Mietipä hetki asioita mistä olet eniten ylpeä
Oletko ylpeä kun Suomi voittaa kultaa? Tai oletko ylpeä kun lapsesi menee kouluun? Tuntuuko hienolta olla lääkärin puoliso?
Kuinka paljon nämä asiat ovat oikeasti sinun korvaamatonta ansiotasi? Mistä sinä olet ylpeä, mitä sinä itse olet omin kätösin tehnyt ja mistä sinä voit sanoa, että kunnia kuuluu MINULLE?
Kommentit (21)
Ajatukseni. Tosin nekin voidaan varastaa.
Vierailija kirjoitti:
Tekemäni käsityöt. Se nyt ainakin on omaa ansiotani.
Taide ja käsityö ovat erinomaisia aiheita olla ylpeä. Luovuus on kallisarvoinen ominaisuus ja suuri potentiaali.
Aikuiset lapset jotka kiittävät kodin arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taide ja käsityö ovat erinomaisia aiheita olla ylpeä. Luovuus on kallisarvoinen ominaisuus ja suuri potentiaali.
Niinhän se onkin. Minulle ei tule koskaan tylsää tai yksinäistä kun voin viettää aikaa käsitöideni parissa.
Vierailija kirjoitti:
Eli et ole onnistunut saamaan heitä hengiltä ja olet opettanut heille miten toimitaan yhteiskunnassa? Ei tuo kyllä mitenkään erityisen hienolta kuulosta.
Terveet aikuiset lapset. Suvussa kiertäneet kasvatuksen typeryydet on saatu pois kierrosta.
Oma pää on kestänyt, vaikka viimeinen vuosi on ollut erittäin kuluttava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli et ole onnistunut saamaan heitä hengiltä ja olet opettanut heille miten toimitaan yhteiskunnassa? Ei tuo kyllä mitenkään erityisen hienolta kuulosta.
Tänä päivänä sekin on paljon, että onnistuu kasvattamaan täyspäisiä ihmisiä. Sekopäitä on niin monenlaisia.
Lapsesta kasvaa aivan normaali kun annat sille ruokaympyrää mukailevaa ruokaa, huolehdit että menee kouluun, tekee läksyt ja lukee kokeisiin. Et lyö sitä lasta ja kohtelet muutenkin empaattisesti. Suojelet pahimmilta vaaroilta. Opetat ettei etuilla, ei varasteta, ei sanota pahasti. Kohteliaat käytöstavat. Siihen ehkä joku kehittävä harrastus tai pari kylkeen. Tilanteen tullessa eteen kerrot/näytät miten kulloinkin toimitaan.
Ei kuulosta kovin vaikealta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä päivänä sekin on paljon, että onnistuu kasvattamaan täyspäisiä ihmisiä. Sekopäitä on niin monenlaisia.
Mutta nyt aikuiset eivät ole tänä päivänä kasvatettuja.
Lapset saivat toisia kunnioittavan kodin, kokeilla monenmoisia harrastuksia ja tukea opiskelussa (ulkomaillakin) aina yliopistotasolle asti.
Ei tarvinnut elää tonnikalalla ja nuudeleilla.
Olen ylpeä etteivät jättäneet kynttilää vakan alle.
Vierailija kirjoitti:
Lapsesta kasvaa aivan normaali kun annat sille ruokaympyrää mukailevaa ruokaa, huolehdit että menee kouluun, tekee läksyt ja lukee kokeisiin. Et lyö sitä lasta ja kohtelet muutenkin empaattisesti. Suojelet pahimmilta vaaroilta. Opetat ettei etuilla, ei varasteta, ei sanota pahasti. Kohteliaat käytöstavat. Siihen ehkä joku kehittävä harrastus tai pari kylkeen. Tilanteen tullessa eteen kerrot/näytät miten kulloinkin toimitaan.
Ei kuulosta kovin vaikealta.
Kiusaajia suututtaa tavallisen hyvät eli lisäksi kannattaa opettaa assertiivisuutta eli jämäkkyyttä. Tai ihan itsepuolustusta.
olen ylpeä meidän naispääministeristämme
Yhdellä tekstarilla hoiti energiaasiamme kuntoon
Tyhmin vastaus kysymykseen "mistä saavutuksestasi olet ylpeä" on lapset. Ei ole saavutus.
Tuon takia olenkin vaatimaton/ylpeilemätön. Olen ekstra.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmin vastaus kysymykseen "mistä saavutuksestasi olet ylpeä" on lapset. Ei ole saavutus.
Saivarrellaan sitten, eli kasvatus. Tulee hieman mieleen että asia on sinulle vieras.
Olen ylpeä siitä, että olen vapaaehtoisesti sinkku. -nuori mies pieneltä kylältä
Ylpeys on mielen sairaus, enkä ole niin sairas, että olisin ylpeä jostain.
Siitä että alapääni ei haise.
33v . Mies