Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri puuttuu työskentelyyn.

Vierailija
01.10.2022 |

Työkaveri on ollut tuossa paikassa pidempään kuin minä. Alkuun ajattelin että kyseessä on se että olen uusi työntekijä, mutta tilanne ei ole muuttunut. Työkaveri saattaa napata jonkun asian mitä olin menossa tekemään suoraan edestäni ja aloittaa itse tuon homman. Törkeimmillään tämä on tarrannut kätteeni kiinni kun olin avaamassa uutta kahvipakettia, ja vasta tämän jälkeen tiuskaissut että tuolla pöydännurkassa on avattukin.
Kyseinen työkaveri on muutenkin fyysisesti vähän rajaton, saattaa kävellä taakse ja alkaa siirtää olkapäistä sen sijaan että pyytäisi väistämään vaikkapa kaapin tieltä. Onko muilla kokemusta tällaisesta, menenkö suoraan pomon puheille vai kokeilenko ensin jututtaa työkaveria suoraan?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin ensin suoraan työkaverilta ja sen jälkeen pomo mukaan keskusteluun.

Työkaverisi tosin vaikuttaa olevan teillä se joka joutuu tekemään kaiken itse tyyppi.

Vierailija
2/15 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomon puheille suoraan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työkaveri koskisi minuun luvatta tai huutaisi minulle, menisin välittömästi pomon puheille. Kerrasta.

Vierailija
4/15 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos takaa päin tarraa kiinni niin käännyt ympäri ja tirvaset turpaan.

Jälkeenpäin sanot, että joku hyökkäsi kimppuun ja puolustit vain itseäsi.

Vierailija
5/15 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä liikaa iholle tulemista. Sinuna sanoisin suoraan, että et tykkää hänen käytöksestään. Ja voisit kysyä suoraan mikä hänen ongelmansa on sinua kohtaan. Jos nuo ei auta, niin pomon puheille. Jos tuostakaan ei ole apua, niin työterveyteen.

Itse veikkaisin, että työkaveri kokee sun persoonan jotenkin ärsyttävänä, vaikka et olekaan tehnyt mitään "väärin". Ja ongelmahan ei ole sinun, vaan se on työkaverisi päässä oleva ongelma. Hänen täytyisi kasvaa ihmisenä. Vaikka kemiat ei työpaikalla kohtaisikaan, niin silti tulisi osata käyttäytyä vähintään neutraalisti.

Vierailija
6/15 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos takaa päin tarraa kiinni niin käännyt ympäri ja tirvaset turpaan.

Jälkeenpäin sanot, että joku hyökkäsi kimppuun ja puolustit vain itseäsi.

Joo, just näin kannattaa toimia, hyvä hyvä! Sankari-mamma taas vähän siellä fantasioi 🤭

Vierailija
7/15 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on siis niitä ihmisiä, jotka luulee aina olevansa työpaikkakiusattu. Rauhoitu hyvä ihminen. Neuvominen ei ole kiusaamista. Itse olet kiusaaja, kun uhkailet työnantajalle puhumisesta. Liiku itse ripeämmin, niin ei sinua tarvitse siirtää edestä pois.

Vierailija
8/15 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja näin saatiin syyllistäjätrolli mukaan keskusteluun.

Vierailija
9/15 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja on siis niitä ihmisiä, jotka luulee aina olevansa työpaikkakiusattu. Rauhoitu hyvä ihminen. Neuvominen ei ole kiusaamista. Itse olet kiusaaja, kun uhkailet työnantajalle puhumisesta. Liiku itse ripeämmin, niin ei sinua tarvitse siirtää edestä pois.

Taidat olla itse tuo ap:n työpaikan lääppijä.

Vierailija
10/15 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mielestäsi on oikeasti ihan ok tarrata aikuiseen ihmiseen kiinni jos tämä ei liiku just silloin tarpeeksi rivakkaan?!

Vierailija
11/15 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ok. Sano pomolle

Vierailija
12/15 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli työkaverina samanlainen kourija. Todella ärsyttävää. Eikä kokenut tekevänsä mitään väärin. Mielestäni työkavereihin ei kosketa luvatta ikinä.

Vierailija
13/15 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä liikaa iholle tulemista. Sinuna sanoisin suoraan, että et tykkää hänen käytöksestään. Ja voisit kysyä suoraan mikä hänen ongelmansa on sinua kohtaan. Jos nuo ei auta, niin pomon puheille. Jos tuostakaan ei ole apua, niin työterveyteen.

Itse veikkaisin, että työkaveri kokee sun persoonan jotenkin ärsyttävänä, vaikka et olekaan tehnyt mitään "väärin". Ja ongelmahan ei ole sinun, vaan se on työkaverisi päässä oleva ongelma. Hänen täytyisi kasvaa ihmisenä. Vaikka kemiat ei työpaikalla kohtaisikaan, niin silti tulisi osata käyttäytyä vähintään neutraalisti.

Tarkkaanottaenhan me emme tiedä yhtään, ettei ap tee mitään väärin. Hän voi ehkä tehdä koko ajankin aivan kaiken väärin. Meille ei kerrota siitä mitään. Ja jos ap tekisi koko ajan virheitä, ei ole todennäköistä, että ap osaisikaan siitä mitään kertoa. Ei kai kukaan niitä tahallaan tee - vaan yleensä nimenomaan siksi, ettei tajua tekevänsä.

SIksi miettisin aapeen sijalla ihan vilpittömästi myös, että onko omassa toiminnassa jotain vikaa. Voisiko ympäristöön kiinnittää enemmän huomiota, että esim ei seisoisi toisen tiellä? Että käyttäisi sen avatun paketin loppuun ennen uuden avaamista? jne

Vierailija
14/15 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku on tällaisessa tilanteessa, niin pitää sanoa heti silloin sille ihmiselle, joka rikkoo rajoja. Jos ei ota opikseen, niin sitten pomon puheille.

Vierailija
15/15 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkkaanottaenhan me emme tiedä yhtään, ettei ap tee mitään väärin. Hän voi ehkä tehdä koko ajankin aivan kaiken väärin. Meille ei kerrota siitä mitään. Ja jos ap tekisi koko ajan virheitä, ei ole todennäköistä, että ap osaisikaan siitä mitään kertoa. Ei kai kukaan niitä tahallaan tee - vaan yleensä nimenomaan siksi, ettei tajua tekevänsä.

SIksi miettisin aapeen sijalla ihan vilpittömästi myös, että onko omassa toiminnassa jotain vikaa. Voisiko ympäristöön kiinnittää enemmän huomiota, että esim ei seisoisi toisen tiellä? Että käyttäisi sen avatun paketin loppuun ennen uuden avaamista? jne

Sä puolustelet omaa huonoa käytöstäsi ja et tajua, että myrkytät koko työpaikan ilmapiirin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi