Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies uhkailee rahalla/rahan puutteella

Vierailija
02.10.2022 |

Meillä on isot tuloerot, olen itse työttömänä ja mies tienaa min. n. 30.000 € per kk.

Tilanne on kärjistynyt miehen puolelta kauheaksi uhkailuksi siitä, etten saa käyttää enää ns. yhteisiä, eli tietysti niitä mieheni tienaamia rahoja.

Olen käyttänyt hänen rahojaan ilmeisesti liikaa ruokaan (tykkään leipoa monenlaista ja hoikkana syön paljon miestä enemmän) ja nyt syksyn tullen jouduin ostamaan uusia lämpimiä vaatteita sekä pahojen niskakipujen vuoksi uuden sängyn & tyynyn itselleni (miehen kova kuorsaus ajaa eri sänkyihin).

Lisäksi sairastin koronan pahana vieläkin jatkuvana kuumeflunssana, kuten mieskin, eikä meillä siksi ole voimavarojen puuttumusen vuoksi ollut miehen "vaatimaa" seksiä tai läheisyyttä hetkeen (pitäisi olla juuri sellaista, mitä hän haluaa, mutta kun minäkin olen ollut nyt niin karmean väsynyt).

Mies sanoo kokevansa nyt, että hän ei saa tässä parisuhteessa itselleen yhtään mitään, menettää vain rahansa, eikä halua sitä enää.

Suuri suru itsellä, jos se seksi on ollut ainut, mitä mies on ikinä saanut, enkä saisi sairastua tai sairaana käyttää rahoja. En oikein jaksaisi tätä, vaan eipä omat tulotkaan päätä huimaa.

Meneekö tämä näin, ja hetkeksi kuvioista jäänyt seksi vain väistämättä tekee asiat tällaisiksi muillakin? Mielestäni yritän siinä parhaani, enkä koskaan pyydä itselleni mitään, kun tiedän että on miehelle niin tärkeä juttu.

Olisin vain toivonut, että muutakin olisi välillämme ja tämä kokoaikainen uhkailu on kauheaa.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahaa, olipa taas kerran hassu tarina!

On hauska lukea tällaisia tarinoita, kun itsellä asiat ovat mukavasti, rahaa on sopivasti, mies on ihana ja rakas vielä 25 vuoden yhdessäolonkin jälkeen ja ei ole hätää mitään. Vakka kantensa valitsee, jokainen on oman onnensa seppä ja mitäs muita sananlaskuja tähän nyt kirjoittaisikaan, niitähän löytyy.

Mitä hauskaa mielestäsi on kieroutuneissaå ihmissuhteissa? Sittenkö naurattaa kun oma elämäsi ei olekkaan reilassa jo pitkään kumpi sairastuu psyykkisesti tai riippuvuuteen? Ette ole suojassa ikuisesti vaikka nyt sattuisi hyvin menemään. Varmasti ap,n elokin on ollut kadehdittavaa unelmaa kun rakkaus on kukoistanut, seksi on maistunut, mies ollut timmi ja rahaa on tulvinut.

Kierous on ap:n silmissä. Voit toki uskoa ihan kaiken mitä täällä kirjoitetaan, hohhoijaa...

Niin monet uskonkin. Tiedätkö miksi? Siksi että oma vieläpä melko tavallinen elämäni ja sen eri osaalueet on haukuttu täällä provoiksi. Voin hyvinkin uskoa tämänkin aloituksen.

Jos ei olekkaan tosi niin mitä sitten? Voi sivuta jonkun toisen elämää. Jos täällä oli omia ongelmia anonyyminä niin mitä lisäarvoåaå siihen tuo jonku jatkuva provo huutelu oli provo tai ei?

Vierailija
42/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluutte suhdetta jatkaa, niin käykää kunnon kehityskeskustelu. Millaista elintasoa haluatte ylläpitää ja mitä sen eteen tehdään. Jos mies tuo 99% talouden rahoista, niin sun rooliksi jää varmaankin kodinhoito jne. Seksin rahaan vaihtaminen parisuhteessa on musta vähintäänkin kyseenalaista. Toki pitää myös keskustella siitä, miten rahoja käytetään. Sänkyjen ostelu spontaanisti toisen rahoilla ei sekään ihan normaalilta kuulosta.

En ostanut uutta sänkyä spontaanisti, vaan olin jo pari vuotta puhunut tarvitsevani uuden ja yhdessä kiersimme etsimässä edullista & hyvää sellaista. Ostimme edullisimman & yhtään laadukkaamman, mitä löytyi. Mies siis maksoi sängyn tilauksen kaupasta kotiinkuljetuksineen.

Nyt sitten kuitenkin valittaa koko ajan asiasta.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

hohhoijjaa  0/5

Vierailija
44/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et hoida velvollisuuksiasi, ja ihmettelet miksi mies, jolle näyttäydyt tätä nykyä vain pummina kämppiksenä, kyllästyy suhun.

Tässä kai päästään ainakin osittain nyt ihan asiaan. Minua kiinnostaa tietää, että mitä nämä velvollisuuteni tässä parisuhteessa oikein ovat.

Mies ei niitä suostu ääneen sanomaan.

Muistaa toki seksin vaatia, mutta kun kysyn onko tämä velvollisuus, niin kieltää ehdottomasti, koska "Kyllä sunkin pitää tästä nauttia, ottaa itsetunnolle jos et, sano nyt että nautit!" Ja jotain siihen sitten mumisen, kun tiedän ettei mikään muukaan johda yhtään mihinkään muutokseen.

Mutta siis velvollisuuksiani ovat ilmeisesti sitten ainakin sekä antaa, että nauttia.

Kerran kysyin mieheltä, että jos minua vain sattuu, niin saanko sanoa sen suoraan, vai haluaako hän että muka näyttelen muuta. Ja miehen vastaus olikin pöyristyttävästi, että tietenkin hän haluaa, että mieluummin näyttelen!

Siihen oli vaikea sanoa enää oikein mitään, itkin loppuyön itsekseni.

Ao

Vierailija
45/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne rahat ole yhteisiä jos sinä et ole niitä kerryttänyt. Jos mies yksin hommaa talouden kaikki varallisuuden niin ei se mene niin että muut tienaa ja sinä tuhlaat tienaamatta

Nyt mies on kuitenkin puuttunut koko ajan noihin ruokamenoihin ja haukkuu leipomuksiani & tekemääni ruokaa, joista ennen piti, kun ne eivät jotenkin olekaan enää juuri hänen makunsa mukaisia, enkä kuulemma tee niitä häntä ajatellen (?).

Ap

Tämä alkaa nyt olemaan täysin kopio ex-miehestäni, josta jo sulle kirjoitin ja joka hakkasi minut lasteni silmien edessä. Tuo ruokajuttu osuu sanasta sanaan. No ne ruuat on paskaa, kun et tee sitä miehen ainoaa hyväksymää ruokaa eli et paista sille filettä.

Ei kelvannut meillä keitot ja laatikot. Ne oli paskaa. Piti olla filettä , viiniä ja juustoja. Ja jos näitä ei tehnyt herralle sain minäkin huudon, että en tee ruokaa herraa ajatellen.

Jos olet hiukan värittänyt tunnistautumisen pelossa tarinaasi täällä, olet ollut miehen kanssa noin 3v ja miehellä on exän kanssa 3 lasta niin juokse jo. Hullu se on ja narsisti.

Vierailija
46/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä minä ainakin omasta mielestäni kerron tässä nyt jo aika yksityiskohtaisen tarkkaan elämästäni.

Mikä tässä on se suurin outous teille muille uskoa todeksi? Miehen palkan suuruusko?

Jos, niin sitä ei sitten olisi pitänyt sanoa. Halusin vain että tiedätte, että tällaisiakin tuloeroja on, kyse ei ole parin tonnin erosta kuukaudessa.

Jos tällaisen asuan uskominen on kuitenkin näin vaikeaa, niin en ymmärrä mitä tehdä sen suhteen. Kuvitelkaa sitten vaikka tuon 30.000 € tilalle summa 10.000 € per kk, sillä sen alle mies ei ole tienannut varmasti koskaan valmistumisensa jälkeen (ja juu, lääkärit tekevät töitä opiskelun ohella lähes ympäri vuorokauden jo ennen kuin saavat lisensiaatin tai tohtorin paperit ulos, eli ennen tuota varsinaista valmistumistaan on toki tienannut vähemmänkin).

Ihan älytön asia tämä, jos faktaan kaatuu tämä aloitukseni. Mutta ehkä tämä poikkeaa jostain "tavallisesta" ja ihmisille tutusta sitten liikaa.

Mies on yksityisellä puolella yrittäjänä töissä. Julkisella palkat eivät tietenkään yllä lähellekään samaan, kuten omasta kokemuksestani tiedän.

Ao

Vierailija
47/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provo. Ei edes erikoislääkäri tienaa 30 000 euroa kuukaudessa.

Sara Sieppi tienaa. 

Vierailija
48/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet tuollaisen kanssa? Lähde vetään suhteesta. 

Vierailija
49/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne rahat ole yhteisiä jos sinä et ole niitä kerryttänyt. Jos mies yksin hommaa talouden kaikki varallisuuden niin ei se mene niin että muut tienaa ja sinä tuhlaat tienaamatta

Nyt mies on kuitenkin puuttunut koko ajan noihin ruokamenoihin ja haukkuu leipomuksiani & tekemääni ruokaa, joista ennen piti, kun ne eivät jotenkin olekaan enää juuri hänen makunsa mukaisia, enkä kuulemma tee niitä häntä ajatellen (?).

Ap

Tämä alkaa nyt olemaan täysin kopio ex-miehestäni, josta jo sulle kirjoitin ja joka hakkasi minut lasteni silmien edessä. Tuo ruokajuttu osuu sanasta sanaan. No ne ruuat on paskaa, kun et tee sitä miehen ainoaa hyväksymää ruokaa eli et paista sille filettä.

Ei kelvannut meillä keitot ja laatikot. Ne oli paskaa. Piti olla filettä , viiniä ja juustoja. Ja jos näitä ei tehnyt herralle sain minäkin huudon, että en tee ruokaa herraa ajatellen.

Jos olet hiukan värittänyt tunnistautumisen pelossa tarinaasi täällä, olet ollut miehen kanssa noin 3v ja miehellä on exän kanssa 3 lasta niin juokse jo. Hullu se on ja narsisti.

Ei ole sama mies, mutta sen verran olen itsekin perehtynyt sattuneesta syystä narsismiin, että ihmeellisesti moni kuvaa ilmeisesti kuin ihan samaa ihmistä, kyn puhuu tällaisesta kumppanistaan, ikään kuin narsistisuuteen taipuvulla olisi joku oma oppikirja, jota he kaikki lukevat ja sen mukaan käyttäytyvät.

Tiedä sitten onko tuo totta, enkä haluaisi vielä uskoa miestä persionallisuushöiriöiseksikään.

Me olemme olleet yhdessä jo 15 v. ja miehellä on ex-liitostaan kaksi lasta.

Ap

Vierailija
50/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provo. Ei edes erikoislääkäri tienaa 30 000 euroa kuukaudessa.

Sara Sieppi tienaa. 

Jep. Ja palstalla ajatellaan, että ok Siepolle, muttei lääkärille?

Logiikka?

Vierailija
51/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkistä väkivaltaa: taloudellista vallankäyttöä. Eipä tuo mies sinusta näytä muutenkaan välittävän, joten miksi olet hänen kanssaan? Oletko luullut, että välittää tai onko puhunut joskus niin, että välittää ja rakastaa? Jos olette avioliittossa, niin lain mukaan miehellä on eltusvelvollisuus eikä teillä voi olla kahta eri elintasoa? Ihan järkyttäviä asioita mies vaatii. 

Ansaitset paremman ihmisen rinnallesi.

Vierailija
52/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkistä väkivaltaa: taloudellista vallankäyttöä. Eipä tuo mies sinusta näytä muutenkaan välittävän, joten miksi olet hänen kanssaan? Oletko luullut, että välittää tai onko puhunut joskus niin, että välittää ja rakastaa? Jos olette avioliittossa, niin lain mukaan miehellä on eltusvelvollisuus eikä teillä voi olla kahta eri elintasoa? Ihan järkyttäviä asioita mies vaatii. 

Ansaitset paremman ihmisen rinnallesi.

Niin. Tässä olen tänään juuri asiaa itsekseni kovasti ihmetellyt, sen jälkeen kun mies lähti aamulla töihin taas rahasta saarnaten, huutaen kuinka hän ei saa minulta mitään.

Yritin sanoa, että mites se, että ihan vaan olen tässä omana itsenäni, puhun & juttelen sinulle, (ja että jätetään nyt vaikka ulkonäkökin jo sikseen, vaikka senkin tiedän olevan kiva).

Johon mies, että enhän minä mitään hänen haluamiaan mukavia puhu, etkä hymyile tarpeeksi, kuten naisen pitäisi, että katsoisin joskus, kun kaupassa kaikki naiset hymyilee niin ihanasti miehilleen (tähän multa iso kysymysmerkki). Ja että ei hän lopulta mistään puheesta perustakaan, muut asiat on tärkeämpiä, puhe on vaan naisten juttu.

Joo, on olleet nyt vähän vähemmällä hymyilyn aiheet kieltämättä, kun oon yrittänyt sekä taudista että miehen huudosta & vähättelystä selvitä yhtä aikaa.

Mutta ei ollut mies ihan tällainen, kun tapasimme, ei pitkään aikaan. Vaikka nyt jälkikäteen onkin todella helppo sanoa, että paljon "merkkejä" oli silloin jo näkyvissä. En vaan tiennyt, että tällaistakin voi olla olemassa, kokemukset mulla miehistä aiemmin vain positiivisia, olin hyvin sinisilmäinen.

Edelleen mies toistaa aina syyllistäen, kuinka hän kyllä rakastaa minua, mutta minä teen kaiken niin vaikeaksi, enkä satavarmasti rakasta häntä, joten siksi hänen on nyt otettava ero, ellen nyt heti kohta muutu sellaiseksi, miksi hän haluaa.

No, kai se on annettava miehen ottaa se ero sitten. Enpä ole nytkään estellyt, lähinnä sanonut, että siitä vaan sitten.

Viimeksi alkoi kertomaan, kuinka ei voikaan erota, koska kuitenkin teen hänen elämästään sitten eroriidoissa täyttä helvettiä kostoksi kaikesta, ei hänellä ole varaa maksaa juristeja kaikkeen jne. Mietin, että itsestäänköhän siinä nyt puhuu, kun minulla ei ole tapana riidellä tai kostaa mitään.

Ap

Vierailija
53/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmeniä viestejä kirjoitat turhaan, sillä ainoa oikea neuvo on jo annettu: ero. Nyt kone kiinni ja valmistelemaan lähtöä.

Vierailija
54/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kymmeniä viestejä kirjoitat turhaan, sillä ainoa oikea neuvo on jo annettu: ero. Nyt kone kiinni ja valmistelemaan lähtöä.

Puhelimella pannaria paistessani vaan välillä kirjoitin, en koneella.

Kirjoittaminennkin tekee ihan hyvää, ja kun näitä omia juttujaan lukee, niin tajuaa asianlaidat niin selkeästi.

Mulla on onneksi paikka mihin mennä, ja menenkin nyt ensin seuraavaksi yöksi (sitä ei vielä tarvitse selitellä miehelle, sillä yövyn aina välillä tuolla sukulaisten asunnolla muutoinkin), siellä ehdin sitten miettimään taas lisää käytännön asioita, joita ei ole paljoa. Lapsia kun ei ole mukana kuviossa, niin ei ole työlästä onneksi mitenkään päin tästä lähteminen kera kassillisen vaatetta.

Suurin huoli on tietysti rahan riittäminen jatkossa, mutta ei se raha voi oikeuttaa miehen käytöstä.

Kiitos vielä kaikille tähän ketjuun edes jotakin järkevää kirjoittaneille!

Ap

Vierailija
55/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No narsistimies projisoi ajatuksensa sinuun ja hän itse tulee olemaan se joka riitelee erossa ihan kaikesta. Mulla meinasi lähteä henki ihan oikeasti, kun narsisti ex (se joka hakkasi minut lasten nähden) ei olisi antanut minulle 50% omaisuudesta kuten Suomen laki sanoo. Meillä ei ollut avioehtoa.

Otin juristin ja todellakin otin 50% omaisuudesta. Pidä hyvä nainen puolesi !

Vierailija
56/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennustan, että mies kaatuu pahasti portaissa. Sinulla on vaihdevuodet nyt alkamassa ja hiustenlähtöä. Anoppi uhkailee itsemurhalla.

Vierailija
57/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten täällä nyt niin moni ei suostu uskomaan että tuollainen kuukausipalkka on ihan mahdollinen? Mitä ihmettä. Tietenkin on, esim. monella yrittäjällä jolla on mennyt pitkään hyvin tuo on ihan normaalia. 

Vierailija
58/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennustan, että häkkilinnut vapautetaan. Mutta mikäkö se aiheuttaa, niin sitä en voi kertoa. Liian hapokasta.

Vierailija
59/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelimella pannaria paistessani vaan välillä kirjoitin, en koneella.

Kirjoittaminennkin tekee ihan hyvää, ja kun näitä omia juttujaan lukee, niin tajuaa asianlaidat niin selkeästi.

Mulla on onneksi paikka mihin mennä, ja menenkin nyt ensin seuraavaksi yöksi (sitä ei vielä tarvitse selitellä miehelle, sillä yövyn aina välillä tuolla sukulaisten asunnolla muutoinkin), siellä ehdin sitten miettimään taas lisää käytännön asioita, joita ei ole paljoa. Lapsia kun ei ole mukana kuviossa, niin ei ole työlästä onneksi mitenkään päin tästä lähteminen kera kassillisen vaatetta.

Suurin huoli on tietysti rahan riittäminen jatkossa, mutta ei se raha voi oikeuttaa miehen käytöstä.

Kiitos vielä kaikille tähän ketjuun edes jotakin järkevää kirjoittaneille!

Ap

Jos teillä ei ole avioehtoa, niin otat sen minkä kuuluukin (varallisuus ja velat menee puoliksi)- tietenkin varsinkin kun ei ole hoitanut aviomiehen tehtävää niin kuin pitää. Älä suostu tossuksi erossakaan.

Vierailija
60/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ja siunausta sulle Ap!! Toivon ja rukoilen että saat kulkea sydämesi osoittamaan suuntaan ja asiat selviävät! Taivaan Isä sua haluaa auttaa ja johdattaa kun häneltä apua pyydät