miehiä, aloittaa suhdetta heidän kanssaan ja rikkoa perheitä. Missä on paljon puhuttu naisten välinen solidaarisuus? Se taitaa olla satua, sellaista ei ole. On vaan oma ego, oman edun tavoittelu ja väärin tekeminen. Nainen voi kieltäytyä suhteesta varattuun mieheen ja lähettää ukon kotiin, jos siis haluaa toimia oikein ja moraalisesti. Ja vielä kerran toistan, ei mieskään tietenkään ole viaton, mutta helposti johdateltavissa, mieskin voisi ainakin yrittää korjata omaa suhdettaan, antaa vaimollen mahdollisuuden korjata tilannetta ja parisuhdetta ennenkuin änkeää väärille teille.
Eihän täällä ole sanottu ettei naisella olisi mitään vastuuta. Onhan se väärin jos lähtee varatun pettämistouhuihin mukaan. Mutta tässä on nyt kyse siitä, että mies yrittää raukkamaisesti vierittää ilmeisesti kaiken vastuun ulkopuoliselle vaikka hän on ainoa ihminen joka on tilivelvollinen kenellekään. Eikä voida tietää mitä se mies on toiselle naiselle satuillut. Ei nämä tilanteet ole niin yksinkertaisia.
Vierailija kirjoitti:
Joo ymmärrän pointin, kun täällä haukutaan pettäjämiestä vastuuttomuudesta. Eihän ketään väkisin voi viedä. Mutta en ymmärrä miksi tämä toinen nainen vapautetaan vastuusta, hänhän on tehnyt valinnan rikkoa toisen parisuhteen tietoisesti. Se on moraalisesti täysin väärin. AINA voi valita tehdä oikein, eli olla jaakaamatta varattuja miehiä, aloittaa suhdetta heidän kanssaan ja rikkoa perheitä. Missä on paljon puhuttu naisten välinen solidaarisuus? Se taitaa olla satua, sellaista ei ole. On vaan oma ego, oman edun tavoittelu ja väärin tekeminen. Nainen voi kieltäytyä suhteesta varattuun mieheen ja lähettää ukon kotiin, jos siis haluaa toimia oikein ja moraalisesti. Ja vielä kerran toistan, ei mieskään tietenkään ole viaton, mutta helposti johdateltavissa, mieskin voisi ainakin yrittää korjata omaa suhdettaan, antaa vaimollen mahdollisuuden korjata tilannetta ja parisuhdetta ennenkuin änkeää väärille teille.
Itse vapauttaisin toisen naisen vastuusta yksinkertaisesti siksi että hän ei ole luvannut minulle mitään. Hän voi olla ääliö, moraaliton ja täysi p-pää, mutta se ei minua kiinnosta kun en hänen kanssaan elä.
Mies ei kadu, ihanko oikeasti edes harkitset mitään terapiaa? Toki sitä itse tarvitset jos et muuten pysty eropäätöstä tekemään.
Minä olen joskus vuosia sitten erehtynyt kerran sänkyyn varatun kanssa tietoisesti. Tuossakin tapauksessa koko tilanne laitettiin minun vastuulleni, mies tarinoi vaikka mitä omaksi eduksi niin, että minut saatiin näyttämään mahdollisimman syylliseltä. Vaikka todellisuudessa mies oli itse lähestynyt minua ja ilmaissut kiinnostuksensa, päätti täydessä ymmärryksessä omista tekemisistään. Jälkeenpäin kielsi kaiken. Ovat tänä päivänäkin yhdessä silloisen puolisonsa kanssa ja vihaavat minua. Vihasin itsekin pitkään. Mutta tuosta opin sen etten koskaan halua enää tiedostaen tehdä varatun kanssa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Jaaaaaaa.....paskat. Kyllä se varattu on aina päävastuussa. Jos varattu lähtee johonkin sinkun viattoman flirttiin mukaan tosissaan, niin onnea matkaan. Varattu itse antaa vallan suhteestaan, avioliitostaan, perheestään ja maineestaan sinkulle. Sinkkuhan voi tehdä palveluksen varatun puolisolle paljastamalla varatun oikean luonteen. Useat varatut valehtelevat olevansa sinkkuja tai eroamassa olevia.
Ja tietysti, joskus vain saattaa löytää sen oikean rakkauden, vaikka olisikin jo varattu tai naimisissa. Ei avioliitto tai suhde ole tae rakkaudesta.
Heh, ei muutaku samat muiden syyttelyt esiin kuin naisillakin.
"Olin kännissä"
"Kaverit yllytti"
"Mitäs et tyydyttänyt minun tarpeitani"
"Halusin vaihtelua"
Ja mitä niitä nyt vielä on.
Vierailija kirjoitti:
Olet fiksu. Tajuat oikean laidan. Miehet aina syyttävät toista naista pelkästään ja monet naisetkin. Joskus suhde päättyy pettämiseen, jos on ikää jo sen verran miehellä että voi toivoa muuta käytöstä. Arvomaailmat eivät aina kohtaa. Onko monisuhteinen, ei yksiavioinen. Jos mies ajautui /ajautuu muualle suhteesta, mikä hänet munkiksi muuttaisi, entä juoko alkoholia. Paluuta entiseen ei tavallaan ole, on aina uusi sivu. Vaikka omassa elämässäsi on paluu entiseen, ilman miehen tuomaa pettämissotkua. Toivottavasti mielialasi silti voi kohottua, koska aina tulee uusia mahdollisuuksia elämässä hyviin asioihin.
Miten niin aina syyttävät? Kyllä minä tiedän useita tapauksia, jossa mies on ottanut reilusti (jos tuossa tilanteessa nyt tuota sanaa voi käyttää) vastuun omista teoistaan ja on valmis tekemään töitä suhteen eteen ja myöntämään että työstettävää nimenomaan itsessä ja omassa käytöksessä on. Eihän muuten ole mitään mahdollisuuksia jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin tietämättäni toinen nainen. Mutta silti minusta tehtiin syyllinen kun mies kärähti. Avopuoliso antoi anteeksi ja naimisiinkin menivät seuraavana kesänä. Mies selitti puolisolleen, että olen takertuva ja ei halunnut puolison kärsivän takiani, joten sen takia piti kahta naista yhtä aikaa. Minulle oli esiintynyt sinkkuna...
Käsittämätöntä millaisiin valheisiin pelottavan moni kykenee.
Voi olla, että oman "alkujärkytyksensä" jälkeen ottaa vastuun. Ihmiselle on hirveän vaikea myöntää, että on itse, tietoisesti ja tarkoituksella mokannut ja satuttanut toista. Siinä tilassa on psyykkisesti helpointa vakuutella itselleen ja muille, että ei itse todellisuudessa tehnyt mitään väärää.
Jos tuo sama jatkuu vielä pariterapiassa, niin sanoisin että homma on siinä. Hienoa joka tapauksessa, että sinä olet valmis pariterapiaan. Kaikista ei siihen tuossa tilanteessa olisi.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen joskus vuosia sitten erehtynyt kerran sänkyyn varatun kanssa tietoisesti. Tuossakin tapauksessa koko tilanne laitettiin minun vastuulleni, mies tarinoi vaikka mitä omaksi eduksi niin, että minut saatiin näyttämään mahdollisimman syylliseltä. Vaikka todellisuudessa mies oli itse lähestynyt minua ja ilmaissut kiinnostuksensa, päätti täydessä ymmärryksessä omista tekemisistään. Jälkeenpäin kielsi kaiken. Ovat tänä päivänäkin yhdessä silloisen puolisonsa kanssa ja vihaavat minua. Vihasin itsekin pitkään. Mutta tuosta opin sen etten koskaan halua enää tiedostaen tehdä varatun kanssa mitään.
Niin, Siperia varmasti opettaa. Mutta jäin miettimään, miksi lähdit alunperinkin tuohon tietoisesti mukaan? Eikö mieleesi tullut, että asia todennäköisesti päättyy huonosti kaikkien osapuolten kannalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, Siperia varmasti opettaa. Mutta jäin miettimään, miksi lähdit alunperinkin tuohon tietoisesti mukaan? Eikö mieleesi tullut, että asia todennäköisesti päättyy huonosti kaikkien osapuolten kannalta?
Se on hyvä kysymys jota paljon myös mietin silloin kun tätä käsittelin. Syitä oli monia miksi harkintakyky petti. Olin menettänyt juuri läheisen hetki sitten ja tämä varattu henkilö tarjosi lohtua ja tukea, siinä ehkä isoin syy. Ei mikään syy oikeuttanut tekoa silloin, mutta näitä oli pakko miettiä oppiakseen itsestään. Onhan se niinkin, että ihminen ei vaan toimi aina kaikissa tilanteissa järkevästi vaikka kuinka haluaisi. Opin kyllä kerrasta, etten koskaan halua enää saman toistuvan.
Okei, siis mitä se mies sanoo? "Oho, kauppareissulla kompastuin ja kaatuessani sattui niin ikävästi, että avasin sepalukseni ja kalu luiskahti toisen rouvan toosaan" ?
Siis miten se pettäminen voi edes teoriassa olla kenenkään ulkopuolisen vastuulla...?
Vierailija kirjoitti:
Siis miten se pettäminen voi edes teoriassa olla kenenkään ulkopuolisen vastuulla...?
Pettävät itseäänkin. Ei kai terveen mielestä voi edes teoriassa syyttää ketään ulkopuolista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olisi kuinka fiksu ja järkevä ihminen niin kukaan ei ole virheetön. Olennaista on se kantaako vastuun ja oppiiko kokemuksistaan.
Vierailija kirjoitti:
On oppinut että naiset alkavat aina syyttää toisiaan kun pettämistä tapahtuu. Mies vaan istuu koiranpentukatseella vieressä
Tämä. Kun se niitten tossukka mies ei osaa itse edes päättää pettääkö, että joku sen tuli ja pakotti ihan. Voi raukkaa. Paha paha toinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaaaaaaa.....paskat. Kyllä se varattu on aina päävastuussa. Jos varattu lähtee johonkin sinkun viattoman flirttiin mukaan tosissaan, niin onnea matkaan. Varattu itse antaa vallan suhteestaan, avioliitostaan, perheestään ja maineestaan sinkulle. Sinkkuhan voi tehdä palveluksen varatun puolisolle paljastamalla varatun oikean luonteen. Useat varatut valehtelevat olevansa sinkkuja tai eroamassa olevia.
Ja tietysti, joskus vain saattaa löytää sen oikean rakkauden, vaikka olisikin jo varattu tai naimisissa. Ei avioliitto tai suhde ole tae rakkaudesta.
Tämä. Ihan täysin yksinkertaisesti näin. Elämä on.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi miehet näkevät sen hyvänäkin selityksenä, että toinen nainen vietteli tms. teki päätöksen molempien puolesta.
Minä otan mieluummin miehen joka tekee itse päätöksensä, vaikka sitten se olisi päätös pettää. Sen sijaan sellaista miestä, joka ajautuu tilanteesta toiseen toisten tekemien päätösten mukaan, en halua missään nimessä. Mitä jos joku muu päättää, että hänen pitää vaikkapa heittää lapsensa ikkunasta ulos. Hän vain toteuttaa sen tahdottomana? En tuollaisen miehen kanssa tietenkään edes haluaisi olla, mutta vaikka jostain syystä haluaisinkin niin en uskaltaisi. Mistä sitä tietää mitä muut laittavat hänet tekemään jos hänellä ei ole omaa tahtoa?
Tämä kiitos. Juuri näin. Ikikuuna päivänä en kykenisi luottamaan elämääni ihmisen käsiin joka on täysin vietävissä. Ehei.
Mä olin tietämättäni toinen nainen. Mutta silti minusta tehtiin syyllinen kun mies kärähti. Avopuoliso antoi anteeksi ja naimisiinkin menivät seuraavana kesänä. Mies selitti puolisolleen, että olen takertuva ja ei halunnut puolison kärsivän takiani, joten sen takia piti kahta naista yhtä aikaa. Minulle oli esiintynyt sinkkuna...