Miten käydä suihkussa minuutissa?
Iltiksessä oli juttu aiheesta mutta ei käytännön ohjeita. Miten?
Kommentit (120)
Olen ruvennut inhoamaan suihkuja. Ennen rakastin lämpimiä, pitkiä suihkuja. Nyt kun sähkönhinta nousi, pitää kylmässä (lue normaalilämpöisessä) suihkussa nopeasti pestä. Kaikki nautinto on poissa. Suututtaa!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarviiko ne hiukset pestä jokakerta?
Kyllä. Päänahka pestään päivittäin, ihan samalla tavalla kuin muutkin ruumiinosat.
Päänahka ei ole sama asia kuin hiukset. Päänahka kannattaa kyllä päivittäin pestä siinä kuin muukin iho, mutta kuten muukaan iho, ei se välttämättä mitään pesuainetta tarvitse.
No mitä järkeä on kastella päänahka ja muut hiukset, jos ei pese niitä millään aineella? Minulla olisi seuraavana päivänä hiukset ihan hirveän näköiset = rasvaiset ja päätä pitkin liimautuvat, jos vaan vedellä huljuttelisin. Mieluummin pesen hiukset 2-3 päivän välein aineiden kera, enkä ala välissä leikkimään pelkän veden kanssa. Ihan hyvässä kunnossa päänahka ja hiukset ovat. Ovat paksut ja pitkät, enkä käytä muotoilutuotteita, joten siksikin ihan turhaa tuollainen ylipeseminen.
Muutenkin hiuksieni kuivuminen kestää 8-10 tuntia (vielä aamullakin alimmaiset hiukset ovat hieman kosteat), niin tässähän olisi koko ajan hiukset märkänä (en käytä fööniä, koska olen todennut sen kuivattavan hiuksia ja rasvoittavan päänahkaa). Ei kiitos, kun hiuksien peseminen on 'rasittavin homma' mitä joutuu tekemään.
Minä en pysty hiuksia nopeasti pesemään, koska hiuslaatu on sellainen, että 1. niiden märiksi saaminen kestää ja puolikuiviin hiuksiin ei pysty shampoota vaahdottamaan ja 2. koska ovat paksut, niin shampoon peseminen pois ei ole ihan nopea homma, jos ei halua että jää shampoonjäämiä päänahkaan ja pituuksiin. Käyn siis suihkussa joka toinen päivä ja ihan hyvällä omallatunnolla suihkuttelen just niin kauan kuin on tarve. En toki turhaan suihkua pidä auki, mutta en ala tinkimään saippuan ja shampoon pois pesemisestä. Tulee kohta enemmän ihmisille iho-ongelmia, kun ei enää malteta kunnolla suihkuttaa aineita pois päästä ja keholta. Ja sitten läträtään kaiken maailman lääkeaineilla/voiteilla ja allergialääkkeillä.
Suihkussa kaikkinensa ei voi käydä yhdessä minuutussa.
Koska suihkussa käyntiin tulee laskea sekin aika, mikä menee itsensä kuivaamiseem, vaikka silloin ei itse vettä kulukaan.
Myös hanojen avaamiseen ja sulkemiseen menee sekuntti pari.
Mutta kevyesti suihkussa pystyy käymään viidessä minuutissa.
Lyhyet hiuksee pesee nopeasti ja hanan voi tosiaan sulkea vaahdotuksen ajaksi.
Itse käytän suihkumyssyä, enkä totisesti pese hiuksia joka ikinen päivä. Päänahka ei koskaan tuoksahda, vaikka pesen hiukset vain kaksi kolme kertaa vkossa.
Eri asia sitten jos, jollakulla on tosi rasvaiset hiukset. Mutta miksi he eivät hoida hiuksiaan siten, että rasvoittuminen vähenee?
Rasvottuminen lähtee päänahasta, ei ne hiukset itsestäön rasvoitu.
Ja tottahan hiukset tuntuu rasvaisilta ja likaisilta, jos niihin jatkuvasti laittaa jotain mönjää kuten montaa erilaista muotoilutuotetta päivittäin.
Älä hölise p#skaa.
Saippuat kuivattaa ihoa aina ja kaikenlaiset puhdistavat saippuat erityisesti.
Vaikka ei kävisikään suihkussa joka päivä, ei vartalon ihoa tarvitse jynssätä viimeisen päälle saippualla silti, ellei ole fyysisessä työssä, tai harrasta liikuntaa joka nostaa hien pintaan.
Vierailija kirjoitti:
Suihkussa kaikkinensa ei voi käydä yhdessä minuutussa.
Koska suihkussa käyntiin tulee laskea sekin aika, mikä menee itsensä kuivaamiseem, vaikka silloin ei itse vettä kulukaan.
Myös hanojen avaamiseen ja sulkemiseen menee sekuntti pari.
Mutta kevyesti suihkussa pystyy käymään viidessä minuutissa.
Lyhyet hiuksee pesee nopeasti ja hanan voi tosiaan sulkea vaahdotuksen ajaksi.Itse käytän suihkumyssyä, enkä totisesti pese hiuksia joka ikinen päivä. Päänahka ei koskaan tuoksahda, vaikka pesen hiukset vain kaksi kolme kertaa vkossa.
Eri asia sitten jos, jollakulla on tosi rasvaiset hiukset. Mutta miksi he eivät hoida hiuksiaan siten, että rasvoittuminen vähenee?
Rasvottuminen lähtee päänahasta, ei ne hiukset itsestäön rasvoitu.
Ja tottahan hiukset tuntuu rasvaisilta ja likaisilta, jos niihin jatkuvasti laittaa jotain mönjää kuten montaa erilaista muotoilutuotetta päivittäin.
En käytä muotoilutuotteita, mutta silti ihotyyppini on rasvoittuva. Korvalehtenikin rasvoittuvat, joten käytänkö liikaa muotoilutuotteita niihin?
Sillon et siellä ei seisoskella ja nautita lämpimästä vedestä vaan toimitaan koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Päänahka pestään päivittäin, ihan samalla tavalla kuin muutkin ruumiinosat.
Päänahka ei ole sama asia kuin hiukset. Päänahka kannattaa kyllä päivittäin pestä siinä kuin muukin iho, mutta kuten muukaan iho, ei se välttämättä mitään pesuainetta tarvitse.
No mitä järkeä on kastella päänahka ja muut hiukset, jos ei pese niitä millään aineella? Minulla olisi seuraavana päivänä hiukset ihan hirveän näköiset = rasvaiset ja päätä pitkin liimautuvat, jos vaan vedellä huljuttelisin. Mieluummin pesen hiukset 2-3 päivän välein aineiden kera, enkä ala välissä leikkimään pelkän veden kanssa. Ihan hyvässä kunnossa päänahka ja hiukset ovat. Ovat paksut ja pitkät, enkä käytä muotoilutuotteita, joten siksikin ihan turhaa tuollainen ylipeseminen.
Muutenkin hiuksieni kuivuminen kestää 8-10 tuntia (vielä aamullakin alimmaiset hiukset ovat hieman kosteat), niin tässähän olisi koko ajan hiukset märkänä (en käytä fööniä, koska olen todennut sen kuivattavan hiuksia ja rasvoittavan päänahkaa). Ei kiitos, kun hiuksien peseminen on 'rasittavin homma' mitä joutuu tekemään.
Minä en pysty hiuksia nopeasti pesemään, koska hiuslaatu on sellainen, että 1. niiden märiksi saaminen kestää ja puolikuiviin hiuksiin ei pysty shampoota vaahdottamaan ja 2. koska ovat paksut, niin shampoon peseminen pois ei ole ihan nopea homma, jos ei halua että jää shampoonjäämiä päänahkaan ja pituuksiin. Käyn siis suihkussa joka toinen päivä ja ihan hyvällä omallatunnolla suihkuttelen just niin kauan kuin on tarve. En toki turhaan suihkua pidä auki, mutta en ala tinkimään saippuan ja shampoon pois pesemisestä. Tulee kohta enemmän ihmisille iho-ongelmia, kun ei enää malteta kunnolla suihkuttaa aineita pois päästä ja keholta. Ja sitten läträtään kaiken maailman lääkeaineilla/voiteilla ja allergialääkkeillä.
On siinä kastelussa (oikeammin pesemisessä) ilman aineita paljonkin järkeä silloin, kun hiukset ja päänahka pysyy hyvässä kunnossa juuri sillä menetelmällä. Kuten minulla; ei näytä hiukset rasvaisilta eikä liimaudu päänahkaan. Tosin en pelkästään "huljuta", vaan pesen kuten pesisin aineita käyttäen. Mulla ei mene tunteja aikaa, joten senkin puolesta onnistuu. Ja eipähän ainakaan ole tullut noita lopussa mainitsemiasi iho-ongelmia pois huuhtomattomien jämien takia.
Minä taas haluan käydä suihkussa päivittäin, liikun ja hikoan sen verran. Ei ole ongelma pestä päänahkaa siinä samalla siinä kuin muukin iho. (Tai, jos sinusta vain aineita käyttäen voi pestä, niin lämpimän veden alla hieroa päänahkaa ja hiusten juuria.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä muka se päänahka pitäs pestä päivittäin?
Miten kummassa se päänahka on se likaisempi kuin vaikkapa sinun napasi?
Miten se päänahka päivittäin niin paljon likaantuu.
Ellei sitten hikoile voimakkaasti joka ikinen päivä, tai hiero päänahkaansakin jotain kummallisia hoito-muotoilutuotteita joka jumalan aamu ja päivä?
Ostin pesuvatin, lasken siihen lämmintä vettä ja pesen kasvoista alaspäin .Kahdeksan litraa lämmintä vettä riittää peruspesuu. kun hiuksia ei tarvi pestä.Hiukset pesen kaksi kertaa viikossa , silloin käytän lisänä suihkua.Ei ole varaa maksaa sähköstä enempää kun hinta viisinkertaistui meillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä muka se päänahka pitäs pestä päivittäin?
Miten kummassa se päänahka on se likaisempi kuin vaikkapa sinun napasi?
Miten se päänahka päivittäin niin paljon likaantuu.
Ellei sitten hikoile voimakkaasti joka ikinen päivä, tai hiero päänahkaansakin jotain kummallisia hoito-muotoilutuotteita joka jumalan aamu ja päivä?
Päänahassa on moninkertainen määrä talirauhasia, joten se "likaantuu" nopeammin kuin vaikka se napa (joka myös pestään päivittäin). Lisäksi pää on harvoin peitettynä, joten se altistuu kaikelle pölylle ja saasteille enemmän kuin vaatteiden alla olevat ruumiinosat. Ja hattua käyttäessä päänahka hikoaa.
Ei mitenkään ehdi pestä minuutissa. tukan pesuun menee kaksi minuuttia lyhyt tukkaisella. Vtalon pesu 3 minuuttia. Sitten ajan parran, siihen menee jo 7 minuuttia aikankin ja ajan parran aina suihkun yhteydessä.
Sanon vaan kirjoitti:
Ei mitenkään ehdi pestä minuutissa. tukan pesuun menee kaksi minuuttia lyhyt tukkaisella. Vtalon pesu 3 minuuttia. Sitten ajan parran, siihen menee jo 7 minuuttia aikankin ja ajan parran aina suihkun yhteydessä.
3 minuuttia lyhyen tukan pesuun? No morjens...
Vierailija kirjoitti:
Minulta ei onnistu, koska hiukseni yltävät alaselkään. Pesen ne shampoolla ja laitan sen jälkeen erittäin tehokasta hoitoainetta, jonka peseminen pois on aikaa vievää, mutta hiukset pysyvät hyväkuntoisina, eivätkä takkuunnu herkästi, kun näin hoidan.Pesen hiukset kaksi kertaa viikossa. Myös jalkojen hyvä pesu vaatii kunnon huuhtomista, Käytän pesusientä vaahdottamiseen, sillä muuten jäisi kuollutta ihoa, josta muodostuisi kovettumia. Kainalot on aina vaahdotettava ja kasvot puhdistettava ilmansaasteista ja korvantaukset myös karstaantuisivat, jos en pesisi hyvin.
eipä ole ikinä tullut kovettumia tai karstoja enkä ole pesusieniä käyttänyt. kerran viikossa saunassa ja välipäivinä paikallispesut. ihokin pysyy kunnossa.
Se onnistuu siten, että jatkossa kaikki ajavat pois hiukset, ja jättävät päähän millin sängen. Intiimialuieden karvat poistetaan hygienia syistä, samoin kynnet pidetään maksimaalisen lyhyinä.
Pyykinpesua minimoidaan, ja kaikille jaetaan kaksi harmaanmustaa käyttöpukua, 2 mustaa sukkaparia ja harmaa lakki. Yhtä pukua ja sukkia pidetään kerrallaan 10pv, sitten sen saa pestä 30 asteessa pikapesuna. Toinen puku on käytössä seuraavat 10 päivää, jne.
Pesen pitkät ja paksut hiukseni hanan alla pää alaspäin. Kastelen nopeasti hiukset (n. 10 sek.) ja sammutan hanan. Hankaan shampoon päänahkaan ja pesen sen pois (30 sek). Pyyhekuivaan hiukset ja laitan pituuksiin hoitoaineen. Sillä aikaa, kun se vaikuttaa, pesen itseni suihkussa (max30 sek). Sen jälkeen lisään vielä toisen kierroksen shampoota päänahkaan ja pesen samalla hanan alla hiuksista tuon shampoon ja hoitoaineen (30-50 sek). Eli kyllä siis muutamassa minuutissa pystyy ihan hyvin pesemään pitkät ja paksut hiuksetkin. Pesen hiukset n. kolmen päivän välein ja puhtaaksi en saa kuin pesemällä shampoolla kaksi kertaa. Jos muulloin käyn suihkussa, esim. treenien jälkeen niin en kastele hiuksia.
Ei mitenkään. Tuo aika menee jo raapiessa pierunkuoria.
Vierailija kirjoitti:
Ostin pesuvatin, lasken siihen lämmintä vettä ja pesen kasvoista alaspäin .Kahdeksan litraa lämmintä vettä riittää peruspesuu. kun hiuksia ei tarvi pestä.Hiukset pesen kaksi kertaa viikossa , silloin käytän lisänä suihkua.Ei ole varaa maksaa sähköstä enempää kun hinta viisinkertaistui meillä.
Vinkiksi myös vesikannu. Meillä on ollut putkirikkojen vuoksi välillä vedet poikki. Olen voinut lämmittää silloin veden vedenkeittimellä, mutta siis vesikannusta on kätevä kaataa hiusten pesuun vettä silloin jos vesi on poikki (meillä oli vaan lämmin vesi pois tuolloin). Toki oma kaivo ja varavesivarastot auttaa jos vesi on täydellisesti poikki ja puuhellalla saa veden lämpimäksi jos sellainen on, eikä sähköä ole.
Avaat kylppärin oven, käyt kääntymässä suihkun alla, palaat sanaa reittiä takaisin, suljet kylppärin oven. Kävit suihkussa, eikä mennyt edes minuuttia. Kukaan ei puhunut mitään peseytymisestä.
Ilmeisesti moni pitkätukkainen tosiaan tekee niin, että pistää tukan nutturalle tms., jolloin latvat eivät kastu vaikka päänahan pesee. Tai ainakin tuo onnistunee, jos ei millään aineilla pese, vaan ihan lämpimällä vedellä.
Itse en ole kokeillut kun olen lyhyttukkainen.