Kehtaisitko valittaa yläkerran naapurin kissoista?
Nyt alkaa kyllä jo vähän ärsytyskynnys ylittymään. Yläkerran naapurin kissat (tai kissa) juoksevat ja vierittävät jotain kovaa esinettä öisinkin ja hyppivät ylhäältä alas niin että lattia vaan tömisee. On tosi ilkeä mennä nukkumaan normaalisti illalla kun 10min nukkumisen jlk saattaa herätä siihen, että kuului iso kolahdus ja jonkun esineen vierittämistä lattiaa pitkin. Korvatulppia käytän välillä, mutta koska korvissa on ollut paljon ongelmia, on suositeltu, etten käyttäisi tulppia yhtenään.
Välillä asunnosta kuuluu myös sellaista ääntä, kuin hakattais nyrkkeilysäkkiä, mutta lattiaa vasten. Rum - tum - tum. Tätä jatkuu välillä pitkäänkin. En tiedä yhtään liittyykö kissaan/kissoihin vai mitä ihmettä tämä on, mutta sekin tosi häiritsevää.
Onko ihan ok, että kissat saavat vetää rallia yötä myöten? Asukas valvoo pitkälle yöhön, tämän havaitsin ihan hetki sitten kun tulin itse myöhään kotiin ja kissat pomppi silloin parvekkeella kissapuissa ja ovi oli auki.
Oon niin monena yönä miettinyt, että vien jonkun lapun yöllä sinne, että nyt loppuu tää kissashow, mutta aamulla tullut toisiin ajatuksiin. Jotenkin naurettava ongelma, mutta aika ärsyttävä. Lapsetkin mölyää ja nekin varmasti monia ärsyttää, mutta ne sentäs nukkuu öisin ja hiljaisuuden aikaan.
Nim. jälleen heräilly koko yön..
Kommentit (14)
Kyllä asiasta kannattaa ehdottomasti huomauttaa, ehkä naapuri ei ole tajunnut, että kissojen öisen rallin äänet kantautuu naapuriin. Itse kerään kissoilta kaikki äänekkäät lelut pois lattioilta klo 21 mennessä, muutenkin hyvä että alkavat rauhoittua yötä kohden. Ja laittanut mattoa lattioille, koska kyllä siitä hyppimisestä ja juoksemisesta vaan ääntä kuuluu, jos oikein jahtaavat toisiaan.
Aika helkatin isoja ja painavia kissoja jos oikein töminä kuuluu kun hyppäävät 😃🐈.
Mielestäni ehdottomasti kannattaa puhua asiasta naapurille, pitää keskustelu tietysti mahdollisimman neutraalina. Todennäköisesti ei ole ollenkaan tajunnut, että ääniä kuuluu alakertaan. Kissoista itsestään harvoin tulee kovaa ääntä vaikka kuinka juoksisivat ja hyppisivät, vaan todennäköisesti syy on leluissa ja jos on tavaroita, joita ne kaatavat tai pudottelevat. Ja lelut on helppo vaihtaa yöksi sekä tavarat järjestää niin, että niitä ei pääse pudottelemaan tai kaatamaan.
Vierailija kirjoitti:
Aika helkatin isoja ja painavia kissoja jos oikein töminä kuuluu kun hyppäävät 😃🐈.
Ne on sellasia isoja pitkäkarvasia. Ison näköisiä ainakin mitä parvekkeella olen nähnyt. Mistä toisaalta tiedän mistä töminä kuuluu, ties vaikka hypätessään aina joku kissapuu heilahtaa ja paukkuu. Mutta ääntä se pitää, kun välillä oikein pelästyn ja herään täysin.
Ja itsellä ollut kissoja aikanaan, ok-talossa, ja kyllä ne siellä aikamoista showta pitivät. Välillä oli kuin ravirata kun jahtasivat toisiaan.
Ehdottomasti käyt juttelemassa, asia voin helpottua ihan sillä, että kissanomistaja ottaa sen kovan lattialla vieritettävän lelun yöksi pois.
Kyllä kissoista töminääkin kuuluu, vaikka joku sanoin että ovat niin joustavia ettei tömise: Höpöhöpö, iso kissa jo on niin kyllä vaan tömähtää varsinkin jos lattiamateriaali vielä edesauttaa asiaa. Kuuluu töminää ihan siitä rallistakin, eikä vaan hyppimisestä: Ja kun hyppää iso kissa tuolille, sattaa se tuolikin liikahtaa/keikahtaa ja aiheuttaa kolinaa.
Mulla itselläni on kissoja ollut miltei 20 vuotta, nyt on viimeinen kissa jo vanha, eikä uusia hetkeen tule, osasyynä juurikin tuo yöriehuminen, mikä johtuu siitä ettei mulla ole aikaa aktivoida kissaa tarpeeksi päivällä, jotta se nukkuisi rauhassa yön ja olen itse ääniherkkä.
Tiesitkö ap että kissat ovat yöeläjiä? Valittaminen tuskin kannattaa, ei se kissojen omistaja niitä nukkumaan yöksi saa vaikka ehkä itsekkin sitä haluaisi.
Jos asukas itsekkin valvoo niin miksi ne äänet lähtisi kissoista.
Ei kissoista lähde tuollaista ääntä.
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö ap että kissat ovat yöeläjiä? Valittaminen tuskin kannattaa, ei se kissojen omistaja niitä nukkumaan yöksi saa vaikka ehkä itsekkin sitä haluaisi.
Kyllä kissat nukkuu yöllä, jos niitä aktivoidaan päivällä tarpeeksi. Eivät ole ihan samalla tavalla yöeläimiä kuin esim. siilit on, etteikö siis rytmiä saisi käännettyä ihmiselämää mukailevaksi.
Miksi ihmeessä kissoja otetaan kerrostaloon?
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti käyt juttelemassa, asia voin helpottua ihan sillä, että kissanomistaja ottaa sen kovan lattialla vieritettävän lelun yöksi pois.
Kyllä kissoista töminääkin kuuluu, vaikka joku sanoin että ovat niin joustavia ettei tömise: Höpöhöpö, iso kissa jo on niin kyllä vaan tömähtää varsinkin jos lattiamateriaali vielä edesauttaa asiaa. Kuuluu töminää ihan siitä rallistakin, eikä vaan hyppimisestä: Ja kun hyppää iso kissa tuolille, sattaa se tuolikin liikahtaa/keikahtaa ja aiheuttaa kolinaa.
Mulla itselläni on kissoja ollut miltei 20 vuotta, nyt on viimeinen kissa jo vanha, eikä uusia hetkeen tule, osasyynä juurikin tuo yöriehuminen, mikä johtuu siitä ettei mulla ole aikaa aktivoida kissaa tarpeeksi päivällä, jotta se nukkuisi rauhassa yön ja olen itse ääniherkkä.
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Itselläni kun oli kolme kissaa aikanaan niin en enää kissoja ota. Niin itsenäisiä ja jos päättää riehua niin riehuu. Enkä ikimaailmassa ottais kerrostaloon kissaa häiritsemään.
Tömähdykset kuuluvat kun kissat painivat keskenään.
Ei sinulla ole muuta mahdollisuutta kuin joko kestät asian tai muutat pois, ei kerrostaloissa koskaan ole haudanhiljaisuus.
Kissan hyppiminen harvoin kuuluu, kissa tekee sen niin joustavasti ja notkeasti. Sen sijaan lattialla pyörivä kova lelu voi aiheuttaa ääntä, joka kuuluu hiljaiseen aikaan.
Osta pari kivaa pehmopalloa ja vie ne naapurille ja sano, että toivoisit hänen antavan nämä kissalle öiseen aikaan, koska kovista leluista kuuluu ikävä ääni.
Ei aina kannata ensimmäiseksi alkaa valittaa vaan hoitaa asia rakentavasti.