Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~♥~~♥ HELMINAUHAT KESKIVIIKKONA ♥~~♥~~

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen kotona ulko-ovi aukeaa helposti..?! Käsi pystyyn..

Meillä meinasi olla tekemistä, että saatiin ovi auki, kun lähdin miestä viemään töihin *

En raaskinut tohon myrskyyn laittaa pyörällä menemään!

*

Tuuli painaa sen verran vastaan ovea ja sit kun siellä on melkein metri lunta pakkautuneena oven taakse, niin olihan painava ovi!

Seuraava ongelma olikin sitten auton kanssa, kun se piti ensin etsiä lumen alta ja sitten pelättiin, että päästäänkö sillä lähtemään parkkipaikalta sen lumen seasta mihinkään vai jäädäänkö jumiin..

No, nyt on mies töissä ja seuraava urakka mulla onkin sitten lasten kouluun ja eskarin viennin kanssa!

Pitäis vielä nukkuakin, mutta piristyin niin tossa " luonnonvoimia vastaan taistellessa" että en taida unta enää saada. Odotettavissa on siis todella väsynyt ja päiväunipainotteinen päivä..

Onko kenellekään muuten vielä merkattu neuvolakorttiin/kerrottu vauvan tarjontaa?

Minä ultrassa näin, että Vilppu on pää alaspäin ja kirjalliseen selostukseen olikin laitettu raivotarjonta.

Eilen Vilppu siirtyi sellaseen puoliks poikittaiseen asentoon, eli pää on alhaalla vasemmalla ja pylly on ylhäällä oikealla ja sen pyllyn tuntee, kun se oikoo itseänsä! Illalla nuoremman pojan kanssa tuijoteltiin masua ja molemmat oikeen säikähdettiin kun Vilppu potkas, niin maha nousi siltä kohtaa oikeen reilusti!

Tuntuu, että tekisi jo kipeetä jos vauva vielä kääntysi toisinpäin..On se jo niin iso!

..nyt alkaa ajatus pätkiin..palailen myöhemmin, jos en nuku koko päivää..

mammutti ja Vilppu rv 24+5

Vierailija
2/20 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan!

Täälä pääsi ovesta ihan keveästi ulos, mutta ulkona kyllä tuulee kovasti!

Tänään on sitten nauvola ja saadaan aika toiseen lääkärinkäyntiin. Nyt alkaaki viikon varmaanki mennä nopeesti, kun tosiaan alkaa ne perhe-ja synnytysvalmennukset viikon välein keskiviikkoisin. Ensin mennään tuonne K-PKS:n järjestämiin ja sitten kolmen viikon jälkeen oma neuvola järjestää varsinaiset synnytysvalmennukset, kun mennään tutustumaan synnäriin jne.

Masukki metelöi yöllä taas siihen malliin ettei nukkumisesta meinannu mitään tulla! Sitten vaivaa vasemman käden sormet, kun niihin on iskenyt inhottava ihottuma... Sehän kutisee tietysti yöllä. Pidä siinä sitten näpit erossa... :-(

Ei auta kuin rasvata ja laittaa se tyylikäs puuvillahanska käteen! ;-)

Juu! Nyt tarvii lähtee tuonne vanhainkodille harjotteluun.

Kivaa päivän jatkoo kaikille! Palaan illemmalla... :-D

maria_a + masukki 25+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjausta edelliseen... OIKEEN käden sormet...

Pistetään unisuuden piikkiin! :-D

maria_a

Vierailija
4/20 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirmu kova myrsky on täälläkin ja lunta on taas yön aikana tullut 20cm! Mies oli urakoinut myös aikansa, että pääsi autolla pois pihasta. 10km työmatkallaan oli kaksi autoa ojassa! Ja meillä edelleen ne kesärenkaat... Onneksi oli päässyt turvallisesti perille ja loppuviikoksi saadaankin appiukon auto lainaan. Hoitolapset ovat myöhässä, kun joutuvat tulemaan kävellen. Auto oli jäänyt pihaa jumiin!

Minäkään en nukkunut yöllä kovinkaan hyvin :( Aluksi oli vaikea päästä uneen, kun asukki myllersi ja potki masussa, mikä kyllä toisaalta on aivan ihanaa... Sitten heräilin vähän väliä, kun vatsa veti ihan kivikovaksi! Taisi olla meikäläisen ekat supistukset!! Nytkö ne jo sitten taas alkaa täälläkin?! Ei tainnut eilinen rehkiminen lumitöissä olla hyväksi. Muutenkin parina päivänä on kiristellyt ja vihlonut kylkiä. Onneksi ensiviikolla on vihdoin taas neuvola. Minä käyn siellä nykyään kuukauden välein alun viikkokäyntien jälkeen. Soitan kyllä jo aikaisemmin, josko supistelut jatkuvat! Esikoista odottaessa supisteli myös jo varhaisessa vaiheessa, mutta silti päästiin viikolle 36! Onkohan se jotenkin aina niin, et jos ensimmäinenkin on ollut ennenaikainen, voi toinenkin tulla ajoissa? Tyhmä kysymys...ainahan tietty VOI ja on MAHDOLLISTA...!! Mulla kun on takana noita keskenmenojakin, niin sitä vaan tulee miettineeksi, että eikö mun kroppani kykene niitä pitämään loppuun asti. Nyt kun taas kirjoitin tuon ja manasin, niin tietty tämä kaveri menee yliajalle :)

Nyt näkyy pihassa pieniä " lumiukkoja" , pitää mennä!

Lumisin terveisin, Pessi80 rv23+4

Vierailija
5/20 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin tullut lunta yön aikana, tosin ei mitään ihan mahdottomia. Kaiketi? Ikkunasta vain olen katsellut kun minut on määrätty vuodelepoon..:( Tosin en kyllä ihan siellä sängyssä pysy, mutta kotona kuitenkin..

Noista neuvola käynneistä ollut puhetta. Täällä niitä järjestetään n. 4 viikon välein, tosin itse nyt viime aikoina ravannut siellä useamminkin näiden supistelujen takia. Eilen lääkäri määräsi äippäpolin seurantaan ja nyt odotellaan sitten kutsua sinne.

Äippäloma minulla alkaa sen 30 päivää ennen laskettua aikaa eli joskus joulukuulla kun nuo pyhät on siinä välissä. En muista tarkkaan, että koska. Nyt yritetään olla saikulla siihen saakka, jotta tulisi edes hieman rahaa. Siis normisti työttömänä, mutta olo niin kehno ettei paljon töihin edes huvittaisi mennä, niin sama sitten jos on saikulla.

Mutta eipä tässä kummempia.. pitää nyt kuitenkin mennä hieman sänkyyn lepäämään kun on niin onho olo..

-frog2 ja rv26+4

Vierailija
6/20 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden olen odottanut neuvolaa, ja nyt kun se sit tänään vihdoin ois, ni johan on kelit ulkona! Pakko ilmeisesti perua se aika vaan. =( Ite en uskalla edes yrittää autolla ajoa tuolla myrskyssä, ja mieskään ei oikein innostunut (on kolmatta päivää sairaslomalla - flunssaa), et heittäis mut.. Ottaa kyllä päähän! Argh..

En ehtinyt vielä eilistä saati tämän päivän pinoa lukea, joten lueskelen niitä nyt ja palaan ehkä vielä asiaan.

Minni ja [color=teal]Mulperi [/color]24+2 (kai, hitto, nuo viikotkin ois varmistunut neuvolassa, en oo ite varma enää.. no, la on 19.2. joten jos jollain sama, ni osaa sanoa valehtelenko)

Vierailija
7/20 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päänsärky alkaa jo hellittää kun olen lepäillyt oikeen urakkalla. Huh. Meillä kanssa masukki piti illalla sellasta myllerrystä että piti oikein mahaa tuijottaa sen hytkyessä. Näköjään tykkää, kun käyn oikealle kyljelle makaamaan, sillon alkaa usein hillitön jytä.

Mammuttikos se kyseli vauvan asennon merkkaamisesta neuvolakorttiin. Mulle ei ole vielä merkitty, eikös siellä kuitenkin heitellä vielä kuperkeikkaa jonkin aikaa (ite siis vasta 23 +). Viime raskaudessa arvioitiin ekan kerran viikolla 28+.

Oletteko muuten huomanneet että siinän espoon kaupungin kiellettyjen ruokien listalla on myös PAVUT!? En olekaan ennen tuosta kuullut. Ei kai se kuitenkaan tarkoita esim chili con carneen laitettavia valkoisia säilyketölkkipapuja... ??

Vierailija
8/20 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Minni,

harmi kun et pääse kauan odotetulle neuvolakäynnille, mutta jos yhtään helpottaa niin olet viikoissasi ihan oikeilla jäljillä - minulla on myös laskettu aika 19.2. ja viikkoja on siis se 24+2 :-)

Voi että kun nyt tuli miehen kans riitaa, eilen illalla oli kireä tunnelma ja menin pahalla mielellä nukkumaan, ja nyt se sit lähti töihin ainoana sananaan murahdettu " moi" . Inhottava olo, ihan surkku... Ja niin tyhmästä asiasta, se on liian stressaantunut töistään ja mun olis pitäny vähän malttaa eikä heti sanoa takas...

No, kai se tästä. Parempaa mieltä kaikille!

Vierailija
9/20 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mitä on keskusteltu:

Minnin viikot näyttää oikeilta kun mulla on la 11.2. ja nyt 25+3.

Isyysraha haetaan eri lomakkeella (mutta siis samanlaisella) kuin äitiysrahat - ja samoin myös jos isä hakee vanhempainrahaa. Tämä taitaa siinä lomakkeessakin lukea ja senhän voi saada paitsi neuvolasta niin myös Kelan www-sivuilta. Isä on siis tietty eri hakija kuin äiti ja käsitellään siksi erikseen.

Ja 2kk ennen laskettua aikaa hakemus pitäisi minunkin käsittääkseni toimittaa ja ilmoittaa sitten vaan tulot vasta myöhemmin, jos haluaa käyttää sitä viimeistä 6 kk. Muutekin tässä vaiheessa vuotta päivärahapäätökset ilmeisesti kestävät, koska ne tulisi laskea 2005 verotuksen mukaan mutta verottaja kuulemma ilmoittaa nämä tiedot kelalle vasta marraskuun lopulla - joulukuun puolivälillä! Kelan sivuilla oleva laskurikin kysyy edelleen vuoden 2004 verotuloja eli Kelan vinkkelistä se on viimeinen valmistunut verotus. Päätöksiä ei kuitenkaan ainakaan oman paikallistoimistomme mukaan tehdä ennenkuin 2005 tiedot ovat käytössä.

Neuvoloista:

Mulla eka neuvola vko 11+, jolloin sain lähetteen nt-ultraan. Ultra myöhäisti laskettua aikaa 2:lla viikolla, joten nt-ultrat siis todellisilla viikoilla 10+ ja 12+ ja eka neuvolalääkäri samalla viikolla.

sen jälkeen on olleet neuvolat vko 16+ ja 22+, jolloin sain Kelan paperit ja raskaustodistuksen. Nyt lääkärineuvola ensi viikolla 26+. Siitä sitten tahti kai jo tiivistyykin niin että ovat sitten kahden viikon välein. Meillä aikataulu tuntuu olevan myös odottajasta kiinni: sellaiset jotka soittelevat neuvolaan jatkuvasti voivat käydäkin sitten useammin epävarmasta olosta päästäkseen tai tietty jos on jotain erityisiä vaivoja. Mulla on mennyt niin vaivattomasti tämä odotus, enkä ole osannut neuvolakäynneilläkään kauheesti kysellä, joten th on varmaan todennut ettei ole mitään hyötyä juoksuttaa minua siellä useammin kun kaikki on kunnossa.

Liitoskivut mulla alkoivat vkolla 23+. Tuntuvat lähinnä jos on ollut enemmän jaloillaan ja liikkeessä sekä lisäksi aamuisin ylös noustessa. Teen istumatyötä, joten eivät päivän mittaan pahemmin vaivaa. Tyyny jalkojen välissä olen alkanut nukkua kun se tuntuu hyvältä.

Perhevalmennuksia meillä oli kaksi elokuussa (tutustumiskäynti ja parisuhdekerta) ja sitten jatkuvatkin vasta joulukuussa viikoittaisina aiheilla synnytys, rentoutus, vauvanhoito, varhainen vuorovaikutus jne. Tutustumiskäyntiajan tyksiin saa varata rv 30 ja käynti on sitten rv 35 eli samoihin aikoihin äitiysloman alun kanssa.

Ja lunta on täällä ihan etelässäkin jo vähän. Ensin pyrytti ja sitten satoi vettä illan perään. Yöllä pakasti ja nyt on ihan talvista. Työmatkalla oli kolme rekkaa jääneet moottoritiellä isoon ylämäkeen kun veto loppui peilijäällä.

En enää muista mitä muuta piti kommentoida, mutta olihan sitä jo tässäkin.

Oma napa voi paksusti ja alkaa jo nyt kääntyä nurinpäin! Luulin aiemmin että omat puserot menevät pitkää päälle ja ostin vain äitiyshousuja, mutta kyllä nyt näyttää siltä että täytyy tuolla paitarintamallakin tehdä jotain.

Asukilla alkaa lisäksi olla selkeä vuorokausirytmi aamu- ja iltajumppineen. Yöt nukutaan rauhassa - enimmäkseen.

Raivotarjonnassa tuntuu olevan kun potkut osuvat vatsan yläosaan. Pari viikkoa sitten oli muutaman päivän toisin päin ja sen kyllä huomasi kun jalat takoivat virtsarakkoa. Olo oli tosiaan tukala ja häntä sitten vähän töninkin kun kääntyi poikittain, että jatkaisi vielä 90 astetta samaan suuntaan :-)

Nyt töihin. Talvista viikkoa kaikille!

äippä + masukki 25+3

Vierailija
10/20 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ainakin melkein. Kauheesti tullut lunta, että illalla ei meinannut saada ovea kunnolla auki. Mutta meillä on loistavasti järjestetty lumityöt: asutaan paritalossa ja naapurissa asuu yksinäinen vanha mies, joka muutti isosta maatalosta tähän naapuriin, kun nää talot valmistui. Tää on jo kolmas talvi peräkkäin, kun naapuri tekee meidän lumityöt.Se herää viiden aikoihin ja joka aamu, kun herätään, niin lumityöt on tehty ja rappuset harjattu:) Mä sit aina silloin tällöin leivon sille kiitokseksi jotain ja se on kamalan tyytyväinen (meistä puhumattakaan). Me ei siis olla vieläkään ostettu lumikolaa....

Pikkumies on kova potkimaan, taas viime yö meni siinä, kun pikkujätkä myllersi ja potki. Meillä on ens tiistaina lääkärineuvola, koska mullakin on ollut niitä suppareita, muutama kipeämpi, muut kivuttomia.Toivottavasti ei ole mitään hälyttävää.

Lumista keskiviikkoa kaikille!

sjt+pikkumies 27+1

Vierailija
11/20 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on merkattu kax merkintää, perätila ja poikkitila. Tuntuu edelleen olevan poikkitilassa, liikkeet tuntuu ni kovin selvästi kummallakin puolella kyljissä. Mutt onhan hänellä aikaa viä kääntyä moneen otteeseen..

Täälläki oli koko yön tuprutellu hiljalleen lisää lunta, ei kyl ollu mitn vaikeuxia päästä ovesta ulos mutt auton lumesta kaivaminen oli vähä tylsää. No, onnex lämppärit pelittää ni ei o ni kauhee raapiminen. =) Ja lisää lunta satelee, meinaakohan nyt tulla koko talven lumet kerralla. =D

Täytyypä tästä hipsiä aamupalalle, jos vaik löytys jtn suunmukasta. Joku ihme nirsous iskeny ettei meinaa mikn maittaa.. [color=salmon][b]Päivänjatkeita Helminauhalaisille ja hyviä vointeja!![/b][/color]

Maaret(ti) & örppänä [size=2][color=red]♥[/color][/size] (rv26+5/27+3)

Vierailija
12/20 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips,

tarjonnasta on ollut puhetta - valistakaa minua ja kertokaa, mikä on raivotarjonta?

Minulle lääkäri sanoi viikko sitten, että lapsi oli poikittain, ja edellisviikolla neuvolatäti vatsaa kokeilemalla totesi saman, mutta silloin papu oli ihan toisin päin. Kovasti se siellä liikkuu, mahtuu ilmeisesti vielä hyvin pyörimään. Vaikka " hyvän kokoinen vauva" onkin ollut sekä lääkärin että neuvolatädin kommenttina. SF-mitta oli 24 ja viikkoja 24, eli ylärajoilla mennään. Miten teillä muilla, joko vatsa on kovasti näkyvillä?

Vierailija
13/20 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tullut kunnon talvi sitten kertaheitolla, yön aikana on lunta tullu yli 30cm, ja lisää tulee koko ajan! Kyllä oli esikoisella aamulla hauskaa kun yritti pihassa päästä eteenpäin, eihän siinä umpihangessa eteneminen onnistunu mitenkään päin, mutta hauskaa oli! Tällasta lumen tuloo en muistakaan, ihan uskomatonta kuinka paljon sitä vielä voikaa tulla! Mä sitten heti aamusta tietty vedin kunnon lipatkin, onneks tipahin takamukselleni, pehmusteita kyllä löytyy! vähän säikähin kuitenkin, mut onneks ei masussa tuntunu yhtään.

Juu siis tosiaan olen sen varsinaisen hakemuksen toimittanu jo kelaan, ja sit tammikuussa vien ne palkkatiedot. mulla ei ole mitään kiinteetä kuukausipalkaa, enkä ees tiiä riittääkö mun verolliset tulot (pari sivutyötä freenä) nostamaan äippärahaa. kun olen siis päätoimisesti apurahalla tutkijana, ja se on täysin verotonta tuloo eikä valitettavasti vaikuta äippärahaan.

Lohdullista että jollain muullakin on ollu liitoskipuja, mulla ne kans alko tasan rv 23. Häpyluun alue on tosi arka, ihan sellanen olo kun olisin sen kolauttanu kovaa johonkin. tekee jo kävelystäkin aika epämiellyttävää. toivottavasti ei tästä hirveesti pahene...

Mutta nyt töiden kimppuun, Lumista keskiviikkoa kaikille!

loviisa rv 23+2

Vierailija
14/20 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leijailevi:

Raivotarjonta tarkoittaa sitä, että vauva on pää alaspäin ja takaraivo on " tulosuunnassa" (onpas hyvin selitetty..)

Jos ihan oikeen on käsittänyt, niin suurin osa vauvoista syntyy juuri raivotarjonnassa eli ihan ekaksi tulee ulos takaraivo!

Se merkataan neuvolakorttiin -rt- eli raivotarjonta.

Jos oon ihan hakoteillä niin korjatkoon joku viisaampi, mutta näin olen ymmärtänyt tämän asian.

m

Vierailija
15/20 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...nyt olen taas viisaampi :-) Odotellaan siis, että jossain vaiheessa käännyttäisiin sitten siihen asentoon. vielähän tässä on onneksi aikaa. Missä vaiheessa vauvat muuten yleensä kääntyvät ko asentoon siihen jäädäkseen syntymään saakka? Aika lopussa?

Kovasti taas liikkui vauveli, kun itse lepäsin sohvalla. Oli kovat jumpat menossa, ja ihanaa kun ne liikkete tuntuvat niin selkeinä...

Vierailija
16/20 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin kuitenkin neuvolassa käymään! =) Kaikki hyvin; pissa puhdas, painoa 200g/vk, vahvat sydänäänet löytyi heti.. Juuri kun terkalle mainitsin, että tää on aika rauhallinen tapaus, joskus sentään hiukan ilmoittelee itsestään potkuilla.. No, sitte kun sydänääniä kuunneltiin, niin johan alkoi jumppa - terkka meinas, että " ai, näin rauhallinen.." . No, sattui se jumppahetki nyt sit siihen. =)

Sf mitta oli 23cm, eli ei mikään pikkusintti ole varmaan tämäkään poju syntyessään (esikois poika 4110g). Syke 135 ja vaikka terkka kokeili, et taitaa vauva olla poikittain, niin silti merkkas korttiin rt(?). No, uskoisin tämänkin rt:ssa viihtyvän, sitten kun ei enää kuperkeikkaa mahdu heittämään, koska nuo kaksi aiempaakin ovat olleet aina rt:ssa. Joku kyselikin, että milloin tulisi rt:ssa olla, niin olisko joku rv30 sellainen aika, että tuon jälkeen on jo vaikeampaa täyskäännöstä tehdä (oma veikkaukseni!).

Minäpä sitten sain eilen maalattua Mulperin huoneen! Pinnäsänkykin löysi paikalleen + hoitopöytä, joten nyt sitten pikkuhiljaa alan niitä pikkusia vaatteita peseen ja järjestään.

Pää tyhjeni taas ihan kokonaan - en muista yhtään mihin piti kommentoida, omaa napaa vaan.. No, pitää palailla..

Minni & [color=teal]Mulperi [/color]24+2 (kiitos teille, ketkä viikkoni varmensitte! =)

Vierailija
17/20 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taitaa käydä samaan tapaan kun ensimmäistä odottaessa, että pikkukaveri siel jokottää kintut ristissä pää ylöspäin ja sitten saadaan leikkausveistä. Tuo mun esikoinen kääntyi aika aikases vaihees pääylöspäin ja siinä pysyi, eikä saanu käännettyä ollenkaan. No tämä nyytti potkii oikeastaan koko ajan vaan tuonne alas kohta vaan hieman siirtyy. Katotaan mitä sanovat ensi viikolla neuvolassa.

Niin on kiirettä tupannu olemaan että ei ole kuin häthätää ehtinyt ehtoolla pinon vilkaista. Pitäsi varmaan rauhottaa tahtia ennen kuin alkavat taas uhkailemaan et jos et rauhota saat tulla sairaalaan rauhottumaan :) Minä vaan en osaa olla tekemättä koko ajan jotain.

Tämä veitikkä alkaa olla jo melkoinen päivä mellastaja. Aamulla ja iltapäivällä jumppaa ihan tosissaan tuolla ja pikkuisen aikaa viellä nukkumaan mennessä, mutta viellä ainakin onneksi olen saanut yöni nukkua, jos ei jatkuvaa vessassa laukkaamista oteta huomioon.

Taas tuli oma napaa vaikka kuin, pahoitteluni =)

Oikein hyviä vointeja kaikille ja eloisia jumppatuokioita ;)

Emppu-mamma ja " Eetu" 23+5

Vierailija
18/20 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan tännekkin, tulin lukaisemaan pikaisesti mistäs täällä jutustellaan :)

Tarjonnasta: mulla ei oo vielä merkattu mitään, edellisestä oli ensimmäinen rt-merkintä viikolta 31 ja siinä asennossa se köllöttelikin loppuun asti. Varmaan ne jotain viikon päästä merkkaavat siihen..

Liitoskivut ei onneksi vielä ole alkaneet, ne haittaa yöunia sitten vielä entisestäänki. Pitää pyytää panacod-resepti taas seuraavalla lääkärikäynnillä johon on onneksi enää viikko :)

Mutta pää tyhjeni kun tyttö mekastaa, joten meenpä tarkastamaan vaippahommat ja aloitteleen iltapuuhia ennen salkkareita!

H rv tasan 26

Vierailija
19/20 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitokset osanotoista :' (

Menier

Vierailija
20/20 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Elikkäs meillä oli tänään se kauan odotettu 4D-ultra ja " Eemeli" paljastuikin pikku-prinsessaksi!!!! Totesin heti, että tulee isälleen kalliiksi! Ja niin sitten tulin kotiin pussit täynnä vaaleanpunaisia hepeniä;) Meillähän esikoinen on poika, joten mukavasti pääsee uutta vaatetta hankkimaan!!!!Varsinkin kun äidin lempiväri on vaaleanpunainen....

" Eemeli" oli täydellisessä pakaratarjonnassa, jonka jo itse tiesinkin, koska potkut tulee suoraan virtsarakkoon ja tuntuu muutenkin hassuilta. Lääkäri sanoi, että koska lapsi ollut jo pitempään tässä asennossa, on pää muotoutunut " pitkulaiseksi" , mikä on tyypillistä perätilalle ja kyllä palautuu myöhemmin. Ennen 32. viikkoa pitää selvittää, onko edelleen näin päin. Aika hassua, kun esikoinen oli aina pää alaspäin ja jalat oikeassa kyljessäni, pelkäsin jo et kylkeen tulee reikä kun samaan kohtaan potki. Lopussa ne jalkaterät näkikin ihan ihon läpi!!! Nyt " Eemelin" painoarvio oli 735g ja viikot siis 24 tasan. Oli kyllä kasvoiltaan meidän mielestä veljensä näköinen, varsinkin suun seudulta!!! Kyllä se oli jännä kokemus!!

Ei tässä nyt pysty huumassaan muuta ajattelemaan tai kirjoittamaan!!!

Jaksamisia " lepääjille" ja liitoskivuistakärsiville ¤¤¤

Sole & " Eemeli-prinsessa" 24+0