Maksoin vuokran ja tilille jäi 1 euro
Seuraavan kerran saan rahaa viikon päästä, elatustuen. Tässä sitä mietitään miten pärjätään sinne asti. Olen laittanut työhakemuksia, mutta ei ole tärpännyt vielä. En ole ikinä ennen ollut vastaavassa tilanteessa. En tiedä mitä jätän tässä kuussa maksamatta, koska raha ei riitä, enkä saa toimeentulotukea.
Kommentit (39)
Miks et saa asumistukea tai toimeentulotukea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko hassasit rahaa turhuuteen ennen pakollisia menoja?
En yhtään, meillä ei ole ylimääräisiä menoja perusmenojen lisäksi. Kotivara riittänee täksi viikoksi. Kun nyt saisin niitä töitä jostain... Ap
Onneksi töitä saa nyt aika hyvin, jos kaikki kelpaa. Ei sulla mitään hätää ole jos tosissasi etsit töitä ja olet nuori, ja kotivaraakin on.
Opiskelijoiden asema Suomessa on älytön, miksei työttömän tarvitse ottaa lainaa? Olisi motivaatiota työllistyä kun kaikki ei tulisi sitä helpommin, mitä passiivisemmin sohvalla makaa.
Kuka pakottaa opiskelemaan, jos se noin katkeraksi tekee? Sen kun heittäydyt sohvalle makaamaan.
Kuka sinut sitten elättää, kun kaikki heittäydymme vaan sohvalle?
Vain kerran elämässä tehty noin, ettei rahaa jäänyt kun laskut maksettu. Sen jälkeen aina mietitty ruokarahat ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän sama juttu. Opintotuki tuli tänään, maksoin vuokran, tilille jäi muutama euro.
Kiva kun Suomi tukee opiskelijoita. Tällä 263 e opintotuella varmasti ne kotona makaavat työttömätkin saadaan kouluttautumaan uudelleen. Not.Suomi nimenomaan tulee opiskelijoita.
Paljonko maksat koulua ?Opiskelija sentään tekee jotakin. Pitkäaikaistyötön se vasta turhake on, kuluttaa mutta usein ei edes yritä työllistyä, koska silloin tuet menee.
älä kuule puhu vastoin parempaa tietoa,asiasi ei pidä paikkaansa -ajattele itse ja ajattele toisenkin kerran ennenkuin kirjoittelet työttömistä työnhakijoita.tämä kirjoitus sille joka nimitteli pitkäaikaistyöttömiä .toivon tosiaan että ajattelisit itse etkä uskoisi kaikkea mitä kirjoitellaan ja tekeydytään vaikka miksi mitä ihmeellisimmissä kirjoituksissa
Vierailija kirjoitti:
Vähän sama juttu. Opintotuki tuli tänään, maksoin vuokran, tilille jäi muutama euro.
Kiva kun Suomi tukee opiskelijoita. Tällä 263 e opintotuella varmasti ne kotona makaavat työttömätkin saadaan kouluttautumaan uudelleen. Not.
Opintolaina painettu rafloihin?
Asumistuki on maksussa huomenna, eläke 7 pv, takuueläke 22 pv, toimeentulotuki jossain välissä, no problem
Vierailija kirjoitti:
Aloitus haisee.
Kokeile vaihtaa kalsarit.
Vierailija kirjoitti:
No mikset pyytänyt viikkoa lisäaikaa vuokranmaksuun?
Oletko hakenut toimeentulotukea vai miksi rahat loppu ?
Valiton elatusmksun ennakko eli tuki maksetaan 10 päivä.Olet myös saannut asumistuen.Toimeentulotukea itsellesi ja lapsellesi.Yksin kelan päivärahan ei menoihin ritä kun sinä ja lapsi. Mihin käytät rahasi? Kyllä tuki vidakko rahoilla pitää pärjätä.Poistetaan maksuliset viihdekanavat ja lopetetaan osamaksu tilit. Shoppailut ymm.Ilmasta on leikki puisto vielä lapsi sinne ja itse sinä leikit lapsesi kanssa.Menen hakee hävikki ruoka jonosta ruokaa lapsesi kanssa.Niin siellä mutkin jonottaa ruokaa lapsineen.Nälkään et kuole.Mihin käytät lapsinlisän sekin tulossa 25 päivä ja korotettuna kun olet yksinhuoltaja?
Vierailija kirjoitti:
Saan asumistukea, mutta toimeentulotukea ei ole odotettavissa, koska poikkeuksellisesti sain edelliskuukaudessa sukulaisilta avustusta elämisiin ja yllättäviin lääkäri- ja lääkekuluihin. Tiliotteilla näkyy ylimääräisiä summia, joiden perusteella kielteinen päätös tulee. Olen sivutoiminen yrittäjä ja siksi en saa työttömyystukea, ennen kuin lopetan yrityksen ja sen teenkin seuraavaksi. Meillä ei ole ollut mitään ylimääräistä, ei ole edes autoa. Jotenkin on pärjättävä, toivottavasti tilanne paranee nopeasti. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kiva kun Suomi tukee opiskelijoita. Tällä 263 e opintotuella varmasti ne kotona makaavat työttömätkin saadaan kouluttautumaan uudelleen. Not.
Mikset ole ottanut opintolainaa? Sillä pärjää kyllä ihan hyvin, itsekin opiskelija olen. Tosin saan myös vanhemmilta ruokarahaa 250e kuussa, jolloin opintotuen voi käyttää kaikkeen muuhun mukavaan.
Jos opintolaina on jo nostettu kokonaan tai sitä ei saa, voi hakea perustoimeentulotukea. Ei opiskelijakaan tyhjän päälle jää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan asumistukea, mutta toimeentulotukea ei ole odotettavissa, koska poikkeuksellisesti sain edelliskuukaudessa sukulaisilta avustusta elämisiin ja yllättäviin lääkäri- ja lääkekuluihin. Tiliotteilla näkyy ylimääräisiä summia, joiden perusteella kielteinen päätös tulee. Olen sivutoiminen yrittäjä ja siksi en saa työttömyystukea, ennen kuin lopetan yrityksen ja sen teenkin seuraavaksi. Meillä ei ole ollut mitään ylimääräistä, ei ole edes autoa. Jotenkin on pärjättävä, toivottavasti tilanne paranee nopeasti. Ap
Tämä olkoon opiksi, että lopeta hyödytön säätäminen silloin kun sinulla on lapsia. Tein itse tuota ihan samaa ja rimpuilin kunnes tajusin, että säästän hermojani kun en haaveile enkä yritä yhtään mitään. Otan vain ne tuet mitä saa yhteiskunnalta mitä tarjotaan. Minulla on lapsi ja sen turvallisuus ja sujuva arki on tärkein, ei minun halut ja toiveet. Niitä omia halujaan voi elää kun lapsi on aikuinen.
Elätti ja itsekäs olet, kun nostat vain tukia. Mene töihin niin lapsesi ei saa huonoa mallia sinusta.
Kuka pakottaa opiskelemaan, jos se noin katkeraksi tekee? Sen kun heittäydyt sohvalle makaamaan.