¤¤¤MARRASMURUJEN KESKIVIIKKO¤¤¤
Kommentit (40)
Heippa
Neuvolakuulumiset: pissa puhdas, painoa +700g, sf-mitta 31cm ja kaikki tuntui olevan hyvin. Taidan olla peränpitäjä sf-mitta gallupissa kun viikkojakin on jo yli 38?
Efficalle onnea " rajapyykistä" - jospa sieltä suunnalta tulisi kohta uutisia :)
Tervetuloa CC, olisi hauska kuulla miten äitiysneuvola ja käynnit ja synnytys hoidetaan siellä Ranskan maalla.
Oma vointi on mitä parhain, jotenkin nämä pikkupakkaset ja ensilumi ovat saaneet älyttömän hyvälle tuulelle. Masussakin on rauhallista, ei supistele tai kiristele sen kummemmin. Yöt ovat olleet suhteellisen rauhallisia, pissivälitkin ovat jostain syystä pidentyneet ettei kokoaikaa tarvitse ravata vessassa. Oma fiilis on, että vielä ei ole mitään tapahtumassa, katsellaan ensi viikon lopulle asti ja sitten annan virallisen " odotusluvan" itselleni. Esikoisen 4-vuotissynttäritkin olisi tarkoitus pitää päivää ennen laskettuaikaa - saapa nähdä missä olen juhlimassa. Esikko syntyi jo 39+1.
Pakkasterveisin,
Masuapina 38+3
Kirsikalle sf-mitasta nyt 38+1 oli tasan 33 mutta mulla pituutta 171cm.
Niin tänään oli tuo vipa lääkärineuvola ja vasta-aine verikoe otettiin,
kohdunkaula pehmentynyt, lyhentynyt 3cm->1cm ja auki ulkosyrjältä parille sormelle.Kiva että jotain oli edes tapahtunut =)
Lääkärin mukaan alle nelikiloinen pitäisi olla mutta saapas vain nähdä...
Voi kun alkaa olla niin kyllästynyt olotila ja alkaa joka päivä toivoa lähtöä varsinkin kun monilla muruilla on jo käärö kainalossa. Kahta ässää on yritetty kokeilla mutta yksi jää käyttämättä meillä,mies ei enää uskalla???Pelkää tuuppivansa vauvan päätä ;)
Liitoskivutkin on valtavat ja välillä tuntuu ettei toinen jalka enää toimi.
Unista joku kertoi,näin itse jo painajaisia...vauva syntyi lumimyräkässä autoon.Onneksi sairaalaan vain reilu kymmenen minuutin matka.
-kisupikkukuu 38+1-
Tuntuu omakin la tulevan ihan kuin lähemmäksi kun ollaan oikealla kuukaudella. Ihan kamala tuisku ja tuuli täälläkin mutta onneksi nyt tuli lunta ja on vähän valoisampaa.
Tänään ollut oikein vetämätön olo, otin ekat päiväunet jo klo 10 aikaan, noussut olin klo 7. Sain sentään lapsille välipalaksi leivottua muffinsseja, vähän hyvitykseksi kun tuntuu että olen koko ajan niin huonolla tuulella. Normaalisti olen hyvin rauhallinen luonne mutta nyt tuntuu että räyhään jatkuvasti, väsymystä ja kyllästymistä.
Huomenna menen neuvolaan mittauttamaan sf mittaa lääkärin tahdosta, oli viime viikolla kasvanut hieman liikaa ja oli rv 35+4 34 cm. Muuten neuvola ajat olisivatkin olleet edelleen 2 viikon välein, luulin että viimeisellä raskauskuukaudella siellä käytäisiin viikon välein että vähän semmoinen heitteillä olo on täälläkin, mitään erikoista tosin ei ole ollut että ehkä harvat käynit johtuvat siitä. Myöskin viimeisen kurkistuksen mahan sisään olen minäkin saannut vain heinäkuussa rv 18 jotain.
