Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies uhkailee rahalla/rahan puutteella

Vierailija
02.10.2022 |

Meillä on isot tuloerot, olen itse työttömänä ja mies tienaa min. n. 30.000 € per kk.

Tilanne on kärjistynyt miehen puolelta kauheaksi uhkailuksi siitä, etten saa käyttää enää ns. yhteisiä, eli tietysti niitä mieheni tienaamia rahoja.

Olen käyttänyt hänen rahojaan ilmeisesti liikaa ruokaan (tykkään leipoa monenlaista ja hoikkana syön paljon miestä enemmän) ja nyt syksyn tullen jouduin ostamaan uusia lämpimiä vaatteita sekä pahojen niskakipujen vuoksi uuden sängyn & tyynyn itselleni (miehen kova kuorsaus ajaa eri sänkyihin).

Lisäksi sairastin koronan pahana vieläkin jatkuvana kuumeflunssana, kuten mieskin, eikä meillä siksi ole voimavarojen puuttumusen vuoksi ollut miehen "vaatimaa" seksiä tai läheisyyttä hetkeen (pitäisi olla juuri sellaista, mitä hän haluaa, mutta kun minäkin olen ollut nyt niin karmean väsynyt).

Mies sanoo kokevansa nyt, että hän ei saa tässä parisuhteessa itselleen yhtään mitään, menettää vain rahansa, eikä halua sitä enää.

Suuri suru itsellä, jos se seksi on ollut ainut, mitä mies on ikinä saanut, enkä saisi sairastua tai sairaana käyttää rahoja. En oikein jaksaisi tätä, vaan eipä omat tulotkaan päätä huimaa.

Meneekö tämä näin, ja hetkeksi kuvioista jäänyt seksi vain väistämättä tekee asiat tällaisiksi muillakin? Mielestäni yritän siinä parhaani, enkä koskaan pyydä itselleni mitään, kun tiedän että on miehelle niin tärkeä juttu.

Olisin vain toivonut, että muutakin olisi välillämme ja tämä kokoaikainen uhkailu on kauheaa.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani lomautettuna, mä maksoin myös ruuat. Hyvää ruokaa saa halvalla, kun hyvin suunnittelee.

Heti lomautuksen alussa laitoin 4/20 ison kasan vaatteita vähänkäytettyyn. Syksyllä uuden satsin.

Kesällä kävin monta ker ilmaiskirppiksillä myynnissä.

Olin 1,5 v lomautettuna. Sinä aikana kotona lähti ehkä 80% irtaimistosta pois.

Käytä aikaa ruokien suunnitteluun.

Vierailija
22/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh just! Olihan taas vuodatus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei juuri tienaa Suomessa

30 000 € kuukaudessa.

Taas meni paska läpi palstalla, niin että suhahti vain.

Sinulla meni. Enpä usko, että kukaan tähän aloitukseen uskoi. :)

Vierailija
24/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on meillä myös yleensä se, joka joutuu joka toinen päivä käymään kaupassa, kun minulla ei ole autoa - kannan kyllä kaiken sen kaupasta minkä vaan jaksan, mutta meillä useampi km matkaa kauppaan.

Tätä hän inhoaa, aina huutaen & valittaen lähtee kauppaan ja sanoo, että koska minä vaadin hänen käyvän kaupassa, niin hänellä on oikeus vaatia ja saada seksinsä juuri niinkuin haluaa & yhtä usein, olin väsynyt, kuumeessa tai en.

Onhan se toki niin, että syön paljon miestä enemmän. Olen sellainen, joka ei liho mistään ja vielä tykkää liikkua paljon, hoikka kuin mikä, miehellä taas isot ongelmat ylipainosta, eikä hän voi käsittää, että joku syö kuin minä.

Mies myös väittää, että olen syypää hänen lihavuuteensa, kun hän kuitenkin kaupassa käydessään joutuu ostamaan sitten herkkuja itselleenkin.

Jotenkin olen syypää tähän kaikkeen, mikä miehen elämässä on pienessä hänen mielestään, siltä tuntuu.

Ap

Jos miehelle on noin hankala käydä kaupassa niin mikset käy hänen autollaan?

