Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurin heippalappu

Vierailija
01.10.2022 |

Ilmoitustaululle oli ilmestynyt lappu, jossa ykköskerroksen asukas valittaa toisesta kerroksesta kantautuvista lasten tömistelyistä ja juoksemisista. Toivottiin, ettei juoksentelua tapahtuisi joka päivä, jotta opinnäytetyötä voisi kirjoittaa joskus kotonakin eikä aina lähteä muualle. Mitä mieltä tuollaisesta toiveesta, että lasten luontaista liikkumista rajoitettaisiin? En ymmärrä miksi ihmiset asuu kerrostalossa, jos normaalit asumisen äänet häiritsee.

Kommentit (122)

Vierailija
21/122 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli kerran heippalappu niin menin kyylän ovelle ja tein selväksi, että oli sitten viimeinen lappu mitä minulle kirjoitti! Ei uskalla enää naamaansa näyttää eikä ole lappuja näkynyt 💪

M35

Vierailija
22/122 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua aina naurattaa kun tietää että tulee sama laulu kun joku valittaa melusta taloyhtiössä - "muuttaisi omakotitaloon". EI! Vaan meliajat voisivat muuttaa omakotitaloon, niin voisivat meluta niin paljon kuin sielu sietää.

Just näin. Nykyään tuntuu olevan jotenkin hyväksyttyä että kerrostaloissa kukin saa meluta ja möykätä kuinka paljon vaan ja ongelma on siinä että se sitten muita häiritsee. Silloin kun minä olin lapsi niin sisällä ei saanut juosta, ulos komennettiin juoksemaan ja reuhaamaan ja asuimme vielä maalla omakotitalossa. Miten niistä lapsista ikinä tulisi muita huomioivia aikuisia, jos ei heitä ohjata huomioimaan muita ihmisiä ja heidän kotirauhaansa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/122 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on laitettu asumaan samaan asuntopolitiikalla, vaikka lapsilla on tarve juosta ja toisilla on tarve hiljaisuuteen. Monella ei ole rahaa muuttaa muualle. Tilanne on hankala. 

Vierailija
24/122 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Normaalit äänet" kerrostalossa. Aika helvetin laaja käsite!!! Sen tiedän, että jos ääniä kantautuu häiriöksi asti, ei asunnossa ole mikään normaalia.

Vierailija
25/122 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on aina kielletty juoksu ja tömistäminen sisällä. Kuuluu ihan sivistykseen tuo tapa.

Niinpä. Sisällä leikitään rauhallisemmin, ulkona sitten pystyy tömistelemäänkin. Ihmettelen näitä vanhempia, jotka antavat koko ajan remuta ja huutaa, kirjastossakin. "Ihan normaalia lapsille, en minä voi estää."

Vierailija
26/122 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen heippalapun laittajan kanssa samaa mieltä. Kysyit, miksi ihmiset asuvat kerrostalossa, jos normaalit äänet häiritsee. Jatkuva tömistely, juokseminen tai muutoin häiritsevän äänen aiheuttelu ei mielestäni ole NORMAALIA. Ääniä kuuluu, mutta jos lapset kiekuu ja riekkuu, tömistelee ja juoksentelee, on se jo häiritsevää tai onko talonne vain lapsiperheitä varten. Jos joku tekee opin-näytetyötään, vaatii se kyllä keskittymisen ja hiljaisuuden.

Lasten leikkiminen ja liikkuminen ei siis ole normaalia?

Ei, koska aloittaja kirjoitti, että heippalapun kirjoittaja on pyytänyt ettei tömistelyä ja juoksentelua esiintyisi JOKA PÄIVÄ. Tajusitko, osaatko lukea?

Aivan, eli lasten tulee pitää leikkimisestä ja liikkumisesta vapaapäiviä. ;)

Sinä se taidat pitää vapaapäiviä lasten ulkoiluttamisesta. Ulkona voi juosta, remuta ja leikkiä äänekkäämmin, sisällä muut huomioon ottaen.

Vierailija
27/122 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isännöitsijälle toimittaisin heippalaput.

Olen saanut lappusia, vaikka emme ole olleet kotona viikkoihin ..

Äänekäs kotitonttu vissiin pomppii.

Vierailija
28/122 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on laitettu asumaan samaan asuntopolitiikalla, vaikka lapsilla on tarve juosta ja toisilla on tarve hiljaisuuteen. Monella ei ole rahaa muuttaa muualle. Tilanne on hankala. 

Ei me kyllä lapsena juoksenneltu sisällä, vaikka olikin omakotitalo. Piha oli sitä varten.

Vierailija
29/122 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin huomaa et ihmiset ei ymmärrä yhtään mitä ne kommentoi, millä mä tai kukaan estän lasta innostumasta tai juoksemasta tai hyppimästä, ja joo, sitä tapahtuu joka päivä, monta kertaa.

Leikkaaks mä niiden akillesjänteet katki?

"Vie ne ulos" ja mitähä vithua se parkkipaikalla seisoskelu auttaa, kun kaikki tila on uhrattu autoille ja yksityiselle omistamiselle.

Kyllä te vaan joudutte kestään sitä että ihmisistä pääsee ääntä, jos et kestä ota vastuuta viihtymisestä, äänierissteitä ja korvatulppia, halvempaa ja helpompaa se on kun nää teidän todellisuudesta vieraantuneet vaatimukset.

Vierailija
30/122 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista vastaisuudessa käyttää jotain ehkäisyä, jos olet tosiaan niin tiukkapipoinen, ettet voi naapurisi kanssa sopia muutaman tunnin rauhallista aikaa, jolloin naapuri saa omaa rauhaa työtään varten. Ellet tosiaan voi, niin muuta palleroisinesi maalle, siellä ette häiritse ketään heippalapun kirjoittamiseen saakka!

Vierailija
31/122 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua aina naurattaa kun tietää että tulee sama laulu kun joku valittaa melusta taloyhtiössä - "muuttaisi omakotitaloon". EI! Vaan meliajat voisivat muuttaa omakotitaloon, niin voisivat meluta niin paljon kuin sielu sietää.

Totta. Asuessamme kerrostalossa oli lapsilta sisällä kielletty pallon pompottelu ja muu äänekäs ryskääminen. Kun muutimme omakotitaloon, siellä se oli sallittua.

Yksinkertaista.

Vierailija
32/122 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille ois terveellistä olla joka päivä ulkonakin, joten helposti tuossa pääsisi sopuun. Lupaat naapurille vaikka että olette joka päivä ulkoilemassa tiettyyn aikaan, vaikka klo 12-15. Tällöin naapuri voi kirjoittaa opinnäytetyötä rauhassa asunnossaan ja sinunkin lapset saa vähän raitista ilmaa vaihteeksi. 

Vierailija
33/122 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli kerran heippalappu niin menin kyylän ovelle ja tein selväksi, että oli sitten viimeinen lappu mitä minulle kirjoitti! Ei uskalla enää naamaansa näyttää eikä ole lappuja näkynyt 💪

M35

Heh, pelottaa ihan helvetisti. Omistatko KOKO TALON?

Vierailija
34/122 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrostaloalueella ei valittajien mielestä saa juosta ulkonakaan (saatika leikkimisestä tulla ääniä), koska ulkona äänet kaikuu talojen seinistä toisiin seiniin

onneksi emme elä enää siinä maailmassa, jossa sisätiloissakin pitäisi elää kuiskien ja hiippaillen - miten sairasta se aika olikaan! jokaisen pitää ymmärtää käsite normaalit elämisen äänet. Siihen kuuluu ajoittaiset koirien haukunnat, ajoittain musiikkiakin voi kantautua naapureiden kodeista, juttelun ääniä, lasten ääniä tömistyksineen jne. jos nuo äänet ovat jatkuvia, siis jatkuvat liian pitkään, voi alkaa valittaa. mikä tuo "liian pitkään" on, on sitten määrittelykysymys

on hyvä, että opetellaan huomioimaan naapuritkin, mutta ei ole hyvä, jos pitää alkaa taas hyssyttely elämään. Sen seuruaksena meillä on suomessa liian paljon meluherkkiä ja kaikista pienistäkin risahduksista yöllä herääviä ihmisiä, jotka eivät käsitä, että heidän meluherkkyytensä on seurausta siitä ettei heitä ole siedätetty kestämään normaaleja ääniä.

Vierailija
35/122 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin huomaa et ihmiset ei ymmärrä yhtään mitä ne kommentoi, millä mä tai kukaan estän lasta innostumasta tai juoksemasta tai hyppimästä, ja joo, sitä tapahtuu joka päivä, monta kertaa.

"Vie ne ulos" ja mitähä vithua se parkkipaikalla seisoskelu auttaa, kun kaikki tila on uhrattu autoille ja yksityiselle omistamiselle.

Kyllä te vaan joudutte kestään sitä että ihmisistä pääsee ääntä, jos et kestä ota vastuuta viihtymisestä, äänierissteitä ja korvatulppia, halvempaa ja helpompaa se on kun nää teidän todellisuudesta vieraantuneet vaatimukset.

No niin, eli sinä olet perheinesi sellainen, joka ei sovi kerrostaloon. Eivät kaikki lapsiperheet tuollaisia ole. Kyllä minunkin yläpuolella välillä kuuluu lasten tömistelyä, mutta ei todellakaan jatkuvasti eikä varsinkaan joka päivä ja monta kertaa. Tänäänkään en ole kuullut vielä kertaakaan. Varmaan viettävät lauantaita ulkoillen. Mitäpä jos sinä alkaisit harrastaa samaa sen sijaan, että lapset turhautuvat sisällä ja meluavat sitten aamusta iltaan turhautuneina?

Vierailija
36/122 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuimme omakotitalossa ja oli päivänselvää ettei sisällä juostu tai mekastettu. Miten se lasten kasvattaminen voi olla joillekin niin vaikeaa, ettei alkeellisimpiakaan käytöstapoja pystytä opettamaan?

Vierailija
37/122 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista vastaisuudessa käyttää jotain ehkäisyä, jos olet tosiaan niin tiukkapipoinen, ettet voi naapurisi kanssa sopia muutaman tunnin rauhallista aikaa, jolloin naapuri saa omaa rauhaa työtään varten. Ellet tosiaan voi, niin muuta palleroisinesi maalle, siellä ette häiritse ketään heippalapun kirjoittamiseen saakka!

Ei nyt ollut kyse minun lapsistani, mutta kiitos vinkistä kuitenkin. Ap

Vierailija
38/122 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvatuksesta, säännöistä tai rajojen laittamisesta et ole koskaan kuullut?

Vierailija
39/122 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen heippalapun laittajan kanssa samaa mieltä. Kysyit, miksi ihmiset asuvat kerrostalossa, jos normaalit äänet häiritsee. Jatkuva tömistely, juokseminen tai muutoin häiritsevän äänen aiheuttelu ei mielestäni ole NORMAALIA. Ääniä kuuluu, mutta jos lapset kiekuu ja riekkuu, tömistelee ja juoksentelee, on se jo häiritsevää tai onko talonne vain lapsiperheitä varten. Jos joku tekee opin-näytetyötään, vaatii se kyllä keskittymisen ja hiljaisuuden.

Lasten leikkiminen ja liikkuminen ei siis ole normaalia?

Lähetä ne tömistelemään ulos, jos et osaa opettaa leikkimään rauhassa.

Pieniä lapsia nyt ei vain lähetetä ulos, vaan vaativat ihan joka paikassa perään katsojan. Ja perheellisenkin pitää laittaa ruokaa, pestä pyykkiä, siivota, tiskata ym. Ei voi koko päivää ulkoilla. Lasten leikki on normaalia elämisen ääntä. Se pitää kestää, jos asuu kerrostalossa.

Vierailija
40/122 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kielletty lapsilta sisällä juokseminen jo ihan turvallisuussyistäkin. Ulkona on tilaa juosta.