Minkä ikäisenä jäit töistä eläkkeelle?
Kommentit (62)
En jää eläkkeelle ikinä. Ei ole laiskuutta geeneissä. M37
63v6kk, yli 40 duunivuoden jälkeen. Pandemia kyllä siirsi eläkeläksiäiskaffet jonnekin tulevaisuuteen,mutta nykyelämääni en vaihtaisi
60- vuotiaana, terveenä, nuorena. Ei parempaa.
Jonain 28-vuotiaana jäin "eläkkeelle"
11-vuotta jaksoin osallistua läpimädän, ryöstöverotetun meiningin pyöritykseen.
Moni on jäänyt alle normaalin eläkeiän, joten kiinnostaa tietää, mistä hommista ja miten onnistuitte?
46v, kun sain sijoitukset poikimaan riittävästi
62-vuotiaana työkyvyttömyyseläkkeelle, sitä ennen vuosi kuntoutustuella
41 vuotiaana työkyvyttömyyseläkkeelle
Tulen jäämään palkkatöistä pois 52-vuotiaana, mutta ihan itse ansaitulle eläkkeelle, en siis nosta mitään eläkemaksuja mistään. Ja toki teen sellaisia juttuja jatkossakin, mistä pidän, eli pyöritän pientä yritystä, mutta siinä toiminnassa ei ole mitään taloudellisia tarpeita takana, vähän niinkuin harrastelen sitä, jos huvittaa.
34-vuotiaana toistaiseksi voimassa olevalle työkyvyttömyyseläkkeelle.
Kun on sattunut syntymään 50-luvun lopussa ja opiskellut itselleen opettajan ammatin, oli oikeutettu n 60 vuotiaana eläkkeeseen. Kollegat, jotka jäivät jatkamaan, saavatkin jatkaa ihan reilusti vielä, nuoremmat varmaan yli 65 vuotiaiksi.
N49 kirjoitti:
42v, tosin kultainen kädenpuristus ja muhkeat osakeoptiot mahdollisti tämän. Tienaan nykyään n. 60ke/v bruttona, olen varsin tyytyväinen.
Good for you, jos todella totta ja oikeasti tyytyväinen. Ainoa, mikä itseä mietityttäisi niin miten saat aikasi nyt kulumaan?
Paasivoituisikohan sitä ja siten olisi enemmän rasite niin läheisille kuin itselleen.
En tiedä, ehkä mulla on eri arvot tai sitten sitä todella keksisi jotain todella mielekästä omiin arvoihin ja maailmankuvaan sopivaa puuhastelua, jota voi toteuttaa, kun ei tartte miettiä toimeentuloa :)
Jäin ihan lakisääteisesti työeläkeelle 58 vuotiaana.
68 v ja sen jälkeen olen jatkanut omassa yrityksessä. Työnteko on mukavaa ja siitä saa rahaa ja rahalla saa vaikka siivoojan kotiin.
45 v, työkyvyttömyyseläke