Miksi lapsiperheiden pitää kutsua suku lasten syntymäpäiville
Ja pyytää lapsille monenkympin lahjoja. Samat ihmiset ei kuitenkaan muista samoilla summilla lapsettomia sukulaisiaan näiden merkkipäivinä.
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Hepokatti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hepokatti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaaleissa suvuissa ihmisiä kutsutaan perhejuhliin halusta tavata sukulaisia ja viettää yhdessä aikaa.
Kuuluu tapoihin muistaa päivänsankaria, muistamisen ei tarvitse olla kallis.
Ystäviä ja rakkaita sukulaisia ei mitata heiltä saatuina lahjoina.Eli on ihan ookoo että minulle aikuiselle lapsettomalle ihmiselel ei kukaan merkkipäivinä osteta lahjoja mutta kakaroille sitten pitä ostaa. *
Oletko järjestänyt juhlia ja ovat tosiaan ihan tyhjin käsin tulleet?
Kyllä olen.
Kyllä ovat.
sulla on sitten normaalia tyhmempiä läheisiä. Tsemppii.
Joo sitä nyt tarvitaankin noiden idioottien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ai no meillä ainakin sukulaiset haluavat juhlia lasta syntymäpäivänä, ehdottomasti käydä ja tuoda jotain, vaikkei pyydettäisi. Ajattelin että se on ihan normaalia välittämistä. 😄
Veikkaan, että osa ei halua, mutta kun se on kirjoittamaton sääntö, että pitää olla innostunut ja pitää tuoda lahja.
Olihan täälläkin pitkä ketju sitä, että vauvaa kun käy ensimmäisen kerran katsomassa niin osa olettaa että silloin tietenkin tuodaan lahja. Osa ei ollut tuota tajunnutkaan ja saivat hirveät vihat ja haukkumiset siinä ketjussa osakseen.
Eli kyllä nuo lahja-asiat on velvoittavia, eivät suinkaan ihmisen vapaasta tahdosta kiinni olevia.
Vierailija kirjoitti:
Hepokatti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaaleissa suvuissa ihmisiä kutsutaan perhejuhliin halusta tavata sukulaisia ja viettää yhdessä aikaa.
Ystäviä ja rakkaita sukulaisia ei mitata heiltä saatuina lahjoina.Eli on ihan ookoo että minulle aikuiselle lapsettomalle ihmiselel ei kukaan merkkipäivinä osteta lahjoja mutta kakaroille sitten pitä ostaa. *
Saathan sinä synttärikahvit järjestää ja kutsua vieraita, kuka estää. Usein vieraat eivät ihan tyhjin käsin tule, mutta varaudu siihen että aikuisen ei pyöreitä täyttävän muistaminen on ehkä kukkakimppu, suklaalevy tai viinipullo. Lahjat ja syntymäpäivät kuuluvat useimmiten lapsille ja ovat heille tärkeitä, aikuiset arvostavat ystävien ja sukulaisten tapaamista. Oletko sinä jäänyt lahjoista ja juhlista paitsi lapsena, suretko kenties omaa lapsettomuuttasi vai mistä nämä tunteet kumpuavat?
Olen järjestänyt synttärini. Vieraat on tulleet tyhjin käsin. Jos aikuiselle ei ole valmis ostamaan kymmenien eurojen lahjoja mitä toivoo lapsilleen niin sitten ei pidä oivoa lapsilleenkaan mitään.
Minä vihaan lapsia joten miksi surisin sitä että meillä ei ole lapsia?
Onko sulla AP PMS nyt päällä?
Ihankuin olisin joku aika sitten nähnyt täsmälleen samanlaisen aloituksen sinulta.
Vinkkinä sinulle rikkaalle aikuiselle: Aikuiset saavat tehdä kuten haluavat tekemättä siitä itkupotkuraivaria. Miksi olet yhä noin lapsellinen. Toistan: Saat tehdä kuten haluat.
Mutta jos sulla on PMS niin ymmärrän, että nyt juuri haluat vaan vedellä kierroksia jostain asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla AP PMS nyt päällä?
Ihankuin olisin joku aika sitten nähnyt täsmälleen samanlaisen aloituksen sinulta.
Vinkkinä sinulle rikkaalle aikuiselle: Aikuiset saavat tehdä kuten haluavat tekemättä siitä itkupotkuraivaria. Miksi olet yhä noin lapsellinen. Toistan: Saat tehdä kuten haluat.
Mutta jos sulla on PMS niin ymmärrän, että nyt juuri haluat vaan vedellä kierroksia jostain asiasta.
Tiesithän että ei ole olemassa mitään PMS :ää se on laiskojen naikkosten tekosyy olla tulematta töihin kun on pipo liian kireällä. Ja tälle on sitten pitänyt keksiä oikein diaknoosikin.
Miksi lapsiperheelliset ei vaan itse voi ostaa krääsää kakaroilleen ja olla ihan hiljaa lapsistaan ja niiden synttäreistä, flunssissta, harrastuksista jne.
Saitko itse lapsena lahjoja perheeltä ja sukulaisilta? Jos sait, niin ole vaan hiljaa. Eikä kukaan pakota sinua ostamaan mitään. Mutta muista tosiaan se, että olet itsekin ollut lapsi.
Huvipuistohullu kirjoitti:
Eiköhän mä oo jo lapsena saanut oman osani 🎁😎
Aika moni muu ei ole saanut. Tämä lasten ylenmääräinen lahjominen on nykypäivän ilmiö, ei sitä ollut meidän lapsuudessamme läheskään tässä mittakaavassa.
Pakko ei ole kuin syntymä ja kuolema. Kukaan ei pakota sinua tekemän yhtään mitään sen jälkeen kun olet täyttänyt 18v: ET asu enää lapsuus kotisi. Päätös on sinun mitä teet ja puolisosi juhlat,syntärit ymm. Jos sinulla on puoliso tai suhde?
Vierailija kirjoitti:
Saitko itse lapsena lahjoja perheeltä ja sukulaisilta? Jos sait, niin ole vaan hiljaa. Eikä kukaan pakota sinua ostamaan mitään. Mutta muista tosiaan se, että olet itsekin ollut lapsi.
Halpaa paskaa jota en edes halunnut on sukulaiset osannut mulle lapsena kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Pakko ei ole kuin syntymä ja kuolema. Kukaan ei pakota sinua tekemän yhtään mitään sen jälkeen kun olet täyttänyt 18v: ET asu enää lapsuus kotisi. Päätös on sinun mitä teet ja puolisosi juhlat,syntärit ymm. Jos sinulla on puoliso tai suhde?
Olen naimisissa
Minä menen mielelläni sukulaisten lasten synttäreille, jos vain kutsutaan. Mielelläni ostan myös lahjan. Sitä en ymmärrä, että aikuisia (lapsettomia) pitäisi muistaa lahjoin, eikö lahjat ole lähinnä lasten juttuja? En ole itse enää täysi-ikäistymisen jälkeen odottanut ja kaivannut lahjoja.
Hepokatti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä normaaliin ihmisen kehityskulkuun kuuluu, ettei enää tietyssä iässä odota välivuosia viettäessä että saa onnittelujen lisäksi lahjoja.
Lapsille syntymäpäivä on symbolisesti merkittävämpi riitti kuin 32-vuotiaalle ihmiselle. Jos et halua mennä syntymäpäiville niin vastaat kiitos ei, en nyt pääse. Hölmöä kuitenkin aikuiselta ihmiseltä odottaa lahjoja itselle syntymäpäivänä. Ne on kiva plussa jos tulee, mutta ei sellainen asia mitä odotetaan. Jouluna sen sijaan on kohteliasta muistaa niitä, jotka ovat itseä/omia lapsia muistaneet.
