Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ongelmatilanne. Leikkaus-saattaja-kotihoito? Mitä teen?

Vierailija
02.10.2022 |

Nivustyräleikkaukseen joudun. En pelkää leikkausta. Ihanaa päästä tuosta vaivasta eroon.

Ongelma on siinä, että leikkausosastolta tuli ohjeet, miten toimia. Leikkauksen jälkeen vaativat, että pitää olla saattaja ja ensimmäinen yö on vietettävä aikuisen ihmisen valvonnassa.

Minulla ei ole yhtään ystävää, joten en voi pyytää ketään yöksi. Saattajan saatan ehkä saada, jos pyydän työkaveria/esimiestä kuljettamaan minut kotiin sairaalasta (3km). Mutta yöksi en kyllä saa ketään.

Vanhemmat löytyy, mutta heillä on tapana ylireagoida kaikkeen ja en haluaisi puhua heille mitään asiasta, koska rupeavat vöyhöttämään asiasta. Kyseessä ei ole kuitenkaan iso juttu. Koen sen vaan niin raskaana sen ylireagoinnin.

Leikkausosasto ei tarjoa minulle vaihtoehtona yöpaikkaa sairaalassa.

Olen miettinyt myös sellaista vaihtoehtoa, että valehtelen, että minulla on tulossa yöksi joku katsomaan. Mutta saavatko nuo tietää jotenkin sen. Siis soittavatko illalla miten menee tai vaativat yövalvojan puhelinnumeroa tms.

Miten toimisin. Ehdotuksia?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan sieltä sairaalasta on joku ratkaisu löytyä. Joko sitten kotihoitaja yöksi tai sairaalasta yöpaikka. Soita sinne uudestaan ja sano, että ei vain ole ketään ja vaadit ratkaisun. Tuollainen ukaasi laitetaan siksi, että jos kerrottaisi muista vaihtoehdoista, moni tarttuisi mieluummin siihen kuin pyytäisi jotain tuttavaa. Ja resurssit ei sitten riittäisi.

Vierailija
22/25 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aikuinen veli, tämän vaimo, kaksi aikuista siskoa, joista toisella mies ja mulla on lisäksi elossa oleva äiti. Kymmenen työkaveria, siis sellaista läheisempää, joiden kanssa välillä vapaa-ajalla vietetään yhdessä aikaa. Ja viisi perheellistä muuta ystävää. Eipä kukaan päässyt tai halunnut päästä saattajaksi. Vaikka minä olen kyllä ollut muutoissa useammalla apuna. Toisaalta ymmärrän, että lasten takia ei ihan oikeasti pääsekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kanssa oli sama juttu .Taksi vei hänet terveyskeskuksen vuodeosastolle 1 yöksi.Se piti vain sopia etukäteen.

Vierailija
24/25 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksilla kun menee kotiin, kuski on se saattaja ja sitähän ne ei tosiaan tiedä, onko sulla kotona joku yöhoitaja. Jos siellä sairaalassa olo on niin huono, ettet koe uskaltavasi olla yksin kotona, sanot että yöhoitaja perui, etkä uskalla niin huonossa kunnossa mennä kotiin.

Vierailija
25/25 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin huolenaihe että josko noudattaa sairaalan ohjeita, eikä se, että onko paikalla joku joka ymmärtää reagoida ajoissa jos jotain ongelmaa tulee. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme