Mitä tekisitte tässä tilanteessa? Posti hajotti yhden huutonet tuotteen. ov
Myin tuossa kolmisen viikkoa sitten yhden tuotteen ja ostaja haki sen tänään postista (se siis makasi postissa kaksi viikkoa ennen hakua).
Kyseessä oli " särkyvä" esine. Käärin sen ensin kuplamuoviin ja laitoin sen päälle yhden kokonaisen sanomalehden (eli siis käärin niitä aukeamia sen päälle) ja sen jälkeen laitoin sen paksumpaan kirjekuoreen (siis niitä, mitä saa ostaa postista), koska se ei enää mahtunut kovikekuoreen ja laatikko oli liian iso (oli sen muotoinen tuote, että se oli liian pitkä tavan laatikkoon (siihen pienimpään kokoon) ja sitten ne muut olivat liian isoja.
Olen aikaisemmin lähettänyt samalla systeemillä mukeja ym. ja koskaan ei ole posti hajottanut tuotteita. Nyt oli ostajalta tullut viestiä, että tuote oli " tuhansina sirpaleina" kuoressa.
Eli kumman syy tämä nyt on? Postin vai mun? Ja paljonko mun kannattaisi maksaa ostajalle takaisin?
Kommentit (15)
Hän kun ei ole saanut ostamaansa tuotetta.
Et ole pakannut asianmukaisesti, särkyvää merkinnöin ja niin pois päin. Joka tapauksessa, ostajalle on palautettava hänen maksamansa summa ja postilta voit yrittää sitten saada itsellesi korvausta.
Siellä heittelevät niitä niin huolimattomasti, että varmaan on monet tv:t yms hajalla.
Vierailija:
Hän kun ei ole saanut ostamaansa tuotetta.
Et ole pakannut asianmukaisesti, särkyvää merkinnöin ja niin pois päin. Joka tapauksessa, ostajalle on palautettava hänen maksamansa summa ja postilta voit yrittää sitten saada itsellesi korvausta.
Mitäs nuo sanomalehdet (ei ollut Hesari, mutta sitä paksuus luokkaa oleva sanomalehti) + kuplamuovi + paksumpi kuori (ei siis mikään tavan kirjekuori). Ja jos ostaja ei kerta suostunut maksamaan särkyvä lähetyksestä, niin munko se olisi pitänyt?
ap
Lasitavara/herkästi särkyvä pitää aina pakata pahvilaatikkoon. Ei mitkään kuoret suojele niitä, koska esineen ympärille pitäisi jäädä jonkin verran tilaa pehmusteille, joita on myös kiedottu esineeseen kiinni ja sullottu laatikon seinämien ja esineen väleihin.
Mielestäni ostajan vastuulla. Laita vastaisuudessa omaan kuvaukseen, ettet vastaa postin vaurioittamista lähetyksistä.
Jos särkyvää tavaraa ei ole pakattu kunnon pahviin, on vastuu mielestäni lähettäjällä. Laatikon olisi voinut itsekin väsätä kaupan vihanneslaatikoista.
Mutta kuten sanottu, se oli sen muotoinen ettei se onnistunut. Pahvilaatikot, vaikka ne olisi leikannut ja teipannut oikean muotoiset kaistaleet, niin tuo ei olisi pysynyt.
ap
Ja sen jälkeen laitat omakuvaukseen että et vastaa postin rikkomista tuotteista.
Älä sure. Ei todellakaan sun moka. :)
Loput laatikot olivatkin sitten liian isoja. Joten tuote olisi sitten hölskynyt siellä ja sinne olisi pitänyt laittaa hemskatin paljon täytettä.
ap
Että koita sopia jotenkin hänen kanssaan, mutta muistuta että tarjosit särkyvää lähetystapaa ja se ei kalvannut hänelle
ostaja voi kusettaa ! ja jos ei ole halunnut särkyvää - lähetystä niin kyllä mun mielestä ostaja on ottanut riskin.
Mulla ei lue etten korvaa postin kadottamia/auenneita paketteja ym. ja silti en koskaan niin tee. Kun raha tulee tilille ja tuote on postitettu on vastuu täysin ostajalla. Ostaja saa valita postitustavan tai noudon toiveidensa mukaan.
ilman valokuvaa et ainakaan korvaa mitään.
Muutenkin syy on ostajassa jos ei kelpuuta särkyvänä lähetystä kun sitä ehdotat. Luulisi miettivät sitä jo huutaessaan. Mielestäni olet pakannut hyvin. Itselleni on ostajat ehdottaneet särkyvää ja kirjattua ja vaikka mitä kun on ollut kyse rikkimenevästä tai kalliista ostoksesta. Kirjattunakaan ei ole mikään kallis.
Ja tuossa oli siis melkein kaksi senttiä pehmustetta eli mielestäni vastasi pahvilaatikkoa.
Tarjosin ostajalle myös tuota " särkyvä lähetystä" , mutta ei kelvannut.
ap