Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvalle nukkumiseen unipussi vai tavallinen vauvan peitto?

Vierailija
29.09.2022 |

Onko teillä kokemuksia unipussista ja onko vauvalle hyödyllinen? Oliko kokoa helppo valita ja toimiko toivotusti?

Minkälaista vaatetta unipussin alla oli?

Vai oletko valinnut tavallisen peiton? Tai pelkän pyjaman ilman peittoa? Kokemuksia näistä?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvojen on vaikeampaa ylläpitää ruumiinlämpöään, niin en ymmärrä miten unipussi riittää kun itsekään en saa nukuttua muuten kuin vähintään kaulaan saakka peiton alla. Miten pienet käsivarret pysyvät lämpiminä?

Kyllä se riippuu vauvasta. Meidän esikoinen oli jo vauvana niin lämminverinen, että ei onnistunut unipussin käyttö ollenkaan. Tuskastui ja alkoi parkua, niin huomasin että lapsi oli aivan hikinen. Parhaiten nukkui potkupuvussa, ilman peittoakin. Harmitti vähän kun olin hommannut kauniin unipussin, joka jäi sitten käyttämättä.

Mutta tuli tästä ketjusta mieleen miten ihana pallero se olikaan vauvana! Nyt jo iso koululainen. Ihana toki vieläkin.

22/28 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pyörii kaksvuotiaskin vielä ympäriämpäri sänkyä yön aikana, ei pysyis peitto päällä. Nukkunut jo vauvasta asti unipussissa. Nukkuu vielä pinnasängyssä ja unipussi estää kiipeämästä laidasta yli, kun ei saa pussin sisällä jalkaa nostettua laidan päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset rakasti nukkua unipussissa Esikoinen harjoitteli kaikkia taitoja unissaan, istui ja konttasi pinnasängyssä niin unipussi rauhoitti hyvin. Nuoremmilla laiton jo ihan pienestä unipesän sekä unipussiin yöunille, hyvin nukkuivat ilman turhia yöhulinoita

Vierailija
24/28 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikilla 3 lapsella ollut hm unipussit käytössä. Ihan kesähelteillä on yritetty nukkua ilman mutta pussissa on parempi. nuorin on nyt 2v nukkuu pussissa ja pinnasängyssä. keskimmäinen nukkui pussissa omasta halustaan niin kaun kuin mahtui isompaan. viimeiset vuodet osasi kävellä pussi päällä. esikoinen halusi lopettaa pussin käytön joskus reilun 3v.

Vierailija
25/28 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unipussi

Vierailija
26/28 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei eii

Vierailija
27/28 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs nyt

Vierailija
28/28 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ompelin jo 70-luvun alussa omille lapsille unipusseja pehmeästä flanellista. Alaosasta neppareilla kiinni. Paljon kellään ei silloin ollut, olin ihan kummajainen🙄

Näitä tein myös lapsenlapsilleni.

Itse sekä miniä olemme olleet tosi tyytyväisiä ja vauvat myös.🤗

ääh