Trombot oli 550 ja leukosyytit 11, onko minulle tulossa leukemia?
Kommentit (32)
Minulla on muutaman vuoden sisällä trombosyytit jatkuvasti nousseet, ensin oli 400 päälle, muutaman kuukauden kuluttua 550 ja nyt oli lähellä 700:aa. Muut veriarvot olivat kokolailla hyvät. Vaikea sanoa mistä johtuu. Olen menossa lääkäriin kuukauden päästä.
Vierailija kirjoitti:
En tupakoi enkä juo eikä mitään tulehduksiakaan ole. Voisiko olla syöpä joka ei vielä oireile? Googlailin vain ja sain käsityksen että voisi olla alkava leukemia. Hulluahan tämä varmaan on kun netistä pitää löytää vastauksia mutta kun terveyskeskuksen lääkäri ei ota mitään kantaa. Pitäisiköhän sitä varata aika yksityiselle vaikka ei oikein olisi varaa? Jos vaikka ottaisi pienen lainan. Syövän hoito olisi joka tapauksessa hyvä aloittaa mahdollisimman ajoissa.
-AP-
Itsellä syövässä leukosyytit oli satasia eli juuri toisin päin
Koronarokotteen tunnettu haittavaikutus. Jos alat vetää aspiriinia pieninä annoksina, saatat välttyä veritulpilta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on muutaman vuoden sisällä trombosyytit jatkuvasti nousseet, ensin oli 400 päälle, muutaman kuukauden kuluttua 550 ja nyt oli lähellä 700:aa. Muut veriarvot olivat kokolailla hyvät. Vaikea sanoa mistä johtuu. Olen menossa lääkäriin kuukauden päästä.
Jos se arvo koko ajan nousee, ei taida olla hyvä juttu.
Haluaisin kuulla kuinka korkeita trombosyyttiarvoja teiltä on mitattu joko sairauden vuoksi tai niin, ettei ole löytynyt mitään sairautta tai lääkäri ei ole katsonut tarpeelliseksi tutkia paremmin.
Onko teillä muut veriarvot myös heittäneet? Onko sellaisia tapauksia, että trombosyytit olisivat tosi korkealla ja muut arvot hyvät?
Vierailija kirjoitti:
En tupakoi enkä juo eikä mitään tulehduksiakaan ole. Voisiko olla syöpä joka ei vielä oireile? Googlailin vain ja sain käsityksen että voisi olla alkava leukemia. Hulluahan tämä varmaan on kun netistä pitää löytää vastauksia mutta kun terveyskeskuksen lääkäri ei ota mitään kantaa. Pitäisiköhän sitä varata aika yksityiselle vaikka ei oikein olisi varaa? Jos vaikka ottaisi pienen lainan. Syövän hoito olisi joka tapauksessa hyvä aloittaa mahdollisimman ajoissa.
-AP-
Logiikkasi ontuu:
Ei ole oireita --> ei minulla tulehduksia ole.
Ei ole oireita --> voisiko se olla oireeton syöpä?
Mulla on ollut vimmeiset 10 vuotta ja ylikin arvo 500 ja yli. Lääkärit on jokainen eri mieltä. Kyseessä voi olla trombosytoosi joten tutkia pitää. Itse vaadin nyt verikokeita ja lähetteen sisätautien erikoislääkärille, ei nuo Buranan kirjoittajat muuta kuin raavi päätä, ei ole erikoistuneet.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut vimmeiset 10 vuotta ja ylikin arvo 500 ja yli. Lääkärit on jokainen eri mieltä. Kyseessä voi olla trombosytoosi joten tutkia pitää. Itse vaadin nyt verikokeita ja lähetteen sisätautien erikoislääkärille, ei nuo Buranan kirjoittajat muuta kuin raavi päätä, ei ole erikoistuneet.
Kiitos vastauksestasi. Onko sinulla muut veriarvot olleet normaalit?
Itselläni ei muissa (otetuissa) veriarvoissa ole ollut erityisempää, mutta trombosyytit ovat melko lyhyellä aikavälillä olleet koko ajan nousussa, viimeksi 640.
Mitä siellä hematologian poliklinikalla tehdään, jos lähete on laitettu liiallisten trombosyyttiarvojen vuoksi? Eikö verikokeet saa ihan oman kunnan labrassakin?
Vierailija kirjoitti:
Mitä siellä hematologian poliklinikalla tehdään, jos lähete on laitettu liiallisten trombosyyttiarvojen vuoksi? Eikö verikokeet saa ihan oman kunnan labrassakin?
Eikö ne jotain verikokeita kuitenkin ota?! En tiiä miksei niitä voi ottaa sitten omassa labrassa. Jos ne tekee jotain muitakin kokeita.
Olisin halunnut saada vastauksen joltakin, joka on käynyt tuolla hematologian polilla kokeissa tai muuten käynnillä, koska olen itse sinne menossa. Ilmeisesti kukaan ei ole käynyt liiallisten trombosyyttien vuoksi.
Kerro, ap, miksi arvot otettiin ja millaisessa tilanteessa? Leikkauksen jälkeen? Infektiossa tai infektion jälkeen? Raskaana ollessa tai synnytyksen jälkeen? Esim. kaikki nuo tilat voivat nostaa trombosyyttejä ja leukosyyttejä.