Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pörssisähkö tai 0,30 € kwh kiinteä?

Vierailija
02.10.2022 |

Mitäs mieltä olette? Minulla sähköhinta 0,30 € kwh ja kulutus 25.000 kwh

Ajattelin muutama viikko sitten siirtyä pörssisähköön ja käyttää sähköä silloin kun se on halpa. Nyt näyttää siltä että pörssisähkö noussut pahasti viime viikkojen aikana ja pakkaset vasta edes.

Mahtaako edes yöllä saada halvalla sähköä talvella?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pystyt oikeasti siirtämään sähkön käytön halvimpiin aikoihin, niin sitten ehkä kannattaa harkita. Minä kyllä pitäisin sen nykyisen hinnan.

Vierailija
2/7 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se 30 sentin soppari on max 6kk niin sitten se muuten ei

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahka tulee talvi ja tyyni pakkasää, niin taitaa pörssisähkön hinta huidella aika julmissa lukemissa.

Vierailija
4/7 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tämän hetken arvioini on että, jos teillä on joku aiemmin otettu ei-määräaikainen soppari niin pysykää siinä vaikka korotuksia tulisikin. Noi uudet sopparit on kalliimpia ja on muutenkin epävakaa aika tehdä mitään sähkönosalta joten silloin voi olla paras pysyä siinä missä on.

Jos ne nostaa maksuja niin että, vähäinen/säästeliäs käyttö tulee kalliiksi teetpä miten tahansa. Silloin yhteiskunnan  / sähköyhtiön täytyy tulla vastaan. Me asiakkaat ei olla kuitenkaan syyllisiä sen enempää ukraina-venäjä väliseen tilanteeseen kuin muuhunkaan. Haluttaisiin vain elää normaalia elämää ja käyttää sähköä sen mitä normaali eläminen edellyttää.

Vierailija
5/7 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pörssisähkön keskihinta tulee vielä tänä talvena nousemaan yli 50 senttiin kwh. Mutta jos todella oikeasti pystyt käyttämään sähköä vain silloin kun se on halpaa, se toki kannattaa (toki ne halvimmat vuorokausihinnatkin tulevat nousemaan talvella - eli suunniteletko yösähkön käyttöä vai voitko olla useampia päiviä peräkkäin käyttämättä?)

Itsellä tuo ei onnistu: työ vaatii tiettyä päivärytmiä jolloin hommat on tehtävä ja siihen tarvitaan sähköä silloin. Tämä tulee todenköisesti edullisemmaksi kiinteähintaisella sopimuksella, tai jos ei pitkän päälle edullisemmaksi (koska kuvittelen hintojen tuorvan ensi keväänä alas) niin ainakin se tasaa laskuhuippuja siedettävälle tasolle.

Vierailija
6/7 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pörssisähkön keskihinta tulee vielä tänä talvena nousemaan yli 50 senttiin kwh. Mutta jos todella oikeasti pystyt käyttämään sähköä vain silloin kun se on halpaa, se toki kannattaa (toki ne halvimmat vuorokausihinnatkin tulevat nousemaan talvella - eli suunniteletko yösähkön käyttöä vai voitko olla useampia päiviä peräkkäin käyttämättä?)

Itsellä tuo ei onnistu: työ vaatii tiettyä päivärytmiä jolloin hommat on tehtävä ja siihen tarvitaan sähköä silloin. Tämä tulee todenköisesti edullisemmaksi kiinteähintaisella sopimuksella, tai jos ei pitkän päälle edullisemmaksi (koska kuvittelen hintojen tuorvan ensi keväänä alas) niin ainakin se tasaa laskuhuippuja siedettävälle tasolle.

Minulla mahdollisuus lämittää osittain myös puulla ja päivärythmin voin päättä aika pitkälti itse.

Mietin just että jos minä voin käyttää joustavasti ja jos minun keskihinta menisi sinne 30 senttiin, niin sitten sähköyhtiöt ja kotitaloudet alkaa kyllä kaatua. Pakko valtioiden silloin puuttuu sähköhintoihin.

Ap

Vierailija
7/7 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se 30 sentin soppari on max 6kk niin sitten se muuten ei

Jep. Noita on myyty jopa 24kk pituisina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä