Viiniin menevä pappi taas paikalla loppuillan
Muistatte varmaan, kirjoitin tänne jokunen viikko takaperin. Tällä kertaa viinit jäi ostamatta mutta muutaman oluen tässä kotosalla jo korkannut. Huomisen jumalanpalveluksen puheen valmistelin jo aamupäivällä.
Kysykää jos on jotain mikä mieltämme askarruttaa, vastailen jokaiselle. Pidetään kuitenkin keskustelu suht asiallisena.
Kommentit (229)
Mitä merkkiä se ehtoollisviini on? Alkosta saa viissiin?
Mulla hirveä ahdistus kun kaipaan hirveästi seurakunnan toimintaan,
ev.lut. tai katolinen kirkko,
mutta kun en usko enää näihin raamatun tarinoihin, koko maailmankuvani on aika kaukana siitä, mm.antisemitistinen, ei kuitenkaan ateistinen.
Olin nuorena ns. seurakunta nuori ja rakastin kirkkoja, srk taloja, kirkkomusiikkia, ym.
En kuulu tällä hetkellä mihinkään uskontokuntaan.
Jotenkin ei tuntuisi kivalta tulla kuokkimaan vääräuskoisena seurakunnan toimintaan, mutta mietin tätä paljon kun niin kaipaan sitä kaikkea, olin sitten sanomasta mitä mieltä tahansa.
Miksi seurakunnissa työskentelee vain mielenvikaiset, kateelliset, alkoholistit, valehtelevat, selkäänpuukottajat ja kaksinaamaiset? Kokemusta monista seurakunnista ja aina sama virsi!
Osaatko poistaa kirouksia, darrahenkiä ja sensellaista,
Oletko sinä se sama kännikala pappi, joka tuli hautajaisiin örvelökännissä ja suntio joutui soittamaan poliisit?
"Pappi oli niin kovassa humalassa, että hautajaiset jouduttiin keskeyttämään – suntio soitti poliisit"
Vierailija kirjoitti:
ev.lut. tai katolinen kirkko,mutta kun en usko enää näihin raamatun tarinoihin, koko maailmankuvani on aika kaukana siitä, mm.antisemitistinen, ei kuitenkaan ateistinen.
Olin nuorena ns. seurakunta nuori ja rakastin kirkkoja, srk taloja, kirkkomusiikkia, ym.
Jotenkin ei tuntuisi kivalta tulla kuokkimaan vääräuskoisena seurakunnan toimintaan, mutta mietin tätä paljon kun niin kaipaan sitä kaikkea, olin sitten sanomasta mitä mieltä tahansa.
Kirkkoon saa tulla kuka vain. Tuomas messua suosittelisin alkuun. Ei sinulta tule, ei pitäisi ainakaan tulla utelemaan, että kuinkas sinun uskonasiasi on. Rohkeasti vain mukaan, eikä todellakaan tarvitse kuulua mihinkään kirkkokuntaan. Jumala katsoo sydämeen, ei ulkoisiin asioihin. Muistan sinua rukouksissani. Voi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
ev.lut. tai katolinen kirkko,mutta kun en usko enää näihin raamatun tarinoihin, koko maailmankuvani on aika kaukana siitä, mm.antisemitistinen, ei kuitenkaan ateistinen.
Katsopas Puolustajan polku -nettisivut. Voit löytää uskon uudelleen. Sielunvihollinen on täällä eksyttämässä ihmisiä ja saanut sutkin hämääntymään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi menet krapulassa töihin?
En ota niin paljoa olutta että olisin tärisevä raunio huomenna.
minä vaan kysyn kirjoitti:
Oletko sinä se sama kännikala pappi, joka tuli hautajaisiin örvelökännissä ja suntio joutui soittamaan poliisit?
"Pappi oli niin kovassa humalassa, että hautajaiset jouduttiin keskeyttämään – suntio soitti poliisit"
En ole.
Vierailija kirjoitti:
Hauska kuulla että olet humoristinen, se piristää elämää. Kirouksista ei kannata välittää, darrahenkiä ei ole, mutta riivaajahenkiä on kyllä, ne ovat todellisia ja niiden ulosajamiseen suhtaudun vakavasti, ja otan aina mukaani kaksi muuta pappia.
Vierailija kirjoitti:
minä vaan kysyn kirjoitti:
En ole.
Onko se sun kaveri?
Vierailija kirjoitti:
Mitä merkkiä se ehtoollisviini on? Alkosta saa viissiin?
Riippuu aivan seurakunnasta. Kyllä, sitä saa Alkosta, ja osa seurakunnista käyttää välillä lähiviiniä, eli paikallisen viininviljelijän luomuviiniä. Näitä on mm Tampereella ja Etelä-Suomen joissakin seurakunnissa välillä käytetty.
Osa tuodaan Ruotsista, mm alkoholiton ehtoollisviini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauska kuulla että olet humoristinen, se piristää elämää. Kirouksista ei kannata välittää, darrahenkiä ei ole, mutta riivaajahenkiä on kyllä, ne ovat todellisia ja niiden ulosajamiseen suhtaudun vakavasti, ja otan aina mukaani kaksi muuta pappia.
Kiitos. Pitääkö ne muut papit riivaajaa aloillaan kun sinä kutitat daimonia?
Onko papeissa paljonkin alkoholisteja?
Vierailija kirjoitti:
No mitä jos esirukoilisit sille yhdelle järkeä päähän tai jotain muuta jolla tuon sodan saisi loppumaan!
Olen rukoillut asiaa. Jumalan käsissä lopulta tämäkin on, eikä Kaikkivaltias anna "sen yhden" mennä liian pitkälle, vaan hänenkin aikansa vielä tulee koittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. Pitääkö ne muut papit riivaajaa aloillaan kun sinä kutitat daimonia?
Jos olet elokuvan Manaaja katsonut, niin se on kohtalaisen todenmukainen. Paitsi eivät ne leijaile katonrajaan eikä niiden päät käänny kuin pöllöllä, mutta joskus ne joudutaan sitomaan tuoliin tai pitelemään kiinni. Ne ovat hyvin voimakkaita, mutta ne tottelevat Jumalan Sanaa kyllä. Toiset lähtevät helposti, toiset vain paastolla ja rukouksella. Ja ne puhuvat monesti muinaislatinaa, koine kreikkaa, foinikian ja sumerin kieltä. Ja ymmärtävät Suomea ja englantiakin kyllä. Ne ovat olleet täällä tuhansia vuosia eivätkä ole tyhmiä, vaikka ovatkin äärimmäisen pahoja. Ei niiden kanssa ole leikkimistä.
Oletko mies vai nainen?
Mitä ajattelet siitä, että evlut kirkko menee (mielestäni) liikaa maailman mukaan. Kohta varmaan hyväksytään homojen avioliittoonvihkiminen, vaikka raamattu kieltää.
Onko evlut katoamassa?
Tyttäreni ajatteli hieman teologiaa, mutta ei oikein uskalla, kun epäilee, että tulevaisuudessa työpaikat sillä alalla vähenee. Ei ole vielä uskaltanut ottaa mitään opiskelupaikkaa.
No mitä jos esirukoilisit sille yhdelle järkeä päähän tai jotain muuta jolla tuon sodan saisi loppumaan!