Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et juo alkoholia vaikka voisit juoda

Vierailija
02.10.2022 |

?

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun elämä on vaikeaa ja mulla on huolia. Mun pitää olla skarppina ja selvin päin, että pystyn hoitamaan nämä asiat.

Tämä

Vierailija
42/70 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo, koska tiedän ettei se ole hyväksi minulle. Vaarana on että koko ensi viikko tai pidempäänkin menee "korjaillessa". Ei kannata. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika venäläinen kysymys...

Vierailija
44/70 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua.

Vierailija
45/70 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistuuhan se ihan hirveällä kuralle. 

Vierailija
46/70 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi on pahaa, kallista, enkä pidä päihtymisestä.

Vierailija
47/70 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholia käyttävät pääsääntöisesti vain henkilöt jotka eivät ole käyttäneet muita päihteitä. Itse en voisi kuvitellakaan sienien ja lsdn jälkeen palaavani alkoholiin.

Vierailija
48/70 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei oikeastaan ikinä tee alkoholia mieli ja ylipäätään tuntuisi oudolta käyttää rahaa johonkin sellaiseen, mitä ei oikeastaan edes halua. Pohjimmainen syy juomattomuudelle on se, että alkoholilla on masentava vaikutus, joka jatkuu pahimmillaan päiviä. Selvinpäin saan paremmin pidettyä masennuksen hallinnassa, humalassa oleminen suurentaa riskiä itsetuhoisuudelle.

Vierailija
49/70 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää se olla yksi päivä vuodessa selvänäkin. Eikö. Ihan tarpeeksi on saanut lotrata elämässään viinalla. Sitä voi tässä iässä sekoilla ja ottaa rennosti ilman viinaakin. Ja sit voi illanpäälle vaikka extempore lähteä ajelemaan missä huvittaa. Lauantait on mukavia. Kun voi touhuta perheen kanssa kaikkea mukavaa, eikä krapula vaivaa. Joskus on kiva ryypätäkki. Mut useimmiten on parempaa tekemistä.

Vierailija
50/70 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska arvostan aivojani enkä pelkää tunteitani. Ei ole syytä paeta todellisuutta.

Juominen ja muu itsensä huumaaminen on pelkurien juttu.

Vierailija
51/70 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en ole vellipöksyinen luuseri.

Vierailija
52/70 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe alkoholia tarpeelliseksi. Suomessa juomaton saa samankaltaista kohtelua kuin juoppo eli eristetään sosiaalisista piireistä.

Vierailija
53/70 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä alkoholista. Lisäksi alkoholipitoiset juomat ovat aina epäterveellisiä. Voin ottaa joskus siiderin tms. mutta en ehkä joka vuosi sitäkään vertaa.

Aika järkkyä oli lukea ip-lehden juttu, jossa nainen kertoi juovansa joka päivä töiden jälkeen viiniä viisi annosta tai lasillista. Oli

ilmeisesti etätöissä. Mies hieman paheksui. Tuota menoa terveys on romuna ennen eläkeikää.

Ovatkohan etätyöt lisänneet tissuttelua?

Vierailija
54/70 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Vihaan alkoholin makua, en ole yhtäkään hyvää alkoholijuomaa tähän ikään (33) mennessä löytänyt.

2. Mulla ei ole sosiaalista elämää enkä näe mitään järkeä dokata yksin.

Vierailija
55/70 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä alkoholista. Lisäksi alkoholipitoiset juomat ovat aina epäterveellisiä. Voin ottaa joskus siiderin tms. mutta en ehkä joka vuosi sitäkään vertaa.

Aika järkkyä oli lukea ip-lehden juttu, jossa nainen kertoi juovansa joka päivä töiden jälkeen viiniä viisi annosta tai lasillista. Oli

ilmeisesti etätöissä. Mies hieman paheksui. Tuota menoa terveys on romuna ennen eläkeikää.

Ovatkohan etätyöt lisänneet tissuttelua?

Kas kun juuri siitä syystä alkoholi on laillista että tyhmiä on helpompi hallita sekä valtio säästää eläke menoissa kun kuolet ennen eläkeikää.

Vierailija
56/70 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutuin ikiopiskelija-poikamiehestä perheenisäksi.

Vierailija
57/70 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon keskiolutta parikolme kertaa viikossa tölkillisen verran ruuan kanssa. Esim. jo silakkapihvien ja perunamuusin kanssa erinomaista ruokajuomaa ja suht' halpaa vielä  + hammasystävällistä. 

Vierailija
58/70 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ei oikeastaan ikinä tee alkoholia mieli ja ylipäätään tuntuisi oudolta käyttää rahaa johonkin sellaiseen, mitä ei oikeastaan edes halua. Pohjimmainen syy juomattomuudelle on se, että alkoholilla on masentava vaikutus, joka jatkuu pahimmillaan päiviä. Selvinpäin saan paremmin pidettyä masennuksen hallinnassa, humalassa oleminen suurentaa riskiä itsetuhoisuudelle.

Hei minulla sama, mutta silti juon välillä, 1-3 kertaa kuukaudessa, joskus on välillä kuukausi ilman alkoholia. Se on kivaa joskus. Yleensä seuraavana päivänä olen masentunut. Ja illalla juomisen jälkeen ennen nukkumaanmenoa on fataali ajatusmaailma hyvin usein.

Vierailija
59/70 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maistu alkoholi. Reilu 2v ilman alkoholia enkä kaipaa sitä. Mukava herätä viikonloppuna ilman krapulaa. Baareissa tarpeeksi juossut joten ei kiitos enää. Lisäksi terveys säästyy samoin rahat.

Vierailija
60/70 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en ole alkoholisti. Voin ihan hyvin olla juomatta, ei tarvitse keksiä syytä sille miksi voisi juoda. Alkoholisti taas joutuu keksimään syitä sille miten oikeuttaa juomisensa (tylsää, kivaa, iloista, surullista, sosiaalista, epäsosiaalista, liikaa tekemistä tai ei ole mitään tekemistä, jne.) tai taistelemaan itsensä kanssa, ettei repsahda juomaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä