Korkea leposyke koronan sairastamisen jälkeen
Hei, onko muilla ollut kohonnutta leposykettä koronan sairastamisen jälkeen? Sairastuin koronaan kaksi viikkoa sitten ja olen ollut jo viikon terveenä. Muuten tunnen olevani kunnossa, mutta levossa syke on keskimäärin 90. Normaalisti minulla leposyke noin 68. En huomaa sykettä liikkeessä ja töissä, mutta levossa tuntuu hassulta. Onko jollain ollut vastaavaa?
Kommentit (17)
Sydänlihastulehdus jälkitautina! Minulla oli ja lääkkeillä parani.
Vierailija kirjoitti:
Rokotteen ottaneilla ja koronan sairastaneilla tutuilla on ollut. Rokottamattomilla ja sairastaneilla ei ole ollut.
Rokotteen otin ja Koronan sairastin. Alin syke on normi 52 ja leposyke istuen 64, kun oireet loppuivat. Mitään muitakaan oireita ei ole.
Ei ole ollut noin yksiselitteinen ero.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Taudin lisäksi riskiä lisää rokote. Mikähän mahtaa olla lopputulos, kun on molemmat, saati sitten monta kumpaakin. Mutta tästähän ei saa puhua. Hyshys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotteen ottaneilla ja koronan sairastaneilla tutuilla on ollut. Rokottamattomilla ja sairastaneilla ei ole ollut.
Rokotteen otin ja Koronan sairastin. Alin syke on normi 52 ja leposyke istuen 64, kun oireet loppuivat. Mitään muitakaan oireita ei ole.
Ei ole ollut noin yksiselitteinen ero.
Tyhmä olet, jos tulkitsit niin, että kaikille tulisi sydänongelmia. Haeppa se kuudes niin ehkäpä kohta sykkeesi laskee jo nollaan.
Et ole vain vielä kunnolla toipunut. Välttele fyysistä rasitusta, kunnes pulssikin on palannut normaalille tasolle. Jos työsi on kovin fyysistä, hae sairauslomaa.
Vierailija kirjoitti:
En oo ap, mut eikös sydänlihastulehdus aiheuta kipua, kuumetta yms.? Ei siis pelkkää sykkeennousua.
Sairastin koronan ennen kuin oli rokotteita, ja korkea leposyke ja lisälyönnit vaivasivat pitkän aikaa.
Mä veikkaan kanssa, että sun kroppa ei oo vielä täysin toipunut. Mitkä tahansa virussairaudet voi nostaa sykettä. Esim. keuhkokuumeen jälkeen voi olla kuukaudenkin syke koholla.
Kuulostaa pitkän koronan (long covid) oireilta. Joillakin jää hyvinkin pitkäaikaisia, mahd. kroonisia oireita koronan jälkeen jotka muistuttavat kroonisen väsymysoireyhtymän oireita.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lie alapeukutetaan, mutta minulla lähipiirissä sama kokemus. Rokotetut valittaa kuinka hirveä tauti ja saikuttavat sen pari viikkoa. Sitten sitä valitusta ja muistelua taudin oireista päivitellään kahvipöydässä vielä seuraavat kaksi viikkoa. Rokottamattomat sanovat, että oli vaikka kuumetta, ei sen ihmeempää ja tulevat heti töihin kun saavat tulla. Tuskin ainakaan vähättelevät oireitaan kun ihan terveiltä vaikuttavat töihin palatessaan. Tiedä sitten valehtelevatko rokotetut, kun saavat ilmaista lomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ollut noin yksiselitteinen ero.Tyhmä olet, jos tulkitsit niin, että kaikille tulisi sydänongelmia. Haeppa se kuudes niin ehkäpä kohta sykkeesi laskee jo nollaan.
Mikä saa ihmisen oleman näin vihamielinen?
Miksi toivot ihmiselle kuolemaa?
Et ole vissiin ennen koronaa sairastellut koskaan? Kaksi viikkoa on tosi lyhyt aika sairastumisen alusta. Ei mitään ihmeellistä siinä, että vielä on oireita. Ihmisillä vain tuppaa olemaan lyhyt muisti.
Rokotettu olen ja nyt ensimmäistä kertaa koronassa. Pahimmat oireet olleet nuha, tukkoisuus ja pahoinvointi. Tuore verenpainelääkitys niin ei oikein tiedä mikä johtuu mistäkin. Sydänlihastulehdusta epäiltiin jo ennen koronaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lie alapeukutetaan, mutta minulla lähipiirissä sama kokemus. Rokotetut valittaa kuinka hirveä tauti ja saikuttavat sen pari viikkoa. Sitten sitä valitusta ja muistelua taudin oireista päivitellään kahvipöydässä vielä seuraavat kaksi viikkoa. Rokottamattomat sanovat, että oli vaikka kuumetta, ei sen ihmeempää ja tulevat heti töihin kun saavat tulla. Tuskin ainakaan vähättelevät oireitaan kun ihan terveiltä vaikuttavat töihin palatessaan. Tiedä sitten valehtelevatko rokotetut, kun saavat ilmaista lomaa.
Rokotettuna ei mulla ollut kuin muutama päivä saikkua tarve pitää ja töihin ei saanut heti mennä niin tein etänä jo töitä viikonlopun jälkeen. Kaikki ok.
Mökkinaapurilla meni henki. Oli rokottamaton. Ikävää, en olisi toivonut sellaista. Ihan työikäinen mies ja ei mitään sellasta kummempaa ollut. Tupakoi, mutta muuten perusterve. Jäärä tosin, mutta se ei onneksi ole suurimmalle osalle kuolemaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ollut noin yksiselitteinen ero.Tyhmä olet, jos tulkitsit niin, että kaikille tulisi sydänongelmia. Haeppa se kuudes niin ehkäpä kohta sykkeesi laskee jo nollaan.
Mikä saa ihmisen oleman näin vihamielinen?
Miksi toivot ihmiselle kuolemaa?
Missäs kohtaa niin toivottiin? Eikö tämä rokotepelleily lopu ikinä? Monelle on tullut vakavia oireita ja ne on vähin äänin lakaistu maton alle. Sinunlaistesi mielestä on ihan ok pimittää tietoa ihmisiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkäköhän takia siellä teholla henkihieverissään koronassa makaavista suurin osa on rokottamattomia?