Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

¤¤¤MARRASMURUJEN KESKIVIIKKO¤¤¤

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun aikaa olen jo pystyssä heilunut, pakko oli nousta ylös kun alapää niiiin kipee ja lonkat jumissa ettei pystynyt sängyssä makaamaan :( Eilen alko supisteleen ihan mukavasti ja meninkin aikaisin nukkumaan et jos ne siitä voimistuu ja tihenee yön aikana niin on sit nukkunut, mut ei lopahtihan ne kun olin nukahtanut. Kiva kumminkin kun jotain edistystä tuntuu tapahtuvan, niin josko se käynnistys sit toteutuis ja onnistuis tiistaina.

Tänään ajattelin ottaa itteeni niskasta kii ja siivota loputkin, mitä viikonloppuna jäi kesken, mies ei remontilta oo nyt kerenny auttaan.

Sit tänään olis parturi tiedossa, saa tukan kuntoon vielä ennen synnytystä :)

Helpotti olotila lonkissa, jos vielä vähän menis makoileen kun lapsetkin nukkuu....

Tuuli rv 39+1

Niin ja onnittelut synnyttäneille ja synnyttämään lähtijöille!!!

Vierailija
2/40 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo tehnyt kahdet isot lumityöt - eilen illalla ja tänään aamulla ja viel pitäis lähtee tekemään ennen kerhoon lähtöä. EIkä supisteluista tietoakaan :/

Heräsin yöllä kolmelta ja unta en saanut ennen viittä. Siirryin sohvalle, niin siinä vähän aikaa telkkua katteltua alkoi väsyttämään... Liitokset on päivä päivältä kipeämmät, mut tuo lumen luonti ei kyllä lisännyt niitä enempää, eli saan edes vähän liikuntaa viime metreillä. Lunta tulee edelleen aivan sakeana, ja sitä on tullut jo eilisestä kolmesta asti, eli ajatteli sitten sataa kerralla koko talven edestä ;) Ei se mitään, kun olen aina tykännyt lumitöistä. Tytötkin pääsevät tänään hiihtämään, täytyy vaan tehdä heille polkuja tuonne pihalle...

Tänään olis neuvolakin. Saas nähdä onko painoa tullut viikossa minkä verran, kun tuntuu et olen alkanut hieman enemmän liikkumaan, tosin kyllähän tuo eväskin maistuu.... No, panikkiia en ota!

Onnea vielä nyytin saaneille! --Itse olen varmaan joulukuussakin täällä kirjoittelemassa maha pystyssä, kun ei nuo supistelut näköjään vaivaa tässäkään raskaudessa, siis sen jälkeen, kun on niiden vuoksi jäänyt saikulle ;)

Mut nyt hörpin tuon teen ja alan valmistella pimuja ulos lähtö kuntoon...

--Mirpa ja masukki--

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä on ihanan sininen ilma... Ja lunta on eilisen/yöllisen myräkän päätteeksi taas vähän enempi. Ihanaa!

Onnittelut Onnalle poikavauvasta! Ja muillekin jakautuneille, jos heitä on.

Mulla tänään neuvola. Turvotusta sekä sormi- ja nilkkasärkyä on viime viikosta tullut paljon lisää. Inhan tuntuista kun sormet on kuin nakit. Koko ajan tekee mieli niitä heilutella ja puristella käsiä nyrkkiin, mut ei se mitään auta. Painoa kans on tullut, tosin turvotuksenkin takia, mutta myös herkuttelun. Ihan kamalasti menee karkkia... Ja tunnollisesti syön minäkin lämpimät ateriat + välipalat niinkuin joku muukin kertoo tehneensä. On sitä painoa tullutkin jo n. 20kg... Ikävää vaan kun eka paino on omalla vaakalla otettu ja meidän vaaka näyttää aina kaksi kiloa vähintään vähempi kuin neuvolan. Mutta ei se ole niin justiinsa. Paino tippuu sit taas, ja otetaan painonvartijat apuun kun ei muu enää auta. Laihdutin nimittäin juuri ennen raskautumistani 10kg pois ja nekös tuli äkkiä takaisin ruokavalion taas muututtua ns. normaaliin.

Vauva on alhaalla ja on alkanut punkeemaan jotain (käsiä? nenää?) vasempaan nivuseen ihan tosissaan. Välillä ei meinaa käveleen päästä kun tuntuu et toinen pistää vastaan. Ei tahdo jalalle löytyy liikkumatilaa. Hassun tuntuista ;) Muutenkin tuntuu et tää kolmas vauva täyttää koko mahan, kyljestä kylkeen ja ylhäältä alas. Kuitenkin toivon tän olevan pienempi kuin kuopus (4160gr).

Jaaha, nyt aamupalalle ja pyykit pitäis hakee pyykkikseltä ennen neuvolaan lähtöä. Sit mennäänkin mun äidin luo (yes, valmis ruoka!) ja illalla on poikien muskarit... Touhua riittää.

JaaSa kera Jumbsun 37+3

Vierailija
4/40 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusia muruja on syntynyt! Paljon onnea!!!

Ja tervetuloa kaikille uusille aktiivisille marrasmuruille!! Vaikka itsekkin olen aika uusi kirjoittelija... tää loppuaika on vaan niin jännää kaikkine tuntemuksineen. Ja mies taitaa olla jo ihan kyllästynyt höpinöihini, joten täällä on kiva " höpistä" näitä raskausjuttuja ;)

Kanelisokeriko oli ollut pääsykokeissa!? toivottavasti saat opiskelupaikan!! Minäkin hain amk:n syksyllä 05 ja pääsin. Olen lykännyt aloitusta ja tarkoitus olis juuri tammikuussa 08 aloittaa!

(.) kurkku on kipeä, ja olo tukkoinen. Mulla kanssa sormet on aika turvoksissa ja niveliin satuu kuin sormia koukistelen. Ja herkut maistuu... en ole paljon miettinyt mitä syön. Painoa tullut nyt n.12kg , mutta mulla lähtee imettäessä kuin itsestään kilot. Siksi en hätäile! Hiivaa taitaa alakertaan pukata, hitsi... Onneksi oli valmiina jo gynodaktarin voideta jos se vähän auttais.

Nyt pitäis suunnata kaupan kautta puistoon ulkoilemaan, sekä tekemään isänpäiväkortit lasten kanssa. Täälllä ei ole lunta edelleenkään eikä edes pakkasta. Harmaata, harmaata...

äitikki rv36+3

Vierailija
5/40 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin taas mukavia unia: synnytin tummatukkaisen poikavauvan :) Toissayönä syntyi tyttövauva.. Huh huh. Voikohan sitä enempää valmistautua vauvan tuloon kuin joka yö unissani synnytän ja hoidan vauvoja.. Samassa unessa Swehinalle oli syntynyt vauva :D Oonkohan liian koukussa tähän keskustelu palstaan?? Toivottavasti on kuitenkin Swehinalla pysynyt vauva masussa, vielä perjantaihin asti..

Täällä oli galluppia kertyneestä painosta. Mulla tullut 13-14kg tähän mennessä. Tänään on neuvola, saas nähdä onko paljon noussut vielä. Liikunta on jäänyt olemattomiin, joten ei ihme että paino nousee.. mut jospa ne lähtis sitten keväällä vaunuja työnnellen ja imetyksen myötä.

Palailen vielä myöhemmin neuvola kuulumisten kera. On muuten varmaan viimeinen neuvola kun on se sektio 9.11. Mulla neuvolat on ollu 2viikon välein nyt loppuaikana.

t. V&V 38!!! (Ompas hieno luku jo! ja 8päivää sektioon!)

Vierailija
6/40 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan talvinen ilma! Toivottavasti siellä ei ole kovin liukasta iltapäivällä kun lähden hakemaan lapsia koulusta.

Yöni meni ihan pipariksi. Jostakin syystä nukuin todella kevyesti. Päässä pyörivät mitä erilaisimmat ajatukset ja olenkin ollut kypsä nousemaan jo klo viidestä alkaen. En nyt mitenkään ihan kamalan väsynytkään ole tällä hetkellä.

Eilinen pitkä paikoillaan istuminen sai aikaan mukavat alapään jomotukset. Särki niin, että oli otettava Panadol Fortea. Tänä aamuna tuleekin sitten vetistä vuotoa, joka on varmaankin valkovuotoa tai sitten limatulppaa, sillä se on kellertävää. Vauva on todella levoton. Vatsani on ihan triangelin muotoinen kun siellä pitää kohkata jatkuvasti. Iso pää tuntuu myös tosi " mukavalta" tuolla muutenkin vihlovassa kohdunsuussa. Jännittää jo ihan hirmuisesti, että milloin se lähtö tulee :-) Joka ilta menen nukkumaan miettien tämäkö on se yö. Jostakin syystä kuvittelen taas lähdön tulevan yöllä, vaikka ihan hyvin se voi tulla keskellä päivääkin.

Jas: tuo sinun kuvailusi vauvantäyteisestä kohdusta olisi voinut olla kuin minun kirjoittamani :-) Tuntuu tosiaan, tai siis on koko ajan tuntunut, että tämä ihmistaimi on täynnä kummallisia ulottuvuuksia...vähintäänkin muutama ylimääräinen raaja ja pitkä kaikin puolin. Räplää sisuksiani kaikkialla...se ei aina tunnu mielettömän kivalta, varsinkin kun pienessä tuntuu olevan voimaakin ihan mielettömän paljon. Illalla ajattelin, että vauva punkee nahan läpi ja tänä aamuna on jatkunut sama juttu. Mietin, että häiritseekö sitä siellä jokin? Olotila ei ole varmaan kaikkein miellyttävimpiä pimeässä ja ahtaaksi käyvässä tilassa.

Alian kuulumisia oli kiva lukea. Ei ole varmasti helppoa kahden pienen kanssa. Harvemmin heillä varmaan yösyötötkään ihan putkeen menevät...taitaa olla niin, että kun toisen saa nukkumaan niin toinen herää ;-) Jaksamista!

Kukas se oli, joka eilen kirjoitteli Pariisista saakka? En nyt saa nikkiä mieleeni, vaikka miten yrittäisin pähkäillä. Suonet anteeksi. Odotusaikasi ei varmasti ole ollut helppoa. Koetahan vähän aikaa vielä jaksaa, vaikka loppukuusta la onkin. Itselläni on la 18.11. ja olen mielestäni ihan onnellisessa asemassa siinä mielessä, että minulle luvattiin jo, ettei tarvitse yliajalle mennä kun aletaan käynnistelemään. Vauva saa toki tulla jo aiemmin.

Nyt ollaan tosiaan sitten jo marraskuussa :-). Näin ne viikot vierivät eteenpäin. Koettakaahan selvitä talvituiskuissa tänään. Mieheni juuri soitti ja kertoi, että auto meinasi jäädä joka käänteessä pohjastaan kiinni ajotiehen ja busseja lojui poikittain pitkin katuja...kaaos siis, mutta lapset nyt ainakin pääsivät suht. ajoissa kouluun...

En muista oliko jollakulla tänään käynnistysaika tai äitipolikäynti. Äitipoli taisi olla ainakin parilla. Tulkaahan kertomaan kuulumisia kunhan ehditte! Onnea kaikille kääröjään hakeville!

*halauksin* Kanelisokeri 37+4

Vierailija
7/40 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

NYT ON MEIDÄN KUUKAUSI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja mulla tänään laskettu aika!

Mä oon henkisesti ihan paskana jo nyt = /. Koko viime viikko syyslomineen oli hankala lasten kanssa kotona. Eilen oli lähellä, etten käynyt esikoiseen kiinni, kun hermostuin...

Mulla siis 5v ja 3v lapset jäi pois tarhasta 1.9 lähtien ja käyvät tuossa lähellä kerhossa parina aamupäivänä. Itsekin mietin silloin aikoinani tarhassa pitämistä, kun vuorotyön vuoksi hoitopäiviä oli vaan max 12, mutta päädyttiin kumminkin tähän. Ja hyvin yleensä pärjätään. Kerhot ja harrastukset viihdyttävät lapsia ja kaikilla kavereilla on lapsia, joten seuraa löytyy. Paljon ulkoillaan ja tyytyväisiä ovat kotona olleet!

No mä palaan neuvolan jälkeen...

Effica ja Pyry 40+0 (max 2 viikkoa jäljellä)

Ps. Onnalla perheineen onnea prinssistä!

Vierailija
8/40 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kerrankin vähän paremmin nukuttu yö takanapäin, lapsetkaan eivät heränneet ihan kukonlaulun aikaan, vasta tuossa 7 pintaan alkoivat heräilemään, esikoinen kun tässä muutaman aamuna herännyt jo klo 4.30!!!! ja kuopus sitten siitä n. tunnin päästä että kivaa.

Eilen illalla sitten katottiin miehen kanssa se Matti-elokuva ja tuli sitten siinä samalla vähän herkuteltua sipseillä ja dipillä, no eipä tuo taida juurikaan haitata kun ei ole turvotuksesta onneks vielä mitään tietoakaan, painoa on tainnu tulla jotain 12kg, no huomenna taas tuostakin asiasta paljon viisaampi kun se neuvolakäynti vihdoin on.

Kohta pitäs lähteä avaamaan kerhohuoneen ovea että saadaan kerho tänään ajoissa auki, olen vielä tänään " vastuuvuorossa" , ens vkolla joku muu saa avaimet kun en ole ollenkaan paikanpäällä kun kerho alkaa vaan olen kättärillä tutkimuksissa. Nyt toisaalta toivon että lähtisi kuitenkin ihan omin avuin tuolta syntymään ja aikasintaan vkon päästä niin päästäis Haikaranpesään; tosin sillä edellytyksellä että siellä on tilaa, vieläkin täällä pohdiskelen sitä eilistä synnytyskeskustelua joka kätilön kanssa käytiin läpi ja totisesti toivon että vauva päättää olla piirun alle 4kg syntyessään ja kaikinpuolin muutenkin menis koko homma sillee sutjakkaasti, sanottiinhan sitä että voipi olla todella nopea synnytys mulla tiedossa kun edellisessä meni vaan se n.5h.

Ponnistusasento lähinnä on se mitä tässä todellakin mietin ja jos joudun sen spinaalin ottamaan, koitan selvitä ilman, niin en välttämättä saakkaan ponnistaa jakkaralla joka viimeksi todella loistavaksi havaittiin ja jos se kätilö joka eilen jutteli niin on synnytyksessä niin saan hyvin todennäköisesti jakkaralla sitten synnyttääkkin, mies haluaa peilin alapään luo että näkee kun vauva sieltä syntyy =D, annoin siihen jopa luvan, nyt alkaa olemaan vaihe kun sitä synnytystä oikeesti miettii melkein päivittäin.

Toinen mikä täällä mietityttää paljon on joululahjat, no onneks osan voi tilata suoraan kotiin, tai siis postiin josta mies ne voi käydä hakemassa ja ex-mies on jo ostanut tytölle lahjan kun häntä pyysin sen tekemään, pitää vaan vielä maksaa se, Tefalin minikeittiön saa likka kun siitä niin tuntuu tykkäävään ja makso sen n.35¿ eli ei mikään paha hinta siitäkään.

Joulukuusen kunto pitäs jossain vaiheessa tarkistaa, meillä muovinen mun allergiani takia vaikka aidon todellakin haluisin ja joku vuos kyllä sellasen sitten otankin, vaikka onkin sitten nenä koko sen ajan tukossa mitä kuusi sisällä on, myös koristeet pitää tarkastaa että ovat kaikki tallessa ja joulusiivoustakin täällä jo mietitty, tosin meillehän sen tulee tekemään hyvä ystäväni, päätti että en saa stressata siivouksista enkä mistään muustakaan nyt ennen vauvan syntymää.

Vauva kun on syntynyt ja olemme sairaalassa niin ystäväni käy laittamassa täällä asunnon priimakuntoon, että saamme palata puhtaaseen kotiin, ihanaa; ei tartte heti olla mopin varressa kun palaamme sairaalasta.

Lapset todennäköisesti ovat mummolla hoidossa sairaalassa olomme ajan ellemme sitten jaksa ottaa heitä sairaalaan mukaan, sitä tosin epäilen, on kiva tutustua vauvaan ihan vain miehen kanssa. Mehän joudumme sairaalassa olemaan varmasti sen 3pvää, tämäkin selvisi eilen, vauvamme joutuu suoraan sokeriseurantaan, toivottavasti ei tällä kertaa lastenosastolle sentään, vierihoidossa kun haluaisin kuitenkin vauvaa pitää.

Esikoistahan sain pitää koko ajan vieressä ja oli mukavaa, kuopushan sitten vuorostaan joutui sinne lastenosastolle sokeritippaan 2 vuorokaudeks eli kokemusta siitäkin on ja oli kyllä rankka kokemus; onneks oli mies tukemassa siinä vierellä.

No johan päätin tänään avautua, kiitos niille jotka jaksoivat lukea, huomenna neuvolakuulumiset sitten =)

rv 35+5

Vierailija
9/40 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun on tullut uusia marrasmuruja joukkoon!

Ja sylin täydeltä onnea Onnalle ja muille vauvan saaneille!

Nyt se sitten vihdoin koitti MARRASKUU, läpi repaleisen lokakuun lalalllaaa!

Gallup-kyselyä sf mitasta tällähetkellÄ tiedustelisin.

Mulla oli vko:lla 36 sf 37. En oo vielä kuullu et kellää olisi näin isoa ollu.

Nyt mulla 37+4 ja perjantaina neuvola.

Laittakaa tietoa, olis kiva tietää jos jollain yhtä iso. Itse olen kuitenkin alle 160 cm pitkä.

oma napa: voi melko hyvin. lähetään kohta 3-v kanssa tuonne lumikeleihin. Kylään olis tarkoitus mennä bussilla, katotaan kuinka onnistuu reissu.

Hyvät keskiviikot!

Vierailija
10/40 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, piti se painon nousukin vielä tähän kirjata. Viimeksi oli 18kg tullut...ei paljon naurata kun olin jo muutenkin valmiiksi pulleassa kunnossa ennen raskautta...En ole koskaan painanut näin paljon! Sitä se teettää kun selän kipujen takia jämähdin kotiin sohvalle syömään suklaata suruuni ja kipuihini. Ihan itseäni saan siis syyttää... Tässä on vielä joulukin tulossa...eli kun vähän saa pois, mässäilee uutta tilalle...murehditaan asiaa sitten kun vauva on maailmassa ja joulu on ohitettu.

Kanelisokeri

Vierailija
11/40 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka en ole ehtinyt eilisen pinoa vielä läpikäydä. Onnako on päässyt odottamisen tuskastaan? ONNEA IHAN KAMALASTI!

Täällä vähän nihkeä aamu. Minä kyllä nukkuisin (katkonaisesti ja pissilä juosten, mutta kuitenkin) vaan 3-vuotias heräsi puoli kuusi!

Huh huh, eipä tarvitse miettiä miksi ollaan illalla ihan rättiväsyneitä. Mies onkin esittänyt toiveen pikkuiselle, että josko ei lähdettäisi yötä vasten synnyttämään..:) Olisiko tuo saanut viestin masunahkan lapi..

Painostakin on kuulemma ollut galluppia. Se olikin eilisen lääkärineuvolani ainoa " huono" juttu. Paino kun tulee turvotuksen (ja ehkä jonkun muunkin muodossa) lähes se kilo viikossa. Niin tuli esikoiseltakin. Ja tästä syystä painoa on tullut lähes 20 kg... Viimeksi siitä jäi 2/3 jo laitokselle mutta kyllä tämä valasolo silti stressaa.

Muuten kaikki oli ok -lääkärin mielestä lantioni on ihanteellinen synnytykseen, eikä ollut ensimmäinen lääkäri joka näin totesi =)

Että pitäisikö kuitenkin harkita vielä sitä kolmattakin lasta...:)

Mutta nyt lähden katsomaan eilisen juttujanne Murut.

Voimia!

Remu 36+2

Vierailija
12/40 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kyllä teidän jutut, mutta tää pää on niiiiiin laho! Pitäis nyt jotenkin alkaa tsemppaan tätä henkistä olemusta. Jos tää vauva tuolla mahassa vielä pitkään köllöttelee, niin tulee kyllä tosi pitkät viikot. Tekemistä pitäis siis kehitellä... leipoisko, siivois, ulkoilemaanko.... vaatteet vaan ahistaa niin hirveesti tuolla ulkona. Ilman kunnon tekemistä, ei tästä arjesta esikoisen kanssa tuu kyllä mitään, pinna on lyhentynyt ihan olemattomiin!

Oma (.) Supistelee aikas lailla. Nyt on kai kolmas tai neljäs päivä menossa. Eihän nää kipeitä oikeestaan oo, mutta ikäviä... menkkamaisia. Yölläkin niihin heräsin. Eipä kuitenkaan vielä se yks ässä oo mitään tehny. Frendeissähän ne söi vielä sitä tulista ruokaa ja sitten ne pitkät kävelylenkit. Tänään vois harkita tuota kävelylenkkiä tytön kanssa ja illalla sitten saunaan.

Gallupeihin: Sf mitta rv 37+4 oli 33 (viikko sitten 34), pituutta mulla 153.

Painoa tullut tähän mennessä 12 kg. Mä ajattelin kanelisokerin tavoin antaa ensin joulun mennä ja katella sitten sitä painoa uudelleen. Sain edellisen raskauden jämät pois just ennen tätä raskautta, nyt jos sais sellasen operaation aikaseksi vähän aikasemmin.

Onnea nyyttinsä lunastaneille ja tervetuloa kaikille uusille palstamuruille!

Sarafan rv 37+6

Vierailija
13/40 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aika pikainen käynti, kun ne tavalliset mittaukset vaan tehtiin. Kaikki OK! Painoa tällä kertaa vain 100g viikkoon, kun edellisellä kerralla yli kilon. Alkupainoon tullut noin 11 kg, joka on kolmesta raskaudestani eniten. Turvotusta alkaa olla käsissä ja naamasta huomaan, että nenä on pian ku BB:n Mialla ;) Vauva alkaa olla alhaalla, mutta kääntelee kylkeään ja se välillä vähän ihmetyttää. Samoin ku monilla teistä, liikkeet tuntuu jo välillä ihan inhottavilta. MIes ei pysty mahaan edes koskea, kun sitä iljettää.

Mulla alkaa kans pian varmaan aamuisin se" Ai eikö tänäkään yönä lähdetty" fiilis. Minustakin tuntuu, että synnyttämään lähdetään vain yöllä.

Päivisin väsyttää kamalasti ja oon yrittänyt ottaa päikkäreitä, kun tosiaan uskon lähdönkin tulevan yöllä, ei sit olisi jo valmiiksi väsyksissä. Lapset onneksi leikkii paljon keskenään ja poikakin on syysloman jälkeen alannut tulemaan koulusta itse. Eilen sanoikin, että jännitti, onko äiti vielä kotona. Miettivät nuo isommatkin jo tulevaa ...

Sf-mittaa joku kyseli, mulla se kävi korkeimmillaan 34 ja tänään oli 32 cm. Edelisellä kerralla vauva oli jotenkin kummallisesti pystyssä ja tuota enne mitta oli vain 31, eli eii mitenkään kamalan suuri vatsa. TH veikkasi vielä tänään, että vauva jäisi hieman alle 4 kg.Vauva alkaa siis olla lähtökuopissa ja se tuntuu nivusissa! Jalat tosiaan meinaa mennä välillä alta! Voin kuvitella teitä selkävaivaisia, miltä tuntuu, kun omat jalat ei toimi!

Seuraava neuvola laitettiinkin jo ensi maanantaille, saas nähdä vieläkö sinne menen...

Tänään olisi ohjelmassa vielä eteisen kalustus. Sähkärin pitäis pian tulla ja sitten saapuu komerot. Ehtis vielä sen laittaa kuntoon enne H-hetkeä.

Pirteää pakkaspäivää kaikille Muruille!

Bubbles 39+4

Vierailija
14/40 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanasti maa valkoisena täällä etelärannikollakin eilisen vesisateen jälkeen. Kuopus 7v änkesi meidän sänkyymme yöllä, ja juuri sillä hetkellä olin niin laiska etten lähtenyt viemään takaisin omaan sänkyyn, mutta kyllä sitten kadutti kun heräsin kaikkien omien heräilyjeni lisäksi kuopuksen kääntyilyyn....

Painoa tullut n. 20 kg, aivan saman verran kuin kahdessa aiemmassa raskaudessa. Mutta en ole (vielä....) siitä yhtään huolissani koska molemmilla aiemmilla kerroilla olin lähtöpainossa kun vauva oli 4kk, eli kaikki extrarasva meni maitoon. Olen ajatellut että luonto pakostakin kerää vararasvaa ennestään laihalle jotta on mistä imettää.... äidinmaitohan ei mitään kevytmaitoa ole! Jos jostakin syystä imetys ei onnistuisikaan niin sitten olenkin pulassa, joutuisin oikeasti laihduttamaan 15 kg! No kai se menee niin kuin ennenkin, imetys on sujunut ihan kuin itsestään, pulloruokinta se vasta vaikeaa onkin (meidän pojat ovatkin pontevasti kieltäytyneet pullosta).

The-Kirsikka kyseli suurista sf-mitoista; minulla ihan keskiverto 34,5 cm 38+3 viikolla, mutta eikös Toivoovauvaa ennen käynnistykseen lähtöään kirjoittanut että sf-mitta oli huikeat 42 cm, ja eikös hänkin ollut varsin lyhyt (reilu 150 cm?) Ehkä lyhyellä naisella vatsa joutuu pullistumaan hurjasti enemmän eteenpäin (kun ylöspäin ei ole tilaa) ja sf-mitta on hurja vaikkei vauva jättikokoinen olisikaan?

Mari 38+5

Vierailija
15/40 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, meidän ikioma kuukausi alkoi!!! =)

Täällä pohjanmaan rannikolla ei lunta ole hirveästi tullut. Tuuli täällä on sitäkin kovempi. Koirallakin oli kiire lenkiltä kotiin kun tuuli on niin kylmä. Lenkit on täällä todella lyhentyneet, liitoskivut alkaa vaivata tarpeeksi ihan parinkin kilometrin lenkillä.

PainoG: täällä tullut neuvolan mukaan 14kg ja oman puntarin mukaan 12kg. Jotenki luotan omaan enemmän, kun neuvolassa riippuu paljon mitä vaatteita sulla on päällä, ootko just syöny tai juonu paljon jne. Sormet alkaa olla aika turvoksissa, onneksi mikään muu paikka ei vielä. Huomenna taas neuvola ja 3 viikkoa laskettuun aikaan. =)

Aamulla makoiltiin miehen kanssa hetken jutellen sängyssä ennen kuin noustiin ja hänen puheista loisti pieni jännitys läpi. Taitaa äijää jännittää enemmän tällä hetkellä kuin minua. Mulla on vielä niiin paljon tekemistä ennen kuin vauva tulee, ettei ehdi jännittään. Tänään olis siivouspäivä edessä.

Onnea vielä kaikille " paketin" saaneille. Niitä uutisia tulee tästä eteenpäin varmaan aika lailla päivittäin.. =)

rusina 36+6

Vierailija
16/40 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan, kivan aktiivista jo heti aamusta! Yö meni paremmin unien puolesta kuin pari edellistä, nyt aamusta sitten heräsin supisteluun joka on vähän kivuliaampaa kuin eilen. Kolmatta päivää nyt siis jo jatkuu. Olisin taipuvainen ajattelemaan että on kyse lähinnä kypsyttelystä, tuskin tämä sitä itseään vielä on:)

SF-mitasta taisi TheKirsikka kysellä. Samoissa mitoissa mennään, SF oli 36+6 36,5 cm. Olen 170 pitkä ja iso vauva tulossa, sillä on kuulemma mukavasti tilaa edelleen kasvaa ja tulla uloskin, painoarvio 36+6 oli siis 3,5 kg. Painoa ei ole raskauden aikana tulllut, aluksi putosi ja nyt pari kiloa siitä tullut takaisin mutta alkupainossa en ole vieläkään. Ei ole kyllä tarviskaan ja mikään sankarillinen urotyö tämä ei ole, olipahan vain riittävästi sitä lähtöpainoa ja pahoinvointi ja " terveellisten" herkkujen himo silloin alkuun ja oikeastaan vieläkin. Karkkia en ole koskaan syönyt mutta nyt huomaan että jotain makeaa tekisi mieli joka päivä... Pelkäsin myös alkuraskaudessa sitä että sokerit nousevat just ton ylipainon takia ja joudun tarkkailtavaksi ja vauva kasvaa liikaa. No, sokeriongelmaa ei tullut mutta vauva on silti reippaan kokoinen!

Aamupalaa ja varmaan tonne uloskin täytyy mennä ihmettelemään lumisadetta joka näyttää kyllä aika heikolta...

silveriina+ kisu 37+1

Vierailija
17/40 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä jännitys tiivistyy kun päästiin näin marraskuun puolelle. vaikka olenkin niitä loppukuun odottajia, jotenkin tuntuu vaan hyvältä että tämä nyt on vihdoinkin se oikea kuukausi. kyllä mä elokuussa jo tuskailin että monta kuukautta on vielä edessäpäin, kun masu tuntui silloin jo ahdistavalta.

eilen puhuttiin miehen kanssa just siitä miten epärealistiselta se sitten kuitenkin tuntuu että meillä pian on se uusi perheenjäsen. odotusaika on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin pitkä että sitä siina vaiheessa kun lähtee synnyttämään toteaa vain kylmänrauhallisesti ilman suurempaa höslinkiä että jaaha, nyt se on menoa.

kolmas kun on tulossa suhtaudun tulevaan hieman jälleen erilailla kuin aikaisempiin. jotenkin sitä luottaa että jos kokonaisena sairaalaan päästään niin kaikki tekninen puoli kyllä hoituu siellä hyvin, suomi on niin turvallinen maa. mutta koska tunnen jääneeni täysin heitteille tässä odotusajan neuvolasysteemissä, jännitän onko kaikki hyvin. edellisten lasten kanssa kävin useammin ultrassa loppua kohden, oli synnytystapaarviota koon takia ja ulkokäännöstä. nyt ei ole edes nähnyt sinne masun sisään kuin tosi pikaisesti silloin vkolla 18. koko raskaus on tuntunut niin erilaiselta kuin aikaisemmat että se jännittää että mikäs sieltä tulee. ja sitten mietityttää se mikä muitakin monta lasta synnyttäneitä tällä palstalla, että voiko sitä vielä saada tervettä lasta kun on jo kaksi saanut. itseasiassa tuo viimeinenhän sitä eniten mietityttää...

