Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten helv3tissä selviän kun ei tule kohta mistään rahaa?!

Vierailija
04.10.2022 |

Olen yrittäjä, ja yhtäkkiä loppunut asiakkaat ja rahat kuin seinään! Toimitilat ja oman kämpän vuokra maksettavana, lapsi elätettävänä jne. Säästöt menneet ja koko ajan soi päässä Arttu Wiskarin Sirpa. Melkein voisin myydä itseäni kohta mutta en usko että kukaan edes haluaisi. Stna!

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylempään keskiluokkaan kuuluva perheenäiti täällä hei. Mekin on nyt hintojen noustessa jouduttu tinkimään vanhempien ylimääräisistä kuluista. Tehdään useammin töihin eväät, eikä käydä lounaspaikoissa. Woltataan vähemmän, käydään vähemmän elokuvissa, hoplopissa, hotellissa, mitä näitä nyt on. Ei kosmetologi/kampaaja/parturi/hieroja-käyntejä, ei aikuisten vaateostoksia. Kuntosalijäsenyydet on vielä pidetty, kohta varmaan irtisanotaan nekin.

Kotiin liittyvät kulut (laina, korot, lämmitys), ruoka, lasten harrastukset & vaatteet ja auto, niihin meidänkin tulot nyt menee. Ennen tuettiin pienyrittäjiä ja harrastettiin arjen luksusta, nyt tavoitteena saada rahaa säästöön tän arvaamattoman talven takia. Eihän mulla ole syytä valittaa, mutta tosiaan, ei olla varmasti ainoita jotka tinkii nyt ylimääräisestä vaikka periaatteessa rahaa onkin.

Ette ole ylempää keskiluokkaa jos olette joutuneet noin paljon tinkimään jo. Me ei olla tingitty yhtään mistään, muutamien satasten kustannusnousu ei tunnu lompakossa lainkaan. Meillä nousee kulut kohta 600 euroa lisäksi kun vuokralainen lähtee sijoitusasunnosta eikä meinattu uutta ottaa. 

Nyt puhutaan tuhansien eurojen noususta....

Vierailija
42/75 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylempään keskiluokkaan kuuluva perheenäiti täällä hei. Mekin on nyt hintojen noustessa jouduttu tinkimään vanhempien ylimääräisistä kuluista. Tehdään useammin töihin eväät, eikä käydä lounaspaikoissa. Woltataan vähemmän, käydään vähemmän elokuvissa, hoplopissa, hotellissa, mitä näitä nyt on. Ei kosmetologi/kampaaja/parturi/hieroja-käyntejä, ei aikuisten vaateostoksia. Kuntosalijäsenyydet on vielä pidetty, kohta varmaan irtisanotaan nekin.

Kotiin liittyvät kulut (laina, korot, lämmitys), ruoka, lasten harrastukset & vaatteet ja auto, niihin meidänkin tulot nyt menee. Ennen tuettiin pienyrittäjiä ja harrastettiin arjen luksusta, nyt tavoitteena saada rahaa säästöön tän arvaamattoman talven takia. Eihän mulla ole syytä valittaa, mutta tosiaan, ei olla varmasti ainoita jotka tinkii nyt ylimääräisestä vaikka periaatteessa rahaa onkin.

Voisitko Woltata sen kermaisen hanurisi jonnekin muualle. Kuulostaa siltä, että AP on kohdannut ihan oikean ongelman.

Mistäs ne yrittäjät rahat tulisi ellei asiakkaalta? Tässä vaan yritin tuoda esiin että olen itsekin ennen käyttänyt monien pienyrittäjien palveluita mutta tällä hetkellä en pysty. Eli olen osa ongelmaa. Toin vaan asiakkaan näkökulmaa esiin. Harmittaa itsekkäästi kun ei ole varaa entiseen elintasoon, ja harmittaa pienyrittäjien puolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen pienyrityksille duunia. Uudet pienyritykset ovat loppuneet täysin. Jotain yksittäisiä putiikkeja tulee, mutta ei niistä enää riitä asiakkaiksi. Lisäksi kaiken pitäisi olla ilmaista tai puoli-ilmaista. Ensimmäistä kertaa koskaan joudun laittamaan laskuja perintään, joka kuukausi. Täysin p*skaa.

Jos tämä oli nyt tätä hyvin hoidettua kriisiä, niin en tiedä mitä se huonosti hoidettu tarkoittaisi.

Vierailija
44/75 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva asenne, asiakkaat tykkää

Vierailija
45/75 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) liian kovat hinnat?

2) teet huonoa laatua?

3) Asiakkailla ei vaan ole enää varaa/halua kuluttaa rahojaan mihinkään ylimääräiseen. Eikä ihmekään, kun valtamedia rummuttaa kurjaa talvea, hinnannousuja, lamaa, sotaa.

Ei ap

Tää on kyllä typerää tää rummutus. Juuri esim. palveluiden osto ei lisää globaalia jätekuormaa ja joku alle 40 euron kampaaja kerran kuukaudessa on jotain jonka kykenen työssäkäyvänä matalapalkkaisenakin maksamaan. Kun en osta sen lisäksi juurikaan muuta.

Nimenomaan pitäisi kannustaa ihmisiä ostamaan läheltä palveluita yrittäjiltä kun ei muuten riitä pian työnantajiakaan. Siinäkin kauppaduopoli S ja K kaatavat pieniä firmoja kun ihmisten kulutus valuu silkkaan ruokaan!

Vierailija
46/75 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuosikausia, no, kymmeniä, käynyt kampaajalla, jolle aikaa ei todellakaan saa vain kävelemällä sisään kuten moniin kampaamoihin. Hän on varsin edullinen ja tekee hyvää työtä. Nyt ihan hätkähdin, kun varasin itselleni aikaa ja samaten teinipojilleni, ja ajat sai ällistyttävän helposti. Usein sumplitaan ihan jonkin aikaa, mutta nyt sopi melkeinpä ensimmäinen ehdottamani sopiva aika. Tuskin tästä mukavasta, hyvästä kampaajasta yhtäkkiä on tullut ihan luokaton ja yritystoimintaan kelpaamaton! Elämme kovia aikoja ystävä hyvä. Totta kai ap:nkin kannattaa realistisesti miettiä mitä voisi tehdä vielä paremmin, mutta ei tosiaan kannata syyttää vain itseään!

Vierailija
47/75 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se vieläkään niin yksinkertaista, että alat saada heti tukia, kun lopetat yrittämisen? Ainakin aiemmin oli tosi vaikeata saada työttömän status. Toivottavasti asiat on muuttuneet.

Ei.

Vierailija
48/75 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko Woltata sen kermaisen hanurisi jonnekin muualle. Kuulostaa siltä, että AP on kohdannut ihan oikean ongelman.

Mistäs ne yrittäjät rahat tulisi ellei asiakkaalta? Tässä vaan yritin tuoda esiin että olen itsekin ennen käyttänyt monien pienyrittäjien palveluita mutta tällä hetkellä en pysty. Eli olen osa ongelmaa. Toin vaan asiakkaan näkökulmaa esiin. Harmittaa itsekkäästi kun ei ole varaa entiseen elintasoon, ja harmittaa pienyrittäjien puolesta.

Allekirjoitatko sähköpostisi "terveisin ylempään keskiluokkaan kuuluva perheenäiti"?

Vierailija
49/75 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen pienyrityksille duunia. Uudet pienyritykset ovat loppuneet täysin. Jotain yksittäisiä putiikkeja tulee, mutta ei niistä enää riitä asiakkaiksi. Lisäksi kaiken pitäisi olla ilmaista tai puoli-ilmaista. Ensimmäistä kertaa koskaan joudun laittamaan laskuja perintään, joka kuukausi. Täysin p*skaa.

Jos tämä oli nyt tätä hyvin hoidettua kriisiä, niin en tiedä mitä se huonosti hoidettu tarkoittaisi.

Hyvinkin hoidettu kriisi on kriisi. Venäjän syytä tämä kaikki on.

Vierailija
50/75 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Allekirjoitatko sähköpostisi "terveisin ylempään keskiluokkaan kuuluva perheenäiti"?

En, mutta tässä kontekstissa se kuvastaa minua parhaiten kuluttajana.

Vierailija
51/75 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, mutta tässä kontekstissa se kuvastaa minua parhaiten kuluttajana.

No, kuulostaa naurettavalta luokitella itsensä noin. Ennen palstalle päätymistä en tiennyt että tuollaisia ihmisiä on olemassa jotka ajattelevat itseään "ylempänä keskiluokkana" tai käyttäisivät ilmaisua muuten kuin sarkastisessa merkityksessä.

Vierailija
52/75 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritys konkkaan ja palkkatöihin. Jos jää velkaa, niin haet velkasaneeraukseen. Pitkät jonot mutta aika kuluu lopulta aika nopeasti ja pian olet taas plussan puolella. Sitten vaikka uutta yritystä kehiin. Ja muistat ettet ole ensimmäinen jolle näin kävi, ei ole noloa eikä maailmanloppu.

Vierailija
53/75 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nämä aloittajaa arvostelevat jossain töissä? Loistavia esimerkkejä siitä, ettei penaalien terävimmät kynät ole aina ne, joita palkataan. PS. Mnä en ole työtön. 

Vierailija
54/75 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nwo-toimikunta ajaa taloudentahallaan alas että saa tarjoita tilalle digi-id:hen perustuvaa umj:tä..

Vierailija
55/75 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on, ei muuta kun johonkin muihin töihin.

Vierailija
56/75 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritys konkkaan ja palkkatöihin. Jos jää velkaa, niin haet velkasaneeraukseen. Pitkät jonot mutta aika kuluu lopulta aika nopeasti ja pian olet taas plussan puolella. Sitten vaikka uutta yritystä kehiin. Ja muistat ettet ole ensimmäinen jolle näin kävi, ei ole noloa eikä maailmanloppu.

Ei välttämättä tarvitse hakea konkurssiin jos yritys selviää veloistaan ja maksuistaan, eli menet palkkatöihin ja hoidat maksut kuntoon.

Vierailija
57/75 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän yrittäjyys ole muuta kuin että tekee työtä ja maksaa omat maksunsa, ei se sen hienompaa ole. Jos työtä ei ole, sitten palkkatöihin. Turha mussuttaa kotona munkkia ja kehua että minäpä olen työtön yrittäjä.

Vierailija
58/75 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos me ei tiedetä, minkä alan asiakkaat on loppunut, ei voida ideoida sulle mitään. Joskus ihan hullu idea voi ottaa tuulta ja toimia. Epätoivoiset ajat vaativat epätoivoisia tekoja, vai miten se menikään.

Käy jossain sossussa tms ja selvitä etukäteen, millaisiin tukiin olet oikeutettu. Onko olemassa jotain yritystukia tms? Toimitilan vuokranmaksun kanssa neuvottelu vuokranantajan kanssa? Nyt menee tiloja huonosti vuokralle, voisivat alentaa/neuvotella maksuohjelmaa tms.

Ainakin aiemmin on ollut niin, että yrittäjä voi saada 3 kuukautta toimeentulotukea, sen jälkeen ei tipu eli kannattamaton yritys on lopetettava ja siitä on oltava tarvittavat todisteet.

Vierailija
59/75 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Olen tehnyt tätä hommaa 12 vuotta. Ajattelin ensin että onko musta vaan yhtäkkiä tullut ihan paska työssäni, mutta moni muukin alalla on puhunut ihan samaa että hiljaista on. On tässä vuosien aikana ollut hiljaisempia kausia, mutta nyt oikeasti on todella kuollutta, pahempaa kuin korona-aikaan! Säästää olen yrittänyt, enää ei jää mitään säästöön, kuluu vaan. Asumistukea jo onneksi saan. Vaihtamassa ollaan halvempaan toimitilaan. Mutta jos on näin hiljaista jatkossakin niin ei auta! Ja hieroja olen. Enkä siis tuomitse niitä jotka ei uskalla tulla. Kellään ei ole rahaa. Piti vaan avautua.

Vierailija
60/75 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös kohtalotoveriyrittäjä. Aloitin 1.1.2020 ja otin lainaa. Noh, tiedämme mikä iski vuonna 2020. Olen tämän koko 3v kituutellut ja samalla yrittänyt opiskella parempaa tulevaisuutta, mutta terveys alkoi temppuilemaan stressistä. Olen hakenut palkkatöitä yrityksen markkinoinnin ohella, mutta mikään ei vedä. Nyt on itselläni se tilanne että yritys on vietävä konkurssiin, jotta saisin työttömyystukea. En ole ikinä ollut näin tiukassa paikassa ja jotenkin selviäisin esim. joitakin päiviä syömättä, mutta kun on vielä 2 alaikäistä lasta huollettavana.