Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miten suhtautua lestadiolaisperheeseen

31.10.2006 |

Siis miten suhtautua lestadiolaisperheeseen joka on todellisuudessa ihan muuta. Aikaisemmin perheen äiti ihan selvästi värjäsi hiuksia, kotona he katsovat kaiken maailman videot yö myöhään. Kiertävät niitä ostaen isojen kaupunkien kirppareilta. Sitten kun tulee harva puhän aika että heillä on jommalla kummalla rauhanyhdistyksellä työ vuoro niin sinne puetaan kauniisti ja istutaan tyynenä seuroissa. minua ällöttää tälläinen kaksi naamaisuus. Miten vihjata tollaisille että se ei ole oikein. miten te tekisitte. Tiedän että tätä on paljon tänä päivänä lestadiolaisissa ollaan ihan muuta kuin näytellään. Eikö se käy pitemmän päälle raskaaksi.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen on tyytyväinen omaan elämäänsä ja tasapainoinen, ei hän yleensä hyökkää toisia kohtaan. Jos et halua olla vl, niin suotta sinä tänne sitä kirjoitat monta kertaa perätysten.

Tulee väistämättä mieleen kysymys, oletko katkera? Katkeruus paistaa viesteistäsi ja sellainen viha, joka nostaa kylmät väreet.

Minä arvostan silti sinua. Arvostan, vaikka olet jollain tapaa haukkunut tässä ketjussa myös minua, koska olen vl.

En pidä sinua huonompana ihmisenä! Olet sinäkin Jumalan luomistyötä ja samanarvoinen kuin muut. Eikö siis myös vl:t ole.

Ja ehkäpä jos mietit hiljaa itseksesi huomaat, mistä täällä nousi poru..

Jos naapurissasi on asunut perhe, joka on hakenut itseään ja paikkaansa...ts. uskoa tai uskosta luopumistaan, on mielestäni hyvin arveluttavaa ja ihmeteltävää että kirjoitat täällä MIKSI VL:t tekevät tällaista.

Minäpä vastaan jotakin sinulle... huono olen vastaamaan mutta koitan;

Ehkä siksi he tekevät tuollaista, että eivät enää usko kuten vl:t ja ovat olleet miettimässä omaa suuntaansa elämässä. Se on heidän perheen henkilökohtainen prosessi, ei kaikkien vl:en. Harmillistahan se on, jos ollaan uskovaisten kirjoissa ja tehdään sitten asioita, joista puhuit. Mutta siitä huolimatta jokaisella, kurjista kurjimmalla rapajuopollakin, on täysi oikeus tulla seuroihin. Sydämestäni toivon, että ihmiset uskaltaisivat tulla seuroihin omina itsenään. Vaikka sitten eivät olisi ensinkään uskovaisia. Toivoisin, että ihmiset eivät koe, että me pidämme muita huonompina.

en ole koskaan kokenut, että rauhanyhdistyksellä on täydellisiä ihmisiä. Sinne tulee joka sunnuntai ihmisiä, jotka haluavat heikolle uskonelämälleen vahvistusta. Ehkä he haluavat pyytää pahat tekonsa anteeksi. Armo on ihmeellinen asia ja usko tuo mukanaan rauhallisen mielen. Omalta kohdalta voin sanoa, että uskonasia ei ole aina helppo. Mutta kun saan uskoa kaltaisenani, erehtyväisenä synnit anteeksi, jaksan osoittaa lämpöä muita ihmisiä kohtaan... myös eri uskoisia! Uskon että se on yksi uskon hedelmä!

Syntiä en pidä luvallisena, eli sen legendan haluaisin myöskin lopettaa että vl:t tekevät viikot syntiä ja sitten rientävät pyytämään niitä anteeksi. Toisaalta, teemmehän me päivittäin syntiä jokainen. Vaikkapa sanomalla pahasti toiselle.. En pidä huonona, että niitä asioita pohtisi edes kerran viikossa, sunnuntaina ;) aina parempi tietysti jos useammin.

" Älä anna päivän laskeutua vihasi ylle" sanotaan markuksen evankeliumissa. Siinä ohjenuoraa meille jokaiselle. Olisi hyvä että joka ilta ennen nukkumaan menoa olisi hyvä käydä levolle. Riidat sovittu...

Ja rakastava mieli sydämessä! Kaikkia kohtaan.

Vierailija
22/25 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö sinä, mitä videoita he katsovat? Tiedätkö, miksi hän värjää hiuksia? Ja jos sinua ällöttää, mikset sano suoraan, etkä ala kierrellä ja kaarrella. Jos veljesi/sisaresi tekee mielestäsi syntiä, niin eikö sinun Raamatunkin mukaan pitäisi ottaa asia puheeksi(eikä vihjailla)? Aidosta välittämisestä ja huolesta toisen puolesta on minusta aivan ymmärrettävää ja hyäksyttävää mennä kysymään toiselta mitä OIKEASTI kuuluu ja ottaa sitten asia puheeksi, jos on aihetta, mutta vain siksi, että halveksuu toista tai hänen toimintansa ällöttää, niin perusteet on todella huonot. Kannattaisi vain mennä itseen ja miettiä, mistä moiset ajatukset johtuvat...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ankristin:

" Älä anna päivän laskeutua vihasi ylle" sanotaan markuksen evankeliumissa. Siinä ohjenuoraa meille jokaiselle.

Kyllä! Kiitos muistutuksesta!

Ja tähän perään minun toinen lempparini:

" Opeta meille, miten lyhyt on aikamme, että saisimme viisaan sydämen." (Ps. 90:12)

(Itse kukin meistä voi sitten tykönään miettiä, mihin tämä lyhyt aika kannattaa käyttää.)

Vierailija
24/25 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo pitempään palstaa seuranneena TIEDÄN, että olet YKSI ja SAMA henkilö. Aivan prikulleen samalla murteella kirjoitat, samat kirjoitusvirheet, teksti useinkin hyvin vaikeasti ymmärrettävää, pisteet ja pilkut puuttuvat välistä... se on sinun " käsialaasi" , joka on helppo tunnistaa.

Olet ollut aiemmin vl, et enää. Näin olet aikaisemmin kirjoittanut.

Olet aktiivisesti haukkumassa lestadiolaisia! Monen monta aloituskeskustelua olet aiheesta tehnyt. Niistä järkevä ihminen päättelee todella nopeasti, että olet erittäin, erittäin katkera. SILLÄ, jos olet päätöksesi tehnyt ja uskostasi luopunut, mikset lakkaa ajattelemasta moisia uskon asioita jos et kokenut niitä itsellesi oikeina ja sopivina asioina. Sen sijaan parjaat ja parjaat ja parjaat lestadiolaisia täällä.

Uskon asiat eivät ole sääntöjä ja elämäntapoja, se on sydämessä. Piste. Siitä ei tarvitse pitää meteliä, pääasia, että itsellä on hyvä olla ja kokee uskonsa itselleen hyväksi.

Näin itse ajattelen, ja olen todella sinut uskonasioitteni kanssa. Esimerkiksi ¨työkavereille olen uskostani kertonut, en kovin syvällisesti, sillä koen että ne ovat henkilökohtaisia asioitani joiden ei pitäisi laisinkaan kuulua esim. työyhteisöön, ylipäätäänkään MUILLE IHMISILLE.

Vierailija
25/25 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen nähnyt ikkunasta, kuinka he syövät verilettuja. Miten suhtautua asiaan? Heh heh! (Toivottvasti muuten olin oikeassa, että jehovantodistajat eivät syö verta?? Korjatkaa, jos meni pieleen.))

Miltäs kuulostais, jos joku tekisi tällaisesta aiheesta aloitteen? Kyllä vaan jotkut osaavat olla naurettavia!! No jos oma elämä on niin täydellistä, voi kai jo puuttua naapureitten tekemisiin. Ja etenkin, jos itsellä ei ole lainkaan elämää. Joten ap: HANKI JO ELÄMÄ!!!!