ja sitten.tänä aamuna oli hesarissa juttua listeriasta ja sen yleisyydestä. hui kauhistus. pisti mietityttämään. tässä nyt julkisesti tunnustaa yksi äiti että on hieman repsahtanut kalatuotteisiin odotusaikana :0 . en ole voinut vastustaa satunnaista kylmäsavu/gravilohipalaa leivän päällä. pari kertaa suuhun on sujahtanut sushia mädillä ja raputikuilla ties millä. ja alkuraskaudessa jostain syystä meinasin kuolla kun en saanut chevrejuustoa. kun ei muukaan maistunut, sitä tais pötkö tai pari sujahtaa masuun. mistä ihmeestä mä tiedän oonko sen listerian saanut?

kumiorava 36+3

Vierailija
18/40 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitikös mun nyt sitten sairastua flunssaan vielä viimisillä viikoilla :( Nokka vuotaa ja kurkku on kipeä, kuumetta ei onneksi ole, mutta varsin tuskainen olo silti. Onneksi esikoinen on (ainakin vielä) ihan terve, *koputtaa puuta*, ja toivottavasti terveenä pysyykin. Jotenkin tarpeeksi hermoja kiristävä tämä olotila ihan näinkin, joten sairaan lapsen hoitaminen ei ihan houkuttaisi...

Hirmuinen turvotus iskenyt mullakin erityisesti kasvoihin, en tiedä onko tällä räkätaudilla kuinka paljon vaikutusta, mut ihan on kyllä outo naamari peilissä. No, ei katsota peiliin :) Eikä ainakaan kokovartalo sellaiseen! :)

Synnytyksen osalta en ainakaan vielä ole miettinyt mitään muuta, kuin että ehdinkö sairaalaan! Ja minkälaisen koreografian kautta! Eli tuntuu siltä, että jos vaan pääsen sairaalaan asti ja saan esikoisen sovittuun hoitopaikkaan turvallisesti (ja mielellään rauhallisesti, siis silleen että esikollekin jää kiva mieli) niin loppuosaa synnytyksestä (eli sitä itse synnytystä! :) ) en osaa jännittää. Ja tietty olisi plussaa, jos mies ehtisi myös synnytykseen mukaan, mut viimeksi ehti vain ihan loppuvaiheeseen eikä se " yksin" , eli siis kätilön kanssa synnyttäminen ollut mitenkään kauheata, ihan hyvin sain silloin tukea kätilöiltä.

Sf-mitasta: mulla vko 36+6 oli 33cm.

Nuhaisin terkuin Lumi

Vierailija
19/40 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiviä täältä tuulen ja tuiskun keskeltä! Mä varmaan hautaudun kohta tohon lumeen, jota on tosiaan eilisestä aamupvästä asti tullut=)! Olkkarin ikkunoistakin juur näkee vielä pihalle, niin on tuiskunnut yön aikana täällä lännessä.

Tarttee soittaa iltapvällä naapuri auraamaan, että pääsen huomenna kauppaan ja neuvolaan=)!

Painosta on ollu puhetta...Mulla on nyt paino parin viikon aikana tippunu 2,5 kiloo mutta yhteensä on kyllä tullu 15 kiloo mikä on kyllä ihan tarpeex, kun ennestäänkin oli sitä ylipainoo ihan runsaasti.

Ai niin, Annitannille ja Mari-69:lle kiitos avusta=)! Löysin netistäkin lisää tietoa siitä tubervälistä ja voi olla,että tällä mammalla on edessä sektio jos ens viikolla äitipolilla toteevat lantion ahtaax, kun ilmeisesti ei oo mikään ihan pikkunen vaavi tulossa. Ei kyllä päälle päin uskois lantiota ahtaax, sen verran levee toi perä=)!

Aikas hullua muuten, mä oon nyt jo viikon verran metsästänyt kaupoista joulupaprua (lapsille sopivaa eli jotain hauskaa) enkä mä löydä mistään vielä!!! Kerrankin kun mä oon ajoissa niin muut on " myöhässä" , höh...=)! Ajattelin tästä ruveta hetken päästä askartelemaan joulukortteja valmiix, eipä tarttis niitäkään sitten enää miettiä.

Lumista keskiviikon jatkoa Murut=)!

Tiitiäinen78 36+5

Vierailija
20/40 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti oli viimeinen kerta!

Viikoja tasan 40

Paino tippunut puoli kiloa viikossa (tullut yhteensä 3,3kg)

Ei turvotuksia

Paineet 104/70

Pissa puhdas

Hb ja viimeinen (ylimääräinen) vasta-ainekoe otettiin viimeksi

Sf-mitta 36 (pituutta mulla 163)

Rt, sydämensyke ja liikkeet plussaa

Ensi viikolla (näillä näkymin) neuvola ti ja pe ja sitten maanantaille 13.11 eka yliaikaispoli.

Nyt ruuan tekoon!