Miksi lapsiperheiden pitää kutsua suku lasten syntymäpäiville
Ja pyytää lapsille monenkympin lahjoja. Samat ihmiset ei kuitenkaan muista samoilla summilla lapsettomia sukulaisiaan näiden merkkipäivinä.
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Hepokatti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hepokatti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hepokatti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hepokatti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hepokatti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hepokatti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hepokatti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hepokatti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En myöskään ymmärrä että koko suku mobilisoidaan joka ainoa vuosi lasten synttärien takia ja suututaan jos ei pääse paikalle. Miehen sisarukset oli tälläisiä synttärihulluja ja kyllä saatiin lahjoja kantaa kun oli vielä riparit ja valmistujaiset. Isossa suvussa olisi sukusynttärit voinut älytä lopettaa ajoissa kun siitä tuli kohtuuton rumba.
Sitä selitettiin että kiva nähdä sukua. Mun mielestä oli outoa että aina piti kaivaa kupeesta viisikymppinen kun sukua piti nähdä.
Niimpä sitä sukua on kiva nähdä silloin kun lapsen kautta saa rahastettua sen viisikymppisen.
Ylppärit on sitten jo ihan oma lukunsa.
Onneksi itse otiti ylppärilahjaksi vain kukkia ja haleja. Palautit rahat, koska olet niin satumaisen rikas. Huomaatko AP miten sun fantasia kiinnostaa?
Mulle ei kukaan järjestänyt ylppäreitä
No oishan se pitänyt arvata, että valmistuit amiksesta...
Jos olet noin katkera omasta vajaavaisuudestasi, niin en voi auttaa. Ei voi kyllä tämä foorumikaan.
en ole amis. Ylppäreitä ei olisi keritty minulle pitää kun mun piti matkustaa kavereiden vanhemmille jotta pystyin seuraavana päivänä aloittaa kesätyöt heidän firmassaan.
Omasta valinnastasi skippaat omat juhlasi, ja sitten olet katkera kun muut saa pitää?
OK, aikuinen.
Enkä kutienkaan olisis saanut samantasoisia juhlia kuin sisarukset ja samaa määrää lahjoja näinhän se on aina mennyt
"en kuitenkaan olisi saanut samantasoisia juhlia niin turha edes pitää mitään juhlia, on parempi katkeroitua ja syyttää omasta surkeudestaan loppuelämä muita."
Anteeksi, olen kurkkuani myöten täynnä jatkuvaa valitustasi tällä palstalla. Kaltaisesi kestouhrit eivät ikinä näe eikä koe omaa vastuuta tilanteestaan, aina kaikki on muiden syytä.
Ehkä jotain kaunaa kestouhreja kohtaan täällä... Kasva aikuiseksi! Ajattele miten paljon energiaasi vapautuisi esim omaan onnellisuuteesi kun pääset eroon noista pakkomielteisesti ajatuksista. AJATTELE!
En voi olla onnellinen niinkauan kuin maksan veroja ja niitä käyttetään tässä maassa lapsiin.
Kukas sinun lapsilisäsi, opintotukesi ja koulutuksesi on maksanut? Ei peruskoulu ja lukio mitään ilmaisia ole. Kyllä joku maksaa opettajien palkat, kouluruoat, kiinteistökulut ja se joku on ne maksanut myös sinulle. Ja maksavat lapsiperheetkin veroja.
Ja ne sun kadehtimat lapset ovat tulevia veronmaksajia, ja he maksavat sinun eläkkeesi ja hoitosi, kun olet vanha.
en hyväksy lapsilisiä. En saanut opintotukea koska tuloni oli liian suuret. Opiskelin ulkomailla. Kouluruuasta en pitänyt ja kävin sitä vissiin koko kouluaikanani syömässä noin 20 kertaa. Roskiin lensi siis nekin rahat. LAPSET ei maksa veroja.
Jos olet kateellinen 94 eurosta, niin voin kertoa, että lapseen kuluu moninkertaisesti enemmän/kk. Ja olethan itsekin saanut lapsilisää. Vielä enemmän kuin nykylapset, koska lapsilisiä on leikattu ja inflaatio syönyt sen kolmasosaan siitä, mitä oli esim. 90-luvulla.
Äitini ei ole nostanut lapsilisiä. Maksetaanhan me lapsettomatkin lemmikkiemme ja omat kulumme. Ei meillä lapsettomillakaan rahat jää vaan säästöön niin kuin näytät luulevan.
Miksi ei nostanut lapsilisää? Kyllä lapsiperheetkin maksavat lemmikkien kulut.
Provohan sinä olet, mutta provoillaan nyt takaisin.
Koska oli vastuullinen ja synnitön ihminen toisin kuin muiden omaisuutta himoitsevat siskoni
En usko, että sinun rahoistasi kukaan on kiinnostunut. Tuollainen luulotautinen mieheni velikin on. Luulee, että käymme kyttäämässä hänen rahojaan. Yrittää rahalla aina ratkaista kaiken. Meitä ei raha kiinnosta. Ihan aidosti mies haluaa nähdä joskus veljeään. No, ei nyt sitten enää käydä siellä, kun vierailut olivat aina niin vaikeita. Kun veimme jotain tuliaisia, niin veimme kuulemma siksi, kun kytätään hänen rahojaan. Jos ei viety, niin oltiin epäkohteliaita, itsekkäitä ja ahneita. Nyt luulee, ettei käydä siellä, kun ei saatu rahaa. Että teet niin tai näin, niin aina on huonosti. No, näin on paras, kun ei nähdä. Suosittelen ap:llekin. Helpottaa sukulaistesi elämää kummasti.
Ettei nyt vaan olisi niin että miehesi veli oli oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Hepokatti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hepokatti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hepokatti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mielen sairautta tämäkin aloitus.
Lapsi ei ymmärrä rahan arvoa ja ihan jo muutamalla eurolla saa ilahdutettua jos vähänkään löytyisi tahtoa. Sen sijaan kahvilassa maksat helposti sen 5€ kahvista ja leivoksesta tai lounaasta 12€.
Etkö vihaltasi näe sitä asiaa että vanhemmat nimenomaan järjestää tarjoilut vieraille? Siivoaa kotinsa ja kutsuu juhliin? Mutta sinua sattuu se parin euron lapsen muistaminen?
Älä mene jos mieli on noin musta. En usko että he haluavatkaan sinua kutsua jos tietäisivät kuinka suuri inho sinulla on lapsia kohtaan.
Normaalille lapselle opetetaan rahan arvo ja vauvasta. Vauvalle kerrotaan että vaipat maksaa summan tämä ja tuo. Se on pois isän ja äidin muusta tekemisestä pois näin jo ihan vauvasta kehittyy käsitys rahan arvosta.
Minä en käytä kahviloita, ravintoloita koska tekevät hyväntekeväisyyttä ja sitä kautta lapsiperheille sataa aina vaan lisää taloudellisia hyödykkeitä.
Vuavoille ei opeteta yhtään mitään, vauvoista vain pidetään huolta. Vauvat eivät ymmärrä puhetta.
Alan olla huolissasi yleistietämyksesi tasosta, minkälainen ihminen luulee, että vauvoille opetetaan rahan arvoa?
Hakisit apua ennenkuin olet vaaraksi muille.
minä en tarvitse apua missään toisinkuin syntiin langenneet äidit jotka ei osaa edes lapsiaan kasvattaa ymmärtämään rahan arvoa vaan senkin on tehtävä jonkun muun. Vauvat ymmärtää puhetta siinä missä aikuinenkin.
Nätkö tosiaan puhetta ymmärtäviä vauvoja jossain? Harhasi alkavat kuulostaa vakavilta. Sinulla on oikeus käyttää yhteiskunnan palveluita, ja mennä hoitoon.
Jos vauva ei ymmärrä puhetta on se valitettavasti vammainen.
Minä en käytä suomalaista sairaanhoitoa niin kauan kuin tässä maassa lapset saa hoitoa.
Jos ihminen luulee vauvan ymmärtävän puhetta, niin hän on valitettavasti vammainen ihminen.
Saat ihan vapaasti olla rasisti ja vihata vaikka tummaihoisia ja kehitysvammaisia samalla tavalla kuin lapsia, mutta sitten hyväksyt sen, että myös sinua inhotaan. Valintojen maailma.
Juuri näin
Hepokatti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hepokatti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hepokatti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hepokatti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mielen sairautta tämäkin aloitus.
Lapsi ei ymmärrä rahan arvoa ja ihan jo muutamalla eurolla saa ilahdutettua jos vähänkään löytyisi tahtoa. Sen sijaan kahvilassa maksat helposti sen 5€ kahvista ja leivoksesta tai lounaasta 12€.
Etkö vihaltasi näe sitä asiaa että vanhemmat nimenomaan järjestää tarjoilut vieraille? Siivoaa kotinsa ja kutsuu juhliin? Mutta sinua sattuu se parin euron lapsen muistaminen?
Älä mene jos mieli on noin musta. En usko että he haluavatkaan sinua kutsua jos tietäisivät kuinka suuri inho sinulla on lapsia kohtaan.
Normaalille lapselle opetetaan rahan arvo ja vauvasta. Vauvalle kerrotaan että vaipat maksaa summan tämä ja tuo. Se on pois isän ja äidin muusta tekemisestä pois näin jo ihan vauvasta kehittyy käsitys rahan arvosta.
Minä en käytä kahviloita, ravintoloita koska tekevät hyväntekeväisyyttä ja sitä kautta lapsiperheille sataa aina vaan lisää taloudellisia hyödykkeitä.
Vuavoille ei opeteta yhtään mitään, vauvoista vain pidetään huolta. Vauvat eivät ymmärrä puhetta.
Alan olla huolissasi yleistietämyksesi tasosta, minkälainen ihminen luulee, että vauvoille opetetaan rahan arvoa?
Hakisit apua ennenkuin olet vaaraksi muille.
minä en tarvitse apua missään toisinkuin syntiin langenneet äidit jotka ei osaa edes lapsiaan kasvattaa ymmärtämään rahan arvoa vaan senkin on tehtävä jonkun muun. Vauvat ymmärtää puhetta siinä missä aikuinenkin.
Nätkö tosiaan puhetta ymmärtäviä vauvoja jossain? Harhasi alkavat kuulostaa vakavilta. Sinulla on oikeus käyttää yhteiskunnan palveluita, ja mennä hoitoon.
Jos vauva ei ymmärrä puhetta on se valitettavasti vammainen.
Minä en käytä suomalaista sairaanhoitoa niin kauan kuin tässä maassa lapset saa hoitoa.
Jos ihminen luulee vauvan ymmärtävän puhetta, niin hän on valitettavasti vammainen ihminen.
Saat ihan vapaasti olla rasisti ja vihata vaikka tummaihoisia ja kehitysvammaisia samalla tavalla kuin lapsia, mutta sitten hyväksyt sen, että myös sinua inhotaan. Valintojen maailma.
Juuri näin
Tuliko freudilainen vai siis myönnätkö olevasi kehitysvammainen?
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Eiköhän mä oo jo lapsena saanut oman osani 🎁😎
Aika moni muu ei ole saanut. Tämä lasten ylenmääräinen lahjominen on nykypäivän ilmiö, ei sitä ollut meidän lapsuudessamme läheskään tässä mittakaavassa.
No kyllä oli normaaleitten perheitten tapa kutsua sukulaiset lasten synttäreille ja antaa lapsille lahjoja jo silloin kun minä olin lapsi. 80-luvulla. Yksi kaverini on sanonut ettei hänelle pidetty lapsena synttäreitä ja kaikki muut kaveriporukasta oli ihan ihmeissään että miksi ei. Heillä oli monta lasta, ehkä olisi ollut liian työlästä järjestää juhlat niin monelle..
Vauvat ymmärtää puhetta. Kun vauvalle karjuu että turpa kiinni se yleensä vaikenee itsepäisimmät yrittää kitstä vastaan mutta tarpeeksi kauan kuin karjuu niin kyllä se hiljaiseksi menee. Joten ymmärtää se myös kun sille rahasta puhutaan.
Hepokatti kirjoitti:
Vauvat ymmärtää puhetta. Kun vauvalle karjuu että turpa kiinni se yleensä vaikenee itsepäisimmät yrittää kitstä vastaan mutta tarpeeksi kauan kuin karjuu niin kyllä se hiljaiseksi menee. Joten ymmärtää se myös kun sille rahasta puhutaan.
Koska normaalit ihmiset eivät karju vauvoille, tulkitsen tämän ulostulosi myöntymisen merkisi. Tunnustat olevasi joko psykopaatti tai mt-potilas.
Joka tapauksessa trolli, mutta niin minäkin. joten jatkakaamme.
Pitää vai? En tiennytkään. Koskaan en ole kutsunut koko sukua lapseni synttäreille, ja koskaan ei myöskään koko suku tullut minun tai siskoni synttäreille kun olimme lapsia.
Meillä ne sukulaiset ihan itse alkaa kysellä että milloin on juhlat ja mitä lahjaksi, jos ei olla ajoissa laitettu kutsuja ja lahjatoiveita. Lahjojen hinnalla ei ole väliä, annetaan eri hintaisia vaihtoehtoja ja jotkut haluaa tuoda kalliimpaa ja jotkut halvempaa.
Yksi lapseton kaverini pitää marraskuun kohokohtana kahden sukulaislapsen synttäreitä ja matkustaa niitten takia toiselle puolelle suomea. Kaikki ei vihaa sukuaan eikä lapsia, vaan ihan haluaa ilahduttaa muita.
Hepokatti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hepokatti kirjoitti:
Koska normaalit ihmiset eivät karju vauvoille, tulkitsen tämän ulostulosi myöntymisen merkisi. Tunnustat olevasi joko psykopaatti tai mt-potilas.
Joka tapauksessa trolli, mutta niin minäkin. joten jatkakaamme.
en ole mt potials enkä psykompaatti. Jos ei ole hiljaa nätisti pyytämällä niin sitten karjasitaan. ei ne laspet muuten opi käyttäytymään aikuisten edessä nöyrästi. On esimerkiksi käsittämätöntä että laspille ei opeteta että aikuisten seurassa ei saa puhua ellei jokainen aikuinen ole antanut lupaa.
Vain hullut karjuvat vauvoille. PISTE. Jos et sitä ymmärrä, olet psykopaatti.
AP:lle on karjuttu vauvana ja hän on sen takia noin sekaisin. Katsokaa kaikki esimerkkiä, mitä pahan äidin kaltoinkohtelu tekee.
AP ymmärrän, että äitisi kaltoinkohteli sinua lapsena, mutta sun ei nyt pitäis jatkaa kierrettä ja kostaa eteenpäin. Siellä mielenterveyspalveluissa tästä traumasta pääsisi eteenpäin, jos oikein kovasti haluaisi. Saattaisi sitä varrallisuuttakin kertyä sen jälkeen, kun on saatu pää kuntoon, niin ei tarvitse olla kateellinen lapsiperheille.
Noi on niitä jenkkihömpötyksiä niin kuin baby shower, halloween jne...yhteinen nimittäjähän noilla kaikilla on että tuhlataan rahaa jotta talous pyörii.
Saa toki kutsua, ei ole pakko mennä. Oletko itse pitänyt synttärit aikuisena ja kutsunut sukua sinne?
Lapsettomat ovat siis itsekkäitä, koska ajattelevat lahjat vaihtokauppana. MOT (Ja tää oli sarkasmia, jos ymmärrätte.)
Hepokatti kirjoitti:
Saa toki kutsua, ei ole pakko mennä. Oletko itse pitänyt synttärit aikuisena ja kutsunut sukua sinne?
Vastaus kysymykseeni löytyy tästä ketjusta
Just jaksoin sun höpinöitäsi ekan sivun. Mietin vaan että vieläkö tääkin on vapaalla jalalla.
Hepokatti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ne sukulaiset ihan itse alkaa kysellä että milloin on juhlat ja mitä lahjaksi, jos ei olla ajoissa laitettu kutsuja ja lahjatoiveita. Lahjojen hinnalla ei ole väliä, annetaan eri hintaisia vaihtoehtoja ja jotkut haluaa tuoda kalliimpaa ja jotkut halvempaa.
Yksi lapseton kaverini pitää marraskuun kohokohtana kahden sukulaislapsen synttäreitä ja matkustaa niitten takia toiselle puolelle suomea. Kaikki ei vihaa sukuaan eikä lapsia, vaan ihan haluaa ilahduttaa muita.
No mutta minä vihaan
No se nyt on sinun oma ongelmasi sitten, muitten syy. Älä mene jos ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Hepokatti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta minä vihaan
No se nyt on sinun oma ongelmasi sitten, muitten syy. Älä mene jos ei kiinnosta.
Korjaus: ei muitten syy
Kyllä mun lapsuuden synttäreillä kävi sukulaisia, ja ihan mieluusti sukulaiset tulevat nyt meidän lasten synttäreille. Ja haluavat ostaa lahjoja, jotkut vähän enemmänkin kuin olisi tarpeen. Ei ole aivan tervettä tuntea noin voimakasta vihaa ja katkeruutta lapsia kohtaan. Lapsista ei tartte tykätä eikä niillä synttäreillä käydä tai ostaa kalliita lahjoja, jos ei kiinnosta, mutta naurettavaa kieltää muita pitämästä juhlia siksi kun SINUA ei kiinnosta.
Hepokatti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hepokatti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta minä vihaan
On se muiden syy. Miksi niitä synninhedelmiä pitää tuoda joka paikkaan lapsettomien tielle pyörimään.
Koska lapset vaan on osa yhteiskuntaa. Sinäkin olet ollut joskus lapsi.
Ei tarvitse tuoda yhtään mitään, oikeasti. Tai no, eurolla saa värikynät, jos välttämättä jotain haluaa tuoda. Tuo itsesi lasten vuoksi paikalle, se on heille tärkeää. Jos sinulla on menoa, ei se ole mikään maailmanloppu :) Kutsuttu on, tervetuloa, pakkoa ei ole mihinkään.
Hepokatti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hepokatti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta minä vihaan
On se muiden syy. Miksi niitä synninhedelmiä pitää tuoda joka paikkaan lapsettomien tielle pyörimään.
synninhedelmä?
seksi on sinulle syntiä?
mutta kuitenkin miehesi kanssa teette sitä?
AP sä oot niin tekopyhä