Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lähes kaikki työkavereistasi kertovat, että olet ihana ihminen ja haluavat sinun jäävän työpaikalle, uskotko? Aina vain kehuja satelee mutta en ymmärrä, että miksi.

Vierailija
03.10.2022 |

Ihmiset vain pitävät minusta. Olen empaattinen, ymmärrän heitä ja haluankin ymmärtää.
En kuitenkaan koe itseäni erityiseksi millään tavalla.
En halua nousta kenenkään varpaille. Itsellä on huono itsetunto mutta haluan, että muut kokevat olonsa hyväksi.
Yritän parhaani kyllä.

Silti sisimissäni on tunne, että olen huono ja haudon itm vaikka vuosi toisensa jälkeen useat ihmiset tuovat minulle hyvää mieltä ja energiaa. He kertovat kauniita asioita ja että olen ihmisenä hyvä.
Näistä omista ajatuksistani en siis tietenkään kerro, otan ne nöyränä ja kiitollisena vastaan ja haluan antaa takaisin hyvää.

Jotenkin vain en millään halua ymmärtää, että minussa olisi jotain arvokasta tms.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hyvä ihminen.

Vierailija
2/28 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet hyvä ihminen.

No siinä mielessä kyllä etten halua toisille pahaa. En vain halua. Toki joskus mielessäni kritisoin mutta siitä huolimatta haluan ymmärtää myös tämän ihmisen huonoa käytöstä jos sellaista ilmenee. Kun en itsekkään mikään pyhimys ole mutta kuitenkin empaattinen.

En tiedä miksi minun on vaikeaa ymmärtää, että kuulun osaksi yhteiskuntaa. Tuntuu, että olen vääränlainen ja yritän vain sopeutua. Teen asioita sydämelläni suurimmaksi osaksi ja olen aika herkkä.

Silti ulkoisesti itsevarman oloinen joka haluaa kannustaa muita jos vain mahdollista.

Itse tunnen olevani vääränlainen. Oikeastaan tunnen itseni tyhmäksi ja jollain tavalla orvoksi. En tiedä, kuin ei vain ymmärtäisi elämästä mitään. En halua muuta kuin elää rauhassa ja auttaa ihmisiä, olla ihminen toiselle. Samalla vain minusta tuntuu, että olen jotenkin aivan keskeneräinen ja saamaton.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ajatella vähemmän itseään ja enemmän muita, niin ei ahdista niin paljon

Vierailija
4/28 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillisen narsistin puhetta. ollaan muka niin vaatimattomia ja silti kerjätään ja janotaan juuri tällä tavalla huomiota ja jumalointia!

Jos oikeasti ihminen on hyvä, hänen ei tarvitse tuoda sitä julki vaan se riittää, että saa muille hyvän olon.

Vierailija
5/28 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon kyllä että he tarkoittavat sitä, eivätkä esim valehtele. 

Se mitä itse itsestääs ajattelee on eri juttu. Ap, en usko että sulle riittää vaikka saisitkin tähän kommentteja siitä miten ihana ja hyvä olet (sain vaikutelman että siksi teit tämän aloituksen). Itseinho ja -epäily kannattaa hoidattaa ihan ammattilaisen kanssa. Ja oikeasti kannattaa, sulla on todnäk vielä pitkä elämä edessä. Mieti haluatko viettää sen epäillen itseäsi vai haetko apua.

Vierailija
6/28 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ajatella vähemmän itseään ja enemmän muita, niin ei ahdista niin paljon

Tätä olen koko elämäni ajan tehnyt. Jossain vaiheessa hylkäsin itseni täysin ja siedin kaikkea sellaista mitä ei olisi pitänyt. Nykyään puolustudun jos tiedän etten ole tehnyt mitään väärää. Toisaalta jos olenkin niin yritän kertoa siitä rehellisesti vaikka menettäisin sillä jotain.

Olen ollut aivan liian vietävissä joskus liian ymmärtämisen vuoksi. Nykyään on jonkinlaiset rajat mutta niissäkin on edelleen harjoittelua.

Välillä en vain ymmärrä mikä on oikein ja mikä väärin. Yritän ymmärtää muita mutta myös itseäni.

Ehken ole päässyt vain vielä balanssiin.

Ap

Vierailija
7/28 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, mitä työkaverit sanoo edessä, ja mitä ne sanoo selän takana eivät välttämättä ole sama asia.

Vierailija
8/28 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä saatan sanoa sille ei-niin-kivalle työkaverille kohteliaisuuttani, että on ollut mukavaa ja ikävää että lähdet.

Vierailija
9/28 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon kyllä että he tarkoittavat sitä, eivätkä esim valehtele. 

Se mitä itse itsestääs ajattelee on eri juttu. Ap, en usko että sulle riittää vaikka saisitkin tähän kommentteja siitä miten ihana ja hyvä olet (sain vaikutelman että siksi teit tämän aloituksen). Itseinho ja -epäily kannattaa hoidattaa ihan ammattilaisen kanssa. Ja oikeasti kannattaa, sulla on todnäk vielä pitkä elämä edessä. Mieti haluatko viettää sen epäillen itseäsi vai haetko apua.

Olen menossa terapiaan. Tiedän, että olen jotenkin sekaisin, mt ei ole kunnossa. Tavallaan haluan kuulla, että olen hyvä ja toisaalta haluan tietää vain totuuden. En ymmärrä mistään mitään, en tiedä kuka olen. Se tässä on se ongelmani ydin.

Olen kasvanut päihdeperheessä ja hyvin oudoissa kuvioissa, väkivaltaa yms.

En tiedä kuka olen. Jos olenkin narsisti tms. Sama se kunhan tietäisin, että minne kuulun. Olen kuin pieni lapsi joka huutaa apua ja huomiota omalla tavallaan. Samalla pienennän itseäni kuin en olisi mitään.

En ymmärrä omasta olemisesta ja miten päin tulisi olla. Samalla hoidan työni kuin kuka vain vastuullinen ihminen.

Olen palasina ja eksyksissä, en tiedä kuka tai mikä olen.

Ap

Vierailija
10/28 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, mitä työkaverit sanoo edessä, ja mitä ne sanoo selän takana eivät välttämättä ole sama asia.

Niin, tämäkin totta. Tällä keskustelulla oli hieman syvällisempi tarkoitus. Siinä mielessä, etten ole päästänyt ketään henkilökohtaiseen elämääni aikoihin.

Siksi vertaan näitä elämän muita kohtaamisia itseeni välillä. Kaikki ovat kertoneet minsuta ihanaba, hyvänä, jopa valloittavana tyyppinä. Joskus fiksuna, joskus analyyttisenä. Yleisemmin tunnollisena.

Aivan kaikki todistukset ovat kympin luokkaa, työtodistukset täynnä suositelijoita jne.

Minulle on käynyt hyvä tuuri siinä mielessä.

Kuitenkin nuoruuden tapahtumat ovat niin rikkinäisiä etten kai ole koskaan päässyt yli. Se tunne siitä etten pärjää ja olen jotain aivan alinta pohjasakkaa.

Samalla nuo uudet identiteetin osat kummittelevat, jotka olen saanut kuulla tässä lähivuosien aikana.

En siis yksinkertaisesti osaa suhteuttaa. En vain ymmärrä mikä on totta, mikä ei.

Ap

Vierailija
11/28 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset halutaan pitää työpaikoilla enemmän taitojen kuin luonteen perusteella. Joko teet ahkerasti kaikki paskaduunitkin tai sitten osaat sellaista, mitä muut eivät osaa.

Vierailija
12/28 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin loparit, kun alkoi hermot menemään ja alkoi työkaveritkin saamaan siitä osansa. Kuulemma takaisin kaipailtaisiin, mutten usko että muussa mielessä kuin että saisivat omaa työtaakkaansa helpotettua koska olin niin sairaalloinen suorittaja ja kiirettä pitää nyt.

Vierailija
13/28 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toki mahdollista että olet vaan super empaattinen mukava huipputyyppi jonka kaikki haluaa työkaverikseen.

Uskon kuitenkin, että kyse on jostain muusta (mahdollisesti sen lisäksi, että olet kuin oletkin super empaattinen mukava huipputyyppi). Muita syitä haluta työkaveri on sen ahkeruus tai miellyttämisen halu; se tyyppi joka tekee kaikkia työpaikan metatöitä ja ylitöitä, jolle voi nakittaa ylimääräisiä hommia, joka tulee lyhyellä varoitusajalla tuuraamaan jne. Sit voi olla että sillä on jotain harvinaisia erityistaitoja, tai sit sillä voi olla jotain erityistuttuja joiden hyödyt valuu työpaikalle (tuntee jonkun jonka kautta saa hyviä tarjouksia asiasta X).

Se voi olla joku ylläolevista tai yhdistelmä niitä.

Vierailija
14/28 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus työkaverien kehumisella ja imartelulla on se tavoite, että taas kerran nakitetaan jokin ikävä homma tehtäväksi. Samat tyypit sitten voivat teilata, kun ei yksin puurtaessa mennytkään ihan putkeen.

Siitä itseinhosta tai mitä nimitystä nyt käyttääkään se tarve miellyttää muita nousee. Kaikkia ja kaikkea ei pidä ymmärtää tai sietää.

Ei tarvitse tietenkään alkaa tylyksi muita kohtaan. Mutta jotain sellaista jämäkkyyttä tarvitaan, ettei ihan lattiamatoksi tarvitse ruveta. Ei se tarkoita, että toivoisi kenellekään pahaa, mutta työpaikalla toimitaan siinä omassa ammattiroolissa ja asialliset asiat hoidetaan.

Vierailija
15/28 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset näkee että sulla on huono itsetunto ja haluaa olla sulle mukavia. Ei tarkoita etteikö ne pitäisi susta, varmaan pitääkin, mutta korostetusti sanoo sitä että varmasti tiedät.

Vierailija
16/28 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut on yleensä haluttu pitää työpaikalla sen jälkeen kun johtoryhmän jäsenet on kähmineet pikkujouluissa tai lähettäneet kännissä dickpicejä ja sit on pelänneet seurauksia.

Vierailija
17/28 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

13/14 olikin jo ehtinyt sanoa samoja asioita kuin itse (14/14).

Vierailija
18/28 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut on yleensä haluttu pitää työpaikalla sen jälkeen kun johtoryhmän jäsenet on kähmineet pikkujouluissa tai lähettäneet kännissä dickpicejä ja sit on pelänneet seurauksia.

Lol

Vierailija
19/28 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne haluu päästä sun pöksyihin, hölmö!

Vierailija
20/28 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ne haluavat koota ympärilleen kivakaverikerhon. Joillakin menee paljon aikaa tällaiseen ihmissuhdesäätämiseen eikä niinkään työntekoon. Jos keskityt siihen, mikä on työtehtävässäsi tärkeää ja osaat välillä sanoa myös ei, niin tulet huomaamaan, ettei nuo tyypit enää ylistä sun ihanuutta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme