Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auton siirtäminen lapsen nimiin?

Vierailija
03.10.2022 |

Eli jos siirrän kotoa pois muuttavan lapsen nimiin auton niin missä järjestyksessä homma tapahtuu? Teenkö ensin omistajanvaihdoksen vai pitäisikö lapsen ensin ottaa se vakuutus autoa varten? Auto toki on vakuutettu, mutta vakuutus minun nimissäni.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten meinaat, että saa vakuutukseen autoon jota ei omista?

ps. muistakaa lahjavero

Vierailija
2/50 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoimmin käymällä katsastuskonttorilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi opiskelee siirtoa ei kannata tehdä. Jos joutuu esim kesällä toimeentulotuella auto katsotaan omaisuudeksi, joka pitää myydä. 

Vierailija
4/50 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ps. muistakaa lahjavero

ps. jostain tonnin autosta ei tarvi murehtia. 

Vierailija
5/50 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpoimmin käymällä katsastuskonttorilla.

Kaikilla katsastuskonttoreilla ei tehdä omistajanvaihdoksia, yms. 

Vierailija
6/50 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ps. muistakaa lahjavero

Ainakin itse juuri ostin auton ja jouduin ottamaan sille vakuutuksen ensin ja sitten siirrän sen omiin nimiini myyjältä saadulla varmenteella. 

Vierailija
7/50 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsi alle 25 vuotias? Vakuutukset on ihan äly kalliita alle 25 vuotiaille. 

Vierailija
8/50 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirto ensin ja 7 päivän sisällä vakuutus.

Vierailija
9/50 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko lapsi alle 25 vuotias? Vakuutukset on ihan äly kalliita alle 25 vuotiaille. 

On ja on tosiaan kalliita. Mutta voiko auto olla muka mun nimissä ja vakuutus mun nimissä, vaikka lapsi ottaisikin sen käyttöönsä muuttaessa?

Vierailija
10/50 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Noin 500€ arvoisen auton liikennevakuutus oli minun nimissäni n 180€ täysillä bonareilla ja jos sen olisi siirtänyt lapsen nimiin se olisi ollut yli 700€.

Vierailija
11/50 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.lvk.fi/ajoneuvon-vakuuttaminen/vakuutuksen-ottaminen/

Trafin sivuilla voi tehdä omistajanvaihdoksen omistamalleen autolle.

https://www.traficom.fi/fi

Vierailija
12/50 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi omistaa ja lapsi haltijaksi. Vakuutusmaksut pienemmät, jotka tietysti auton käyttäjä hoitaa.

Vierailija
13/50 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ja on tosiaan kalliita. Mutta voiko auto olla muka mun nimissä ja vakuutus mun nimissä, vaikka lapsi ottaisikin sen käyttöönsä muuttaessa?

Miksi ei voisi? 

Vierailija
14/50 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi, mutta muista lisätä vakuutukseesi, että autoa käyttää alle 25 vuotias kuljettaja.

Vierailija
15/50 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä voit luovuttaa sen autosi vaikka minun käyttöön ilman omistajan vaihdosta.

Vierailija
16/50 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempi omistaa ja lapsi haltijaksi. Vakuutusmaksut pienemmät, jotka tietysti auton käyttäjä hoitaa.

Meillä myös näin, exä omistaa tyttären auton, tytär on haltijana.

Vierailija
17/50 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi, mutta muista lisätä vakuutukseesi, että autoa käyttää alle 25 vuotias kuljettaja.

Ja hups hinta nousee.

Vierailija
18/50 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ps. muistakaa lahjavero

ps. jostain tonnin autosta ei tarvi murehtia. 

Jos on antanut lapselle rahaa, esim. siirtänyt viikkorahoja hänen tililleen niin se tonnin auto voi nostaa lahjojen arvon yli sallitun rajan.

Vierailija
19/50 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei koske kaikkia vakuutusyhtiöitä.

Vierailija
20/50 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis missä lukee, että pitää ilmoittaa, että autoa käyttää alle 25 vuotias kuljettaja, vaikka auto ja vakuutus on vanhemman nimissä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi