Minkä ikäisenä jäit töistä eläkkeelle?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Miten täällä on noin vanhoja palstailijoita?
Ai miten?
Siten, kun meillä on aikaa näin eläkkeellä ollessa.
66-vuotiaana 43 vuoden työrupeaman jälkeen.
63 vuotiaana.
46 vuotta työelämää.
Hai, miulle ei ehtinyt kertyä työuraa. Jäin eläkkeelle 21-vuotiaana kolmen vuoden linnatuomion jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Kun on sattunut syntymään 50-luvun lopussa ja opiskellut itselleen opettajan ammatin, oli oikeutettu n 60 vuotiaana eläkkeeseen. Kollegat, jotka jäivät jatkamaan, saavatkin jatkaa ihan reilusti vielä, nuoremmat varmaan yli 65 vuotiaiksi.
Viimeiset sellaiset opettajat, joilla on tämä etuoikeus, ovat aloittaneet uransa vuonna 1993. Käytännössä se tarkoittaa että heistä viimeiset ovat syntyneet n. 1968.
Eläkeikäni on 65v (täytän alkuvuodesta 60v). Toivon voivani jatkaa töitä 68-70v:ksi. Eläkeelle jääminen on minulle kauhistus monestakin syystä.
Vierailija kirjoitti:
Hai, miulle ei ehtinyt kertyä työuraa. Jäin eläkkeelle 21-vuotiaana kolmen vuoden linnatuomion jälkeen.
Menipä myöhään, koska yleensä teikäläiset jäävät eläkkeelle 18 vuoden iässä.
Vierailija kirjoitti:
En jää eläkkeelle ikinä. Ei ole laiskuutta geeneissä. M37
Luuletko olevasi joku kruununprinssi, jonka elämisen valtio maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Sale se vasta vanha on, kun jää eläkkeelle.
64 v 3 kk. Samassa firmassa olin päivälleen 45 vuotta ja sitä ennen pari muuta kesätyöpaikkaa. Jälkeenpäin tuntuu, että aika meni nopeasti.
Melkeinpä kaikki suurista ikäluokista kenet tiedän ovat jääneet viimeistään 60 vuotiaana tai paljon aikaisemmin. Jotkut todella aikaisin. Käsittääkseni eläkkeelle pääsi helpommin, nämäkään eivät ole olleet sairaseläkkeellä, ainakaan kauan. Itse pitäisi porhaltaa 70 vuotiaaksi, olen 30-vuotias....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on sattunut syntymään 50-luvun lopussa ja opiskellut itselleen opettajan ammatin, oli oikeutettu n 60 vuotiaana eläkkeeseen. Kollegat, jotka jäivät jatkamaan, saavatkin jatkaa ihan reilusti vielä, nuoremmat varmaan yli 65 vuotiaiksi.
Viimeiset sellaiset opettajat, joilla on tämä etuoikeus, ovat aloittaneet uransa vuonna 1993. Käytännössä se tarkoittaa että heistä viimeiset ovat syntyneet n. 1968.
Paitsi että hekään eivät pääse enää 60-vuotiaana eläkkeelle, koska heillä eläkeikä on noussut vuodesta 2017 aina 3 kk:lla. Mun äiti jäi eläkkeelle luokanopettajan työstä 2020 ja hänen eläkeikänsä oli 60 v 9 kk, vaikka se alun perin oli tasan 60 vuotta.
Minä olin 65, eli olen jo aika vanha ihminen😉
Hei. Jäin 61 vuotiaana tässä kuussa eläkkeelle joka on 50% kertyneestä eläkkeestä. Teen hiukan osa-aika työtä niin kauan kuin jaksan. ICT-alalla olin ja moni ei tiedä että 61v pääsee varhennetulle eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Melkeinpä kaikki suurista ikäluokista kenet tiedän ovat jääneet viimeistään 60 vuotiaana tai paljon aikaisemmin. Jotkut todella aikaisin. Käsittääkseni eläkkeelle pääsi helpommin, nämäkään eivät ole olleet sairaseläkkeellä, ainakaan kauan. Itse pitäisi porhaltaa 70 vuotiaaksi, olen 30-vuotias....
Aika omituista, kaikki, jotka tiedät ovat jääneet eläkkeelle viimeistään 60-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Hei. Jäin 61 vuotiaana tässä kuussa eläkkeelle joka on 50% kertyneestä eläkkeestä. Teen hiukan osa-aika työtä niin kauan kuin jaksan. ICT-alalla olin ja moni ei tiedä että 61v pääsee varhennetulle eläkkeelle.
Mäkin nostan tota osittaista varhennettua mutta teen silti 100% työtä.