Seuraako teidän muiden keski-ikäiset miehenne koko ajan sotaa netin kautta?
Mun seuraa. Alkaa jo vähän häiritä. Liiallista. Siis esim youtuben kautta yms.
Ei hän ole ollenkaan pelokas, vaan päin vastoin. Ärsyttää naapurimaamme toimet niin paljon, että siksi seuraa vissiin.
Kommentit (65)
Sota ajaa ihmiset puolustamaan "omaa laumaansa" tai ainakin seuraamaan sotaa. Muistan kuinka Persianlahden sodan aikaan lehdet luettiin tarkkaan ja liittouman sodanjohdon lehdistötilaisuudet kuunneltiin lyhytaaltoradiolla joka ilta. Olisiko jonkinlainen joukkopsykoosi? Itse seuraan päivittäin sotaa, painottaen tetsaamisen asemesta isoon kuvaan eli poliitikkojen ja sodanjohdon lausuntojen arviointiin. Minulla ei ole resursseja analysoida jokaista tykistökeskitystä tai ilmaiskua ovatko tiedot oikein. Todennäköisesti ei. Mielestäni on hyvä että ihmiset ovat kiinnostuneet seuraamaan sotaa, toivottavasti mediakriittisellä asenteella. Olen siis 55 v miespuolinen res ylik.
Minä seuraan netistä just ja just täysi-ikäisiä kaunokaisia, jotka hetkuttavat pyllyään bikineissä ja iskevät sedälle silmää. Ovat paljon hauskempia kuin sotajutut.
M52
Seuraa uutisia mutta ei suomen lehdistön kautta
Media on niin yksipuolinen😫
Onneksi netteristä löytyy kansainväliset uutiset
Vierailija kirjoitti:
Maailmassa on monia sotia käynnissä.
Mutta jokainen käsittää, mistä sodasta nyt puhutaan.
Ne muut sodat eivät ole Suomelle merkityksellisiä.
Onko teidän puliukot siis työttömiä?
Mies ei seuraa, mutta minä seuraan. Minä olen myös perheen survivalisti/prepperi.
N52
Vierailija kirjoitti:
Minä seuraan netistä just ja just täysi-ikäisiä kaunokaisia, jotka hetkuttavat pyllyään bikineissä ja iskevät sedälle silmää. Ovat paljon hauskempia kuin sotajutut.
M52
Aivovammaisenkin libido saattaa toimia, vaikkei potenssia olisikaan.
Eikä ne sulle iske silmää, hönökki. Se on illuusio.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei seuraa, mutta minä seuraan. Minä olen myös perheen survivalisti/prepperi.
N52
Ja koulutus on parturi-kampaaja. Harrastus: viininmaistelu kolmen litran tonkasta.
Seuraa "koko ajan", samoin minä. Asialliset hommat, kotityöt ja lapset eivät tietenkään jää paitsioon. Tieto ei lisää tuskaa vaan tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N52Ja koulutus on parturi-kampaaja. Harrastus: viininmaistelu kolmen litran tonkasta.
Nyt hieman erehdyt. Minulla, joka seuraan sotauutisia ja harrastan varautumista, on yliopistotutkinto ja olen johtavassa asemassa työelämässä.
Miehelläni, joka ei seuraa, on keskitason tutkinto ja pienempipalkkainen työkin. Olen joskus kysynyt, että miksei häntä niin kiinnosta, niin kuulemma siksi, että jos sota koskisi Suomea jossain vaiheessa, niin hän vain menisi sinne, minne Puolustusvoimat käskee, eikä siihen tarvitse varautua.
Itse koen olevani vastuussakoko perheen eli itseni, lasten ha suvun vanhusten selviytymisestä ja varaudun siihen. Olen myös käynyt valtakunnallisen maanpuolustuskurssin, jossa on päättäjiä ja liike-elämän johtoa.
N52
Onkohan se varautumista, jos itse joutuu vielä sotatoimiin.
Vierailija kirjoitti:
Postita se Ukrainaan.
En taatusti postita!
Hitto mitä paskamiehiä. Kyllä niiden pitäis katsoa saippuasarjoja meidän naisten kanssa. Pian alkaa tempparit jne!
Lievittää ahdistusta, kun on perillä rintamatilanteesta. T. Nainen
Seuraa tosi paljon, ja olen välillä huomauttanutkin. Saan kyllä itsekin siinä samalla tietoa missä rintamalinja menee. Mies on aina ollut kiinnostunut maailman asioista ja kävi aikoinaan armeijan pitkän kaavan mukaan, joten ymmärrän toisaalta. Käy myös melko vastuullisessa työssä, mutta näköjään aikaa riittää seuraamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Seuraa ja mittani alkaa olla täysi näitä raatokuvailuja, vihaa ja väkivaltaa. Sota on sota eikä mikään kiva viihdeohjelma, jollaisena hän tuntuu sitä pitävän.
Sama juttu ja olen sanonut asiasta. En jotenkin jaksa tai ymmärrä tuota.
Kai se on perimässä. Taisteluun pystyvät miehet ovat saaneet jälkikasvunsa pysymään paremmin elossa?
Eli kai se sota kiinnostaa siksi, että se voi olla itsellä jossain vaiheessa edessä.
Maailmassa on monia sotia käynnissä.