Swehinalla ei ole ollut helppoa, perjantainako se sektio oli? Muillakin supisteluja ja muita tuntemuksia hyvä juttu niille joilla jo viikot täysi ja muutenkin lupa vauvalla tulla. Tsemppiä murut vielä jaksetaan!
Tässähän ne päivät pikkuhiljaa ja viikot kumminkin kuluvat ja kohta voi itsekkin alkaa bongaamaan mahdollisia synnytyksen käynistymiseen viittaavia merkkejä, sitä odotellessa
silvain 36+4
Painosta, tähän mennessä tullut n 15 kg, edellisillä kerroilla taisi mennä 20 kg rikki mutta hyvin hoikka olin kun tätä kolmatta aloin odottaa, minullakin imetys kuluttaa kyllä kilot helposti aina pois ja jumppa kiinteyttää nou hätä
Odottelen tässä että esikoinen herää päiväuniltaan niin päästään leipomaan pullaa. Teimme taikinan jo ennen unia, joten se tuolla vaan kohoaa ja kohoaa...
Ihmeen harvoin monilla on neuvola. Täytyykö kuntien näissäKIN asioissa säästää? Esikoista odottaessani kävin neuvolassa 2 krt/vko viimisen kuukauden, kun mulla oli korkeahko verenpaine, ei muita ongelmia. Nyt tässä raskaudessa käynnit on max.10 päivän välein, kun mitään erityistä ei ole. Ja tuntuu ihan sopivalta tuo väli. Toivottavasti kellään ei nuo välit ainakaan yli 14 päivän mene, mieluummin alle, varsinkin ensisynnyttäjillä.
Kanelisokerille suppareista ja vuodoista: mulla ollut kans ihan samanlaista nyt vajaan viikon. Ehkäpä paikat tosissaan kypsyy, kun supistelee ja vuotaa tosiaan aika paljon. Tsemppiä, samoilla viikoilla mennään, mulla nyt 37+1.
Nyt pakko mennä kyllä herättelemään pikkuista, ettei taikina räjähdä :)
jeeeeeeeeeeee =)
meijän kuukausi!! ihanaa! saadaan vauvoja lisää =)
aamupäivä mennyt maatessa.. eilen kuuntelin synnytä rentoutuneena cd:n ja katsoin neuvolan ilmais dvd:n baby7 tms.. odotusta, synnytystä ja vauvan hoitoa jne.. oli hyvä dvd! suosittelen vaikka ehkä tylsää kattoa nyt viimesillään mut musta se oli hyvä. siinä on jopa kari taalasmaa pääosassa :D salkkareista siis :)
oli ihana <3 yllätys kun aamusella avasin kaihtimet ja lunta on maassa. lähinnä nurmikoilla mutta kuitenki valkosta maassa, tätä oon odottanut!!
eilen oli muutamia kipeähköjä supistuksia.. selkää on kolottanut kovasti. rentoutus cd:tä kuunnellessa vauva alko ilakoimaan.. ajattelinkin että otan oikeen tavaksi nyt loppuajaksi sen cd:n kuuntelun. vauvan liikkeet on niin vähäisiä että jos tuo on keino saada vauvaan liikettä niin hyvä! myöhästä ehkä mutta tuleepa turvallisempi olo kun tuntee liikkeet.
huomenna neuvolaa.
talvitakit ois heitettävä koneeseen, en vaan tiedä tuleeko tänään vielä nuo remonttimiehet tänne pyörimään.
ois lähettävä postiin ja apteekkiin hakemaan estolääkitys..
pitkät kalsarit jalkaan ja menoks :) ihanaa! talvi, lunta ja vauvakin tulee pian =)
ootellaan 39+5
Mua jännittää. Tänään aamulla kun heräsin, huomasin, että maha-asukas on kiinnittynyt lähtökuoppiin. Pystyssä oleminen tekee häijyä ja kävely on melko mahdotonta. No, koska minussa asustaa pieni masokisti päätin lähteä piipahtamaan töissä ja KÄVELIN kotiin. Eipä ole kahden kilometrin matkaan mennyt ikinä noin kauan. Esikoinen kun kiinittyi, sairaalaan lähdettiin seuraavana yönä - siitä siis tämä jännitys. Näinköhän nytkin? Ei kyllä tule mitään vuotoa, ja supistuksiakin ihan harvakseltaan (en ole edes yrittänyt kellottaa) ja ovatkin varsin laimeita. Kaipa sitä voisi varuiksi pakata oman sairaalakassin ja esikoisella mummila-ressua varten kassit valmiiksi, jos vaikka lähtö tulisi. Nyt on keitto porisemassa, jotta ompahan ainakin kotiväelle ruokaa, jos olen loppuviikon sairaalassa. TOIVOTAAN...
Viljonkka74, 38+1
Olen kyllä aika kateellinen teille Suomessa asuville, saatte nauttia alkavasta talvesta... Täällä on todella syksyinen ilma, aurinko paistaa ja on sellainen kirpeä tuoksu ilmassa, lämmintä 10 astetta. Oikein mukava ulkoilukeli, pitänee lähteä tenavan päikkäreiden jälkeen puistossa käymään. Olen nyt alkanut kaikesta huolimatta liikkumaan kotoa pois, vaikka kävellessä aina supisteleekin. On kuitenkin sellainen tunne, ettei vaavi ihan viikossa massusta ulos halua tulla. :)
Painosta: Mulle on tullut tämän raskauden aikana jotain 10-12 kiloa lisää, en ole ihan varma, mutta tuota luokkaa. Esikoisesta tuli tasan 12 kiloa, mutta silloin lähtöpaino oli 7 kiloa enemmän. Eilen kyllä riemukseni huomasin mahtuvani ihaniin farkkuihini, napinkin sain jopa kiinni massun alle. :D Kilot lähtivät esikoisesta aika helposti imettämällä ja sitten PV:n avulla tiputtelin vähän liikaakin. Sama savotta olisi sitten edessä, ensi kesänä on minun ja siippani häät, joten haluan olla hyvässä kunnossa. ;)
Tänään olen saanut siivoiltua ja pyykättyä. Joka päivä tulee kyllä tehtyä siivoushommia, ihan vain varulta, jos laitokselle lähtö tulee. On kiva lähteä siististä kodista. Ensi sunnuntaina ajattelin kokkailla ja leipoa koko päivän ja laittaa pakastimen kuntoon. Eipähän tarvitse sitten ensimmäisinä kiireisinä päivinä vauvan kanssa alkaa ruokaa laittelemaan. Voi vaan keskittyä vauvaan ja esikoiseen. Moni muukin on täällä tuntunut pitävän tällaisia leipomistalkoita tulevia vieraita varten. :) Täällä Ranskassa sellainen ei ole tapana, olen kuulemma kummallinen. :P
Kaikki alkaa olemaan vauvaa varten valmista. Vaunut on ostettu ja sänky myös (kaikki esikoiselta jääneet tavarat ovat Suomessa) ja alan itsekin henkisesti valmistautumaan synnytykseen. Täällä ei äidin anneta kärvistellä kahta viikkoa lasketun ajan ylitse, käynnistetään maksimissaan 2 päivää LA:n jälkeen. Helpottavaa sinällään, tiedän, että vauvani syntyy tämän kuun puolella. Muutenkin täällä on jonkin verran eroavaisuuksia tässä neuvola-systeemissä, hyviä ja huonoja puolia piisaa. Odottava äiti on täällä niinkuin kuningatar. :D Mitään ei saisi tehdä (ja minun siivoiluani jne on todella kummasteltu täällä, eihän raskaana oleva voi mitään tehdä!) ja pitää levätä kokoajan. Vaikkei edes tarvitsisi. :D Muutenkin äidin hyvinvointiin kiinnitetään erilailla huomiota kuin esikoista odottaessani ja Suomessa asuessani. Joka kerralla, kun olen ollut ensiavussa, minut on todella otettu vakavasti ja kuunneltu minua, se on ollut todella ihanaa. Jos olen mennyt esim. vatsakipujen takia sairaalaan kaikki mahdollinen on tarkistettu, että kaikki on varmasti kunnossa. Ultrassa olen käynyt tämän raskauden aikana 7 kertaa. :D Veri-ja pissakokeet otetaan joka kuukausi erillisessä laboratoriossa (ei siis neuvolan yhteydessä) ja vastaukset saa kotiin postissa (jotka sitten itse lähetän lääkärilleni). Täällä ei myöskään ole varsinaista neuvolaa, vaan olen tavannut samaa gynekologia koko raskauden ajan. Viimeisenä kuukautena kaikki tarkastukset tehdään sairaalassa, jotta tuleva äiti saa tutustua hiukan sairaalan henkilökuntaan. Ultrat ovat myös sitten eri paikassa. Tämä on aika suuri miinus; kaikki toimenpiteet tehdään eri paikoissa (ja toki mahdollisimman kaukana toisistaan...). Luonani on käynyt myös viisi kertaa hoitaja sairaalasta, joka tulee olemaan vauvan hoitaja myös. Olen saanut häneltä todella paljon neuvoja synnytyksen suhteen ja myös imetyksen suhteen. Tämä on ollut kertakaikkisen mahtava juttu! :) Tuossapa vähän tuota infoa, miten täällä ollaan toimittu. Pähkinänkuoressa: erittäin positiivinen kokemus tähän asti. Vaikka koti-ikävä vaivaakin niiiiiiiiin paljon... Onneksi kohta on joulu ja pääsen kotikonnuilleni pesueeni kanssa. En malta odottaa!! :)
Nyt menen kyllä vähäksi aikaa pötköttelemään ansaitulle päivälevolleni. :) Palaillaan myöhemmin asiaan ja MAHTAVAA MARRASKUUTA MURUSILLE!! <3 Tsemppiä kaikille kärsiville kanssasisarille! :)
CC 36+4.
... eikö yhtään murua ole lähtenyt tänään hakeen nyyttiä?
Ihan kiva oli käydä tytön kanssa aamulla kävelyllä. Vaikka 2-vuotiaan kävelytahti meinaakin olla ihan liian rivakkaa minulle tällä hetkellä. Nyt tuntuu, että vois vaikka leipasta jotain. Pitänee keksiä jotain minkä saa pakkaseen, ettei tule kaikkea syötyä... rusinaleipiä vai jotain suolaista...
Hauskaa lukea kuinka moni ajattelee, että se lähtö tulee yöllä. Mieheni sanoi tosiaan yks päivä, että pitänee varautua myös arkipäivään... hänen mielessään vauvaa lähdetään synnyttämään viikonloppuisin. Mä oon kyllä ihan noissa yö aatoksissa.
Vauva on melskannut eilisen hiljaiselon jälkeen taas railakkaasti. Tuntuu, että kylkeäkin vaihtelee, vaikka kiinnittynytkin jo on...
Laitetaas iltapäiväG: Otetaankos teillä synnytykseen kamera tai videokamera mukaan?
Meillä pärjätään tuolla kameralla... on mulle sen verran eläimellistä menoa se synnytys, että ei sitä livenä kehtaa jälkeenpäin katsella. MUISTAKAAHAN tyhjentää muistikortit ja tarkistaa patterit!
Sarafan rv 37+6
Vaan en toisaalta usko, että se täällä etelässä kovin pitkään kestää. Vaikka tosiaan Uudellamaalla asutaan, niin meillä on täällä ainakin aivan surkeaa tiehuoltoa. Edelleenkään ei ole pyöräteitä (kaikkialta) aurattu... Viime talvenakin kiroilin monet kerrat, kun oli pakko lähteä lasten kanssa liikkeelle. Toista työnsin vaunuissa ja toista vedin pulkassa ja hikoilin ja olin kärttyinen kuin viimeisiään vetelevä ampiainen, kun ei sohjossa, lumessa, jäässä ja urissa meinannut päästä mihinkään...
Jos meillä miehelle sopisi, kun kyllä täällä ainakin lapselle annettaisiin nimeksi Talvi =) Vaan ei sovi... Ihme kumma, *Velmu* on miehellä nyt ykkösenä listalla =O Saa nähdä, mikä lapsesta sitten tulee. Itse kyllä haluaisin ujuttaa, jos vauva tyttö, nimen *Lumi* joukkoon. Vaan kun ei sekään passaa miehelle =(
Täällä on eilisillasta ollut oikeanpuoleinen alaselkä aivan järkyttävän kipeä. Samalta puolen myös nivunen (vasemmalla ei niin kipeä). En usko sen liittyvän mitenkään synnytykseen. Taidan vain olla niin kehnoa tekoa, että nyt alkaa paikat sanoa työsuhteensa irti =( Sitä raahautuu todella hassusti eteenpäin. Romut pitää *kerätä kasaan* ennen kuin voi liikahtaa ensimmäistä askelta. Eipä tosiaan ole herkkua niillä, joilla selkäkivut jatkuvia huolia!
Vähän aikaa sitten lähti täällä veriviiruista limatulppaa. Eipä erehtymisen mahdollisuutta. En uskalla olla toiveikas, että vielä kovinkaan pian olisi menoa. Sitä kun näiltäkin palstoilta löytyy *asiantuntijoita*, jotka tietävät, ettei tuolla limatulpalla ole mitään tekoa synnytyksen kanssa... Kakkosesta meni limatulppa muutama päivä ennen syntymää. Hiukan kipeämpiä suppareita on ollut sunnuntaista asti, mutta laantuvat aina yöksi. Odotan vain, että alkavat tuntua tujummilta selässäkin ja tulevat säännöllisesti... Vauva on asustanut aika pitkään peppu oikealla puolella masua. Nyt tänään sitten on vaihtanut pepun vasemmalle puolelle.
On muuten miehet kummia! Meille kun ei taaskaan *sopisi* synnyttäminen ihan lähipäivinä. Aina tulee miehelle ohjelmaa, joka pitää hoitaa alta pois. Nytkin on *myrskyvaurioita* tontilla... *huokaus* Ja sitten totesi tuossa, että kun ruokaakin on kaapissa, ei hän niitä saa yksin syötyä, jos nyt synnytän. No tokkiinsa se ruoka on tärkeämpää, ettei pois tarvitse heittää!!! Ja minähän se varsinainen syöppö olenkin... =D
No syöppö kyllä, jos niitä kiloja katsotaan... Tähän mennessä tullut varmaan sellaiset 18kg. Jokunen kilo turvotusta. Yleensä aika pian on kadonnut sellaiset 10kg ja loppuja sitten tiputellaan pikkuhiljaa. Nyt varmaan jää mahaan sellaiset makkarat, että pitää tehdä tosissaan töitä, jos haluaa mahtua entisiin housuihinsa =(
Mitä niihin neuvolakäynteihin tulee, niin minä olen ainakin kaikkien kanssa käynyt aika lailla samaan tahtiin (riippumatta siis siitä, onko eka vai ei). Aluksi noin neljän viikon, sitten kahden viikon (jostain viikosta 30) ja nyt lopuksi viikon välein (jostain viikosta 36). Mutta todellakin näyttää olevan paljon vaihtelua kunnittain!
Kohta varmaan taas joku Marrasmuru tekee lähtöä!!! Toivottavasti pian olisi omakin vuoro, on jo kova kaipuu saada nyytti syliin. Vaikka kovat ovat pelotkin siitä, millainen tapaus sieltä tulee; siis onko kaikki kunnossa...
