Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun lapsi sai tänään insuliinisokin

Vierailija
01.10.2022 |

Nyt tuli ahdistus tuosta kaikesta. Hänellä on nyt kaikki hyvin, mutta pelkään et niin käy taas. Nytkään ei ollut kotona vaan tulossa treeneistä kotiin. Onneksi joku auttoi. Mieti jos olisi ollut jossakin yksin...

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt Mieheni otti muhun etäisyyttä ja kieltäytyy kokonaan seksistä, kun päästelin hänen seurassaan liian paljon kunnon pieruja. Pyllyni rutisi kovaan ääneen ja aromikkaat tuoksut levisivät ympäristöön. En voi tälle mitään, kun olen kasvissyöjä ja minulla on ibs. Kyseessähän on täysin normaali kehontoiminto.

Ap

Vierailija
22/31 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin info-rannekeesta ei kukaan vastannut. MISSÄ! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetko olevasi huono äiti?

Vierailija
24/31 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt Mieheni otti muhun etäisyyttä ja kieltäytyy kokonaan seksistä, kun päästelin hänen seurassaan liian paljon kunnon pieruja. Pyllyni rutisi kovaan ääneen ja aromikkaat tuoksut levisivät ympäristöön. En voi tälle mitään, kun olen kasvissyöjä ja minulla on ibs. Kyseessähän on täysin normaali kehontoiminto.

Ap

juu me huomattiin sut ...melkein Haapy now?

Vierailija
25/31 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
26/31 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neanderthalensis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neanderthalensis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Libre 2 ja sen hälytykset käyttöön ja glukoosipastillipötkö jokaisen muksun käytössä olevan takin, repun ja laukun taskuun.

Eikö glukoosi nosta liian nopeasti? Menee shokki tolisinpäin jos hädissään ottaaa liikaa.

Hypoglykemiassa verensokeri pitää saada nousemaan niin nopeasti kuin mahdollista. Hetkellisesti liian korkeaksi nouseva verensokeri on huomattavasti pienempi paha kuin tajunnan menetys.

Äärilaidasta äärilaitaan saattaa tappaa. Maksa paukutta aika pitkän aikaa vaikka taju lähti. Hädässä annostus on liki aina liikaa. 

Mistäs sun tiedot on peräisin? Itselläni ollut 1-tyypin diabetes vuodesta 1995, joten ihan kokemuksesta neuvon.

Vierailija
27/31 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

NJEEHEHEE!!!! SITÄ SAA MITÄ TILAA!!!!!! NJEEHEHEE!!!!!

Vierailija
28/31 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen olevani todella huono äiti.

Ap

Vierailija
29/31 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se mitannut sokereita ennen kuin lähti treeneistä? Eikö ollut mehua tms mukana? Miksi et hae treeneistä kotiin? Kuinka pieni lapsi on?

Mittasi varmasti. 13v murrosiän kynnyksellä ja hormonit ovat alkaneet nyt viimeaikoina heittelemään sokereita etenkin liikunnan aikana. Kotiin pyöräilee n. 20 minuuttia ja siinä ajassa nyt ehti romahtaa sokerit. On halunnut itse kulkea pyörällä treeneihin kun saa siitä hyvän alkulämpän ja loppuverryttelyn niin siksi en ole vienyt. Mutta kyllä mä olen aina huolehtinut että tuolla on mehupullo ja puhelin treeneissä mukana. Ap

No auttoiko se puhelin nyt mitään?

Kyllä se sitä tarvitsee ihan verensokerin tsekkaamiseen. Jos tarkoitit tota sokkia, niin ei se siinä auttanut. Ei itse soittanut itselleen apua. Kuulema ajoi hetken niinkuin kännissä olisi ajanut ja sitten kaatunut. Itse ei muista siitä mitään. Sitä en osaa sanoa miksi ei aiemmin pysähtynyt kun lääkärissä kuitenkin myönsi että muistaa että jossain vaiheessa kotimatkaa hänelle tuli huono olo. Sitä ei muista että olisi kaatunut joten sen täytyi olla ennen. Ap

Eli hän on välinpitämätön paska

Anteeksi mitä sanoit mun lapsesta?

Ja ei ollut edes ranneketta kädessä... On sillä sellainen mutta ei se tykkää sitä pitää. Ei halua että kaikki tietää. Kotona, koulussa, harrastuksissa ja kavereillahan tiedetäänkin, mutta liikenteessä ei. Siellä olisi hyvä pitää... Onneksi sai silti heti hyvää hoitoa ja apua. Ap

Ei ole tykkäämisestä kyse vaan kaatumisen hengenvaaralisuudesta. Ja muutamaa kamua voisi infota.

Vierailija
30/31 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattiko syöttää taaperolle sokeria?

Sokeri on sokerisairaan ihmisoikeus ja sitten pistetään urakalla piikkejä.

On oikeus makeaan elämään.

Olen kuitenkin aidosti pahoillani lapsellesi sattuneesta tilanteesta ja sinun hädästäsi. Kuitenkaan mun logiikka ei ymmärrä sokerin syöttämistä diabeetikoille ja sen kompensoimista synteettisillä pistoksilla.

Kannattaisi ehkä päivittää tietämys diabeteksestä. Hiilihydraattia on aika todella monessa muussakin ruoassa kuin sokerissa. Jauhot, leipä, pasta, riisi, hedelmät ja monet vihannekset jne. Oma diabeetikkolapseni ei ole ikinä pitänyt makeasta, eikä ole juuri koskaan syönyt sokeria. Silti insuliinia menee jatkuvasti koska sitä on ihan terveellisessä ruoassakin. Ja aivot tarvitsevat hiilihydraattia. Samoin aktiivisesti urheileva ei pärjää ilmqn pitkäkestoisia hiilareita kuten täysjyvävilja.

Huvittaa parin viikon takainen vierailu vanhemmalla sukulaisella, joka oli laittanut parastqqn ja leiponut vehnäsömpylöitä poikaa varten "ettei tarvitse pistää" . Lisäksi tarjolla oli porkkanoita naposteltavaksi. Kummassakin on hiilihydraattia ja sukulainen ihmetteli että miksi näillekin tarjottaville pitää pistää?

Vierailija
31/31 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen olevani todella huono äiti.

Ap

Ihan syyttä. Noin voi käydä ihan kelle vaan diabeetikolle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä