Miten helv3tissä selviän kun ei tule kohta mistään rahaa?!
Olen yrittäjä, ja yhtäkkiä loppunut asiakkaat ja rahat kuin seinään! Toimitilat ja oman kämpän vuokra maksettavana, lapsi elätettävänä jne. Säästöt menneet ja koko ajan soi päässä Arttu Wiskarin Sirpa. Melkein voisin myydä itseäni kohta mutta en usko että kukaan edes haluaisi. Stna!
Kommentit (75)
Aloit yrittäjäksi vain siksi, ettet kelvannut töihin muille etkä osannut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Aloit yrittäjäksi vain siksi, ettet kelvannut töihin muille etkä osannut mitään.
Niin se usein menee. Jotkut eivät suostu työttömiksi, vaan pusertavat yrityksen pystyyn.
Ton tilanteen tiesit ajat sitten, jo kun asiakas kato alkoi.Olisit laittanut lapun ovelle suljettu.Hakennut yrityksesi konkurssin.
No ainakin tarvitset lisätuloja jostain muualta. Edes joku osa-aikahomma.
Jos sulle tulee konkurssi niin sitten tulee. Lohduttaudu, että niin tulee tulemaan monelle muullekin.
Konkurssin seurauksena saattaa jäädä velkaa, mutta se ei ole maailmanloppu.
Teillä on vuokra- asunto eli koti. Jos se ei ole liian iso, voitte jatkaa asumista siinä. Meinaan sen kannalta, että Kela alkaa elättää teitä.
Vaikka kaikki menisi, te tulette saamaan sen verran kelasta asumistukea ja toimeentulotukea, ( norminmukainen määrä ), että pystytte asumaan ja syömään. Voi saada myös mm. harkinnanvaraista tukea perustoimeentulotuen lisäksi kunnalta esim. lapsen harrastukseen. Hope ry: ltä voi saada ihan hyviä lastenvaatteita ja mm. joululahjan.
Mitä olen seuraillut, ihmisillä alkaa olla rahat loppu ja se tarkoittaa yrittäjillekin usein konkurssia.
Sodan uhkakin ahdistaa ja sähkön hinnan kallistuminen.
Ajattele, että leipä, lempi ja lämpö riittää.
Niin kauan kuin on elämää, on toivoa. Raha ei ratkaise sentään ihan kaikkea, ainakaan Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
1) liian kovat hinnat?
2) teet huonoa laatua?
3) puuttuva markkinointi ja
4) liian kilpailtu toimiala.
Nämä kaikki todennäköisesti, kun ei tullut kouluja käydyksi.
Mihin ne asiakkaat muka yllättäen loppuivat?
Vierailija kirjoitti:
1) liian kovat hinnat?
2) teet huonoa laatua?
3) Asiakkailla ei vaan ole enää varaa/halua kuluttaa rahojaan mihinkään ylimääräiseen. Eikä ihmekään, kun valtamedia rummuttaa kurjaa talvea, hinnannousuja, lamaa, sotaa.
Ei ap
Jos me ei tiedetä, minkä alan asiakkaat on loppunut, ei voida ideoida sulle mitään. Joskus ihan hullu idea voi ottaa tuulta ja toimia. Epätoivoiset ajat vaativat epätoivoisia tekoja, vai miten se menikään.
Käy jossain sossussa tms ja selvitä etukäteen, millaisiin tukiin olet oikeutettu. Onko olemassa jotain yritystukia tms? Toimitilan vuokranmaksun kanssa neuvottelu vuokranantajan kanssa? Nyt menee tiloja huonosti vuokralle, voisivat alentaa/neuvotella maksuohjelmaa tms.
Firma on helppo perustaa. Sen pystyssä pitäminen on haastavampaa.
Mulla sama hommat. Asiakkaat katosi kun tuli korona ja sota löi viimeisen naulan arkkuun. Nyt odotan tulevaan konkurssia ja vuosien velkavankeutta.
Vituix män.
Ylempään keskiluokkaan kuuluva perheenäiti täällä hei. Mekin on nyt hintojen noustessa jouduttu tinkimään vanhempien ylimääräisistä kuluista. Tehdään useammin töihin eväät, eikä käydä lounaspaikoissa. Woltataan vähemmän, käydään vähemmän elokuvissa, hoplopissa, hotellissa, mitä näitä nyt on. Ei kosmetologi/kampaaja/parturi/hieroja-käyntejä, ei aikuisten vaateostoksia. Kuntosalijäsenyydet on vielä pidetty, kohta varmaan irtisanotaan nekin.
Kotiin liittyvät kulut (laina, korot, lämmitys), ruoka, lasten harrastukset & vaatteet ja auto, niihin meidänkin tulot nyt menee. Ennen tuettiin pienyrittäjiä ja harrastettiin arjen luksusta, nyt tavoitteena saada rahaa säästöön tän arvaamattoman talven takia. Eihän mulla ole syytä valittaa, mutta tosiaan, ei olla varmasti ainoita jotka tinkii nyt ylimääräisestä vaikka periaatteessa rahaa onkin.
Ensinnäkin, kokeile vaihtaa Suomen muotoisen pilven alla - biisiin. Sitten toisekseen, niin toimeentulotukea ja tai asumistukea on varmaan yritettävä hakea. Tätä se nyt on.
Ihanaa asiantuntijoiden kommentointia täällä :D
Minulla on ollut firma pystyssä 10 vuotta. Töitä on aina riittänyt liiaksi asti. Asiantuntijuus on kasvanut. Asiakkuuksia olen hoitanut, uusia etsinyt ja hyvää palautetta saanut. Hintoja olen nostanut vain hyvin maltillisesti, reilusti alle yleisen hintakehityksen.
Nyt on hiljaista. Kuolemanhiljaista.
Vierailija kirjoitti:
Ylempään keskiluokkaan kuuluva perheenäiti täällä hei. Mekin on nyt hintojen noustessa jouduttu tinkimään vanhempien ylimääräisistä kuluista. Tehdään useammin töihin eväät, eikä käydä lounaspaikoissa. Woltataan vähemmän, käydään vähemmän elokuvissa, hoplopissa, hotellissa, mitä näitä nyt on. Ei kosmetologi/kampaaja/parturi/hieroja-käyntejä, ei aikuisten vaateostoksia. Kuntosalijäsenyydet on vielä pidetty, kohta varmaan irtisanotaan nekin.
Kotiin liittyvät kulut (laina, korot, lämmitys), ruoka, lasten harrastukset & vaatteet ja auto, niihin meidänkin tulot nyt menee. Ennen tuettiin pienyrittäjiä ja harrastettiin arjen luksusta, nyt tavoitteena saada rahaa säästöön tän arvaamattoman talven takia. Eihän mulla ole syytä valittaa, mutta tosiaan, ei olla varmasti ainoita jotka tinkii nyt ylimääräisestä vaikka periaatteessa rahaa onkin.
Ette ole ylempää keskiluokkaa jos olette joutuneet noin paljon tinkimään jo. Me ei olla tingitty yhtään mistään, muutamien satasten kustannusnousu ei tunnu lompakossa lainkaan. Meillä nousee kulut kohta 600 euroa lisäksi kun vuokralainen lähtee sijoitusasunnosta eikä meinattu uutta ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama hommat. Asiakkaat katosi kun tuli korona ja sota löi viimeisen naulan arkkuun. Nyt odotan tulevaan konkurssia ja vuosien velkavankeutta.
Vituix män.
Tervetuloa joukkoon, meitä on paljon ja määrä tulee kasvamaan koko ajan.
Tsemppiä! Älä välitä näistä idiooteista jotka laukoo mitä laukoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1) liian kovat hinnat?
2) teet huonoa laatua?
3) Asiakkailla ei vaan ole enää varaa/halua kuluttaa rahojaan mihinkään ylimääräiseen. Eikä ihmekään, kun valtamedia rummuttaa kurjaa talvea, hinnannousuja, lamaa, sotaa.
Ei ap
Minulla loppuivat asiakkaat noin kuukausi sitten. Silloin kai alettiin toden teolla mediassa puhumaan tulevasta kauhutalvesta ja ihmiset huomasivat hinnannousuja kaikkialla. Muutos tapahtui aika äkkiä, vilkkaasta lähes täysin kuolleeksi. Onneksi kyse on itselläni vain sivutyöstä ja pääelatus tulee muualta.
Ap tota kutsutaan yrittäjän riskiksi. Palkkatöihin sitten vaan jollekin toiselle
Millä alalla olet?