-toinen lapseton
Mummo ja vaari olisi aika surullisia jos jäisivät kutsumatta. Mutta siis säästäisivät varmaan muutaman kympin.
Normaalit lapset ei hinnoittele niitä lahjoja.
Karkit/suklaapatukat ilahduttavat heitä tosi paljon.
Kaunis suklaarasia myös, koska kaikki lapset eivät sellaisia saa ikinä. On ehkä mielletty enemmän aikuisten jutuksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei ennen 2000-lukua kukaan edes pyytänyt lasten syntymäpäiville sukua tai vanhempien ystäviä, vaan ne olivat lasten kavereille tarkoitetut juhlat.
Nyt vietetään jopa 1v tai 5v suuremmat juhlat, kuin aikuisten 50v tai 60v ja lahjat pitää olla sen mukaiset. Ja jos kysyy lahjatoiveita, vanhemmat antavat monen kympin, jopa satasen toiveen.
Ennen lasten syntymäpäivälahjajsi ostettiin parilla eurolla, pieniä lahjoja.
Nyt koko suku raahataan syntymäpäiville, serkut, isotädit, enot jne. Ja vanhempien ystävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ennen 2000-lukua kukaan edes pyytänyt lasten syntymäpäiville sukua tai vanhempien ystäviä, vaan ne olivat lasten kavereille tarkoitetut juhlat.
Nyt vietetään jopa 1v tai 5v suuremmat juhlat, kuin aikuisten 50v tai 60v ja lahjat pitää olla sen mukaiset. Ja jos kysyy lahjatoiveita, vanhemmat antavat monen kympin, jopa satasen toiveen.
Ennen lasten syntymäpäivälahjajsi ostettiin parilla eurolla, pieniä lahjoja.Nyt koko suku raahataan syntymäpäiville, serkut, isotädit, enot jne. Ja vanhempien ystävät.
Heh, niin teillä.
Meillä 90-luvulla oli koko suku lapsen synttärijuhlissa, raahaamatta. Jos oikein muistan, niin osa tuli kutsumatta.
Vierailija kirjoitti:
Minä menen mielelläni sukulaisten lasten synttäreille, jos vain kutsutaan. Mielelläni ostan myös lahjan. Sitä en ymmärrä, että aikuisia (lapsettomia) pitäisi muistaa lahjoin, eikö lahjat ole lähinnä lasten juttuja? En ole itse enää täysi-ikäistymisen jälkeen odottanut ja kaivannut lahjoja.
No sitten on turha vihjailla että meille olisi kiva tulle viettämää meidän merkkipäiviä herkkupöytien ääreen.
Lasten syntymäpäivät ovat menneet kyllä överiksi ja 3v syntymäpäiviä juhlitaan suuremmin kuin aikuisten viisukymppisiä.
Lapseni ovat nyt nuoria-aikuisia ja 2000-luvun alussa ne olivat lasten juhlia ja kaverit vain kutsuttiin. Nyt tulee kutsu, jopa serkun serkun lasten juhliin, työkaverin jne. ja lahjatoiveet esitetään päin naamaa ja usein se pyydetään vielä rahana. Ei mitään järkeä.
Millaisen mallin ja esimerkin lapset saavat?
Saathan sinä synttärikahvit järjestää ja kutsua vieraita, kuka estää. Usein vieraat eivät ihan tyhjin käsin tule, mutta varaudu siihen että aikuisen ei pyöreitä täyttävän muistaminen on ehkä kukkakimppu, suklaalevy tai viinipullo. Lahjat ja syntymäpäivät kuuluvat useimmiten lapsille ja ovat heille tärkeitä, aikuiset arvostavat ystävien ja sukulaisten tapaamista. Oletko sinä jäänyt lahjoista ja juhlista paitsi lapsena, suretko kenties omaa lapsettomuuttasi vai mistä nämä tunteet kumpuavat?