Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

The walking dead Disney plussalla. Ei enää ilmaiskanavilla. Vikat jaksot alkoi jo

Vierailija
04.10.2022 |

Eli eilen alkoi viimeisen kauden viimeiset jaksot.

Kyllä suututtaa, että ne ei enää ole foxilla, mutta teini on hankkinut Disney plussan omiin tarkoituksiinsa, niin seuraan sitten sieltä. Muutama jakso jäljellä.

Eilisessä jaksossa se kansanyhteisön pahis Horsby taistelee aiemmin tuntemiamme (daryl ym) vastaan muualla ja kansanyhteisössä johtajan poikaa syytetään iskulausein. Se vietiin (Neganin ja Carolin toimesta) nyt äitinsä luokse. Saa nähdä, miten äitinsä Pamela siihen suhtautuu.

Kommentit (400)

Vierailija
301/400 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niekka kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

CRM lienee se armeijayhteisö, johon Rick siepataan.

Ja ai niin, sehän on Michonnen ensiesiintyminen. Aika ällöttävää muuten, että Michonne kuljetti narussa entistä miestään ja tämän kaveria vain siksi, että ne olivat epäonnistuneet Michonnen ja hänen miehensä lapsen suojelemisessa.

Michonnen mies ja tämän kaveri epäonnistuivat pikku-Andren suojelemisessa sen vuoksi, että olivat käytelleet huumeita lapsenvahdiksi jäätyään.

Noin tarkkaan en silloin ilmeisesti ehtinyt tekstiä lukea. Ymmärrettävää, että michonne oli katkera miehelleen, mutta michonnen luonne ei ole ihan normaali, jos jaksaa kuljetella siltikään kuollutta miestään zombina mukanaan. Jatkuva muistutus siitä miehestä ja menneestä. Mies, jota hän joskus oli niin rakastanut. Pöljää oli käyttää huumeita. (Yllättävää, että se sana sallitaan)

Minä olen vain katsonut sarjaa, en ole lukenut sarjakuvia ollenkaan. Voi olla, että niissä tätä juttua ei mainita.

Michonnen mielenterveys kärsi juuri Andren kohtalosta. Eipä meistä muistakaan voi sanoa, mitä tekisimme vastaavassa tilanteessa: kaikki on mennyttä, seurana vain katana ja katkeruus.

Vierailija
302/400 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se totta, mitä sanot. Ei meistä kukaan tiedä, millaiseksi tulisi tuossa tilanteessa.

Voi nolo, pelkään, että luin väärin sen koirajutunkin.

Kyllä kai hyvästä musiikistasi on kuitenkin enemmän hyötyä kuin haittaa. Olet varmaan esim oppinut kielet hyvin helposti.

Ohis: mulla oli lukiossa luokanvalvojana r u o t s i n opettaja, joka ekalla tunnilla käski jokaisen sanoa etu- ja sukunimensä. Kaikkien kerrottua nimensä, se ope yritti itse sanoa kaikkien nimet. Muutama sukunimi oli unohtunut ja nämä oppilaat muistuttivat. Sitten ope teki uuden kierroksen ja muisti kaikkien nimet kokonaisuudessaan. Kykenistkö tuollaiseen, jos oikein yrittäisit?

Aivan ihmeellistä. Mulla meni melkein puoli vuotta niiden nimien opettelussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/400 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se totta, mitä sanot. Ei meistä kukaan tiedä, millaiseksi tulisi tuossa tilanteessa.

Kyllä kai hyvästä musiikistasi on kuitenkin enemmän hyötyä kuin haittaa. Olet varmaan esim oppinut kielet hyvin helposti.

Ohis: mulla oli lukiossa luokanvalvojana r u o t s i n opettaja, joka ekalla tunnilla käski jokaisen sanoa etu- ja sukunimensä. Kaikkien kerrottua nimensä, se ope yritti itse sanoa kaikkien nimet. Muutama sukunimi oli unohtunut ja nämä oppilaat muistuttivat. Sitten ope teki uuden kierroksen ja muisti kaikkien nimet kokonaisuudessaan. Kykenistkö tuollaiseen, jos oikein yrittäisit?

Kyllä sinä muistit sen koirajutun ihan oikein. Kävin nimittäin heti tarkistamassa. :)  Se oli heti jakson ensi sekunneilla, kun minä olen varmaan vielä viritellyt laitteita.

Ilman kuvaa en varmaan muistaisi, mutta naamasta muistan varmaan valtaosan opiskelijoideni etunimistä kolmenkymmenen vuoden ajalta.  ;)

Vierailija
304/400 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään julkisesti julkaistu sarja alkaa niin, että kuorma-autossa kuljetettavat Maggie, Rosita ja Pappi pääsevät karkuun metsään.

Toisessa autossa on enemmän väkeä. He heräävät. Tutuimpia ovat Negan vaimoineen ja kuningas Ezekiel.

Vierailija
305/400 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niekka kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinä muistit sen koirajutun ihan oikein. Kävin nimittäin heti tarkistamassa. :)  Se oli heti jakson ensi sekunneilla, kun minä olen varmaan vielä viritellyt laitteita.

Ilman kuvaa en varmaan muistaisi, mutta naamasta muistan varmaan valtaosan opiskelijoideni etunimistä kolmenkymmenen vuoden ajalta.  ;)

Vai muistat valtaosan oppilaistasi nimeltä 30 vuoden ajalta. En pystyisi tuollaiseen. Mahdottoman hyvä muisti sulla.

Vierailija
306/400 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki etenee, kuten niekka muisti.

Seuraavaksi negan ja Ezekiel viedään eri paikkaan kuin Neganin vaimo. Negan vannoo pelastavansa vaimonsa.

Carol ja Daryl kiikaroivat junaa, joka on pysähdyksissä. Havaitsevat että pahikset saivat connien.

Vierailija
307/400 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei ole työläinen. Hän on kohde kaksi, ne connieta junan vierellä pitelevät sanovat. Mitähän sekin tarkoittaa.

Vierailija
308/400 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Daryl ja Carol ovat siis autolla liikkeellä ja löytävät metsissä tulevat Maggien, papin ja Rositan. Kaikki halaavat.

Vierailija
309/400 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappi rukoilee yhden legomiehen kanssa, kun se on ollut kirkossa salaa ja nyt kuolemassa. Siltä saadaan joitain tietoja.

Carol ja muut on käpälöineet vaihteita. Juna on pysähdyksissä. Connie pelastetaan ja legomiehille käy huonosti.

Yks olis jätetty eloon, mutta se sanoo, että sen perheelle käy huonosti jos kertoo tietoja. Pistää itseään puukolla.

Vierailija
310/400 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja Daryl laitetaan omaan elementtiinsä ajamaan yhtä legomiestä takaa moottoripyörällä. Legomiehwllä on sellainen myös, kun se oli junan kuljetettavana.

Vierailija
311/400 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Negan lähestyy vankileirillä Ezekieliä ja sanoo, että hän itse tuntee vain pelon aseena, mutta se toimii vain, jos itsellä on ase.

Pyytää Ezekieliä toimimaan joukkojen johtajana ja käyttämään toivoa vankien yhdistämiseen.

Negan sanoo haluavansa pelastaa vaimonsa jostain toisesta paikasta.

Etzekieliä suututtaa olla yhteistyössä pahiksena tuntemansa neganin kanssa.

Vierailija
312/400 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ezekiel sanoo, että tarvitaan kipinä

Negan sanoo, että hankin sinulle kipinän, mutta kun teen sen, sinun pitää tietää, että epäilen pääseväni täältä pois kanssasi.

Ezekiel kyselee, mitä tuo tarkoittaa

Negan sanoo, oletko kanssani

Ezekiel sanoo, että olen toistaiseksi.

Vierailija
313/400 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niekka kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai muistat valtaosan oppilaistasi nimeltä 30 vuoden ajalta. En pystyisi tuollaiseen. Mahdottoman hyvä muisti sulla.

En ole opettanut koululuokkia 90-luvun alun jälkeen, mutta sieltäkin muistan aika monta pahemmin yrittämättä. Aikuisissa opiskelijoissa on enemmän "tarttumapintaa", joten he jäävät mieleen helpommin.

Kiinnostavat jutut jäävät muistiin. Sen huomasi siinä, että muistan TWD:n ensimmäiset kaudet kirkkaasti. Fearissakin parin ensimmäisen kauden jälkeen kiinnostus hyytyi, ja uudet hahmot olivat kuin kerta toisensa jälkeen uusia. TWD World Beyond oli kauttaaltaan niin yhdentekevä, että muistan enää vain kahden päähenkilön etunimen, nekin vain siksi, että ne olivat niin nättejä: Iris ja Hope. Ja olihan siellä myös Jadis, pikku ilkimyksemme.

Vierailija
314/400 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä:

Rosita juttelee radiopuhelimeen muina miehinä. Miten se on mahdollista. Hän saa tietoa, että autosaattue on saapumassa Aleksandriaan. (Aleksandrian portille tosiaan saapuu bussi sisällään paljon porukkaa, myös Negan, Ezekiel ja yksi tuttu, jonka nimeä en muista.)

Rosita on edelleen vapaana ja matkalle pysähtyneen junan lähellä. Siinä on siis vapaana samassa paikassa myös Daryl, Carol, pappi ja Maggie. Nämä ovat nyt muodostaneet ryhmän ja ensimmäinen tarkoitus on pelastaa lapset. Lasten olinpaikkaa ei tiedetä.

Vierailija
315/400 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niekka kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niekka kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole opettanut koululuokkia 90-luvun alun jälkeen, mutta sieltäkin muistan aika monta pahemmin yrittämättä. Aikuisissa opiskelijoissa on enemmän "tarttumapintaa", joten he jäävät mieleen helpommin.

Kiinnostavat jutut jäävät muistiin. Sen huomasi siinä, että muistan TWD:n ensimmäiset kaudet kirkkaasti. Fearissakin parin ensimmäisen kauden jälkeen kiinnostus hyytyi, ja uudet hahmot olivat kuin kerta toisensa jälkeen uusia. TWD World Beyond oli kauttaaltaan niin yhdentekevä, että muistan enää vain kahden päähenkilön etunimen, nekin vain siksi, että ne olivat niin nättejä: Iris ja Hope. Ja olihan siellä myös Jadis, pikku ilkimyksemme.

On sulla kyllä hyvä muisti.

Tiesitkös, että se on oppilaista erittäin ihanaa, jos vanha ope muistaa nimen vuosienkin päästä. Mulla kolmannella ollut luokanope oli äänestyspaikalla vaalitoimitsijana ja sinne meni mun sukulainen äänestämään ja hänellä oli sama sukunimi kuin minulla. Se hyvin kauan sitten mua opettanut kysyi sukulaiseltani, että oletko sukua ja sanoi mun koko nimeni. Tuntui älyttömän mukavalle, että muisti.

Vierailija
316/400 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee Connie ja Kelly sekaisin.

Luulin tuon porukan, jossa kuuro on, jäävän lyhytikäiseksi, kuten siihen aikaan monet muutkin. En vaivautunut opettelemaan ha jotenkin se jatkuu Mulla vaan, etten niitä näemmä opi ja sekoitan.

Kerroin nyt koko jakson. Oli pakko raportoida paloissa, koska on niin huono muisti.

Vierailija
317/400 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta Rositan radiopuhelusta vielä.

Mielestäni kukaan legomies ei ole vielä paljastunut naiseksi. Miten ihmeessä siellä radiopuhelin toisessa päässä luullaan Rositan naisena olevan yksi legomies.

Onkohan legomiehet tuntemattomia myös toisilleen, kun niillä on junaa ajaessaankin kasvokilpi paikoillaan. Taitavat olla toisilleenkin vain numeroita.

Pakkotyöleirille saapuville sanotaan, että olette jatkossa pelkkiä numeroita. Heille puhuja on siitä poikkeus, ettei hän ole legoasussa, mutta sanoo, ettei hänkään sano nimeään.

Pakkotyöläisille sanotaan myös, että olette onnekkaita, kun saatte palvella commonwealthissa olevia hyviä kansalaisia ja olette turvassa ympäröivältä maailmalta. Työtä ei saa lopettaa paitsi syödessä ja nukkuessa.

Vierailija
318/400 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta Rositan radiopuhelusta vielä.
Mielestäni kukaan legomies ei ole vielä paljastunut naiseksi. Miten ihmeessä siellä radiopuhelin toisessa päässä luullaan Rositan naisena olevan yksi legomies.

Onkohan legomiehet tuntemattomia myös toisilleen, kun niillä on junaa ajaessaankin kasvokilpi paikoillaan. Taitavat olla toisilleenkin vain numeroita.

Pakkotyöleirille saapuville sanotaan, että olette jatkossa pelkkiä numeroita. Heille puhuja on siitä poikkeus, ettei hän ole legoasussa, mutta sanoo, ettei hänkään sano nimeään.

Pakkotyöläisille sanotaan myös, että olette onnekkaita, kun saatte palvella commonwealthissa olevia hyviä kansalaisia ja olette turvassa ympäröivältä maailmalta. Työtä ei saa lopettaa paitsi syödessä ja nukkuessa.

Rosita oli Commonwealthin sotilas, samoin Daryl. Kumpikin kulki legopuvussa ainakin yhden jakson ajan.

Vierailija
319/400 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niekka kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekeeköhän Maggie, Daryl & co ns. "Clarkin perheet" ja tapattavat lopulta kaikki ihmiset edesottamuksillaan commonwealthista...?

Commonwealthissa on noin 50 000 asukasta, joten seasta pitää löytää pahikset. Riittääkö Pamela lähipiireineen? En jaksaisi katsella oikeussalidraamaa ja puheita, joten toivon, että johtajuus ja armeijan päällikkyys ratkaistaan kulisseissa.

Clarkeille ei käynyt sen paremmin kuin kohteilleenkaan. Mitä muuten luulette, oliko Alician loppu totta vai pelkkää kuumehouretta?

Sitten on tietysti CRM, joka on valtavan suuri ja vahva kaupunkivaltio.

Clarkeista pahin oli Madison, jonka vanavedessä saavat muutkin kaikki siviilit ympärillään kuolemaan esim. lähtiessään ensimmäisestä turvapaikasta jättivät portit avoilleen muiden nukkuessa, Nickiä pelastaessaan armeijan tiloista saivat aikaiseksi massamurhan jne jne.

Ja nyt Madison on palannut ja on heti tappppamassa sivullisia sekä ryöstämässä heidän lapsiansa. En tiedä mikä on ylipäätään koko hahmon funktio ollut kyseisessä sarjassa - sankariko?

Taistelu tornista oli myös totaalisen joutavanpäiväistä resurssien ja ihmiselämän tuhlaamista. Olisivat suoraan lähteneet muualle.

Samaa "viis kaikista muista"-sankarin logiikkaa tuntuvat Maggie, Darryl & co enenevissä määrin harjoittavan, joten jäänee nähtäväksi mitä seuraa.

Itseä harmittaa tällä haavaa ettei World Beyond taida jatkua, se näistä ainoana kehittyi kiinnostavaan suuntaan.

Vierailija
320/400 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni Maggie ja Daryl ei ole, että viis muista. Lance olisi saanut jäädä eloon, jos olisi kiltisti vaan lähtenyt pois. Samoin legomies junan lähellä.