Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras makaronilaatikko?

Vierailija
01.10.2022 |

Tein tänään ihan ekaa kertaa makaronilaatikkoa vaikka lasagne ja spagetti ovat aina olleet lempiruokiani. Maukasta tuli Kape Aihisen reseptilla. Sen verran tuunasin,,että laitoin päälle juustoraastetta.
https://www.mtvuutiset.fi/makuja/reseptit/resepti/makaronilaatikko-kari…

Seuraavaan versioon aion laittaa myös koskenlaskijaa. Mikä on sinun reseptisi?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kauhea rasvapommi tuo. Olen joskus tehnyt ja lopputuloksena oli pahoinvointi.

Kermaa, pekonia ja öljyisiä tomaatteja.

Vierailija
22/33 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kauhea rasvapommi tuo. Olen joskus tehnyt ja lopputuloksena oli pahoinvointi.

Käytä vähärasvaista jauhelihaa ja tee munamaito rasvattomasta maidosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silakkalaatikkoa pitäis joskus tehdä

Vierailija
24/33 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa lopputulos ei vaan ole Kape Aihisen pellinkiläinen makaronilaatikko. Olet varmaan sitä ihmistyyppiä, joka kertoo reseptin kommenttiboksissa tehneensä ko. leipomuksen, mutta ilmoittaa myös puolittaneensa sokerin määrän, lisänneensä taikinaan kananmunan ja rouhittuja pätkisrakeita, korvanneensa vehnäjauhon mantelijauholla, jättäneensä maidon kokonaan pois ja paistaneensa kakun vuoan sijaan pellillä ja ihan eri ajan ja lämpötilassa kuin reseptissä oli mainittu.

Vierailija
25/33 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, piditkö laatikkoa yön yli jääkaapissa ja paistoit vasta seuraavana päivänä, kuten ohjeessa oli?

Minusta paistettu jauheliha muuttuu pahanmakuiseksi, jos sitä pitää yön jääkaapissa.

Vierailija
26/33 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makaronilaatikko on kamalaa. Olen muutaman kerran tehnyt ja vaikka ruuasta ei saa sanoa yökk, tästä sanon. Ihan ohjeen mukaan olen sen muutaman kerran tehnyt. Ei ole hyvää edes ketsupin kanssa.

Etkö pidä muidenkaan ihmisten tekemästä makaronilaatikosta?

Vierailija
27/33 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa lopputulos ei vaan ole Kape Aihisen pellinkiläinen makaronilaatikko. Olet varmaan sitä ihmistyyppiä, joka kertoo reseptin kommenttiboksissa tehneensä ko. leipomuksen, mutta ilmoittaa myös puolittaneensa sokerin määrän, lisänneensä taikinaan kananmunan ja rouhittuja pätkisrakeita, korvanneensa vehnäjauhon mantelijauholla, jättäneensä maidon kokonaan pois ja paistaneensa kakun vuoan sijaan pellillä ja ihan eri ajan ja lämpötilassa kuin reseptissä oli mainittu.

Ja sen jälkeen haukkuu reseptin/maun huonoks.i

Vierailija
28/33 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitan mukaan aina tonnikalaa ja salaattijuustokuutioita + päälle juustoraastetta ja hyvää tulee.

Tää oli varmaan vitsi?

Kyllä tonnikalaa voi käyttää makaronilaatikossa jauhelihan sijasta, ja ihan hyvää tulee. Googleta tonnikala-makaronilaatikko.

Vierailija
29/33 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, piditkö laatikkoa yön yli jääkaapissa ja paistoit vasta seuraavana päivänä, kuten ohjeessa oli?

Minusta paistettu jauheliha muuttuu pahanmakuiseksi, jos sitä pitää yön jääkaapissa.

Joo, kyllä pidin yön ylii jääkaapissa. Maistelun ja maustamisen tein ennen jääkaappiin laittoa. Tänään olen maistellut vain valmista uunissa paistettua laatikkoa. Maku ja rakenne olivat hyviä. Tuo päälle laitettu juustoraaste kruunasi paistoksen. 

Vierailija
30/33 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tonttu. Joku valitti että makaronilaatikko on rasvainen ruokalaji, mitä se ei edes ole. Annoin vinkin miten valittaja saa vähennettyä rasvaa.

Vierailija
31/33 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastasin tähän jo aiemmin mutta lisätään vielä, että mulla on sama havaintoa pelkästä jauhelihasta jääkaapissa. Nykyään, jos jauheliha on menossa vanhaksi niin paistan ja teen siitä ruokaa samana päivänä. En paista ja laita jääkaappiin odottamaan ruuanlaittoa.

Ap

Vierailija
32/33 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tonttu. Joku valitti että makaronilaatikko on rasvainen ruokalaji, mitä se ei edes ole. Annoin vinkin miten valittaja saa vähennettyä rasvaa.

"Ihan kauhea rasvapommi tuo. " Tällä lauseella yllättäen viitataan aloittajan mainitsemaan reseptiin. Tonttu.

Vierailija
33/33 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus makaronilaatikko, johon tulee:

Snellmanin 10% naudan jauhelihaa, paistetaan omalla rasvallaan, lisätään sipuli ja maustetaan grillausmausteella ja mustapippurilla myllystä.

Munamaito: 1l punaista maitoa, 3 munaa, suolaa ja valkopippuria myllystä, persiljaa ja sipulijauhetta.

1 pussi makaronia keitetään ja valutetaan.

Ainekset yhdistetään ja paistetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi