Sopu on syntynyt!
Kommentit (42)
Sopimuksen sisällöstä ei ole vielä tietoa. Vaikea kommentoida, onko saatu aikaan hyvä vai huono diili.
Veikkaanpa, että sopimus ei yllä lähellekään Tehyn vaatimuksia. Nyt oltiin vain jo niin selkä seinää vasten, että sopu oli käytännössä pakko saada aikaan. Jännä nähdä, minkälainen kiemurtelu tässä vielä nähdään...
Ihanaa. Mitkä lie mitat? Mikä nimeksi? Sotkula1, pitäkkee tunkine...?
Olen hoitaja, ja palkkani näköjään nousee aika isosti. Mutta emme kerro paljonko.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaanpa, että sopimus ei yllä lähellekään Tehyn vaatimuksia. Nyt oltiin vain jo niin selkä seinää vasten, että sopu oli käytännössä pakko saada aikaan. Jännä nähdä, minkälainen kiemurtelu tässä vielä nähdään...
Jos näin on, niin joukkopako alalta vaan pahenee. Samoin joukkopako tehystä. Itse olisin ollut valmis joukkoirtisanoutumiseen, ja jos nyt on huonoon sopimukseen suostuttu, irtisanoudun jokatapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos näin on, niin joukkopako alalta vaan pahenee. Samoin joukkopako tehystä. Itse olisin ollut valmis joukkoirtisanoutumiseen, ja jos nyt on huonoon sopimukseen suostuttu, irtisanoudun jokatapauksessa.
Minnes ajattelit työllistyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minnes ajattelit työllistyä?
Ihan sama. Vaikka jään työttömäksi. Hoitoalalle en ainakaan jää jos palkka ei nouse reilusti.
Onko tällainen sopimuksen salaaminen ihan normaali käytäntö? Eihän sen hyväksymisestä voi mitään jäsenäänestystä järjestää, mutta olisi kai se ihan hyvä tietää, miten jäsenistö sopimukseen suhtautuu. Etenkin jos sopimus olisi hylätty, vaikka se kentälle olisi käynyt.
Työtaistelu on päättynyt. Ihan kiva. Nyt voin jatkaa taas lisätöiden ja ylitöiden tekoa. Sikäli mikäli niistä saa kunnon korvauksen. Muuten en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä pahene. Kyllä routa porsaan kotiin ajaa.
Moni työnantaja ymmärtää talouden realiteetit ja se johtaa siihen, että ei irtisanoutuneilla hoitajilla välttämättä kauheasti ole edes uusia palkanmaksajia?
Vierailija kirjoitti:
Olen hoitaja, ja palkkani näköjään nousee aika isosti. Mutta emme kerro paljonko.
Kummallisesti se palkka on nyt se mistä taistellaan kun alku tilanne oli hoitajapula joka sekään ei johtunut palkoista vaan koronasta.
Vierailija kirjoitti:
Onko tällainen sopimuksen salaaminen ihan normaali käytäntö? Eihän sen hyväksymisestä voi mitään jäsenäänestystä järjestää, mutta olisi kai se ihan hyvä tietää, miten jäsenistö sopimukseen suhtautuu. Etenkin jos sopimus olisi hylätty, vaikka se kentälle olisi käynyt.
Lue TEHYn sivulta
17 prosenttia nousee. Jummi! Sairaanhoitajan peruspalkka nousee yli 3 tonnin. Diili kohdistettu nimenomaan hoitajille.
Kuulemma korotukset 2300€ viiden vuoden aikana.
Ei se salainen ole. Syntyi vasta juuri äsken, niin ei ole ehditty sisältöä julkistaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuulemma korotukset 2300€ viiden vuoden aikana.
Miten toi niiku helpottaa työssä jaksamista?
Minulle ainankin tuli äsken Superilta sähköpostia jossa oli kerrottu sopimuksen sisältö
Mutta sisältö on salaisuus.
Ei tiedetä kuinka suuret palkankorotukset he saa.