Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avovaimon älytön rahankäyttötyyli/kasvatus

Vierailija
30.09.2022 |

Ollaan 40 + uusio-avopari. Asutaan ihan taajamassa jossa julkiset kulkevat hyvin. Emme ole varakkaita, pikemminkin täytyy laskea eurot tarkkaan. Työssäkäyviä ollaan mutta ei tosiaan mitään rikkaita. Paljosta täytyy säästää että joskus saa jotain kivaa. Sähkölaskutkin kohta kallistuvat, kuten tiedätte. Ja kaikki muukin.

Nyt vaimo on keksinyt että tyttärelleen, joka asuu kanssamme, täytyy ostaa mopoauto. Syystä että tämä pääsisi kulkemaan osa-aikaisiin satunnaisiin vkl-duuneihinsa, ja kavereilleen, paikkaan jonne kulkee bussit eikä pieni pyöräilykään pahasta olisi. Olen jyrkästi tätä vastaan. Vaikken joutuisi hankintahintaan osallistumaan (puhumattakaan vakuutukset, rempat, bensat...), niin lopputulos olisi se etten voisi koskaan esim. lähteä matkalle vaimoni kanssa koska vaimon tili menee heti kun tulee. Ja muutkin "ylimääräiset" olisivat sitten jäissä hamaan tulevaisuuteen asti. Nytkään vaimo esim. rahasyistä ei käy kampaajalla vaan siskonsa leikkaa hiukset eikä ole sama kuin kampaajan leikkautus. Vaimo siis ottaisi tähän lainan koska tilillä ei ole niin paljoa.

Äitinsä aina kuskannut, kun vaan päässyt (minä en ole kuskannut eikä tyttö ole pyytänytkään, kyllä silloin on mennyt bussilla) tästä ollutkin riitaa koska itse kasvatin poikani toisellatapaa ja hän onkin paljon itsenäisempi. Oli jo tuossa iässä. Se nyt on hyvä että tekee noita osa-aikatöitä sentään.

Ja tämä mopoauto on nyt sitten jäävuoren huippu, samanlaisia esimerkkejä on vaikka kuinka paljon, mutta tämä yksittäisenä hankintana jo vaikuttaa ihan eri lailla kuin jotkut muut pikku jutut joita on tullut vastaan. Onko kahden vuoden päästä sitten auton osto? Ja mikään edullinen vaihtoehto ei taatusti käy.

Pelkään että vaimoni tekee lapsestaan totaali uusavuttoman.

Millä tästä pääsee eteenpäin? Kumpikin kannassaan aika jyrkkä, ja vaimon kanssa asiasta ei oikein voi puhua, hän vetäytyy heti kuoreensa. Hän korkeintaan tiuskii että lapsi tulee aina ykkösenä, ja mun on turha muuta yrittää. Lapsen isä ei suostu osallistumaan m-auton menoihin ja ymmärrän häntä kyllä täysin vaikka ottaakin päähän, hän pääsee helpolla kuten hänen uusi tyttöystäväkin, ei ole näitä murheita heillä. Täydet elarit maksaa kyllä sovitusti. Vaimo on tapellut tästä asiasta myös tän eksänsä kanssa, syyttää eksää pihiksi ja asia rullaa paikallaan. Naisten logiikka?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oiskohan se edellisen eron syy juurikin tuo holtiton rahankäyttö. Pelasta itsesi(ja pankkitilisi) niin kauan kun vielä voit.

Tämä! Ap sun henkinen olo ja talous taitaisi olla paremmassa kuosissa ilman tuota naista ja sen tytärtä. Nuo uusperhekuviot kannattaa kiertää kaukaa.

Fiksuja taloudellisia naisia kyllä löytyy. Ajattelepa, että mahdollisen uuden naisen kanssa voisitte matkustaa viikoksi nauttimaan yhteisestä lomasta. Kaipaat selkeästi stressittömämpää elämää. Se onnistuu vain vaihtamalla. Moni sanoo, että ei se ruoho ole vihreämpää aidan toisella puolella. Mä olen eri mieltä. Joskus se arki voi olla paljon mukavampaa jonkun toisen kanssa.

Vierailija
42/43 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinulle ole tullut nyt kirkkaasti selväksi se, että hänelle lapsi on ykkönen, maksoi mitä maksoi. Minun käsittääkseni mopoauto pikemminkin tukee itsenäisyyttä kuin haittaa sitä.

Jos hänen rahansa ovat siitä syystä tiukilla, se on on hänen valintansa. Harmi, kun ette voi matkustella yhdessä, mutta älä anna sen rajoittaa omaa elämääsi.

Täytyy kuitenkin kysyä, millä tavalla sinua haittaa se, että vaimosi ei käy kampaajalla? Omatpa ovat hiuksensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaiset palkat teillä ap on?

Minusta tämä on turha kysymys. Eivät ole hyvätuloisia; se tieto riittää. Mopoauton hankkiminen vaatisi velkaa. Kyllä siitä voi tulotason päätellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi