Käyttekö poikienne kanssa saunassa?
Kotona tykkään käydä aivan yksin koska se on hyvin rentouttavaa mutta mökillä käydään yleensä miehen ja aikuisen pojan kanssa.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Pienten kanssa kävin,aikuisten en.
Miksi?
Käyn kenen tahansa kanssa. No, ehkä en Pekan.
Käyn kaikkien muiden paitsi omien sukulaisten kanssa saunassa. Niin ja Pekan kanssa en tod. Ei sen kanssa kukaan muukaan halua saunoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Siksi koska eivät halua enkä halua minäkään.
Pojat lopettivat minun kanssa saunomisen joskus 12-13 v. Itse halusivat lopettaa.
Muutenkin haluavat molemmat saunoa yksinään. Ei kenenkään muun seurassa.
No meillä ei ole poikia, mutta tyttöjen kanssa saunotaan edelleen koko perhe (äiti, isä ja lapset) vaikka tytöt on jo 15 ja 17v
Vierailija kirjoitti:
Pojat lopettivat minun kanssa saunomisen joskus 12-13 v. Itse halusivat lopettaa.
Siis eivät sauno edes kaksistaan eikä isänsä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi mikä sähkön/puiden säästö, jos porukalla saunoo. Meillä savusauna, kertalämmitys. Silti mennään usein porukalla, miehet, naiset, lapset. On mukava seurustelupaikka.
Yli 5v poika ei kyllä mene enää mamman kanssa saunaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi mikä sähkön/puiden säästö, jos porukalla saunoo. Meillä savusauna, kertalämmitys. Silti mennään usein porukalla, miehet, naiset, lapset. On mukava seurustelupaikka.
No, me asutaan kerrostalossa. Se sauna on päällä joka tapauksessa, vaikka kukaan ei menisi. Ja mökillä puut ovat 20 v vanhoja, ja uutta tulee koko ajan.
Minäkin saunon mieluummin yksinäni. Sanon miehelle, että saa tulla vasta 10 min myöhemmin. Koska haluan maata pitkälläni. Luulen, että pojilla sama.
Vierailija kirjoitti:
Yli 5v poika ei kyllä mene enää mamman kanssa saunaan.
Tarkoitatko yleisesti vai omassa perheessäsi?
Suomessahan on todella paljon ihmisiä ketkä saunovat ALASTI kaikkien perheenjäsenten kanssa AIKUISINAKIN...... Saunomisen perinne yms katsotaan yli tämän "tabun" ....
itse henk koht en ole tätä koskaan ymmärtänyt.. ei tulisi mieleenkään mennä aikuisen sisaren kanssa joka edustaa vastakkaista sukupuolta alasti saunaan......
Me saunotaan aina esim mökillä veljen perheen kanssa sekasaunassa. Lapset on 11-18 vuotiaita sekä tyttöjä ja poikia.
Meille se on aivan normaalia eikä siinä ole mitään väärää. Joskus toki näkyy pientä innostusta nuorissa pojissa kun on tyttöjä ja naisia samassa saunassa, mutta sekin on vain aivan luonnollista.
Vierailija kirjoitti:
Suomessahan on todella paljon ihmisiä ketkä saunovat ALASTI kaikkien perheenjäsenten kanssa AIKUISINAKIN...... Saunomisen perinne yms katsotaan yli tämän "tabun" ....
itse henk koht en ole tätä koskaan ymmärtänyt.. ei tulisi mieleenkään mennä aikuisen sisaren kanssa joka edustaa vastakkaista sukupuolta alasti saunaan......
Minä väitän, että tuo sekasaunominen on urbaani legenda. Monen kanssa olen vuosien varrella asiasta puhunut, eikä kukaan sitä harrasta.
Av:lla on tietty aina jokunen, mutta tarkoitan yleisellä tasolla.
N53
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä väitän, että tuo sekasaunominen on urbaani legenda. Monen kanssa olen vuosien varrella asiasta puhunut, eikä kukaan sitä harrasta.
Av:lla on tietty aina jokunen, mutta tarkoitan yleisellä tasolla.N53
En tiedä lasketaanko tätä sekasaunaksi mutta olen 18M ja käyn kummankin vanhemman kanssa saunassa yhtä aikaa. Tiedän aika monta muutakin jotka tekevät noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä.
Voisin kuvitella, että jossain parikymppisten kaveribileissä tai mökkireissulla näin saatetaan tehdä, mutta ei muuten.
Itselleni ei tulisi mieleenkään. Onhan uimahalleissakin ihan naisten ja miesten puolet erikseen. En käy suihkussakaan yhdessä esim. aikuisen poikani kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä harrastaa. tästä oli joku juttukin jossain jokuaika sitten ..... se on oikeasti aika yleistä.
kyllähän se kysymyksiä herättää vähän ... mutta meiän saunomisen historia ja tavat menevät todella pitkälle.