TalviSalama + Tiitiäinen 39+6
Joo siis meillä on myös mies täysin varma siitä, että lapsi alkaa syntymään yöllä. Muuta vaihtoehtoa siis hänen mielestään edes ole. Hänen käsityksensä perustuu vankkaan yhden lapsen kokemukseen... Kyl sitä itsekin toki jotenkin aamulla aina toteaa, että ei sitten vielä tänä yönäkään,vaikka iltaisin ei käy mielessä samanlaiset ajatukset. :)
Tilasin pari päivää sitten muutaman kestovaippakuoren + harsoja ja nyt odottelen niitä saapuvaksi. Esikoisen kanssakin niitä jonkin verran käytettiin ja nyt meinasin aloittaa kestoilun heti alkuvaiheesta. En kyl oo mikään fanaattinen kestoilija vaan tilanteen mukaan kestoja ja kertiksiä sekaisin. Öisin en aio kyllä kestoilla. Kantoliinakin varustuksestamme löytyy ja se on erityisesti miehen suosikki. Rintarepusta ei tykätty yhtään kumpikaan esikoisen kanssa.
Nyt täytyy lähteä hiipimään kohti päiväkotia. Muuten kyl kävely sujuu varsin mallikkaasti, mut nyt on kyl täällä melkoiset pääkallokelit.
t: Lempi 38 + 5(jo, en olis uskonut, että näitä lukemia tullaan näkemään)
Olen kärvistellyt täällä valtavien lumikinosten saartamana ilman sähköä aamusta asti :( Sähköt oli mennyt poikki joskus aamuyöstä ja noin tunti sitten vasta tulivat takaisin. Onneksi mies haki eilen illalla puita että sain leivinuuniin tulet ja lämpöä kämppään. Lunta on tosiaan tullut yöllä ihan valtavasti (50-70 cm) ja pyry vaan jatkuu. Mies kaivoi autoaan lumen alta aamulla melkein tunnin ja sitten jäi vielä kaksi kertaa pihaan kiinni ja myöhästyi töistä pari tuntia... Onneksi meidän vauva ei vielä edes meinaa syntyä, täältä ei tänään taida päästä mihinkään!
Nyt postin hakuun (jospa olisvat jo ehtineet sen jakamaan) ja vähän lumitöihin.
Nasketti rv 38+6
Oli galluppi tuosta sf-mitasta. kävin eilen neuvolassa ja rv 38+4 ja sf-mitta 38. viime viikolla ultrattu ja painoarvioksi saivat vain 3100g. sokeriarvot ok. että en tiijä sitten miksi näinkin iso maha on. yötkin menee hyvin nukkuessa. olo on kevyt vaikka ei päältäpäin uskoisi. kolmatta odotan. hauskaa illanjatkoa!
' Luistelin' neuvolaan iltapäivällä ja liitoskivut pahenivat kun piti varoa liukastumista.
Kaikki arvot ok, muuten vaan kolottaa.
Th. sanoi että vauvan pää todella alhaalla ja ettemme todennäköisesti tapaa ensi viikolla (?) Toivottavasti hän on oikeassa.
Tänään minullakin menkkamaista jomotusta,ja vauva puskee alaspäin.
Onnea kamalasti Onnalle ja muillekin jakautuneille!
t.Jas 38+5
Kaikki ok.
Vauva rt:ssä, pissa puhdas, veren paineet hyvät. Painoa ei ole tullut ollenkaan. Vauva liikkuu hyvin ja pää ei ole kiinnittynyt eikä myöskään laskeutunut! Vauvan syke 123. Poikako tulossa? :D
G: synfus mitta 36 tänään rv38 ja pituutta mulla vain 145! Keskikokoinen vauva tulossa arvioiden mukaan.
Seuraavan kerran tavataan neuvolatädin kanssa kotikäynnillä vauvan tarkastuksessa.
Eipä täällä kummempia. Tulisia tortilloja on syöty ja siitä joudun varmaan kärsimään vielä tän illan aikana närästyksenä.
Tervetuloa kaikki uudetkin marrasmurut!
Kuka lähtee seuraavana? Jännityksellä seuraillaan..
t.V&V 38
Heippa täältä lumen keskeltä! Aivan järkyttävä talvimyrsky, onneksi iltaa kohden rauhoittui. Kolmostie oli aamulla aivan tukossa, ei puhettakaan että olisin lähtenyt tänään käymään tampereella shoppaamassa. Pihassa oli lunta pohkeeseen asti ja tottakai se aura-auto oli käynyt ennen kuin lähdin liikenteeseen, joten autoni oli nätisti parkkeerattu sinne lumivallin keskelle.. ;)
En tiedä johtuiko tämä nyt sitten noista hyvistä " hormonihuuruista" mutta iski tänään todella kauhea paniikki ja hysteerinen itkukohtaus kun soittivat vammalan äitipolilta että tulisinko uudestaan käymään ultrattavana perjantaina. Ilmeisesti olisi ihan kontrollikäynti, mutta sitä saa kaikennäköisiä ajatuksia aikaan yksin pienessä päässään. Ilmeisesti liittyy siihen vauvani pieneen kokoon, mistä viimeksi kävin rutisemassa täällä.. Nyt sitä sitten murehtii ettei siellä ole kaikki kunnossa jne jne. Miljoona ja yksi ajatusta pyörii todella vinhaan karusellissa. No, eipä se olo tästä jossittelemalla parane.
Olikos täällä galluppia sf-mitasta? no, piti kuitenkin vastata että mulla tuo sf-mitta 32,5 cm viikolla 35+5, saas nyt nähdä mitä on sen jälkeen tapahtunut.. Ja pituutta ei tällä mammalla ole kuin 160.. Noi mitä oon lueskellut, niin näyttäis siltä että hyvin moni meistä on tuolta lyhyemmästä päästä. Hauska tietää etten ole ainoa " kainalosauvan mittainen" .. ;)
Ja painosta, kaikkinensa tullut tähän mennessä n. 13 kiloa, ei mikään hillittömän paha. Ja näyttäisi että hivenen on turvotustakin noissa lukemissa mukana. Aina aamuisin sormet kuin nakit, eikä puhettakaan että käsi menisi nyrkkiin.. :)
Taitaa tämä mamma lähteä miettimään päänsä puhki tulevaa viikonloppua, perjantaina äippäpolille ja lauantaina täytyy lähteä ajelemaan jyväskylään miehen siskon pojan 1v. synttäreille..
Anteeksi kun ei ole mitään muuta kuin omaa napaa nää mun kirjoitukset, se vaan on ainoa mikä pyörii tällä hetkellä mieles.. ;)
Mekku ja pieni Beebe 37+
Swehinan puolesta kirjoitteli Swehinan mies :)
Eipä malttanut sitten perjantaille odotella...
Vielä näin illan lopuksi neuvolakuulumisia ajattelin laitella. Eli rr 114/80, hb 116 (viimeksi viikko sit oli jo 126, nyt taas laskenut;( ), sf 33 (viikkoja 37+3), pissa puhdas, painoa tullut +700gr ja vauvan syke 138-154 välillä vaihteli. Turvotukset tosiaan tulleet mullekin riesaksi ja ranteiden, nilkkojen ja sormien särky. Polviakin ja pohkeita kolottaa välillä inhottavasti. Neuvolasta vaan sanoivat " voi voi voi, kyllä nämä odotuksen loppumetrit ovat ikäviä" .
Kyllä olisin aivan valmis minäkin lähtemään laitokselle nyyttiä hakemaan. Alkaa olla niin tukalaa kahden pienen uhmiksen kanssa, että. Ja nyt kun tuota lunta on tullut (mikä on toisaalta aivan ihanaa!) niin työmäärä ulkoa sisälle tullessa on kasvanut. Aina saa putsata kengat ja vaatteet ettei kauheasti rappukäytävään tulis lammikoita, tai ettei muksut liukastu, niinkuin tänään kävi kuopukselle... Ja sit ripustella niitä vaatteita kuivamaan sinne sun tänne, kun ei ole kunnon paikkoja ja tiloja missä kuivata. KAikesta huolimatta yritämme käydä ainakin kerta päivään ulkona.
Nyt toiotan hyvää yötä muruille ja Onnea matkaan jos joku yön aikana lähtee!
JaaSa
Minäkin huomasin, että aika lyhyitä mammoja marraskuulle on sattunut. Minäkin vain 156cm.. Vaavaa: Mun isosisko on myös 145cm, eli et ole ainoa =o)
G: Mulla sf-mitta viikolla 36 35cm ja nyt maanantaina eli viikolla 37+5 oli saman 35cm.
Painoa on tullut huimat 16kg neuvolan vaakan mukaan, mutta oman mukaan vähän vähemmän. Turvotusta on myös täällä ollut jo tosi pitkään ja nyt muutama kaveri sanoi, että kasvotkin on turvoksissa. Itse en sitä ollut huomannut, mutta sormet ja nilkat on kun norsulla.
Huominen jänskää. Olen menossa aamulla äippäpolille tarkistuttamaan kuinka päin vauva nyt mahtaa olla. Sitten tiedän mikä synnytystapa tulee olemaan.
Swehinalle onnea!!!
Taisin tuossa aamulla kirjoitellakin että näin viime yönä unta että swehina synnytti :D Hassua! Näin unessa myös sen että synnytin poikavauvan ja synnytys ajan näin tarkalleen 5.11 klo 18.26, mutta tuo ei voi pitää paikkaansa kun mulla on se sektio 9.11! Ja sitä ennen en ala mihinkään.. Neuvolantätikin oli sitä mieltä ettei tämä vauva lähde etukäteen syntymään. Joten en usko uniini! :D Hyvä kuitenkin kun kirjoitin tuosta unesta aamulla jo teille niin ei vois nyt väittää " jälkikäteen" ..
Annitanni80: Kiva etten oo ainut pätkä.. muitakin kohtalontovereita onneks on! :)
BB on mennyt niin tylsäksi, en jaksa seurata sitä enään.. Empä oo tuhlannut senttiäkään kyseisen ohjelman hyväksi, joten en mitenkään kovin aktiivisesti ole seurannut ennenkään.
Tällaisia.. hyvää yötä murut ja TSEMPITYKSET + ONNENPOTKUT jos joku yöllä lähtee vauvan hakuun!
t.V&V
Tämähän on jo lupaavaa. Olisko tuo sitten sitä limatulppaa. Melkoisen napakka suppari tuntui äsken alavatsalla, sellainen jomottava...
Tarkoitukseni oli vielä hakea muksut koulusta, eli ihme on jos tuolla pyryssä kävely ei " kypsytä" paikkoja...
Mietin, että monikohan tänään tai eilen syntynyt lapsi tulee saamaan nimekseen Tuisku, Pyry tai Talvi, ihan vain tuon koiranilman vuoksi... ;-) ? Täällä Tampereella lunta tulee tuulen mukana ihan vaakasuoraan tahtiin niin ettei eteensä kunnolla näe!
Effica: Toivon, ettei sinun tarvitse mennä enää sinne yliaikaispolille...tuona päivänä menen minäkin polikäynnille ja toivon, että ottavat käynnistykseen suoraan, kuten lupasivat...jos eivät ota niin päästän muutaman ärräpään aivan taatusti.
Jestas kun tuo muksu mukeltaa tuolla mahassa nyt...tuota limaa tulee niin, että housut kastuu. Eikös täällä ole melko monella ollut vastaavaa? Jos tämä jatkuu tai pahenee, pitää varmaan mennä näytille laitokselle, jos se vaikka olisikin vettä mitä lirahtelee - Taitaa olla toiveajattelua.
Kanelisokeri 37+4