Mies ei kuulemma halua antaa autojaan minun käyttööni, vaikka hänellä on niitä 3 kpl. Joskus kun hänen poikansa on käymässä (harvoin) lainaan pojan autoa miehen tietämättä, sekin kun on miehen omistama.

En ole kolaroinut, mutta kuulemma "helposti voisin".

Ap

Vierailija
25/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on meillä myös yleensä se, joka joutuu joka toinen päivä käymään kaupassa, kun minulla ei ole autoa - kannan kyllä kaiken sen kaupasta minkä vaan jaksan, mutta meillä useampi km matkaa kauppaan.

Tätä hän inhoaa, aina huutaen & valittaen lähtee kauppaan ja sanoo, että koska minä vaadin hänen käyvän kaupassa, niin hänellä on oikeus vaatia ja saada seksinsä juuri niinkuin haluaa & yhtä usein, olin väsynyt, kuumeessa tai en.

Onhan se toki niin, että syön paljon miestä enemmän. Olen sellainen, joka ei liho mistään ja vielä tykkää liikkua paljon, hoikka kuin mikä, miehellä taas isot ongelmat ylipainosta, eikä hän voi käsittää, että joku syö kuin minä.

Mies myös väittää, että olen syypää hänen lihavuuteensa, kun hän kuitenkin kaupassa käydessään joutuu ostamaan sitten herkkuja itselleenkin.

Jotenkin olen syypää tähän kaikkeen, mikä miehen elämässä on pienessä hänen mielestään, siltä tuntuu.

Ap

En itse asiassa usko, että tämä on provo. Ap kuvaa liian tarkasti miestään. Narsisti päästä varpaisiin. Melkein tekisi mieli sanoa, että retkahdit sitten ex-aviomieheeni ( joka tosin tienasi vain 10 000 euroa kuussa). Osuu täysin exääni. Oliko hän alussa kiltti, ymmärtäväinen ja avulias ilkeän ex-vaimon uhri? Nyyhkytti olkapäätä vasten kun ex vaimo vain muka käytti hyväksi. Ja siitä se sitten alkoi. Pikku hiljaa miehesi alkoi nälvimään, haukkumaan ja nyt sitten kiristää seksillä tai uhkaa erolla ? Jep, sitähän se. Meidän liitto loppui siihen kun mies hakkasi minut lastemme nähden.

Juokse jo.

Vierailija
26/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahaa, olipa taas kerran hassu tarina!

On hauska lukea tällaisia tarinoita, kun itsellä asiat ovat mukavasti, rahaa on sopivasti, mies on ihana ja rakas vielä 25 vuoden yhdessäolonkin jälkeen ja ei ole hätää mitään. Vakka kantensa valitsee, jokainen on oman onnensa seppä ja mitäs muita sananlaskuja tähän nyt kirjoittaisikaan, niitähän löytyy.

Mitä hauskaa mielestäsi on kieroutuneissaå ihmissuhteissa? Sittenkö naurattaa kun oma elämäsi ei olekkaan reilassa jo pitkään kumpi sairastuu psyykkisesti tai riippuvuuteen? Ette ole suojassa ikuisesti vaikka nyt sattuisi hyvin menemään. Varmasti ap,n elokin on ollut kadehdittavaa unelmaa kun rakkaus on kukoistanut, seksi on maistunut, mies ollut timmi ja rahaa on tulvinut.

Vierailija
27/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä on totta, niin oletpa outo ihminen, kun vielä jaksat olla tuollaisen miehen lähettyvilläkään. Häivy nyt äkkiä ja pelasta viimeiset itsetunnunrippeesi. Kun olet päässyt omillesi, huomaat kyllä että niin on parempi ja voit alkaa kehittää itseäsi.

-prutkuliisa ludeyksiöstään neuvoo.

Vierailija
28/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provo. Ei edes erikoislääkäri tienaa 30 000 euroa kuukaudessa.

Kyllä vaan tienaa, kun ottaa paljon potilaita päivässä vastaan, eikä tarvitse olla erikoistunut kyin työterveyteen (potilaita voi aina ottaa myös työnantajien ulkopuolelta).

Se on ihan lääkäristä kiinni, että kuinka monta potilasta ottaa päivässä ja tekeekö mahdollisesti jopa 12 h päiviä maanantaista sunnuntaille. Ne sunnuntailisät on melkoisia.

Ai että mistäkö tiedän?

Uskotteko täällä kuitenkin vasta, jos laitan kuvakaappauksen miehen tiliotteesta tmv?

Ja tuokin summa on vain se, minkä mies myöntää itse. Todellisuudessa tienaa varmaankin enemmän.

Ap

Älä nyt enää jaksa, olet nolo.

Vierailija
29/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei juuri tienaa Suomessa

30 000 € kuukaudessa.

Taas meni paska läpi palstalla, niin että suhahti vain.

Tämän muistaa mieskin aina ääneen sanoa, kuuluu kuulemma johonkin vajaaseen yhteen prosenttiin Suomessa. Ja siksi olisi hänen mukaansa muitakin naisia tarjolla.

Ei kenenkään tietenkään tarvitse tätä uskoa, mutta kyllä sen yhden prosentin sisälläkin on ihan oikeita ihmisiä.

Ap

Vierailija
30/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahaa, olipa taas kerran hassu tarina!

On hauska lukea tällaisia tarinoita, kun itsellä asiat ovat mukavasti, rahaa on sopivasti, mies on ihana ja rakas vielä 25 vuoden yhdessäolonkin jälkeen ja ei ole hätää mitään. Vakka kantensa valitsee, jokainen on oman onnensa seppä ja mitäs muita sananlaskuja tähän nyt kirjoittaisikaan, niitähän löytyy.

Mitä hauskaa mielestäsi on kieroutuneissaå ihmissuhteissa? Sittenkö naurattaa kun oma elämäsi ei olekkaan reilassa jo pitkään kumpi sairastuu psyykkisesti tai riippuvuuteen? Ette ole suojassa ikuisesti vaikka nyt sattuisi hyvin menemään. Varmasti ap,n elokin on ollut kadehdittavaa unelmaa kun rakkaus on kukoistanut, seksi on maistunut, mies ollut timmi ja rahaa on tulvinut.

Kierous on ap:n silmissä. Voit toki uskoa ihan kaiken mitä täällä kirjoitetaan, hohhoijaa...

Vierailija
31/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mies ei kuulemma halua antaa autojaan minun käyttööni, vaikka hänellä on niitä 3 kpl. Joskus kun hänen poikansa on käymässä (harvoin) lainaan pojan autoa miehen tietämättä, sekin kun on miehen omistama.

En ole kolaroinut, mutta kuulemma "helposti voisin".

Ap

Eli ei haittaa kaupassa käynti häntä. Pistä tiukille ja sano että ole hiljaa jos kerran vapaaehtoisesti sinne kauppaan menet. Kai hänellä nyt autossa vakuutus on eikä noilla tuloilla luulisi haittaavan vaikka vähän joutuisi maksamaan.

Vierailija
32/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne rahat ole yhteisiä jos sinä et ole niitä kerryttänyt. Jos mies yksin hommaa talouden kaikki varallisuuden niin ei se mene niin että muut tienaa ja sinä tuhlaat tienaamatta

Vierailija
33/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ruokaa voi tilata myös kotiin. Sitä voi tilata niin, että on juuri syönyt ja herkkuja ei tee mieli yhtään.

Näinpä, mutta se tulee vieläkin kalliimmaksi, valitettavasti. Yritetty on, ja mies vihaa jo niitä tummapintaisia ruoan kotiin kantajiakin, on keksinyt kunnon lempinimet heille.

Eli sitä en enää yritä, ei minulla ainakaan työttömänä ole siihen itselläni varaa.

Ao

Vierailija
34/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikille asiaa ihmetteleville: olen itse samalla alalla kuin mies, molemmilla takana pitkät akateemiset opinnot. Minä kuitenkin jouduin työpaikastani ns. savustetuksi ulos, kun sain uuden naisesimiehen, joka jostain syystä suosi miehiä alaisuudessaan.

Nyt on ollut todella vaikeaa enää löytää töitä, kun en saa entiseltä esimieheltäni suosituksia, ja sitä ihmetellään.

Olimme siis aikanaan ns. tasaveroiset tässä miehen kanssa, oma palkkani tosin kuitenkin aina alle 10.000 per kk.

Timmi tuo mies ei ole ollut enää 30 vuoteen, mutta ei se taas minua haittaa, se ei ole niitä tärkeimpiä arvoja omassa elämässäni.

Ap

Vierailija
35/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset aina valitsevat myydä seksiä, kun miehet suunnittelevat lentokoneita ja ydinvoimaloita?

Kukas siitä on valmis maksamaan?

Vierailija
36/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En itse asiassa usko, että tämä on provo. Ap kuvaa liian tarkasti miestään. Narsisti päästä varpaisiin. Melkein tekisi mieli sanoa, että retkahdit sitten ex-aviomieheeni ( joka tosin tienasi vain 10 000 euroa kuussa). Osuu täysin exääni. Oliko hän alussa kiltti, ymmärtäväinen ja avulias ilkeän ex-vaimon uhri? Nyyhkytti olkapäätä vasten kun ex vaimo vain muka käytti hyväksi. Ja siitä se sitten alkoi. Pikku hiljaa miehesi alkoi nälvimään, haukkumaan ja nyt sitten kiristää seksillä tai uhkaa erolla ? Jep, sitähän se. Meidän liitto loppui siihen kun mies hakkasi minut lastemme nähden.

Juokse jo.

Kuulostaa aika pelottavalta, miten tuo kertomus ilkeästä ja hyväksikäyttävästä ex-vaimosta täsmää. Ihmettelin tämän ex-vaimon ensimmäisen kerran tavatessani vain, että miksei hän tuntunut yhtään siltä katkeralta miehen kertomuksissa esiintyneeltä naiselta, mutta ajattelin että ero toi molemmissa ikävät puolet esiin.

Olen jo päälle viisikymppinen, tämä on jo toinen avioliittoni. En millään haluaisi, että se päättyy näin. Mutta ehkä olet oikeassa, että ainut mitä voin ja kannattaa tehdä, on lähteä.

Ainakin sekä erolla uhkailu viikoittain että seksin vaatiminen osuvat juuri kohdilleen.

Ap

Vierailija
37/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli tai ei, mutta tuollaisissa suhteissa moni nainen tänäänkin elää. Itse yritän kaikin tavoin tukea tyttäreni itsetunnon kasvua sekä rajojen asettamista ja tapoja niiden puolustamiseen. Kynnysmattous ja ylikiltteys on selvästi isoin riski tyttöjen/naisten kasvattamisessa.

Vierailija
38/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et hoida velvollisuuksiasi, ja ihmettelet miksi mies, jolle näyttäydyt tätä nykyä vain pummina kämppiksenä, kyllästyy suhun.

Vierailija
39/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluutte suhdetta jatkaa, niin käykää kunnon kehityskeskustelu. Millaista elintasoa haluatte ylläpitää ja mitä sen eteen tehdään. Jos mies tuo 99% talouden rahoista, niin sun rooliksi jää varmaankin kodinhoito jne. Seksin rahaan vaihtaminen parisuhteessa on musta vähintäänkin kyseenalaista. Toki pitää myös keskustella siitä, miten rahoja käytetään. Sänkyjen ostelu spontaanisti toisen rahoilla ei sekään ihan normaalilta kuulosta.

Vierailija
40/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne rahat ole yhteisiä jos sinä et ole niitä kerryttänyt. Jos mies yksin hommaa talouden kaikki varallisuuden niin ei se mene niin että muut tienaa ja sinä tuhlaat tienaamatta

Niin, eivät kai ne ole yhteisiä, ellei niin ole sovittu. Ei kai siinä mistään muusta ole lopulta kyse.

Mies kuitenkin kovasti näin lupaili työttömäksi jäätyään, että toki hän maksaa kaikki ruoat ym. kunhan pääosin maksan harrastukseni, lomamatkani ja muut henk.koht menoni itse. Ja näin olen tehnytkin.

Nyt mies on kuitenkin puuttunut koko ajan noihin ruokamenoihin ja haukkuu leipomuksiani & tekemääni ruokaa, joista ennen piti, kun ne eivät jotenkin olekaan enää juuri hänen makunsa mukaisia, enkä kuulemma tee niitä häntä ajatellen (?).

Uskoin siis tuohon sovittuun. Tilanne kärjistynyt nyt kuitenkin aloitukseni kaltaiseksi.

Erittäin mielelläni tienaisin itse omat rahani, vaan sepä ei olekaan niin helppoa, kuin aiemmin hyvätuloisena työelämässä ollessani luulin.

Ap