Mitä helvettiä tarkoittaa "joutuisa ruokailu"?
Tuskin tulee eroamaan nykyisestä, jolloin ruokataukoa tuskin ehditään pitää.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
On sentään ruokatauko, kun opettajille ei sekään ei kuulu
Ei tuo tytön opettaja mikään riisitautinen ainakaan ole. Joskus ehtinyt syömäänkin kun pituus ja paksuus lähellä sama.
Vierailija kirjoitti:
Itse, kun aikanaan olin sairaalassa töissä niin en ikinä uskaltanut jäädä ruokatauon jälkeen hetkeäkään istumaan taukotilaan, koska oli aina niin loppu kiireestä, että olisi varmaan nukahtanut tuoliin ruokailun jälkeen. Menin aina päivähuoneeseen asiakkaiden kanssa lukemaan lehteä (luin asiakkaalle ääneen päivälehteä) tai muuten vaan keskustelemaan kuulumisista.
Niin ja tästäkin aina silloin tällöin joku omainen aina valitti tasaisin väliajoin näppikselle, kun istuttiin vaan päiväsalissa lukemassa lehteä. Ei maininnut vaan siinä näppiksellä ikinä sitä, että luettiin sitä lehteä ääneen sellaisille vanhuksille jotka olivat sokeita ja ei itse kyenneet lukea.
Vierailija kirjoitti:
Kumpi on parempi: 30 min palkaton ruokatauko ja siten työpäivän piteneminen vastaavalla ajalla vai ruokatauko työajalla ja kotiin pääsee aikaisemmin? Ei muissa ammateissa ole mahdollisuutta syödä työaikana.
Kyllä on. Myös julkisella puolella, vuorotyössä.
Vuorotyötä on julkisella puolella muuallakin, kuin terveydenhuollossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruoka syötävä ähmimällä.
No eikä ole! Yhdessäkään sairaalassa, jossa olen ollut töissä, ei ruokailun kanssa ole tullut kiire. Ei edes vaikka isommissa paikoissa pelkkä kävely kanttiiniin kestää 5 minuuttia. Eikö kellokorttia leimata kanttiiniin mennessä.
Ei meiltä hoitajat saaneet poistua osastolta ruokalaan/kanttiiniin, kun pitää olla esim. hoitajakutsun tavoitettavissa eli siinä omassa taukotilassa, ja valmis keskeytyksiin. Tämä KYS:sta noin 10v takaa ja sama kokemus Niuvasta muutamaa vuotta aiemmin. Usein lämmitettiin sitten samaa annosta kolmatta, neljättä kertaa keskeytysten takia. Sittemmin olen tehnyt muuta työtä.
Kouluterkkana minulla on ollut onneksi joutuisa ruokailu. Opettajat kyselevät asioita kesken ruokatauon tai oppilaat tarvitsevat pientä tai isompaa ensiapua, joten omalla ajalla en suostuisikaan syömään. Jatkossahan sen saa sitten valita, mikä on mahtava juttu. En suostuisi pidentämään työviikkoani 2,5 tunnilla.
Vierailija kirjoitti:
Kouluterkkana minulla on ollut onneksi joutuisa ruokailu. Opettajat kyselevät asioita kesken ruokatauon tai oppilaat tarvitsevat pientä tai isompaa ensiapua, joten omalla ajalla en suostuisikaan syömään. Jatkossahan sen saa sitten valita, mikä on mahtava juttu. En suostuisi pidentämään työviikkoani 2,5 tunnilla.
Minä voisin hyvinkin pidentää, jos sen tauon ajaksi saisi oikeasti irrottautua työstä, koska se parantaisi työssä jaksamista ja työtehoa. Mutta en toki omaan piikkiin ota ruokailuaikaa jos se kuitenkin menee puhelimeen vastatessa, potilastietoja lukiessa tai konsultaatioihin vastatessa.
Itse, kun aikanaan olin sairaalassa töissä niin en ikinä uskaltanut jäädä ruokatauon jälkeen hetkeäkään istumaan taukotilaan, koska oli aina niin loppu kiireestä, että olisi varmaan nukahtanut tuoliin ruokailun jälkeen. Menin aina päivähuoneeseen asiakkaiden kanssa lukemaan lehteä (luin asiakkaalle ääneen päivälehteä) tai muuten vaan keskustelemaan kuulumisista.