Kuinka monta kuppia kahvia olet tänään juonut?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Juon joka päivä vain yhden kupin kahvia ja mustana tietysti. Kahvikoneeni jauhaa pavut, suodatinkahvia en suostu juomaan.
Mullakin papukahvia mutta en pysty pitäytymään vain yhdessä kupillisessa per päivä. 3 kertaa päivässä tulee jauhettua ja juotua. Namskis maiskis.
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Ikinä ole juonut. Haju kuvottaa. 53vee.
Minäkään en juo, mutta vasta keitetty kahvi tuoksuu hyvälle, puolen tunnin päästä se jo haisee.
Noin 2 , 5 dl. Se on se määrä minkä keitän aamulla ja usein myös ainoa mitä päivän aikana juon.
En valitettavasti yhtään, koska kahvi on loppu. Muuten olisin juonut jo kaksi mukillista. Ja joisin ainakin yhden vielä päivällä.
Miksi muuten kahvin kulutusta mitataan edelleen kupeissa, vaikka suurin osa taitaa juoda kahvinsa mukista joka vastaa ainakin 2 kupillista?
Jos kupilliseen menee yksi mitallinen poroja niin mukilliseen 1,5-2.
Juon nykyään melkeinpä vaan teetä. Kahvia yleensä enää viikonloppuisin. Silloin kunnon pannukahvia sitten. Löysin Salen -50 alesta aivan ihanaa inkivääriteetä, sitä lipittelen pitkin päivää.
Kaksi isoa kuppia aamulla. Olen yrittänyt vähentää kahvin juontia. Aikaisemmin meni töissäkin keskimäärin yksi kuppi tunnissa.
Olen joutunut säästösyistä ja elämisen kallistumisen vuoksi vähentämään kahvin ( mun ainut nautintoaine 😥) juontia.
Vain 2 mukillista päivässä.
Aamulla yksi ja iltapäivällä toinen. Maidon kanssa, ei sokeria.
Tosin 🤭....juon nyt kahvin hiukan vahvempana.
5 kuppi. Heräsin klo 6 aikaan. Nyt just ruokatauolla ja tosiaan 5 kuppi lähtee :)
7-9 mukillista. En tarkkaan laske. Aamulla kumminkin kolme perinteisesti tupakan kera.
Juon 2 kuppia kahvia päivässä.