Lue keskustelun säännöt.
Saako ujo näkyä ja kuulua, nauraa ääneen?
30.09.2022 |
Miksi ujojen hyvää pöhinää aina sorsitaan, kun he tulevat ulos kuorestaan hassulla huumorillaan? Miksi se nolaaminen ja oudoksunta?
Kommentit (41)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Mulla on yksi kaveri, joka illanvietossa suuttui, kun en puhunut hänelle ja hän meni juttelemaan muiden kanssa. Istuin siinä tyytyväisenä ja nauttien illasta. Jos se, koska olen hiljainen, yleensä väsynyt ja arka juttelemaan ihmisten kanssa, saa aikaan tuollaisen reaktion, niin parempi olla olematta ihmisten kanssa.
Toinen oli se, kun hyvissä mielin kävelin ihmisten kanssa ulkona, eräs tokaisi, että kokee olonsa epämiellyttäväksi, kun en puhu. Ok, minulla oli hyvä olo, ja mukavaa kävellä tämän ihmisen seurassa.. harmillista,että hiljaisuus koettiin huonona.
Kolmas oli, että liityin erääseen tapahtumaan, missä tutustutaan uusiin ihmisiin.
Siellä tietenkin vaaditaan small talkkia ja jatkuvaa hereilläoloa. Lopetin tapahtumassa käynnin, sillä on raskasta, jos ei muuten saa ihmisiin kontaktia, kuin jatkuvalla puhumisella..
Jatkuvasta puhumisesta tulee mieleen se, kun äitini ja hänen veljensä olivat molemmat puhuivat samaan aikaan minulle. Mietin,, kumpaa kuunnella.
Moni osaa puhua kyllä, mutta todella harva kuunnella ja olla läsnä toiselle.
Mielummin olen tästä syystä pienemmässä ja intiimämmässä joukossa.
Harvalla siihen on aikaa, niin mielummin olen sitten yksin