No nyt oli kyllä hyllyissä vajausta!
Ihmettelin aiemmin muiden puheita tyhjistä hyllyistä kaupoissa, että minä en ole huomannut mitään poikkeavaa, jotain yksittäistä tuotetta lukuunottamatta, että mistä ihmiset oikein puhuvat.
Mutta nyt olen huomannut minäkin. Lähes joka hyllyssä on huomattavia aukkoja tai puutteita. K Lähikaupassa, Lidlissä, S marketissa. Vähän joka tavara käy vähiin.
Muita tilanteeseen heränneitä?
Kommentit (77)
Huomenna on taas isomman tankkauksen paikka. Mä ostan kerran parissa kolmessa kuukaudessa hyllyt täyteen kaikkea tarvittavaa. Alunperin syy oli se, että korona aikaan halusin minimoida kaupassa käynnit, mutta kun huomasin sen säästävän sekä aikaa että rahaa niin tapa jäi pysyväksi.
Eli kolmella neljällä sadalla kaikkea syötävää + hygieniatuotteet+ vessapaperit yms
Minä en ole huomannut ruokapulaa, mutta luulen rahan kadonneen monelta ostajalta.
Myös itse katson nykyään tarkkaan mitä ostan
Voitko kertoa esimerkin millä hyllyillä vajaus oli havaittavissa?
Kaikki päättyy digivaluuttaan ja jokaisen yksilön kyttäämiseen. Herätkää jo vi tun apinat.
Koronakin vaikuttaa, kun tavara ei liiku, kun porukka makaa sairaana.
Sama tilanne ollut 2 vuotta. Mitä ihmeellistä siinä on?
Vierailija kirjoitti:
Tyhjiä aukkoja mm. veskipaperissa, juustossa ja maidossa. 2 kertaa olen jo jäänyt ilman juustoa. Samaan aikaan loppu 2 eri kaupasta.
(en ole ap)
En ole huomannut missään kaupassa.
Koiran ruoka, sellanen herkullinen on ihan loppu. Wufwuf!
Mihin aikaan kävit kaupassa?
Meidän lähicittarissa on ihan turhaa käydä ruokaostoksilla 15 jälkeen riippuen toki päivästäkin.
En tiedä täytetäänkö hyllyjä jossain välissä illan mittaa, mutta aamulla/aamupäivällä ei tyhjiä hyllyjä ainakaan ole.
Apteekista ostin eilen viimeisen purkin pitkävaikutteista C-vitamiinia ja viimeisen tuubin koiran hammastahnaa. Näitä on aina ollut hyvin saatavilla ennen.
Vierailija kirjoitti:
Huomenna on taas isomman tankkauksen paikka. Mä ostan kerran parissa kolmessa kuukaudessa hyllyt täyteen kaikkea tarvittavaa. Alunperin syy oli se, että korona aikaan halusin minimoida kaupassa käynnit, mutta kun huomasin sen säästävän sekä aikaa että rahaa niin tapa jäi pysyväksi.
Eli kolmella neljällä sadalla kaikkea syötävää + hygieniatuotteet+ vessapaperit yms
Meillä sama homma! Ennen täydennettiin parin viikon välein, nyt teen ison tilauksen 2-3kk välein ja sitten tarvittaessa käyn kaupassa siinä välissä. Nerokasta ja kaikki heräteostokset ovat jääneet pois ja aikaa jää kaikkeen muuhun. En vaihtaisi enää entiseen.
Ei ole kyllä täällä, en asu tosin skutsissa.
Vierailija kirjoitti:
Yhden vakiostoksen hyllypaikka oli tänään tyhjänä, mikä on ihan normaalia. Mitään yleistä tavarapulaa ei ole näkynyt.
Mikähän tämä vakiostos mahtaisi olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhjiä aukkoja mm. veskipaperissa, juustossa ja maidossa. 2 kertaa olen jo jäänyt ilman juustoa. Samaan aikaan loppu 2 eri kaupasta.
(en ole ap)
Minä jäin tänään ilman lempijuustoa, mutta valitsin hyllystä kymmenien laatujen joukosta toisen ihan hyvän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(en ole ap)
Minä jäin tänään ilman lempijuustoa, mutta valitsin hyllystä kymmenien laatujen joukosta toisen ihan hyvän.
Tämä. Voiko silloin puhua vajauksesta jos saatavilla on kuitenkin monta muuta saman tuoteryhmän tuotetta?
Vierailija kirjoitti:
Trolli yrittää lietsoa ruokapulapaniikkia.
Meillä on keskisuuressa kaupungissa välillä lähes joka kaupasta loppuneet viikkokausiksi esim. halvat kalapuikot, tietyt kananmakuiset nuudelit, halvat appelsiinimehut jne. Huomaan nämä, koska ostan niitä säännöllisesti. En tiedä mistä johtuu.
SOK:n tekoäly järjestelmä hoitaa tilaukset kaikkiin prismoihin koko maassa, ei yksittäinen prisma tilaa enää yhtikäs mitään. Tekoäly hyödyntää historia dataa ja ennusteita, toisinaan se ei tilaa jotain tuotetta sen takia että se huomaa että tuotetta ei ole x kpl prismoissa mutta tuotetta saa vähän halvempaan hintaan kun tilausmäärä on suurempi kuin x kpl ja tilaus lähtee vasta kun x ylittyy. Tuo tekoäly menee vähän sekaisin kun sattuu jotain yllättävää esim. kansa alkaa hamstraamaan yht'äkkiä jotain tuotteita ja tekoäly ei enää tiedä miten optimoida tilausmääriä. Helppo homma tekoälylle on tietty joku juhannus, koska ihmiset ostaa tiettyjä tuotteita isompia määriä ja sen jälkeen tulee nopea normalisoituminen määrille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhden vakiostoksen hyllypaikka oli tänään tyhjänä, mikä on ihan normaalia. Mitään yleistä tavarapulaa ei ole näkynyt.
Mikähän tämä vakiostos mahtaisi olla?
Gluteenittomat kaurapalat. Suosikkileipäni, mutta tänään sitä ei ollut. Harmillista, mutta ei ennenkuulumatonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trolli yrittää lietsoa ruokapulapaniikkia.
Meillä on keskisuuressa kaupungissa välillä lähes joka kaupasta loppuneet viikkokausiksi esim. halvat kalapuikot, tietyt kananmakuiset nuudelit, halvat appelsiinimehut jne. Huomaan nämä, koska ostan niitä säännöllisesti. En tiedä mistä johtuu.
Kulutus on siirtynyt halvempiin tuotteisiin ja kestää hetken ennen kun kauppa osaa ennakoida ja tilata niitä riittävästi ... ja vastaavasti vähentää kalliimpien tuotteiden ostoja.
No voi hyvänen aika.