Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saitko siistin kodin takaisin vasta silloin, kun lapset olivat muuttaneet pois kotoa?

Vierailija
30.09.2022 |

Minulle taitaa käydä niin.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme vuotta sen jälkeen. Kotoa muuttaneen lapsen huone oli pitkään romuvarasto.

Vierailija
2/24 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis luovuttanut siisteyden suhteen. Vieraiden tullessa on nolottanut, mutta olen selittänyt, että  olisin itse mielelläni siisti, mutta kun lapset eivät tee osuuttaan, niin motivaationi ei enää riitä. En myöskään tahdo opettaa lapsilleni, että toiset korjaavat jäljet. Yritin opettaa heitä siisteiksi ja varmasti he jollain tasolla omaavat näitä taitoja eli ehkä he ovat siistejä joskus vanhempana omassa kodissaan. Ei kaikilla ystävillänikään ole siistiä, mutta silti koen vieraaksi sen, kun meillä ei ole. Viihdyn paremmin siistissä kodissa, jossa asuminenkin on sujuvaa. Silmäni lepäävät, kun on siistiä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näköjään.

Vierailija
4/24 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitsen hyvin oman tavaran määrää. Osaan luopua sellaisesta mitä en käytä. Yksi osa siisteysongelmaa on, kun toiset perheessä hamstraavat enemmän.

ap

Vierailija
5/24 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasvattanut lapseni paremmin. Koti on siisti.

Vierailija
6/24 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut siisti koti ennenkään lapsia. Mutta mulla on ihana elämä.

Vierailija
7/24 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ollut siisti koti ennenkään lapsia. Mutta mulla on ihana elämä.

Mullakin oli ihana elämä ennen lapsia ja lasten kanssa. Silti on mukavaa, että lapset kasvavat, itsenäistyvät ja muuttavat omilleen. Tulen nauttimaan vapautuvasta tilasta ja siisteydestä, joka pysyy yllä 5 min iltasiivouksella.

ap

Vierailija
8/24 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin sen vasta nyt, kun opin karsimaan tavaraa. Lapseni oli paljon itseäni siistimpi. Ja esim. isomummonsa kuoltua sanoi, ettei halua tavaraa, koska muistaa mummon ilmankin ja häntä aina kunnioittaa ja rakastaa ( mutta sitten muutti kämppään jossa ei ollut uunia, ja mummon pikkukulho, jonka säästin tuli tarpeeseen ja oon tästä vähän hyvilläni)

Vierailija
9/24 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina ollut siistiä. Inhoan likaa ja sotkua. Koskaan en ole stressannu asiasta. On vain tietyt rutiinit ja tavaroille oma paikka. Kolme lasta.

Vierailija
10/24 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on aina ollut siistiä. Inhoan likaa ja sotkua. Koskaan en ole stressannu asiasta. On vain tietyt rutiinit ja tavaroille oma paikka. Kolme lasta.

inhosiko kaikki lapsetkin vai miten opetit heitä tuohon ?

Vierailija
11/24 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opin sen vasta nyt, kun opin karsimaan tavaraa. Lapseni oli paljon itseäni siistimpi. Ja esim. isomummonsa kuoltua sanoi, ettei halua tavaraa, koska muistaa mummon ilmankin ja häntä aina kunnioittaa ja rakastaa ( mutta sitten muutti kämppään jossa ei ollut uunia, ja mummon pikkukulho, jonka säästin tuli tarpeeseen ja oon tästä vähän hyvilläni)

Ja vasta nyt on ollut aikaa. Lapseni harrasti niin intensiivisesti, että olimme  kotona unien lisäksi vain liian vähän . Ei ollut aikaa oikein mihinkään.

Vierailija
12/24 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, tuskin tuo mies mihinkään häviää tai yhtäkkiä muuttuu siistiksi.

Vierailija
13/24 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorin muutti pois kotoa noin 4 vuotta sitten, huone on edelleen täynnä hänen jättämiään tavaroita ja muutenkin muodostunut romuvarastoksi. Siitä oli tarkoitus tehdä kiva harraste/työ/vierashuone. Ei taida tapahtua ikinä.

Vierailija
14/24 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska mies asuu täällä edelleen.

Vierailija
15/24 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sain

Vierailija
16/24 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siis luovuttanut siisteyden suhteen. Vieraiden tullessa on nolottanut, mutta olen selittänyt, että  olisin itse mielelläni siisti, mutta kun lapset eivät tee osuuttaan, niin motivaationi ei enää riitä. En myöskään tahdo opettaa lapsilleni, että toiset korjaavat jäljet. Yritin opettaa heitä siisteiksi ja varmasti he jollain tasolla omaavat näitä taitoja eli ehkä he ovat siistejä joskus vanhempana omassa kodissaan. Ei kaikilla ystävillänikään ole siistiä, mutta silti koen vieraaksi sen, kun meillä ei ole. Viihdyn paremmin siistissä kodissa, jossa asuminenkin on sujuvaa. Silmäni lepäävät, kun on siistiä.

ap

Meillä vapaamatkustuksesta on seurauksia. Valitusoikeus on poissa niin kauan kuin mitään ei tehdä. Toisekseen minulta on turha pyytää mitään silloin, kun siivoan muiden jälkiä. Minun aikani on rajallinen ja sen käyttöön voi vaikuttaa vähentämällä sitä aikaa, joka minulta menee muiden jälkien siivoamiseen.

Vierailija
17/24 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan perusasioita on se, että leikkejä ei ole tuotu pois lastenhuoneesta ja omat sotkut siivotaan keittiöstä. Tänä on siis leikki-ikäiselle opetettu. Koululaiset on jo osanneet siivota jälkensä omatoimisesti.

Tiktokissa on tämä kampaaja millainkilä, joka esittelee päivän kulkuaa ja perhe-elämää. En vain tajua miten niillä on niin sotkuista. No siivotaankin siellä sitten, mutta meillä ei ole koskaan koti ollut sinä kunnossa kuin heillä. No ihana tyyppi on ja mielenkiinnolla seuraan hänen juttujaan.

Vierailija
18/24 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä oli siistiä lasten kotona ollessakin. Heidön omista huoneistaan en ollut niin tarkka, mutta kerran viikossa ne piti raivata kunnolla, että siivooja pääsi siivoamaan ja pyyhkimään pinnat. Toimi meillä ja kun nyt ova5 muuttaneet omiin koteihinsa, on kaikilla aina siistiä, vaikka yllättäen pistäytyisin.

Vierailija
19/24 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan perusasioita on se, että leikkejä ei ole tuotu pois lastenhuoneesta ja omat sotkut siivotaan keittiöstä. Tänä on siis leikki-ikäiselle opetettu. Koululaiset on jo osanneet siivota jälkensä omatoimisesti.

Tiktokissa on tämä kampaaja millainkilä, joka esittelee päivän kulkuaa ja perhe-elämää. En vain tajua miten niillä on niin sotkuista. No siivotaankin siellä sitten, mutta meillä ei ole koskaan koti ollut sinä kunnossa kuin heillä. No ihana tyyppi on ja mielenkiinnolla seuraan hänen juttujaan.

miten sitä sitten ajattelit siitä pedagogien tavasta, että lasten leikeille pitää antaa tilaa jatkua ?

Vierailija
20/24 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli siistiä, kun lapset asuivat täällä, mutta heidän muutettuaan mies ei enää ole vaivautunut laittamaan mitään paikalleen enkä minä suostu siivoamaan keittiötä, jonka tiskialtaassa lojuu kolme kuukautta sitten sinne laitettuja lautasia ja kinkunpaistopelti on viime joululta jäänyt pesemättä. Eli meillä ei ole vain sekaista, meillä on peräti likaista. Mutta siihen tottuu, se siivoaa, jota asia ensimmäisenä häiritsee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan