Anoppi avautui miten poikansa oli ihan rikki edellisestä erostaan.
Ärsyttäiskö teitä tuollainen avautuminen? Mitä mun olisi pitänyt vastata tai kommentoida takaisin. Olin vain enimmäkseen hiljaa ja kuuntelin. En tiedä mitä mun olisi pitänyt ajatella asiasta?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ikuisesti kiitollinen anopilleni ja miehelleni, etteivät he kaataneet lokaa miehen eksän päälle eivätkä kokeneet tarvetta jakaa minulle tietoa, joka ei todellakaan kuulu minulle.
Muualta olen kuullut, että miehelläni ei ollut mitenkään ruusulla tanssimista se ensimmäinen avioliitto, mutta olisin miettinyt kahdesti ja useammin, olisinko mennyt miehen kelkkaan, joka alentuu haukkumaan eksäänsä.
Minusta olisi äärimmäisen epämiellyttävää, jos oma äitini jakaisi (varmaan osin omin kuvitelmin värittyneitä) asioita aiemmasta elämästäni miehelleni. Näin ei vain kuulu tehdä.
Ymmärrän erittäin hyvin, että sinulla, aloittajalla, oli tilanteesta vaivautunut olo.
LAINATTU TEKSTI HYVIN KIRJOITETTU JA TÄYTTÄ ASIAA. ANOPILLE AINA VOI ALOITEN TEKIJÄ VETÄ RAJAT .MISTÄ HALUAT KESKUSTELLA? PS.OLET ENTINEN SUHDE KATEELLINEN,KYLMÄ,MUSTASUKAINEN.EPÄVARMA MIEHSTÄSI.
Sulje heti tietokoneesi, pakkaa se laatikkoon ja palauta liikkeeseen, josta sen ostit. Saatat saada rahasi takaisin, jos kerrot, että olet liian tyhmä käyttämään tietokonetta.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ikuisesti kiitollinen anopilleni ja miehelleni, etteivät he kaataneet lokaa miehen eksän päälle eivätkä kokeneet tarvetta jakaa minulle tietoa, joka ei todellakaan kuulu minulle.
Muualta olen kuullut, että miehelläni ei ollut mitenkään ruusulla tanssimista se ensimmäinen avioliitto, mutta olisin miettinyt kahdesti ja useammin, olisinko mennyt miehen kelkkaan, joka alentuu haukkumaan eksäänsä.
Minusta olisi äärimmäisen epämiellyttävää, jos oma äitini jakaisi (varmaan osin omin kuvitelmin värittyneitä) asioita aiemmasta elämästäni miehelleni. Näin ei vain kuulu tehdä.
Ymmärrän erittäin hyvin, että sinulla, aloittajalla, oli tilanteesta vaivautunut olo.
Eksän haukkuminen? Minä kyllä puhuin monellekin ihmiselle, miksi erosin eksästäni.
Syinä eroon oli osallistumattomuus kotielämään työajan ulkopuolella, haluttomuus kotitöiden tekemiseen, haluttomuus hoitaa lapsia. Haluttomuus matkailuun, haluttomuus kodin laittamiseen, haluttomuus viettää aika lasten tai minun kanssani. Haluttomuus suunnitella yhteisen kodin hankintaa (asuttiin minun asunnossani). Haluttomuus ylipäätään kaikkeen nykyaikaiseen. Eikä nämä rahasta kiinni olleet, hän ei vaan kokenut tarpeelliseksi tai ollut kiinnostunut. Ja en muuten vaatinut mahdottomia,
Nää asiat oli faktoja ja eroaminen muuten lempeästä miehestä oli rankkaa. Oma mielenterveyteni vaati sen, että sain näitä asioita jauhaa.
No nuo 60 ja 70+ eivät kovinkaan empaattisesti ajattele mitä sanovat ja kenelle ja missä. Ei ole ehkä sellaista tilannetajua tai kykyä asettua toisen asemaan samalla tavalla kuin mihin nuorempia ikäluokkia on kasvatettu. Minun appivanhemmat ja omatkin aika samanlaisia. Ei ole anopin asia kertoa sinulle toisen henkilökohtaisia asioita. Mies voisi itse kertoa, jos haluaa. Ei kannata reagoida tai ajatella sen kummemmin asiasta. Yksinkertaisia ihmisiä vain, ei sen ihmeellisempää ole tapahtunut.
Sama asia tällä. Eikö henkilöllä joka kirjoitti aloiteen ole asiasta vuorovaikutusta oman puolisonsa kanssa?Joka pitäisi olla lähin ja hänen mielipidettä kysyä asiasta eikä meitä?