Koirani rikkoi kaverini astian
Olin kylässä kaverillani. Koirani oli mukanani, ihan sovitusti.
Tällä kaverilla on paljon tavaraa alatasoilla ja nyt yksi kippo tipahti alas kun koiran heiluva häntä osui siihen. Ennen kuin ehdin mitään edes sanoa, kaverini sanoi, että tuon sitten maksat.
Maksoin tietysti, mutta jonkin verran ärsyttti, koska kaveri itse käytöksellään aina villitsee koiraa.
Nyt en enää mene hänen luokseen koiran kanssa. Ja kaveri on tyytymätön, aina pyytelee, että ottaisin koiran mukaan. Ja suuttui kun sanoin, että en ota, tulee mulle liian kalliiksi jos rikkoo kippojasi.
Kaverin mielestä olin töykeä ja syyllistin häntä siitä, että maksatti mulla rikotun kipon.
Mitä mieltä muut?
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Se on sun tehtäväs sanoa sille kaverilles ettei villitsis sitä koiraa.
Sinä olet vastuussa sitä elukastasi.
Täten myös korvaat aiheutuneet vahingot.
Niin korvasinkin. Mutta kai mulla on oikeus olla ottamatta sitä mukaan hänen luo? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täten myös korvaat aiheutuneet vahingot.Niin korvasinkin. Mutta kai mulla on oikeus olla ottamatta sitä mukaan hänen luo? Ap
On tottakai.
Sun koiras, sun päätökses, otatko koiras mukaan vai et.
Voi jösses ... 🤦🏻🤣🤷🏻
Jos minulle on tulossa lapsia tai eläimiä kylään, otan kyllä kaiken helposti rikkoutuvan, vaarallisen yms. ajoissa pous heidän ulottuviltaan ettei mitään sattuisi.
Jos koira ei ole mikään täysin kuriton vouhottaja jota omistaja ei edes yritä hillitä, en kehtaisi maksattaa sen rikkoamaa kippoa.
Sanoitko ettei kannattaisi villitä koiraa?
Jösses
Sanot nyt suoraan että Et ota. Kun kamu ei osaa olla koiran kanssa villitsemättä sitä
Tai sanot mutta kerrot että Et maksa jatkossa MITÄÄN koiran rikkomaa
Jos hajoaa jotain niin on kamusi vastuulla
Vierailija kirjoitti:
Jos minulle on tulossa lapsia tai eläimiä kylään, otan kyllä kaiken helposti rikkoutuvan, vaarallisen yms. ajoissa pous heidän ulottuviltaan ettei mitään sattuisi.
Jos koira ei ole mikään täysin kuriton vouhottaja jota omistaja ei edes yritä hillitä, en kehtaisi maksattaa sen rikkoamaa kippoa.
Minulla on pihalla koirankoppi ja naru, mihin vierailijoiden koirat kytketään. Vähemmän on näkynyt fifejä vierailioilla.
Tuo on kyllä ihme juttu, kun vaikka miten sanoo ettei koiraa saa sisällä riehuttaa niin ei uskota. Sitten kun itse ei enää jaksa leikkiä niin ärsyynnytään kun koira on jo ihan kierroksilla. Meidän koira on muutenkin tosi levoton kun tulee vieraita joten annan aina luun siksi aikaa ja eri huoneeseen. Jos en sulje ovea ei mene kauaa kun vieras noukkii jonkun lelun lattialtaj ja alkaa riehuttaa koiraa.
Meidän koiraa en edes vie kylään mihinkään muualle kuin perheen luo. On iso ja ihan varmasti rikkoisi juuri häntäänsä huiskimalla jotain tai yrittäisi kurottaa pöydiltä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Koira on nuori ja vilkas. Ja kaveri tosiaan villitsee sitä.Toki ois ollut mun tehtävä kieltää kaveria käyttäytymästä niin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Jösses
Sanot nyt suoraan että Et ota. Kun kamu ei osaa olla koiran kanssa villitsemättä sitä
Tai sanot mutta kerrot että Et maksa jatkossa MITÄÄN koiran rikkomaa
Jos hajoaa jotain niin on kamusi vastuulla
Niinhän mä olen sanonut, että en ota. Kysymys oli nyt kaverin suuttumisesta, mikä mun mielestä on älytöntä. Ap
Itse en olisi kehdannut korvausta pyytää vahingosta.
Naurettavaa vielä loukkaantua jos kaveri ei sitten enää halua tuoda koiraa käymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos koira ei ole mikään täysin kuriton vouhottaja jota omistaja ei edes yritä hillitä, en kehtaisi maksattaa sen rikkoamaa kippoa.Minulla on pihalla koirankoppi ja naru, mihin vierailijoiden koirat kytketään. Vähemmän on näkynyt fifejä vierailioilla.
Mulle on ookoo olla ottamatta. Kaveri tässä haluaa, että ottaisin koiran mukaan. Ap
Niin ja nykyään kun kaveri tulee kylään, laitan koiran koiraportin taa ja olen sanonut, ettei saa ottaa siihen kontaktia, koska ei osaa olla villitsemättä sitä. Tästäkään ei kaveri tykkää. Ap
Vierailija kirjoitti:
Niin ja nykyään kun kaveri tulee kylään, laitan koiran koiraportin taa ja olen sanonut, ettei saa ottaa siihen kontaktia, koska ei osaa olla villitsemättä sitä. Tästäkään ei kaveri tykkää. Ap
Tuo on jo äärimmäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on jo äärimmäistä.
Ihan normaalia tapakasvatusta, jos koira on tyypiltään sellainen, että kierrokset nousevat korkealle, kun tapaa ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos koira ei ole mikään täysin kuriton vouhottaja jota omistaja ei edes yritä hillitä, en kehtaisi maksattaa sen rikkoamaa kippoa.Minulla on pihalla koirankoppi ja naru, mihin vierailijoiden koirat kytketään. Vähemmän on näkynyt fifejä vierailioilla.
Mulle on ookoo olla ottamatta. Kaveri tässä haluaa, että ottaisin koiran mukaan. Ap
Ehkä sun on aina hankkia ystäviä jotka ei oo älyttömiä
Ap kuulostaa provolle, mutta oikeasti noinkin voi käydä. Äitini villitsi käydessään isoa koiraani ja säikähti sitten kun meno äityi villiksi. Muutaman kerran poistuttuaan koiraa pakoon toiseen huoneeseen hän oppi, että koiraa ei kannata villitä. Kyseessä ihan ison koiran juokseminen = kaataa ja pudottaa kaiken innostuessaan. Neuvoin tavat miten koiran kanssa tulee leikkiä, ettei se villiinny: Piilotusleikit ym. Jotkut jääräpäät oppivat vain itkun kautta jos sittenkään. Oma on tyhmyytensä silloin kun etukäteen ohjeistettum eikä ohjetta noudateta.
Täten myös korvaat aiheutuneet vahingot.