Törkeimmät oharit-ketju
Tähän ketjuun törkeimpiä ohareita, joita kaverit/deitit ovat tehneet.
Tämä nyt ei ole loppujen lopuksi ehkä törkeimmäistä päästä, mutta itselleni tuttu deitti teki toistamiseen viikonloppuna oharit. Ei ehkä muuten mitään, mutta hän selvästi välttelee viesteihin vastaamista eikä suostu ottamaan vastuuta. Tietyllä tapaa tällainen empatiakyvyttömyys tuntuu törkeältä ja se, että toinen jatkaa elämäänsä kuin mitään ei olisi sattunut.
Kommentit (4)
Piti lähteä "frendin" kanssa kaupungille. Ei näkynyt eikä kuulunut niin soitin ja laitoin viestiä. Kännykkä pois päältä. Lähdin pyörällä kaverin luokse kysymään että mikä homma. Siellä makasi peiton alla lukemassa kirjaa, ei kuulemma halunnut lähteä mutta ei uskaltanut peruakkaan, koki että järkevintä sitten vaan sammuttaa puhelin ja pitää mua odottamassa. En ymmärrä, en ikinä toimisi itse noin. Ei olla enää kavereita.
Ystävä alkoi tehdä ohareita vaikka se olin aina minä, joka matkusteli toiselle paikkakunnalle häntä tapaamaan. Kerran meidän pito tavata niin hän laittaa samana päivänä viestiä, että käykö huomenna. Olin juuri lähdössä sinä päivänä junalla pois, joten ei käynyt. Siihen loppui meidän ystävyys. Kyllästyin jatkuviin ohareihin ja siihen, että ystävä aina sanoi, että tulisi kyllä minun luokseni, jos olisi rahaa..Silti rahaa oli aina baariin, festareihin ja kaikkeen muuhun, mutta ei koskaan minun luokseni tulemiseen. Yksipuoliset ystävyyssuhteet ei ole oikeaa ystävyyttä.
Aikoinaan opiskelijasolussa asuessani sain uuden kämppiksen. Kaupunki oli hänelle uusi ja kämppis pyysi mua opastamaan hänet yhteen paikkaan. No sovittiin että nähdään kaupungilla luentojen jälkeen. Jätti tulematta ja myöhemmin selvisi, että oli "unohtanut" ja mennyt uusien opiskelijakavereidensa kanssa jonnekin. Viikko tai kaksi tämän jälkeen pyysi taas mun apua johonkin asiaan ja sovittiin treffit kaupungille. Jätin menemättä ja sanoin "unohtaneeni".
Yle Areenassa on sellainen sarja kuin Topi - nuoren miehen elämää. Siinä tämä n. 26-vuotias Topi asuu Turussa ja hän etsii naista Tinderissä. Hän sopii treffit Porissa asuvan yh-mutsin kanssa. Hän käy aamulla parturissa siistimässä tukan ja on kvattu myös sitä, kun hän valitsee sopivia vaatteita treffeille. Sitten hän ajaa Turusta Poriin, jonne hän on sopinut treffit kahvilaan. Hän istuu kahvilassa, kunnes saa viestin naiselta, joka ei pääsekään tulemaan.
Miettikää, että itse ajaisitte 2H autolla toiselle paikkakunnalle ja siellä deitti ilmoittaisi, ettei tulekaan.